Uusi variantti usassa jo 40 % koronatartunnoista. Vapalahti suorittaa maskia.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/baa72600-fb08-4722-b373-bef0e…
Herää ajatus, mitä sieltä Kiinasta mahtaa tulla, kun ei Suomessa vaivauduta testaamaan.
Kommentit (978)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain koronan kotoa. Lapset tartuttivat. Pitäisikö kotonakin käyttää maskia? Ihan turhalta tuntui kaikki se naamarätti naamassa kulkemiset.
WHOn lääkäri sanoi jo koronan alussa että sairastuneet eristetään omista perheistä. Heidät viedään karanteenilaitoksiin.
Voin etsiä videon jos kiinnostaa?
Tietenkin... Se on poistettu WHOn omilta sivuilta... etsin sen muualta.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu minä en jaksa tätä stanan paskaa enää uudestaan! Lähes kolme vuotta yhtä samaa paskaa ja nyt taas alusta voi jmalauta! Olen vaikka ilman maskia ja rokotteita ja jos kuolen niin kuolen eipähän tarvitse enää kärsiä tässä idioottien johtamassa maailmassa.
Mitä tarkoitat "samalla paskalla"? Ihan eri tilannehan nyt on ollut jo pitkään kuin esim keväällä 2020. Ja jopa alkuvuodesta, kun taisi olla vielä joitakin rajoituksia. Vaikea kuvitella, että mitään rajoituksia otettaisiin enää käyttöön. Paitsi jos tulee jokin sellainen variantti, että tehohoitopaikat uhkaavat taas loppua. Voit ihan hyvin olla ilman maskia ja olla ottamatta rokotteita tai käyttää ffp2/ffp3 ja/tai ottaa rokotteet. Saat ihan itse valita.
Ai nytkö sentään saa ihan itse valita? Ei olla enää suurinpiirtein pakottamassa piikille? Huh, hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu minä en jaksa tätä stanan paskaa enää uudestaan! Lähes kolme vuotta yhtä samaa paskaa ja nyt taas alusta voi jmalauta! Olen vaikka ilman maskia ja rokotteita ja jos kuolen niin kuolen eipähän tarvitse enää kärsiä tässä idioottien johtamassa maailmassa.
Resilienssin puutetta. Kerää itsesi. Se selviää, joka pystyy mukautumaan olosuhteisiin. Antaa igoreiden levittää salaliittoteorioitaan. Suomalainen kestää. Jos siihen tarvitaan maskeja, me käytämme, mutta kestämme.
Mähän sanoin sulle...
https://m.youtube.com/c/IGORinRussia
Tuossa suomalaisen Igorin kanava. Hän asuu Pietarissa.
Elänyt ison osan elämästään suomessa ja on perimältään inkerinsuomalainen.
Osaa sujuvasti suomea, englantia ja venäjää.
Sill oli ihan kiinnostavia videoita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat "samalla paskalla"? Ihan eri tilannehan nyt on ollut jo pitkään kuin esim keväällä 2020. Ja jopa alkuvuodesta, kun taisi olla vielä joitakin rajoituksia. Vaikea kuvitella, että mitään rajoituksia otettaisiin enää käyttöön. Paitsi jos tulee jokin sellainen variantti, että tehohoitopaikat uhkaavat taas loppua. Voit ihan hyvin olla ilman maskia ja olla ottamatta rokotteita tai käyttää ffp2/ffp3 ja/tai ottaa rokotteet. Saat ihan itse valita.
Ai nytkö sentään saa ihan itse valita? Ei olla enää suurinpiirtein pakottamassa piikille? Huh, hienoa.
No ei olla. Eihän neljättä rokotetta saa tällä hetkellä edes rokotetta haluavat. Vai oletko ammatissa (sote-alalla???), jossa on ollut rokotepakko? Eikös sielläkin loppunut vuodenvaihteessa jo rokotuspakko? Muillahan mitään pakkoa ei ole edes ollut. Se koronapassihypetys oli oman aikansa hölmöilyä, koska silloin kuviteltiin, että rokotettu ei voi saada tartuntaa eikä tartuttaa muita. Nyt ollaan tässäkin asiassa viisaampia ja tiedetään, että rokotettukin voi sairastua ja rokotettukin voi tartuttaa, joten koronapassista ei olisi mitään hyötyä. Mä tunnen periaatteessa ihan rokotemyönteisiä ihmisiä, joilla koronarokotteen ottaminen jäi ensimmäiseen tai toiseen kertaan. Sen jälkeen eivät ole enää ottaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan taas käyttämään maskia busseissa ja kaupoissa😷
Kannattaa varautua siihen, että tyhmät tuijottaa.
En ole vielä lopettanut maskin käyttöä. Käytän sitä edelleen kauppareissuilla ja työpaikalla.
Joulukuun loppupuolella huomasin, että osa ihmisistä tuijottaa maskia käyttäviä. Oikein pysähtyvät tuijottamaan.
Minua ei haittaa. Olen oppinut tekemään päätökseni itsenäisesti enkä kulje laumassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole yhtään sisua eikä kärsivällisyyttä? Mieti, miten kurjissa oloissa sadat miljoonat ihmiset elävät eri puolilla maailmaa - monet koko elämänsä. Täällä vingutaan, kun ei päästy hetkeen kaljoittelemaan tai salille tai kun pitäisi käyttää maskia kauppareissulla. Hyvinvointi on tuhonnut monet suomalaiset, vienyt kriisinkestävyyden. Luoja varjelkoon meitä sodalta, sillä talvisodan kaltaista ihmettä tämä kansa ei enää saisi aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan taas käyttämään maskia busseissa ja kaupoissa😷
Kannattaa varautua siihen, että tyhmät tuijottaa.
En ole vielä lopettanut maskin käyttöä. Käytän sitä edelleen kauppareissuilla ja työpaikalla.
Joulukuun loppupuolella huomasin, että osa ihmisistä tuijottaa maskia käyttäviä. Oikein pysähtyvät tuijottamaan.Minua ei haittaa. Olen oppinut tekemään päätökseni itsenäisesti enkä kulje laumassa.
Mä en edes kiinnitä huomiotani muihin ihmisiin niin, että huomaisin heidän tuijottavan. Ja jos tuijottavat, niin mitä sitten? Käytin ffp3:sta jo ennenkuin Suomeen tuli edes maskisuositus. Mutta mua ei noin muutenkaan haittaa, mitä tuntemattomat ihmiset musta ajattelevat. Voin oikein hyvin vaikka mennä pieruverkkareissa kauppakeskukseen tai lääkäriaseman labraan.
Vierailija kirjoitti:
EXCLUSIVE: 'This is playing with fire - it could spark a lab-generated pandemic': Experts slam Boston lab where scientists have created a new deadly Omicron strain with an 80% kill rate in mice
https://www.dailymail.co.uk/health/article-11323677/Outrage-Boston-Univ…
Millä oikeudella he jatkavat tätä Gain of Function tutkimusta, vaikka kaikki tietää sen riskit?
Mikä oikeus tiedemiehillä on vaaramtaa väestöjen terveys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole yhtään sisua eikä kärsivällisyyttä? Mieti, miten kurjissa oloissa sadat miljoonat ihmiset elävät eri puolilla maailmaa - monet koko elämänsä. Täällä vingutaan, kun ei päästy hetkeen kaljoittelemaan tai salille tai kun pitäisi käyttää maskia kauppareissulla. Hyvinvointi on tuhonnut monet suomalaiset, vienyt kriisinkestävyyden. Luoja varjelkoon meitä sodalta, sillä talvisodan kaltaista ihmettä tämä kansa ei enää saisi aikaiseksi.
Meidän taloutemme ei kestä enää yhtään lockdown vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EXCLUSIVE: 'This is playing with fire - it could spark a lab-generated pandemic': Experts slam Boston lab where scientists have created a new deadly Omicron strain with an 80% kill rate in mice
Millä oikeudella he jatkavat tätä Gain of Function tutkimusta, vaikka kaikki tietää sen riskit?
Mikä oikeus tiedemiehillä on vaaramtaa väestöjen terveys?
"The revelation exposes how dangerous virus manipulation research continues to go on even in the US, despite fears similar practices may have started the pandemic.
Professor Shmuel Shapira, a leading scientist in the Israeli Government, said: 'This should be totally forbidden, it's playing with fire.'
Gain of function research - when viruses are purposefully manipulated to be more infectious or deadly - is thought to be at the center of Covid's origin.
A Chinese laboratory located just miles from the first cluster of cases carried out similar research on bat coronaviruses."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kalajokilaakso.fi/uutinen/650991
Thl tiedottanut:
THL on päivittänyt kansalaisille suunnattuja koronaohjeitaan.Koronavirukseen kannattaa suhtautua kuten muihinkin hengitystieinfektioihin. Juuri koronavirusta koskeville erityisille ohjeille ei enää ole tarvetta, Hannila-Handelberg toteaa.
No niin, tiesittehän että pelkääminen laskee immuniteettia, eli nuhaa ei kannata ruveta pelkäämään.
THL toimii täysin päinvastoin kuin muu maailma. Mistä se viisaus on tänne Suomeen tullut? Onko meillä erilainen biologia kuin maailman muilla ihmisillä?
Tätä on ihmetelty alusta saakka.
Homma pyörisi hiukan varmemmin, jos:
* maskipakko julkisissa tiloissa (suositus väh. Ffp2)
* testit takaisin
* käsihygienia kohdalleen
* etätyöt/koulut niille, kenellä ONNISTUU
* tarpeeksi pitkä toipumisaika tartunnan jälkeen
* ulkomailta tulijat testiin ja karanteeniin
Kuukausi näin ja katsanto, tarvitaanko muita rajoituksia. Veikkaan, ettei, jos ihmiset vain tajuaisivat sen, että näillä muutamilla jutuilla yhteiskunta pyörii normaalisti. Kohta muuten uusi kierros kaikessa.
Mitenkäs tämä onnistui mielestäsi viime kierroksella? Vai olitko mukana silloin ollenkaan? Kun me muut ei olla dementoituneita ja muistetaan hyvin, että oli turhaa rahan ja ajan haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloutemme ei kestä enää yhtään lockdown vuotta.
Mitä ihmeen lockdown-vuosia Suomessa on eletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää. Nythän tehohoitopaikat eivät ole loppumassa, koska korona vie useammilta hengen. THL:n laskunopin mukaan kaikki on siis maassa hyvin. Ja jos leviää sellainen variantti, joka panee ketarat oikoiseksi lähes sadalta prosentilta, terveydenhuollon kuormitus lakkaa tykkänään ja THL:n maailmankuvan mukaan kaikki on silloin suorastaan erinomaisella tolalla. Sitä visiota tavoitellessa rajoituksia ei ole eikä tule.
Niin ja tästä syystä mm HUS:in Eeva Ruotsalainen sekä Lasse Lehtonen jo vuosi sitten suosittelivat ikääntyneitä ja riskiryhmiin kuuluvia käyttämään ffp2/ffp3-hengityssuojainta. Ja mä suosittelen sellaisen käyttöä myös niille, jotka eivät kuulu riskiryhmiin, mutta eivät silti halua saada tartuntaa.
Hoivalaitoksissa olevilla vanhuksilla tietysti tilanne on ikävä, jos hoitohenkilökunta sekä vierailemassa käyvät omaiset eivät käytä kunnollista venttiilitöntä hengityssuojainta. Venttiilillinenhän vastaa venttiilin kohdalta ulospäin samaa kuin kirurginmaski. Ei päästä virusta sisään, mutta päästää sen ulos. Samoin kotihoidossa, jos vanhus ei itse kykene suojautumaan ffp2/ ffp3-hengityssuojaimella. Ja mitä olen - etätöissä kun olen - välillä huomannut, niin tähänkin taloyhtiöön tulee välillä kotihoidon työntekijöitä, jotka käyttävät samaa kirurginmaskia useamman asiakkaan luona.
Jo 2020 todettiin, että vanhusten eristäminen muusta yhteiskunnasta - erityisesti omaisistaan - oli epäinhimillistä. Jopa elämänsä viimeisiä hetkiä elävät eivät saaneet pitää kädestä rakkaimpiaan. Ikkunan takaa sai korkeintaan katsoa, miten rakas puoliso, vanhempi tai isovanhempi kuoli. Ei tällaiseen eristämiseen ainakaan mun mielestäni pidä enää palata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vaan yrität olla tukehtumatta omahyväisyyteesi
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain koronan kotoa. Lapset tartuttivat. Pitäisikö kotonakin käyttää maskia? Ihan turhalta tuntui kaikki se naamarätti naamassa kulkemiset.
Mitään maskia ei flunssassa tarvita.
Korona ei ole flunssa. Eikä edes influenssa. Se on SARS.
Sairastin koronan ja tuntemukset olivat erilaiset verrattuna flunssaan tai influenssaan. Ihan ensimmäinen oire koronassa oli, että pyörrytti. Piti mennä sängylle makaamaan. Sitten oli todella omituinen kipu, joka kiersi ympäri kroppaa. Yleensä kipeänä särkee kroppaa, mutta tämä kipu oli erilainen.
Kuulostaa tutulta. Olen edelleen toipumassa joulukuun alkupuolella alkaneesta koronasta, ja vähän kyllä huvitti lukea THL:n linjauksesta "korona on vaan flunssa". Oli ihan erilaiset tuntemukset, mitä flunssaan ja influenssaan verrattuna. Jo vessassa käynti 5 metrin päähän makuuhuoneesta oi iso ponnistus. Toki ymmärrän, että monilla korona on tullut tosi kevyenä ja hyvä heille. Mietin, olisinko voinut jo joulukuun alussa saada tuon uusimman variantin? Olen lentokentällä töissä, joten altistumisia esim. Kiinasta palaavien kanssa on säännöllisesti.
"Lockdown! Lockdown!"
- Sean Murphy
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/