Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teitä painostettu käyttämään hormonaalista ehkäisyä

Vierailija
02.01.2023 |

esim terveydenhuollon taholta?

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,miksi olisi?

Vierailija
2/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo ap.

Ei tietenkään. Kuka sitä muka painostaisi.

Voivat esittää sitä, ettei tulisi niitö vahinko raskauksia eikä abortteja.

Sitäpaitsi kuka tahansa nainen saattaa joutua käyttämään hormoneja jonkin pahan gynen vaivan tai niissä olevien syöpien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisia ja tyttöjä tuohon painostetaan... lääketeollisuuden ja globaalin eliitin agendana on saada mahd. moni noita käyttämään...rahallista voittoa... hormoniheittelyt... e-pillerijämät vesistössä ja miesten kemiallinen kuohitseminen... tästä agendasta ei paljoa puhuta

Vierailija
4/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä

t. lesbo, jolla on värkki kunnossa 

Vierailija
5/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollo ap.

Ei tietenkään. Kuka sitä muka painostaisi.

Voivat esittää sitä, ettei tulisi niitö vahinko raskauksia eikä abortteja.

Sitäpaitsi kuka tahansa nainen saattaa joutua käyttämään hormoneja jonkin pahan gynen vaivan tai niissä olevien syöpien takia.

Kyllä joka tilanteessa saa kieltäytyä käyttämästä hormoneja, myös silloin kun kyse on sairaudesta.

Ja kyllähän monia naisia valitettavasti painostetaan käyttämään hormoneita ehkäisymielessä.

Vierailija
6/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Minua jopa kehoitettiin luopumaan sterilisaation suunnittelusta (minulla oli jo viisi lasta) ja ottamaan tilalle hormonikierukka.

Vierailija
7/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt painostettu, mutta joka kerta tuputetaan kierukkaa kun menen lääkäriin. Oli vaiva mikä tahansa. Viimeksi alkoi ärsyttää, ja ärähdin, että kuukautiset ei häiritse minua mitenkään ja seksiä olen harrastanut viimeksi kolme vuotta sitten, joten mitään tarvetta kierukalle ei ole.

Vierailija
8/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Olin 30-v. yhden lapsen äiti ja pyysin sterilisaatiota, niin lääkäri kieltäytyi ja ihan todellakin painosti ottamaan hormonikierukan. Väitin vastaan jonkin aikaa ja yritin vaatia sterilisaatiota, mutta lääkäri ei suostunut. Otin sitten sen helvetin kierukan, vaikken halunnut. Eikä ollut kyse mistään lääkeyrityksen painostuksesta vaan syynä oli ettei halunnut tehdä sterilisaatiota.

Samanlaisia tarinoita olen kuullut tosi monelta muultakin.

Vierailija
9/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputtamista kyllä. Oikein ärsytti jälkitarkastuksessa. Jos olin yli 30-vuotiaana ollut ekan kerran raskaana niin todennäköisesti osasin huolehtia ehkäisystä jo.

Toisen kerran yritettiin painostaa kierukkaan runsaiden kuukautisten vuoksi. Olisi ollut täydellisen turhaa. Menopaussi alkoi vuoden sisällä.

Vierailija
10/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt painostettu, mutta joka kerta tuputetaan kierukkaa kun menen lääkäriin. Oli vaiva mikä tahansa. Viimeksi alkoi ärsyttää, ja ärähdin, että kuukautiset ei häiritse minua mitenkään ja seksiä olen harrastanut viimeksi kolme vuotta sitten, joten mitään tarvetta kierukalle ei ole.

Joo, tuo on kumma, että normaali naiseus on jotenkin ongelma, että pitäisi automaattisest jotenkin poistaa menkat ja sitten ehkäistä hormoneilla. moni kuitenkin nauttii luonnollisesta kierrosta, itsekin vaikka kuukautiskivut ovatkin aivan helvetilliset. ehkäisyyn voi käyttää kuitenkin kondomia.

Vierailija
11/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mutta en suostunut joten sain ajan endometrioosileikkaukseen. Se vähän kaduttaa että menin leikkaukseen mutta sen kanssa on nyt elettävä. Laajalle levinnyt endo oli oireeton ja löytyi kun anemian syytä alettiin selvittää

Vierailija
12/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Olin 30-v. yhden lapsen äiti ja pyysin sterilisaatiota, niin lääkäri kieltäytyi ja ihan todellakin painosti ottamaan hormonikierukan. Väitin vastaan jonkin aikaa ja yritin vaatia sterilisaatiota, mutta lääkäri ei suostunut. Otin sitten sen helvetin kierukan, vaikken halunnut. Eikä ollut kyse mistään lääkeyrityksen painostuksesta vaan syynä oli ettei halunnut tehdä sterilisaatiota.

Olet ikäsi puolesta oikeutettu saamaan sterin. Lääkäri ei voi kieltää sitä sinulta. Ylilääkäärin ja potilasasiamieheen yhteys. Nyt sinne sterijonoon jotta pääset kierukasta eroon.

Vierailija
13/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin reumalääkitysen ja voi luoja sitä painostusta. Miten ne ei hitto usko, että kaikki ei harrasta seksiä.

Vierailija
14/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuputtamista kyllä. Oikein ärsytti jälkitarkastuksessa. Jos olin yli 30-vuotiaana ollut ekan kerran raskaana niin todennäköisesti osasin huolehtia ehkäisystä jo.

Toisen kerran yritettiin painostaa kierukkaan runsaiden kuukautisten vuoksi. Olisi ollut täydellisen turhaa. Menopaussi alkoi vuoden sisällä.

Mä kävin poistattamassa hormonikierukan, kun en ole parisuhteessa enkä harrasta seksiä juurikaan, ja mulle väitettiin vastaan ties miten kauan, että miksi haluat sen pois! Ihan älytöntä!!! Yksi argumentti oli, että kun tulee menopaussi, niin se voidaan joutua laittamaan kuitenkin ihan hormonitasapainon säilyttämiseksi. Olin silloin selvästi alle 40 ja nyt monta vuotta myöhemminkään ei ole menopaussista vielä tietoakaan. Olin vähän että anteeksi mitä. En todellakaan aio ottaa kierukkaa menopaussin takia. :DD

Vierailija
15/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin reumalääkitysen ja voi luoja sitä painostusta. Miten ne ei hitto usko, että kaikki ei harrasta seksiä.

Ja vaikka harrastaisi niin myös kondomia voi käyttää...

Vierailija
16/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ikäsi puolesta oikeutettu saamaan sterin. Lääkäri ei voi kieltää sitä sinulta. Ylilääkäärin ja potilasasiamieheen yhteys. Nyt sinne sterijonoon jotta pääset kierukasta eroon.

Tästä on jo yli 10 vuotta aikaa, nyt odottelen menopaussia. Otti aivan älyttömästi pannuun, koska tiesin kyllä, että siihen on oikeus. En tiennyt mitä asialle voisin enää tehdä, mutta hyvä että kirjoitit, niin samassa tilanteessa olevat nyt tietää.

Vierailija
17/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin poistattamassa hormonikierukan, kun en ole parisuhteessa enkä harrasta seksiä juurikaan, ja mulle väitettiin vastaan ties miten kauan, että miksi haluat sen pois! Ihan älytöntä!!! Yksi argumentti oli, että kun tulee menopaussi, niin se voidaan joutua laittamaan kuitenkin ihan hormonitasapainon säilyttämiseksi. Olin silloin selvästi alle 40 ja nyt monta vuotta myöhemminkään ei ole menopaussista vielä tietoakaan. Olin vähän että anteeksi mitä. En todellakaan aio ottaa kierukkaa menopaussin takia. :DD

Joo, se on huolestuttavaa, että jos yritetään juuri noin pakottaa käyttämään lääkitystä jota ei halua. Se on pakkohoitoa, mikä on laitonta. Lisäksi vaihdevuosissa jokainen päättää itse, käyttääkö kierukkaa vai ei. Ja kun potilas haluaa kierukan pois, niin se poistetaan. Ei saisi alkaa väittämään vastaan. Kannattaa ottaa yhteyttä potilasasiamieheen.

Vierailija
18/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuorempana, kieltäydyin. Ja olen terveydenhuollossa nykyisin töissä ja etenkin gynekologit tyrkyttäisi niitä kaikille halusi tai ei. Tai jos tulee haittoja niin ei ne niistä hormoneista johdu heidän mukaan.

Vierailija
19/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nuorempana, kieltäydyin. Ja olen terveydenhuollossa nykyisin töissä ja etenkin gynekologit tyrkyttäisi niitä kaikille halusi tai ei. Tai jos tulee haittoja niin ei ne niistä hormoneista johdu heidän mukaan.

hassua kun monet hormonaaliset ehkäisyt poistavat esimerkiksi ovulaation. miten ihmeessä se ei vaikuttaisi naisen seksuaalisuuteen.

Vierailija
20/135 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vi*uttanut mua pitkään. Menet mistä tahansa syystä gynelle niin: "ota kierukka, ota ota ota". Ihan kuin jotain hiton markkinoiden helppoheikkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän