Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko mitä teit vuonna 1986?

Vierailija
02.01.2023 |

Minä en muista muuta kuin sen, että hitsasin ja kirosin valintaani mennä amikseen jota en valinnut vaan menin kun en muutakaan keksinyt. Nyt olen hitsaajana ollut muutamia vuosia kun olen saanut pätkätöitä.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin armeijassa toukokuuhun asti. Tammikuussa räjähti avaruussukkula nosukiidossa. Helmikuussa olin päivystäjänä aamuyöllä kun kuulin radiosta Olof Palmen murhasta. Huhtikuussa posahti Tshernobylin ydinvoimala. Elokuussa pankkiryöstäjä räjäytti autonsa Mikkelissä. Syyskuussa aloitin opiskelut Kauppiksessa.

Pelkäsitkö sodan syttyvän? Aiheuttiko ylimääräistä vipinää kantahenkilökunnassa yön aikana?

Vierailija
82/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme maalle kahdeksannen luokan jälkeen. Olin syntyperäinen stadilainen. Mulla meni vähän liian lujaa, niin faija päätti ottaa virkavapaan ja muutettiin landelle ja kävin ysin siellä.

Arvo Mikkonen kuoli, muistan lööpit. Badding kuoli myös. mutta sitä lööppiä en muista.

Maailma oli silloin eri. Sinne jäi mun sieluni, kasarille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin keväällä ylioppilaaksi. Vietin pitkän, kuuman kesän.

Vierailija
84/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin isäni kiveksissä torin aidalla

Vierailija
85/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin paljon ulkona, elin 12-vuotiaan lapsen elämää.

Vierailija
86/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin sinä vuonna ylioppilaaksi. Kirjoitusten jälkeen kävin autokoulun.

Vierailija
87/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion kakkosella. Sain ajokortin. Täytin 18, menin ensimmäistä kertaa ravintolan discoon. Kävin tanssimassa ns. perinteisissä tansseissa. Rakastuin ihanaan ikäiseeni poikaan, jonka kanssa seurusteltiin kevät ja kesä -86. Syksyllä sitten erottiin, kun halusin vielä mennä kavereitten kanssa. 

Vierailija
88/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlin kapakoissa joka ke, pe, la

Vierailija
89/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuun 4. päivänä söin kolme kebabia ja vappuaattona join pullollisen kossua. Vappuaatto oli hieman sen jälkeen, kun Anders "Masken" Carlsson teki kaksi maalia Suomen verkkoon jääkiekon MM-kisoissa aiheuttaen Suomelle tasapelin ja jäämisen mitalien ulkopuolelle. Tämä sai Rauno Korven itkemään.

Vierailija
90/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin keikalla jossain neuvostovoimalassa. Ranen piti säätää jotain sauvojen kalibrointia mutta sehän oli tapansa mukaan umpikännissä kuten aina ulkomaan keikkojen ekan viikon. Rane taisi tiputtaa työkalupakkinsa ekana päivänä sinne reaktorin koneistoon kun se koitti säätää kännissä niitä sauvoja joten piti pitää se kaukana reaktorista loppupäivät ettei se hukkaa meidän toista pakkia. Sitten siihen voimalaan tuli joku vika ja ne lähetti meidät pikavauhtia takaisin kotiin. Eikä edes palauttaneet sitä pakkia.

Onneksi ei ole mokomassa tsornopiili voimalassa tarvinnut sen jälkeen käydä. 

Vierailija
91/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuolloin 19-vuotias ja asuin vielä kotona. Pääsin elämäni ensimmäiselle ulkomaan matkalle. Olin itse säästänyt matkaan rahat palkastani. Vanhempani eivät olisi matkaa maksaneetkaan.

Kivalla tyttöporukalla matkasimme etelän lämpöön, Kreikkaan. Matka teki minuun suuren vaikutuksen. Sen jälkeen en sitten muuta tehnytkään, kuin säästin ulkomaan matkoja varten.

Kun muutin pois kotoa parin vuoden päästä, niin jäi vähemmän käyttörahaa, mutta onnistuin säästämään matkarahat ainakin kerran vuodessa tapahtuvalle matkalle.

Vierailija
92/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuin isäni kiveksissä torin aidalla

Eli kuljit vielä isän edessä.

Vierailija
93/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo paholaisen palvoja, kun täytin silloin 1986, 6 vuotta ja kuusi paloi kotona

Vierailija
94/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mamin mahassa kasvamassa 86 loppuvuonna.

Vierailija
95/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin armeijaan kesäkuussa. Hienoa aikaa kerrassaan.

Vierailija
96/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskin muistaakseni muutamat immenkalvot sisään sinä vuonna ihan normi setin tapaan

Vierailija
97/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin 5 vuotta, kävin balettitunneilla ja sain toivomani vauvanuken lahjaksi.

Oliko Dingon Autiotalo-biisi tullut ennen tuota vuotta? Muistan, että olisin työntänyt rattaissa sitä nukkeani ja laulanut Autiotaloa.

Dingon Autiotalo julkaistiin 1984.

Vierailija
98/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytin silloin 5 vuotta ja olin päiväkodissa. Muistan hämärästi kun talvella oltiin ulkona ja piti pukea paljon vaatteita päälle. Äiti kertoi myöhemmin, että oli useamman viikon ajan kovat pakkaset ja että siksi vaatetta piti olla pakko olla paljon vaatteita kun oli 30 asteen pakkasia.

Se oli vuosi -87 tammikuu...

Joskus siinä 80-luvun loppuvuosina oli Tampereella bussilakko ja piti niissä 30 asteen pakkasissa selvitä 5 km matka töihin.

Vierailija
99/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ajatuksissa olin vasta.

Vierailija
100/120 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ensimmäiselle luokalle kouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi