Muistatko mitä teit vuonna 1986?
Minä en muista muuta kuin sen, että hitsasin ja kirosin valintaani mennä amikseen jota en valinnut vaan menin kun en muutakaan keksinyt. Nyt olen hitsaajana ollut muutamia vuosia kun olen saanut pätkätöitä.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytin 5 vuotta, kävin balettitunneilla ja sain toivomani vauvanuken lahjaksi.
Oliko Dingon Autiotalo-biisi tullut ennen tuota vuotta? Muistan, että olisin työntänyt rattaissa sitä nukkeani ja laulanut Autiotaloa.Autiotalo ilmestyi syksyllä 1984. Vuonna 1986 Dingo jo hajosi, mikä noteerattiin jopa Ylen pääuutislähetyksessä.
Mun serkku oli tuohon Dingon hajoamiseen todennut 4-vuotiaana, että Dingo on menny rikki 😅 Mutta joo, itsekin olin 4-vuotias vuonna 1986. Mummon hautajaiset oli heti alkuvuodesta, en muista oikeestaan muuta sieltä kuin ison kirkkomäen. Aika meni kotona ja päiväkodissa leikkien.
Ala-asteikäisen, hyvät kaverisuhteet omanneen pojan enimmäkseen onnellista elämää. Koulua ja pahaa kouluruokaa. Pyöräilyä ja uintia ja yleistä hörhellystä ulkosalla. Dingo-fanityttöjen kanssa väittelyä (huom. ei kiusaamista, väittelyä). Kuvitteluleikkejä joissa sekoittui iloisesti Masters of the Universe, Tähtien sota, Rambo ja kaikki muukin. Autolehtien lukemista ja ajokortista haaveilua. Hölmöilyä ja tukkapöllyä.
Olin kuitenkin niin erikoinen lapsi, että suosikkiohjelmani TV:ssä oli lauantaiaamuisin tullut Kukkokiekuu.
Vierailija kirjoitti:
Täytin silloin 5 vuotta ja olin päiväkodissa. Muistan hämärästi kun talvella oltiin ulkona ja piti pukea paljon vaatteita päälle. Äiti kertoi myöhemmin, että oli useamman viikon ajan kovat pakkaset ja että siksi vaatetta piti olla pakko olla paljon vaatteita kun oli 30 asteen pakkasia.
Se oli vuosi -87 tammikuu...
Olof Palmen murha, Zernopyl.... aloin odottamaan esikoista.
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteikäisen, hyvät kaverisuhteet omanneen pojan enimmäkseen onnellista elämää. Koulua ja pahaa kouluruokaa. Pyöräilyä ja uintia ja yleistä hörhellystä ulkosalla. Dingo-fanityttöjen kanssa väittelyä (huom. ei kiusaamista, väittelyä). Kuvitteluleikkejä joissa sekoittui iloisesti Masters of the Universe, Tähtien sota, Rambo ja kaikki muukin. Autolehtien lukemista ja ajokortista haaveilua. Hölmöilyä ja tukkapöllyä.
Olin kuitenkin niin erikoinen lapsi, että suosikkiohjelmani TV:ssä oli lauantaiaamuisin tullut Kukkokiekuu.
Minäkin pidin Kukkokiekuusta!
Myös Dingosta pidin, laulettiin aina keinussa parhaan ystäväni kanssa Dingon kappaleita. Olin 8-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidin Kukkokiekuusta!
Myös Dingosta pidin, laulettiin aina keinussa parhaan ystäväni kanssa Dingon kappaleita. Olin 8-vuotias.
Kukkokiekuu oli minunkin suosikkini ja erityisesti se parrakas miesjuontaja. Toinen lempilapseni oli radion puolella ollut Maamiehen Tietolaari.
M 49
Kukkokiekuussa kiehtoi se junaradan pienoismalli ja se pieni dioraama siinä ympärillä.
Olin 14-vuotias porilainen teini. Pori-rockissa meni lujaa, Neumann, Olli, Jussi ja Tero yms näkyivät usein kaupungilla.
Rakastuin jalkapalloon katsoessani Meksikon MM- kisoja.
En muista sitä, mutta synnyin. Tshernobylin onnettomuuden aikaan olin 12 päivää vanha ja ulkona vaunuissa.
Olin 12v. Pelasin Commodore 64:lla. Kuuntelin Iron Maidenia.
Olin Interraililla ja Nokialla töissä.
Olin lukion toisella ja vihasin koulua yli kaiken. Kesällä olin ekaa kertaa kesätöissä ja lähdin kaverin kanssa ekaa kertaa yksin ulkomaan lomalle.
Tulin armeijasta tammikuussa - 86. sitten työtä kevät ja kesä... Porvoon Matkailuopistoon opiskelemaan syksyllä.
1986. Aika kultaa muistot.. mutta huoletonta oli aika loppujen lopuksi.
14 vuotiaana ei maailman meno kiinnostanut tai ahdistanut. Commodore 64 toi ajanvietettä silloin kun ei hauskempaa tekemstä keksinyt. Kun ei itse elämisestä joutunut maksamaan, niin kesäduunista saadut rahat kesti seuraavaan kesään vaikka laittoi ajokorttia varten syrjään tuntuvan osan. Jos vaikka virtuaalinen aikamatkailu keksittäisiin, niin voisin hieman lomailla tuossa vuodessa :). 80 luku eikun parani tuosta vain loppua kohden kohdallani, kun tuli mopo ja moottoripyörä mitkä sai kesäduuneilla tienattua ja ajokortit samalla. Homma oli helpompaa, jos rahat loppu, eikun lisää töitä ja niitä löytyi kohtalaisen hyvin nuorellekken kaverille kuhan osasi kysyä.
Muistan kyllä: oli jalkapallon MM-kisat ja olin aivan rakastunut Diegoon. Tsernobilin muista myös.
Challenger
Imelda Marcos maanpakoon ilman kenkäkokoelmaansa
Palme
Tsernobyl
Mikkeli
Ei ollut mikään mukava vuosi jolloin kaikilla oli hauskaa. Tuossa on vain osa pahimmista uutisista.
Hyvä kun muistutit.
Olisiko ollut -87 talvella niin hurjia pakkasia, että piti käydä auton kanssa pari kertaa lenkillä, jotta töihinlähtö onnistuisi aamulla.
Kadunvieruspaikka Lauttasaaressa ja pakkasta noin 30 astetta; auto kankea kuin rautatanko.
Elämyksen kruunasi lyhyet kalsarit.
Oi niitä nuoruuden hurjia aikoja!