Ei tuliaisia, olenko pikkumainen?
Olenko mielestänne pikkumainen tai vaativa, kun minua tökkii se, että vieras ei kylään tullessaan tuonut mitään? Jos itse olisin ehdottanut kaverilleni yhteistä illan viettoa hänen luonaan, olisi itsestäänselvää, että tarjoutuisin myös osallistumaan jotenkin. Mun vaisto vaan sanoo, että vaikka kyseessä sinänsä pieni asia, niin ei kerro hyvää.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt joku viinipullo tai vastaava olisi ihan kohteliasta jos emäntä tarjoaa ruokaa tms.
Ai se on ihan pahinta kun tuodaan joku hirveä viinipullo jota on sitten pakko katsella ja juoda.
Tämä. Paitsi, että meillä jäävät juomatta. Nytkin 20 pulloa erilaisia lahjaviinejä lojuu kaapissa, kun ei miehen kanssa tykätä juoda viiniä eikä mitään muutakaan alkoholia. Yritetään laittaa vahinko kiertämään ja viedä vanhimmasta päästä pois aina kun saa hyvän tekosyyn.
Teitä ei vissiin paljon minnekään kutsuta kun 20 pulloa lahjaviinejä pölyttyy kaapissa? Miksiköhän?
Edustustehtävissä noita saattaa saada ihan tolkuttomia määriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyviin tapoihin kuuluu tilanteeseen sopiva tuliainen. Jos ei muuta muuta niin itse kasvatettu viherkasvi tai itse leivottuja sämpylöitä.
Olen pahoillani, en halua ötököitäsi kukkien mukana omiin kasveihini enkä syö muiden kuin äitini tai itseni tekemiä kotitekoisia sämpylöitä.
Käykö paljonkin vieraita kun olet noin joviaali persoona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt joku viinipullo tai vastaava olisi ihan kohteliasta jos emäntä tarjoaa ruokaa tms.
Ai se on ihan pahinta kun tuodaan joku hirveä viinipullo jota on sitten pakko katsella ja juoda.
Tämä. Paitsi, että meillä jäävät juomatta. Nytkin 20 pulloa erilaisia lahjaviinejä lojuu kaapissa, kun ei miehen kanssa tykätä juoda viiniä eikä mitään muutakaan alkoholia. Yritetään laittaa vahinko kiertämään ja viedä vanhimmasta päästä pois aina kun saa hyvän tekosyyn.
Teitä ei vissiin paljon minnekään kutsuta kun 20 pulloa lahjaviinejä pölyttyy kaapissa? Miksiköhän?
Toki. Ja kun on laaja ystäväpiiri niin niistä on hyvin helppoa päästä eroon. Mitä parempiakin viinejä, sitä helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyviin tapoihin kuuluu tilanteeseen sopiva tuliainen. Jos ei muuta muuta niin itse kasvatettu viherkasvi tai itse leivottuja sämpylöitä.
Hei, olen suunnitellut kotini omiin tarpeisiini ja se kukka saisi minun raivon valtaan.🤣 Mihin hittoon minä sen tungen? Ja sämpylöitä meillä ei syödä eikä juoda viiniä, eikä muutakaan alkoholia, eikä polteta kynttilöitäkään.🤣Eikä juoda sitä suodatin kahviakaan.
Ps pitääkö ne sämpylät tarjota vieraille?Joo, ei mielellään ruukkukasveja tai koriste-esineitä toisten kiusaksi.
Ruukkukasvit on riesa. Niitä pitää osata hoitaa oikein. Koriste-esine vai silloin jos joku kerää jotakin tiettyä lajia.
Paras tuliainen on kahvipaketti. Ainakin teoriassa on toivoa saada kunnon kupillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvipaketti on aina hyvä tuliainen. Kyllä minustakin kuuluu hyviin tapoihin viedä jotain, jos ihan erikseen kutsutaan kylään (olipa aloite kumman hyvänsä).
Toivottavasti et oleta että kaikki juo jotain suodatinsumppia.
Ihan viimenen mitä toivon on kaappiin kertyvä läjä juhlamogia.
Juhlamokkapaketti on ihan jees, jos ei itse juo niin takuulla tuttavapiiristä löytyy joku jolle kelpaa ja sillähän käydään kirppiskauppaakin. En minäkään niitä itse juo muuten, mutta kyllä niille jostain tulleille juhlamokille on käyttöä löytynyt. Jos ei muuta niin vie sen paketin sitten viemisenä jollekin eteenpäin, tai työpaikalle jossa juhlamokka on ilmeisesti ainoa oikea merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvipaketti on aina hyvä tuliainen. Kyllä minustakin kuuluu hyviin tapoihin viedä jotain, jos ihan erikseen kutsutaan kylään (olipa aloite kumman hyvänsä).
Ihan viimenen mitä toivon on kaappiin kertyvä läjä juhlamogia.
Ehkä se juhlamokkapaketti on vinkki että vieras haluaisi ihan tavallista suodatinsumppia erikoisemman kahvin sijaan :D keität juhlamokan tuojalle kahvit siitä ja annat loppupaketin vaikka mukaan, jos et kertakaikkiaan keksi sille mitään käyttöä (siis olettaen että se keitin edes löytyy). Meillä on aina juhlamokkaa kaapissa, koska osa vieraista ei yhtään tykkää meidän suosimista tummapaahtoisista kahveista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex on aina saanut viinipulloja älyttömät määrät.
Nyt asuu maalla ja taas oli toimitettu konttorille iso kasa joululahjoja.
Ex pyysi palvelusta ja kävin hakemassa ne pois. Tuskin ennen kevättä menee toimistolle.
Oon aina saanut pulloja. Nytkin sanoi saan ottaa vaikka kaikki.
Älä anna vieraiden tuomisia, älä edes sitä kahvipaketin loppua, heille mukaan. Se on törkeää käytöstä ja kertoo hyvin selkeästi, ettet arvostanut saamaasi tuliaista. Mielummin vaikka heität roskiin, jos et kerta kaikkiaan keksi mitään käyttöä.
Kyllähän se tapana on viedä jotain vaikka kukkia. Vaikka ei mitään odottaisikaan. Ei sillä, että mitään tarvitsisi mutta itsestäni olisi noloa mennä tyhjin käsin, vaikka kahvipaketti. Samoin on noloa jos antaa jossain nettikirppiksellä jonkun tavaran ilmaiseksi. Joku kahvipaketti vaihtarina, itse ainakin veisin.
Mä en ole mikään sun äitis!
Mitä sä roikut mussa!
Jos teillä niitä juhlamokka paketteja on nurkat väärällään, viekää jonnekin vanhusten palvelutaloon ja hoitohenkilökunta jakaa asukkaille. Esimerkiksi monet sotainvalidit, -sotaveteraanit ja lotat kituuttavat pienillä eläkkeillään. Järjestän kesä- ja joulujuhlia tällaisessa palvelutalossa ja me aina annamme lahjaksi kahvipakettia, keksejä ja suklaa rasioita, jotka ovat kovin tervetulleita. Monilla asukkaista on oma asunto ja keittiö ja mielellään keittelevät kahvia vierailleen.
Minusta on todella ylimielistä puhua siitä, kuinka ei-halutut tuliaiset lentävät roskiinilmeisesti nämä toisen tuomia tavaroita halveksivat ovat eläneet yltäkylläisyydessä koko ikänsä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan viimenen mitä toivon on kaappiin kertyvä läjä juhlamogia.Juhlamokkapaketti on ihan jees, jos ei itse juo niin takuulla tuttavapiiristä löytyy joku jolle kelpaa ja sillähän käydään kirppiskauppaakin. En minäkään niitä itse juo muuten, mutta kyllä niille jostain tulleille juhlamokille on käyttöä löytynyt. Jos ei muuta niin vie sen paketin sitten viemisenä jollekin eteenpäin, tai työpaikalle jossa juhlamokka on ilmeisesti ainoa oikea merkki.
Uskomattoman sovinnainen, nuori sukupolviko viemisiä nyt vaatii?
Onneksi omassa kaveripiirissä ei tartte kantaa edestakaisin jotain kahvipaketteja.
Tehän olette aivan kalkkiksia! Kahvipakettien kuskaamista nauroivat jo vanhatkin ihmiset kasikytluvulla.
Heillä riitti itseironia sen tajuamiseen miten pöhköä ja tarpeetonta kahvin kuskaaminen on. Ei enää eletä pula-aikaa.
Kahvia on kaupassa kymmeniä merkkejä.
Ihmiset ostavat itse mitä tykkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä niitä juhlamokka paketteja on nurkat väärällään, viekää jonnekin vanhusten palvelutaloon ja hoitohenkilökunta jakaa asukkaille. Esimerkiksi monet sotainvalidit, -sotaveteraanit ja lotat kituuttavat pienillä eläkkeillään. Järjestän kesä- ja joulujuhlia tällaisessa palvelutalossa ja me aina annamme lahjaksi kahvipakettia, keksejä ja suklaa rasioita, jotka ovat kovin tervetulleita. Monilla asukkaista on oma asunto ja keittiö ja mielellään keittelevät kahvia vierailleen.
Minusta on todella ylimielistä puhua siitä, kuinka ei-halutut tuliaiset lentävät roskiinilmeisesti nämä toisen tuomia tavaroita halveksivat ovat eläneet yltäkylläisyydessä koko ikänsä!
En vie. En ala hilloamaan kaapeissani kamaa mitä en halua. Yritä tajuta.
Mutta ei hätää. Ihmiset tietävät että mun kahvipöydässä ei peritä pääsymaksua.
Vastavuoroisuus toteutuu kyllä kun itse istun heidän pöydässään toinen kerta.
Niilo22 o paras tubettaja.
Muistakaa kannustaa Niiloa jatkossakin.
Kyllä olet. Pikkumainen = vähäpätöisyyksiin ärsyttävästi takertuva tai malttinsa pienistä asioista menettävä.
Jos meille tulee vieraita, haluan hyvää seuraa, naurua ja kivaa yhdessäoloa. En mitään kahvipakettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan viimenen mitä toivon on kaappiin kertyvä läjä juhlamogia.Ehkä se juhlamokkapaketti on vinkki että vieras haluaisi ihan tavallista suodatinsumppia erikoisemman kahvin sijaan :D keität juhlamokan tuojalle kahvit siitä ja annat loppupaketin vaikka mukaan, jos et kertakaikkiaan keksi sille mitään käyttöä (siis olettaen että se keitin edes löytyy). Meillä on aina juhlamokkaa kaapissa, koska osa vieraista ei yhtään tykkää meidän suosimista tummapaahtoisista kahveista.
Hahhah, joo.
Mun kaverit sanoo silmät loistaen, että otan kahvia kiitos. Sä laitat aina niin hyvää.
Ei mulle kukaan tuo suodatinkahvia tietenkään. En ole ikinä hankkinut kahvinsuodatinta kun arvostan herkullista kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Yli 40veenä en enää jaksa miettiä edes tällaisia. Jos pidetään juhlat niin yleensä joku tuo jotain tai on tuomatta. Jos järkkään ns bileet niin kyllä tässä iässä pitää osata olla niin ettei kenenkään tarvi tuoda mitään. Jos pidetään nyyttärit niin siitä on hyvä puhua. Kerran mut kutsuttiin hulppeen talon tupareihin ja ne oli nyyttärit. En menny koska aivan idioottia rakennuttaa hulppea talo ja ei pysty tarjoamaan pientä purtavaa.
Mut sitten kun vauhtiin pääsin niin ihteäni ärsyttää se, että meen juhliin, vien skumpan ja se laitetaan kaappiin. Oon itse tottunut siihen, että jos joku tuo juotavaa tilaisuuteen missä tarkoitus on juoda niin sitten pullo poksautetaan auki ja nauttii ken haluaa.
Kannattaa seuraavalla kerralla sanoa pulloa ojentaessa, että toin tämän yhdessä nautittavaksi tms. Useinhan se kyllä on oletus, kun pullon tuo kylään tullessa. Jos on tarkoitus että pullo on lahja, on kohteliasta kertoa, että voitte avata tämän joskus myöhemmin. Isäntäväki tietää sitten paremmin miten toimia. Jos suosit suoraviivaista toimintaa, toimi myös itse niin, että toisen ei tarvitse asiaa miettiä.
Ja avuton, jos et tiedä mitä sämpylöillä voisi tehdä.