Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko mitä teit vuonna 1986?

Vierailija
02.01.2023 |

Minä en muista muuta kuin sen, että hitsasin ja kirosin valintaani mennä amikseen jota en valinnut vaan menin kun en muutakaan keksinyt. Nyt olen hitsaajana ollut muutamia vuosia kun olen saanut pätkätöitä.

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 5 vuotta, kävin balettitunneilla ja sain toivomani vauvanuken lahjaksi.

Oliko Dingon Autiotalo-biisi tullut ennen tuota vuotta? Muistan, että olisin työntänyt rattaissa sitä nukkeani ja laulanut Autiotaloa.

Vierailija
42/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin seuraavana vuonna, mutta olin jo tekeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Olin lapsi ja perheeni kanssa seurakunnan ryhmämatkalla Venäjällä. Vietiin sinne Raamattuja. Niiden vieminen muuhun kuin henkilökohtaiseen käyttöön oli kiellettyä. Niinpä minä ja sisarukseni saimme myös Raamatut laukkuihimme.

Kävimme vierailemassa jossain maalaiskylissä pidemmällä kuin minne viisumimme olisivat sallineet. Tuskin siinä oli todellista vaaraa, eli tuskin viranomaiset välittivät, mutta matkanjärjestäjät saivat sen tuntuman, kuin oltais oltu salaperäisellä ristiretkellä. Tosin sellaiselle olisi ollut vastuutonta ottaa lapsia mukaan.

Kun tulimme kotiin, saimme tietää, että Tsernobylin ydinvoimala oli räjähtänyt matkamme aikana.

Vierailija
44/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mutta kaverit sanoi vuonna 2009 että olin kokeillut herskaa vuoden 85 ja kokeillut sitä uudelleen myös vuoden 86 - 2003.

Vierailija
45/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkin sitten taistelin tieni ulkopuoliseen maailmaan. Paastin ekan parkun ja loin ensimmaisen katsekontaktin.

Eli aikamoinen vuosi!!

Vierailija
46/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1986 sain ensimmäisen tietokoneeni, olin 11v, täytin loppuvuodesta 12. Tshernobyl räjähti, Palme murhattiin, olikose se Mikkelin panttivankidraama myös 1986. Sinä keväänä meille taisi tulla asuntovaunukin jolla sitten matkailtiin kesälomilla ainakin 90-luvun alkuun saakka.

Vierailija
47/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, koska synnyin tuolloin. Mielelläni olisin elänyt kasaria niin, että muistaisin siitä jotain (enemmän). Ihan ensimmäisiä muistoja on varmaan siitä 89-90 taitteesta, kun oli ihan huippua, miten joskus perheen kanssa teimme eväsretken omaan olohuoneeseen ja katoimme kahvit sinne ja katsottiin samalla telkkaria. Levitettiin viltti olohuoneen lattialle, siihen lautasille kahvipullaa ja keksiä, lapsille mukeihin lantrattua itse tehtyä mukia ja äidille ja isille kahvia. Pötköttelin siinä lattialla ja leikin Duploilla. Isäni teki paljon reissutyötä, joten tuollaiset hetket jääneet mieleen. 

Vierailija
48/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5-vuotias. Mummini hankki labradorinnoutajan pennun. Pentu oli tosi villi ja söi mummin ruokapäydän tuolien jalat. Se rikkoi myös minun uuden pallon ja uimarenkaan.

Muistan myös kuinka veljeni ja naapurin pojat leikkivät Maradonaa.

Naapurin pari vuotta minua vanhempi tyttö oli ollut perheineen kesälomalla Mallorcalla ja esitteli ylpeänä kuinka hänen nenänsä ja olkapäänsä oli palanut ja niistä kuoriutui iho.

Vierailija
49/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mutta jokunen kuva on olemassa, niiden perusteella lähinnä paskoin vaippoihin.

Vierailija
50/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin 5 vuotta, kävin balettitunneilla ja sain toivomani vauvanuken lahjaksi.

Oliko Dingon Autiotalo-biisi tullut ennen tuota vuotta? Muistan, että olisin työntänyt rattaissa sitä nukkeani ja laulanut Autiotaloa.

Autiotalo ilmestyi syksyllä 1984. Vuonna 1986 Dingo jo hajosi, mikä noteerattiin jopa Ylen pääuutislähetyksessä.

Vierailija
51/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keväällä Englannissa katsastamassa uutta työpaikkaa, kun Tsernobyl posahti. Muutinkin sitten britteihin pariksi vuodeksi, kävin kotimaassa vain jouluna.

Vierailija
52/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Asuttiin ensimmäisen poikaystäväni kanssa kylmässä ja vetoisessa, mutta ihanassa pikkuisessa kodissa kaupungin laidalla. Hän meni töihin seitsemäksi, minä kouluun kahdeksaksi. Joskus talvisin kovilla pakkasilla menin hänen kyydissään keskustaan avoinna olevaan kahvioon odottelemaan, että koulun ovet aukeavat. Vuokra oli 250 markkaa.  Elettiin säästäväisesti ja ihan hyvin, autoa oli varaa pitää. Aina kun käytiin jomman kumman kotona, tuliaisena oli perunoita ja marjoja ja lihaa ja valmiita ruokia jääkaappiin ja pakastimeen.

Vierailija
53/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 20, ja kihlauduin 😱

Vierailija
54/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin isän kasseissa.

Vierailija
55/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin armeijassa toukokuuhun asti. Tammikuussa räjähti avaruussukkula nosukiidossa. Helmikuussa olin päivystäjänä aamuyöllä kun kuulin radiosta Olof Palmen murhasta. Huhtikuussa posahti Tshernobylin ydinvoimala. Elokuussa pankkiryöstäjä räjäytti autonsa Mikkelissä. Syyskuussa aloitin opiskelut Kauppiksessa.

Vierailija
56/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ihanaa aikaa, alkuvuosi ja kesä varsinkin. Niin mukavaa ja leppoisaa, ehkä elämäni parasta. Syksyllä isosisko meni kouluun ja jotain muuttui minunkin elämässäni.

Vierailija
57/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solmin avioliiton. Edelleen sama mies!

Vierailija
58/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, koska synnyin tuolloin. Mielelläni olisin elänyt kasaria niin, että muistaisin siitä jotain (enemmän). Ihan ensimmäisiä muistoja on varmaan siitä 89-90 taitteesta, kun oli ihan huippua, miten joskus perheen kanssa teimme eväsretken omaan olohuoneeseen ja katoimme kahvit sinne ja katsottiin samalla telkkaria. Levitettiin viltti olohuoneen lattialle, siihen lautasille kahvipullaa ja keksiä, lapsille mukeihin lantrattua itse tehtyä mukia ja äidille ja isille kahvia. Pötköttelin siinä lattialla ja leikin Duploilla. Isäni teki paljon reissutyötä, joten tuollaiset hetket jääneet mieleen. 

Siis mehua! Lapsille.

Vierailija
59/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi festade hela det året, liksom året innan och efter. 1986 var den bästa studietiden då allt låg ännu framför.

Vierailija
60/120 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin koulua ja harrastin musiikkia. Kotona katseltiin telkkaria perheen kanssa sekä pelattiin tietokoneella. Ulkona leikittiin paljon kavereiden kanssa. Kesälomalla tehtiin autoreissu pohjoismaihin, laivamatkat olivat parasta! Jotenkin turvallista ja rauhallista aikaa se oli, hyvät muistot on jääneet 80-luvusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän