Muistatko mitä teit vuonna 1986?
Minä en muista muuta kuin sen, että hitsasin ja kirosin valintaani mennä amikseen jota en valinnut vaan menin kun en muutakaan keksinyt. Nyt olen hitsaajana ollut muutamia vuosia kun olen saanut pätkätöitä.
Kommentit (120)
Ap on siis valmistunut kasarilla ja vasta nyt saanut muutamia pätkätöitä? Ok.
Leikin nukeilla ja pelkäsin ruohonleikkuria
Todistettavasti harrastin ainakin kerran seksiä. Lapsi syntyi tammikuussa 1987.
Olin pilke isäni silmäkulmassa, synnyin pari vuotta myöhemmin.
Muutettiin opiskelija-asunnosta miehen työsuhdeasuntoon samana päivänä, kun Olof Palme murhattiin, kävin töissä kirjastossa, mentiin naimisiin ja häämatkalle Kreikkaan
Olin 8 viikkoa lakossa keväällä. Asuin työnantajan vuokra-asunnossa, eli vuokra meni palkasta. Lakon jälkeen vuokraa perittiin osissa, taisi olla uusi palkka täysimääräisenä käytössä vasta marraskuussa.
Olin lukion 2.lk ja kevään 1986 aikana sitten lopetin lukion (hullun isäni käskystä) ja menin päiväkotiin kevääksi töihin.
Syksyllä aloitin kodinhoitajakoulun.
Syksyllä 1986 sairastin elämäni ainokaisen influenssan.
Voi kun saisin ajan takaisin, tekisin monta valintaa toisin.
Elämäni on parhaillaan ihan hyvin, mutta monta myrskyä on käyty läpi 😥.
Tiedän aivan varmasti, että 1988 tapaamani mies sotki elämäni ainakin 20 vuoden ajan.
Olin Japanissa 2 kuukautta kiertelemässä ja surffaamassa.
Olin ala-asteella. Koivun lehtiä ei saanut keväällä syödä Tsernobylin vuoksi. Kesälomalla pääsin ratsastusleirille. Syksyllä tehtiin lomamatka Neuvostoliittoon. Ostin sieltä Lomonosovin heppapatsaan.
Työmatkalla katselin aamuin illoin Ilmalan aseman graffitia. Tserno-Paavo mulkoministeri, kieroon katsovat silmät tappien päissä.
Muistan kyllä jonkin verran. Keväällä oli Tsernobyl. Kesällä muutin perheeni kanssa toiselle paikkakunnalle ja syksyllä aloitin yläasteen. Päivä siitä kun olimme muuttokuorminemme pysähtyneet Mikkelin torilla, siellä kulminoitui panttivankidraama. Kekkonen kuoli syksyllä ja koulumme salissa oli muistotilaisuus. Muutuin ala-astetytöstä kaikkea jännää janoavaksi teiniksi. Sain joululahjaksi Tuija Lehtisen kirjan Enkelinkuva hiekassa, ja tunsin astuvani uuteen maailmaan.
Olin gynekologisessa leikkauksessa. Valmistuin ensimmäiseen ammattiini. Aloin seurustella tulevan aviomieheni kanssa.
Olin tähän aikaan neljännellä, syksyllä menin viidennelle. Pääsin syksyllä Dingon konserttiin, oli iso juttu vaikka olin vasta 11v. Ennen joulua muutettiin toiselle puolen Suomea, lähemmäs vanhempien kotikontuja.
Muistanpa hyvinkin.
Näihin aikoihin olin tekemässä työsopimusta firman pääkonttorin alaiseen osastoon.
Erityisasiantuntijaksi, kuinkas muuten.
Tsernobylin posahtaessa asuin Lauttasaaressa.
Sain varmaankin oman siivuni säteilystä.
Oikein hyvä vuosikymmen minulle.
Kävin luistelemassa yli 35 asteen pakkasessa.
Olin joku runsaat parikymppinen. Nuoruuteni Suomi oli vielä ehjä - rähmällään. Neukkuja piti aina kuunnella kaikessa ja kommunisti tai pari istui aina hallituksessa. Ennakkose suurinkoski vain virallista puolta - taidetta tai mielipiteenvapautta ei rahoitettu ellei ollut pakko. Oltiin aika länsimaisia kuitenkin, farkkuihin pantiin jirveästi rahaa. Suomalainen rock taibuusi aalto eli loistokauttaan, oli kuitenkin vielä vähän rosoistakin.
Kasvoin miehuuteeni noihin aikoihin ja kun muutama neitokainen oli osoittautunut suosiolliseksi, ennen ujo poika tajusi että Hei, tytötkin haluaa sitä. Ei tarvinnut nöyristellä. Jotenkin oltiin kuitenkin herrasmiehiå - en esim ikinä jutellut kaverien kanssa että kuka oli saanut ja kuka ei.
Tshernobyl toi esiin "turvallisen" ydinvoiman vaarat. Osa kuittasi sen neukkulan ongelmaksi mutta olihan sama ollut lähellä Pennsylvaniassa ja myöhemmin Japanissakin...silloin ei taas tajuttu hiilidioksidi gelmaa.
Pian tuon jälkeen solmin nykyisen parisuhteeni ja opintojen. Päätyttyä siirryin nykyiselle alallani- kunpaakaan päätöstä en ole katunut.
Asuin Moskovassa, ja löysin lintutorilta elämäni koiran. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Lopetin tupakoinnin, ettei koirani tarvitse kärsiä hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Olin pilke isäni silmäkulmassa, synnyin pari vuotta myöhemmin.
Sama täällä.
Valmistuin sairaanhoitajaksi ja sain esikoiseni.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/