Uusi variantti usassa jo 40 % koronatartunnoista. Vapalahti suorittaa maskia.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/baa72600-fb08-4722-b373-bef0e…
Herää ajatus, mitä sieltä Kiinasta mahtaa tulla, kun ei Suomessa vaivauduta testaamaan.
Kommentit (978)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä lähden tästä nyt Espanjaan. Ainakaan ei tarvitse palella tai tarpoa lumessa/loskassa.
Espanjassa käytetään maskeja ja sitä valvovat viranomaiset. Guardia Civil ei siedä pullikointeja.
Eikä käytetä. Julkisissa suositellaan, muttei sitä kukaan valvo.
Höpö höpö sun kanssas. Tulin juuri kotiin jouluksi kotiin Gran Canarialta. Kävin yhdellä retkellä bussikuljetuksen kanssa ja tietysti juuri samassa koneessa ollut toinen suomalainen järjesti kohtauksen maskin pitämisestä kuljetuksen aikana. Ensinnäkin bussikuski haukkui hänet pystyyn ja kälätyksen jatkuessa matkatoimiston nainen päätti, ettei ko. henkilö osallistu retkeen, koska riski kaikille koituvista vaikeuksista on liian suuri. Miesmatkustaja tekee kuulemma valituksen. Ei siellä päässyt myöskään apteekkiin ilman maskia. Sekin tuli nähdyksi ja yrittäjä oli tietysti suomalainen. Me todella erotutaan siellä tällä hetkellä. Emmekä eduksemme.
Missäköhän päin tämmöstä on tapahtunut? Nimim. tällä hetkellä Playa del Inglesissä ja täällä ei maskeja näy kenelläkään. Apteekissakin kävin hakemassa laastareita maskitta.
Samasta paikasta tulin kotiin ja matkatoimiston ohjeiden mukaan käytimme kasvomaskia julkisessa liikenteessä ja kuljetuksissa. Niin käyttivät muutkin. Ohje löytyy käyttämämme matkatoimiston nettisivulta.
Sama ohje Italiassa. Kukaan ei käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu minä en jaksa tätä stanan paskaa enää uudestaan! Lähes kolme vuotta yhtä samaa paskaa ja nyt taas alusta voi jmalauta! Olen vaikka ilman maskia ja rokotteita ja jos kuolen niin kuolen eipähän tarvitse enää kärsiä tässä idioottien johtamassa maailmassa.
Mitä tarkoitat "samalla paskalla"? Ihan eri tilannehan nyt on ollut jo pitkään kuin esim keväällä 2020. Ja jopa alkuvuodesta, kun taisi olla vielä joitakin rajoituksia. Vaikea kuvitella, että mitään rajoituksia otettaisiin enää käyttöön. Paitsi jos tulee jokin sellainen variantti, että tehohoitopaikat uhkaavat taas loppua. Voit ihan hyvin olla ilman maskia ja olla ottamatta rokotteita tai käyttää ffp2/ffp3 ja/tai ottaa rokotteet. Saat ihan itse valita.
Ei hätää. Nythän tehohoitopaikat eivät ole loppumassa, koska korona vie useammilta hengen. THL:n laskunopin mukaan kaikki on siis maassa hyvin. Ja jos leviää sellainen variantti, joka panee ketarat oikoiseksi lähes sadalta prosentilta, terveydenhuollon kuormitus lakkaa tykkänään ja THL:n maailmankuvan mukaan kaikki on silloin suorastaan erinomaisella tolalla. Sitä visiota tavoitellessa rajoituksia ei ole eikä tule.
Niin ja tästä syystä mm HUS:in Eeva Ruotsalainen sekä Lasse Lehtonen jo vuosi sitten suosittelivat ikääntyneitä ja riskiryhmiin kuuluvia käyttämään ffp2/ffp3-hengityssuojainta. Ja mä suosittelen sellaisen käyttöä myös niille, jotka eivät kuulu riskiryhmiin, mutta eivät silti halua saada tartuntaa.
Hoivalaitoksissa olevilla vanhuksilla tietysti tilanne on ikävä, jos hoitohenkilökunta sekä vierailemassa käyvät omaiset eivät käytä kunnollista venttiilitöntä hengityssuojainta. Venttiilillinenhän vastaa venttiilin kohdalta ulospäin samaa kuin kirurginmaski. Ei päästä virusta sisään, mutta päästää sen ulos. Samoin kotihoidossa, jos vanhus ei itse kykene suojautumaan ffp2/ ffp3-hengityssuojaimella. Ja mitä olen - etätöissä kun olen - välillä huomannut, niin tähänkin taloyhtiöön tulee välillä kotihoidon työntekijöitä, jotka käyttävät samaa kirurginmaskia useamman asiakkaan luona.
Jo 2020 todettiin, että vanhusten eristäminen muusta yhteiskunnasta - erityisesti omaisistaan - oli epäinhimillistä. Jopa elämänsä viimeisiä hetkiä elävät eivät saaneet pitää kädestä rakkaimpiaan. Ikkunan takaa sai korkeintaan katsoa, miten rakas puoliso, vanhempi tai isovanhempi kuoli. Ei tällaiseen eristämiseen ainakaan mun mielestäni pidä enää palata.
Jos täällä ihmisiä alkaa lakoamaan rokotteista huolimatta, niin se on aivan yksi lysti pidetäänkö mammaa kädestä viimeisinä hetkinä. Silloin on suojattava _kaikki_.
Ei se onnistu. Ei onnistunut Kiinassakaan. Ja jos meillä vedettäisii yhtä tiukat rajoitukset edes kolmeksi vuodeksi - kuten Kiinassa - meillä ei olisi sitä mammaa pitelemässä kädestä viimeisinä hetkinään ketyään, mutta ei myöskään vaihtamassa se mummon vaippoja tai antamassa sille ruokaa. Yhteiskunnalta loppuisivat rahat. Nyt kannattaa ymmärtää se, että vaikka oltaisiin Suomessa 3 vuotta eristyksissä ja jokainen kerrankin aivastava suljettaisiin pariksi viikoksi kotiinsa, koronavirus alkaisi silti levitä uudelleen. Uusi-Seelanti luovutti jo aikoja sitten, samoin Australia. Nyt Kiina ja kuis kävikään: Italiaan tulevista kiinalaisista matkailijasta jopa puolella on koronatartunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu minä en jaksa tätä stanan paskaa enää uudestaan! Lähes kolme vuotta yhtä samaa paskaa ja nyt taas alusta voi jmalauta! Olen vaikka ilman maskia ja rokotteita ja jos kuolen niin kuolen eipähän tarvitse enää kärsiä tässä idioottien johtamassa maailmassa.
Eikö sinulla ole yhtään sisua eikä kärsivällisyyttä? Mieti, miten kurjissa oloissa sadat miljoonat ihmiset elävät eri puolilla maailmaa - monet koko elämänsä. Täällä vingutaan, kun ei päästy hetkeen kaljoittelemaan tai salille tai kun pitäisi käyttää maskia kauppareissulla. Hyvinvointi on tuhonnut monet suomalaiset, vienyt kriisinkestävyyden. Luoja varjelkoon meitä sodalta, sillä talvisodan kaltaista ihmettä tämä kansa ei enää saisi aikaiseksi.
Meidän taloutemme ei kestä enää yhtään lockdown vuotta.
Mitä ihmeen lockdown-vuosia Suomessa on eletty?
Eurooppa ei kestä. Suomessa oli silloin alussa lockdown laajemmin ja Uudenmaan sulku, sitten monet, etenkin pienemmät ja keskisuuret yritykset joutuivat sulkemaan ovensa pysyvästi, sellaisia pienempiä sulkuja, jotka todellakin nakertavat Suomen taloutta.
Ihan oikeasti. Ei jaksa enää tätä koronajankkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntäkää nyt ju man kavita PILLUUNNE ne s a a t a na n maskit.
Mikä ihme maskien käytössä esimerkiksi kauppareissulla tai bussimatkalla on joidenkin mielestä niin vastenmielistä? Ihan sama asia ja yhtä suuri vaiva kuin laittaa turvavyö autoilun ajaksi. Mutta tuo turvallisuutta itselle ja muille.
No itselle ainakin se, ettö hengittäminen on tukalampaa ja maski on epämiellyttävä muutenkin. Mutta mitä se teitä haittaa, jos esim. minä en käytä maskia, koska tehän voitte suojata itse itsenne tehokkaalla FFP-suojaimella. Silloin ihan ihan sama, onko muilla maski vai ei, kun saatte suojan omasta maskistanne.
Jos jokainen käyttää ffp2-maskia, jonka suojaus on 96% luokkaa, on taudin leviäminen lähes mahdottomuus.
Jos levität tautia maskitta, niin ffp2-maskillisista 4% saa siis jopa tartunnan. Eli 4 sadasta. Tai 40 tuhannesta.
Kaikki turhia tartuntoja.
Eli maskit naamaan, käsihygienia kohdalleen ja näillä sopisi toivoa, ettei muita rajoituksia tule.
Tuo 4% on aika pieni määrä. Jokin raja on oltava muiden kontrolloimisessa. Täysin aukotonta järjestelmää ei voida saada, ja paras lähteä siitä, että jokainen huiolehtii itsestään ja omasta suojautumisestaan. Nythän oli aivan naurettavaa, että jopa sellaisen, joka on ollut 2kk täysin eristyksissä mökillä, piti käyttää maskia, vaikka oli 100% varmaa, ettei hänellä ole koronaa, Tai juuri koronasta parantuneen. Kyseessä oli psykologinen turvakeino - kaikilla oli turvallisempi olo kun näkivät muiden naamalla maskit, eikä ollut niin väliä, vaikka maskia olisi käyttänyt turhaankin. Pääasia, että maski näkyi.
Eli jos tietää, että ei kanna seksitauteja, voi myös painaa menemään paljaalla?
Sama, jos on jo saanut taudin?
Onko kaikki suojautuminen sinusta psykologista turvakeinoa?
No niinhän ihmiset tekevätkin - uuden suhteen alussa käydään testeissä kun todetaan, että tauteja ei ole, kondomista voidaan halutessa luopua.
Seksitauti on kuitenkin huono esimerkki siksi, että seksitaudeista osa on parantumattomia - korona taas on pääsääntöisesti aika nopeasti sairastettu tauti, jonka jälkeen se on ohi. Eikä koronan sairastanut ja siitä parantunut enää sitten levitä sitä loppuikäänsä.
Kaikki suojautuminen ei ole psykologista. Esim. itse suojauduin koronalta v. 2020 välttelemällä kontakteja, aj sittemmin otin rokotteet. Tiettävästi en ole saanut koronaa, vaikka maskeja en ole käyttänytkään. Tai sitten minulla on ollut joku lieväoireinen korona, en tiedä. Ja itse otan mieluummin koronariskin kuin käytän maskeja. Hyväksyn sen, että joku toinen haluaa itse käyttää maskia - kunhan hän ei vaadi muita toimimaan omalla tavallaan. En minäkään vaadi muita luopumaan maskeista, en hauku ketään maskilampaaksi enkä puhu naamavaipoista.
Korona ei ole sairastamalla ohi. Se on tiedetty kohta kolme vuotta. Koronan voi sairastaa yhä uudelleen ja uudelleen ja useimmiten tauti on kerta kerralta pahempi, koska korona tuhoaa immuunisolujen "muistin". Siksi meillä on tällä hetkellä monen eri tarttuvan taudin epidemia yhtä aikaa: Ihmisten immuunipuolustus on heikentynyt riippuen siitä, kuinka monta kertaa tauti on sairastettu. On todella raskasta lukea kirjoittamaasi tekstiä. En väitä, että juuri sinä levittäisit tahallasi väärää tietoa, mutta heitäkin on joukossamme, jotka levittävät luuloja ja juoruja ilman todellisuuspohjaa ja joiden omatunto ei soimaa siitä, että niiden luulojen vuoksi ihmisiä sairastuu ja kuolee.
- se tavallinen sairaanhoitaja tavallisen sairaalan tavalliselta koronaosastolta
Onneksi terveydenhuollossa on muut aika lailla normaaleja ihmisiä eikä kaltaisiasi jeesustelijoita. Ei siellä edes lääkärit vaadi maskipakkoja. Että.todella raskasta luettavaa...höpönhöpön
Vierailija kirjoitti:
Ko rona
Hul lut
Taas
LiikkeelläVöyhöttämässä
Kuinka
Tauti
Tap paaKuinka
Kaikki
Kuo leeKuinka
Maskit
Laitettava
PakolliseksiJa
Pakolliset
Pii kitJa
Pakolliset
SulutEikö teillä ole muuta elämää.
Riskiryhmäläisiltä ymmärrän, mutta en muilta tätä ko rona hul luutta
Lopettakaa jo!!!
Kiitos
Riskiryhmäläisenä (sytostaattilääkitys itsellä ja lisäksi yli 90-vuotiaat vanhemmat hoidettavanna) olen tästä aivan samaa mieltä. Joo, näytän kuonokoppani kanssa typerältä, mutta ei se mua haittaa. Ei haitannut moneen otteeseen palstallakaan lampaaksi haukkuminen. Itse asiassa yhdestä ilkeäksi tarkoitetusta kommentista otin nimimerkinkin itselleni.
Koronavirus ei ole katoamassa minnekään. Suurin osa selviää tartunnasta hengissä. Minäkin pelkäsin kevättalvella 2020, kun ffp3-hengityssuojaimia ei saanut yhtään mistään. Mutta kun alkoi saada, lakkasin pelkäämästä. Elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain koronan kotoa. Lapset tartuttivat. Pitäisikö kotonakin käyttää maskia? Ihan turhalta tuntui kaikki se naamarätti naamassa kulkemiset.
Mitään maskia ei flunssassa tarvita.
Eli sinusta on ok, että flunssainen hammaslääkäri tai leikkaava kirurgi ei pidä maskia, kun tekee sinulle tai lapsellesi toimenpidettä?
Suorittaa maskia???opetelkaa edes kirjoittamaan oikein pässit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, mitä tykkäsitte Faucin sanomisista?
Sehän on jumalasta seuraava.Oletko käynyt taas facebookissa tekemässä omat tutkimukset? Siinä ei Faucin sanat paljoa paina kun kampaaja Sirkka-Pirkko lataa faktat pöytään.
Sori, en käytä Darpan LifeLogia...eli facebookia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain koronan kotoa. Lapset tartuttivat. Pitäisikö kotonakin käyttää maskia? Ihan turhalta tuntui kaikki se naamarätti naamassa kulkemiset.
Eli sinusta on ok, että flunssainen hammaslääkäri tai leikkaava kirurgi ei pidä maskia, kun tekee sinulle tai lapsellesi toimenpidettä?
Toivoisin kyllä että flunssaisena ei tultaisi töihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntäkää nyt ju man kavita PILLUUNNE ne s a a t a na n maskit.
Mikä ihme maskien käytössä esimerkiksi kauppareissulla tai bussimatkalla on joidenkin mielestä niin vastenmielistä? Ihan sama asia ja yhtä suuri vaiva kuin laittaa turvavyö autoilun ajaksi. Mutta tuo turvallisuutta itselle ja muille.
No itselle ainakin se, ettö hengittäminen on tukalampaa ja maski on epämiellyttävä muutenkin. Mutta mitä se teitä haittaa, jos esim. minä en käytä maskia, koska tehän voitte suojata itse itsenne tehokkaalla FFP-suojaimella. Silloin ihan ihan sama, onko muilla maski vai ei, kun saatte suojan omasta maskistanne.
Jos jokainen käyttää ffp2-maskia, jonka suojaus on 96% luokkaa, on taudin leviäminen lähes mahdottomuus.
Jos levität tautia maskitta, niin ffp2-maskillisista 4% saa siis jopa tartunnan. Eli 4 sadasta. Tai 40 tuhannesta.
Kaikki turhia tartuntoja.
Eli maskit naamaan, käsihygienia kohdalleen ja näillä sopisi toivoa, ettei muita rajoituksia tule.
Tuo 4% on aika pieni määrä. Jokin raja on oltava muiden kontrolloimisessa. Täysin aukotonta järjestelmää ei voida saada, ja paras lähteä siitä, että jokainen huiolehtii itsestään ja omasta suojautumisestaan. Nythän oli aivan naurettavaa, että jopa sellaisen, joka on ollut 2kk täysin eristyksissä mökillä, piti käyttää maskia, vaikka oli 100% varmaa, ettei hänellä ole koronaa, Tai juuri koronasta parantuneen. Kyseessä oli psykologinen turvakeino - kaikilla oli turvallisempi olo kun näkivät muiden naamalla maskit, eikä ollut niin väliä, vaikka maskia olisi käyttänyt turhaankin. Pääasia, että maski näkyi.
Eli jos tietää, että ei kanna seksitauteja, voi myös painaa menemään paljaalla?
Sama, jos on jo saanut taudin?
Onko kaikki suojautuminen sinusta psykologista turvakeinoa?
No niinhän ihmiset tekevätkin - uuden suhteen alussa käydään testeissä kun todetaan, että tauteja ei ole, kondomista voidaan halutessa luopua.
Seksitauti on kuitenkin huono esimerkki siksi, että seksitaudeista osa on parantumattomia - korona taas on pääsääntöisesti aika nopeasti sairastettu tauti, jonka jälkeen se on ohi. Eikä koronan sairastanut ja siitä parantunut enää sitten levitä sitä loppuikäänsä.
Kaikki suojautuminen ei ole psykologista. Esim. itse suojauduin koronalta v. 2020 välttelemällä kontakteja, aj sittemmin otin rokotteet. Tiettävästi en ole saanut koronaa, vaikka maskeja en ole käyttänytkään. Tai sitten minulla on ollut joku lieväoireinen korona, en tiedä. Ja itse otan mieluummin koronariskin kuin käytän maskeja. Hyväksyn sen, että joku toinen haluaa itse käyttää maskia - kunhan hän ei vaadi muita toimimaan omalla tavallaan. En minäkään vaadi muita luopumaan maskeista, en hauku ketään maskilampaaksi enkä puhu naamavaipoista.
Korona ei ole sairastamalla ohi. Se on tiedetty kohta kolme vuotta. Koronan voi sairastaa yhä uudelleen ja uudelleen ja useimmiten tauti on kerta kerralta pahempi, koska korona tuhoaa immuunisolujen "muistin". Siksi meillä on tällä hetkellä monen eri tarttuvan taudin epidemia yhtä aikaa: Ihmisten immuunipuolustus on heikentynyt riippuen siitä, kuinka monta kertaa tauti on sairastettu. On todella raskasta lukea kirjoittamaasi tekstiä. En väitä, että juuri sinä levittäisit tahallasi väärää tietoa, mutta heitäkin on joukossamme, jotka levittävät luuloja ja juoruja ilman todellisuuspohjaa ja joiden omatunto ei soimaa siitä, että niiden luulojen vuoksi ihmisiä sairastuu ja kuolee.
- se tavallinen sairaanhoitaja tavallisen sairaalan tavalliselta koronaosastolta
Siis tuhoaako korona kaikkien immuunisolujen muistin, vai ainoastaan ne vasta-aineet, jotka suojaisivat koronalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hammaslääkäri tai kirurgi on flunssassa töissä? Kirurgi varsinkaan ei missään tapauksessa saa olla kipeänä töissä.
Teen kyllä kaikkeni, että maskihullut saadaan hiljenemään. En vastusta muiden maskien käyttöä, mutta jatkuva jankkaaminen muiden maskien käytöstä tai käyttämättömyydestä on kyllä vain merkki mt-ongelmista. Koskaan en ole saanut vastausta maskihullulta siihen, miksi se oman ffpmaskin käyttö ei riitä vaan turvallisuutta haetaan muiden loputtomalla kontroloinnilla. Ja jankataan ja jankataan. Eroon koronasta liike on kyllä kerännyt ympärilleen omituisen lahkon. Ihmisten pitää saada olla jo rauhassa tältä hihhuloinnilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole yhtään sisua eikä kärsivällisyyttä? Mieti, miten kurjissa oloissa sadat miljoonat ihmiset elävät eri puolilla maailmaa - monet koko elämänsä. Täällä vingutaan, kun ei päästy hetkeen kaljoittelemaan tai salille tai kun pitäisi käyttää maskia kauppareissulla. Hyvinvointi on tuhonnut monet suomalaiset, vienyt kriisinkestävyyden. Luoja varjelkoon meitä sodalta, sillä talvisodan kaltaista ihmettä tämä kansa ei enää saisi aikaiseksi.
Me olemme osa EU:ta ja länsieurooppaa, jonka tavoite on säilyttää ne hyvinvointivaltiot. Siihen tarvitaan rahaa ja toimiva talous. EU:n tavoite on myös tukea kehittyviä maita, Ukrainaa ja tehdä ilmastotekoja. Kaikkeen tarvitaan rahaa ja investointeja. Talouden lamauttaminen vuosiksi ei vain tuota mitään hyvää. Köyhyys ei jalosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloutemme ei kestä enää yhtään lockdown vuotta.
Meillä ei ole koskaan ollut lockdownia. Eikä kukaan ole sellaista pyytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme osa EU:ta ja länsieurooppaa, jonka tavoite on säilyttää ne hyvinvointivaltiot. Siihen tarvitaan rahaa ja toimiva talous. EU:n tavoite on myös tukea kehittyviä maita, Ukrainaa ja tehdä ilmastotekoja. Kaikkeen tarvitaan rahaa ja investointeja. Talouden lamauttaminen vuosiksi ei vain tuota mitään hyvää. Köyhyys ei jalosta.
Rahaa?! Ei saa puhua rahasta. Otetaan lisää velkaa ja maksetaan rajoitusten hinta niillä uudestaan ja uudestaan ja ...
T. Eroon koronasta liikkeen jeesus
Vierailija kirjoitti:
Teen kyllä kaikkeni, että maskihullut saadaan hiljenemään. En vastusta muiden maskien käyttöä, mutta jatkuva jankkaaminen muiden maskien käytöstä tai käyttämättömyydestä on kyllä vain merkki mt-ongelmista. Koskaan en ole saanut vastausta maskihullulta siihen, miksi se oman ffpmaskin käyttö ei riitä vaan turvallisuutta haetaan muiden loputtomalla kontroloinnilla. Ja jankataan ja jankataan. Eroon koronasta liike on kyllä kerännyt ympärilleen omituisen lahkon. Ihmisten pitää saada olla jo rauhassa tältä hihhuloinnilta.
Tämä reipas ja tunnollinen lammas on kanssasi ihan samaa mieltä. Jos ei luota omaan ffp2/ffp3-hengityssuojaimeensa, ehkä kannattaisi pysyä perunakellarissa. Jos kerran ffp3 suojaa lääkäriä ja sairaanhoitajaa, kun tämä on vain 5 cm päässä koronatartunnan saaneen naamasta, imee tartunnan saaneen nielusta limaa yms, niin miksi ihmeessä joku ei luota hengityssuojaimen tehoon, kun ei kuitenkaan ole edes änkeämässä koronatartunnan saaneen naamaan kiinni. Vai onko näiden ongelma vain omassa huonossa itsetunnossa: kun muutkaan ei käytä, en minäkään kehtaa käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Resilienssin puutetta. Kerää itsesi. Se selviää, joka pystyy mukautumaan olosuhteisiin. Antaa igoreiden levittää salaliittoteorioitaan. Suomalainen kestää. Jos siihen tarvitaan maskeja, me käytämme, mutta kestämme.
Mä en enää ikinä liiku missään ilman maskia. Ja piikit haen myös heti sitä mukaa kun niitä tulee. Kohta kuudes shotti meidän talouteen jokaiselle. Pidetään toisistamme huolta ja käytetään sitä käsidesiä!
Jossain vaiheessa saatte kuitenkin sen koronan. Ja mitähän on silloin jäljellä omasta vastustuskyvystä kun piikkejä on tungettu koko ajan ja hysteerisenä ollu maski naamalla koko ajan? Luonnollinen vastustuskyky on mennyt nollaan. Joukkohysteriassa piehtaroiminen on mielenterveysongelma.
Vierailija kirjoitti:
Uusi Kiina-variantti
Päättäjät keksineet uuden tavan peitellä rokotekuolleisuutta: Kiinasta tulossa uusi variantti.
90% koronaan sairastuneista koronapotilaista on rokotettuja.
91% koronaan kuolleista on rokotettujaYlikuolleisuus nyt jo 17%, nousee edelleen.
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19inci/fact_epirapo_cov…
Kannattaa katsoa netistä erikoislääkäri Rauli Mäkelän haastattelu y li kuol lei suu desta. Mikko Kemppe haastattelee. Video löytyy r u m b le . com sivulta.
Jos täällä ihmisiä alkaa lakoamaan rokotteista huolimatta, niin se on aivan yksi lysti pidetäänkö mammaa kädestä viimeisinä hetkinä. Silloin on suojattava _kaikki_.