Voisitko seurustella työkyvyttömyyseläkkeellä olevan
Nuoren aikuisen kanssa? Joka on työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveydellisten syiden vuoksi?
Kommentit (149)
Jos henkilö olisi aiemmin tehnyt töitä, niin sitten ehkä. Nuorillahan mt-eläke ei ole pysyvä? Vaan tilannetta seurataan koko ajan?
Jos hän olisi ollut 18v---> vain eläkkeellä niin sitten en. Olen 31v ja diagnooseja on liuta mutta en ole ikinä edes ollut sairaslomalla. pahimpina hetkinä olen pitänyt päivän hengähdystauon.
Vierailija kirjoitti:
En. Vaikuttaisi myös omaan statukseen ja tätä myötä urakehitykseen. En myöskään halua rahoittaa ketään. Uskon luokkajakoon myös ihmisyydessä.
Taidat olla demari?
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa. Voisi olla jopa parempi kumppani kuin terveet. Ymmärtää ne elämän nurjatkin puolet kun on itse sen kokenut ja tuskin kovin pinnallinenkaan.
Tämä.
En ottaisi vaaraa että uhraisin aikaani ja rahaani siihen että nainen toipuu ja sitten päättää etsiä uuden miehen.
Tunnen henkilön, joka on työkyvyttömyyseläkkeellä. Hän on tällä eläkkeellään kustantanut melkein koko suurperheensä elämisen. Käy töissä tulorajoihin saakka. Matkustelee, ajelee kalliilla autolla, asuu velattomassa omistusasunnossa, viettää ns. hyvätuloisten elämää...
Riippuu minkä näköinen ja ikäinen se eläkeläisnainen olisi ja että sopivatko persoonallisuutemme yhteen.
M41
Jos pystyy rahoittaa oman elämisen niin miksei.
Välistä mä jopa haaveilen et mies jäis kotiin niin mä voisin rauhassa painaa duunia ihan rauhassa ja kotona olis aina joku odottamassa.
Jos tekisi jotain hyödyllistä päivisin eikä makailisi kotona niin ehkä. En kuitenkaan aloittaisi suhdetta. Jos sairastuisi kun olemme yhdessä niin ehkä.
Rajoittaisi liikaa yhteistä elämää. Ei kiitos.
Jos olisin itsekin siinä tilanteessa. Työssäkäynti en.
Jos olisi heikko hetki joo, mutta jos ei ole koskaan tehnyt töitä niin ei.
Olisko mies vai nainen? Nainen voisi olla pois työelämästä hoitamassa kotia ja lapsia. Miestä en kattelisi lorvimassa.
Näistä vastauksistakin huomaa sen ettei monilla ole ymmärrystä ja empatiaa. Mitä jos itse olisitte nuori työkyvyttömyyseläkeläinen? MIten sitten suu pantais ja luulen että mielipiteet monilla vaihtuisi. No toivottavasti ette joudu työkyvyttömyys eläkkeelle, mutta hyvä miettiä joka puolelta tätäkin asiaa. Ymmärrettävää että monilla keskiluokkainen unelma myös kumppanin suhteen mutta aina sekään ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Näistä vastauksistakin huomaa sen ettei monilla ole ymmärrystä ja empatiaa. Mitä jos itse olisitte nuori työkyvyttömyyseläkeläinen? MIten sitten suu pantais ja luulen että mielipiteet monilla vaihtuisi. No toivottavasti ette joudu työkyvyttömyys eläkkeelle, mutta hyvä miettiä joka puolelta tätäkin asiaa. Ymmärrettävää että monilla keskiluokkainen unelma myös kumppanin suhteen mutta aina sekään ei onnistu.
Olen naimisissa tk-eläkeläisen kanssa. Jos olisin tiennyt, olisin varmasti valinnut toisin. Nyt sillä ei ole enää väliä, koska olen luopunut tuloihin liittyvistä unelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne on sit lompakkoloisia joten en.
Heidän rahattomuutensa rajoittaisi matkustelua, ravintoloissa käymistä, harrastuksia ja oikeastaan kaikkea mihin tarvitaan rahaa. Ei kukaan keskituloinen jaksa raahata rahatonta perässään.
Tämä
En vakavasti. Seksikumppanina menis mikäli on kaunis.
Hänellä pitäisi olla tavoitteita elämälleen, tilanteeseensa ei kannata alistua ja ns. jäädä tuleen makaamaan. Tsemppiä kaikille työkyvyttömyyseläkkeellä oleville!