Voisitko seurustella työkyvyttömyyseläkkeellä olevan
Nuoren aikuisen kanssa? Joka on työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveydellisten syiden vuoksi?
Kommentit (149)
Tämä on vähä ohi mitä ap kysyi, mutta puolisoni yrittää saada työkyvyttömyyseläkettä fyysisen sairautensa vuoksi. Ja se on mulle täysin ok.
Itse opiskelen ja teen sivussa töitä, luonnollisesti hoidan suurimman osan kuluista. Puoliso taas hoitaa kodin ylläpidon ja osallistuu kuluihin mitä pystyy. Meidän suhde toimii hyvin näin. Itselläni on myös fyysinen sairaus, enkä voi tietää milloin en kykene enää työskentelemään. Ymmärrämme toisiamme tämän asian suhteen hyvin.
Mutta voisin myös olla, jos mt-sairauksen takia olisi työkykyttömyyseläkkeellä. Teininä ja vielä täysi-ikäisyyden kynnyksellä kärsin itsekin pahoista mt-ongelmista ja olin sen takia pelistä poissa pitkäänkin.
En usko että naisella olisi minulle mitään annettavaa tuossa tilanteessa.
Entä jos työkyvyttömyyden syy olisi joku muu kuin mt-ongelmat?
Voi olla että tuo on edessä. Aloin seurustella yliopisto-opiskelijan kanssa joka valmistui ja pääsi heti alan töihin. Kunnes hän sairastui psykoosisairauteen. Vielä ei ole tietoa kykeneekö enää alansa asiantuntijatöihin saati ylipäänsä mihinkään kokopäivätyöhön.
Olen ollut tilanteessa, jossa olin heikossa hapessa mt-ongelmieni kanssa. Hyvin huonossa hapessa, tarkemmin sanottuna masennus oli pitkään vaikea-asteista.
Asiantuntevan hoidon ja periksiantamattoman luonteeni myötä olen nykyisin energinen ja normaali, käyn töissä ja hyvin menee.
Rotat jättävät uppoavan laivan ensimmäisinä. Eli tervemenoa niille, jotka hylkäsitte minut alamäessä. En ole teitä jäänyt kaipaamaan, nautin olostani ilman teitäkin.
Kärsin hyväksikäytön lapsena ja nuorena. Siinä meni mielenterveys ja normaali elämä. Olisin halunnut opiskella, saada ammatin ja elättää itseni. No nyt olen tässä jo pitkään ollut loisena. Tulen kyllä toimeen työkyvyttömyysrahani kanssa. Terveet elämäntavat. Mutta kenellekään en varmasti kelpaisi ja olen sen kyllä huomannutkin. No ei väliä, en minäkään ketä tahansa huolisi. Ja nykyään en ole enää nuorikaan, niin ei siksikään enää niin väliä.
En voisi . Mt-ongelmien pitää olla vaikeita ja pitkäkestoisia, että nuori ihminen siitä syystä pistetään eläkkeelle. Köyhä ja ongelmainen ihminen ei sopisi mulle elämänkumppaniksi, koska itse olen terve ja haluan tehdä elämässäni muutakin, kuin metsästää punalaputettuja tuotteita kaupasta.
Aika sama tarina mulle. En.