Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kukaan raskautunut luomuna enää yli 40-vuotiaana?

Vierailija
02.01.2023 |

Kauheasti tästä tuntuu olevan uskomuksia näyttävästi uutisoitujen julkkisraskauksien takia. Löytyykö täältä siis joku joka on *itse* tullut kokonaan ilman hoitoja raskaaksi nelikymppisenä? Jos löytyy niin kuinka vaha mies oli? Kuulopuheet mummon siskon naapurin yllätysraskaudesta ei kiinnosta.

Kommentit (306)

Vierailija
161/306 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Olin 41. Mies oli jo tosivanha, 47. mutta kaikki meni hyvin.

Vierailija
162/306 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys saada vauva, jos harrastaa seksiä joka ovulaation aikaan ja vähän sitä ennen, kun on 40 vuotias on 60,8 %

Koska:

25-vuotiaana raskauden mahdollisuus on 25 prosenttia yhden kierron aikana. 35-vuotiaana se laskee 12 prosenttiin. 40-vuotiaana mahdollisuus on enää 6 prosenttia ja 45-vuotiaana 0,5 prosenttia, Poranen täsmentää.

Lähde:

https://aamuset.fi/artikkeli/4745605

Todennäköisyys tulla raskaaksi sen vuoden aikana kun on 40, on kuitenkin

P = ( 1 - 0,94^12 )* 100 % = 52,4 %

Todennäköisyys tulla raskaaksi sen vuoden aikana kun on 40 vuotias on 52,4 %

Todennäköisyys että 40-vuotias ei saa keskenmenoa on 71 %

Lähde:

The miscarriage rate after ultrasound confirmation of pregnancy was approximately: 29% at age 40

https://advancedfertility.com/patient-education/causes-of-infertility/a

Todennäköisyys tulla raskakaaksi, eikä se pääty keskenmenoon on

P = 0,71 *( 1 - 0,94^12 ) * 100 % = 37,2 %

Jos 40 vuotias nainen mittaa tarkasti ovulaation, tämä todennäköisyys nousee 10-20 % asti per kierto. Jos oletamme sen olevan sama kuin jäädytetyistä siittiöistä tehty inseminaation naisen ovuloidessa. Inseminaation onnistumisen todennäköisyys yhtä hoitokertaa kohti vaihtelee 10-20 % välillä. Jäädytetyistä siittiöistä kuolee puolet, jota voidaan pitää positiivisena asiana, jos sitä verrataan luonnollisesti tehtyyn hedelmöitykseen.

Lähde:

https://felicitas.mehilainen.fi/palvelut/lapsettomuushoidot/hoitotuloks

Tällöin:

P = 0,71 * ( 1 - 0,85^12 )* 100 % = 60,8 %

Todennäköisyys tulla raskakaaksi, jos harrastaa seksiä joka ovulaation aikaan ja vähän sitä ennen, eikä se pääty keskenmenoon on sen vuoden aikana kun on 40 vuotias on 60,8 %

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/306 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihana gyne. Sanoi että näissä papereissa on kaikkia prosentteja (kuinka suuri tod näk mihinkinkamalaan) mutta ne on vaan numeroita. Uskallettiin sitten yrittää ja terve lapsi tuli. Tuossa se pleikkailee vieressä😭

Vierailija
164/306 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri asia tulla raskaaksi 40-vuotiaana, jos on jo ennestään raskauksia ja synnytyksiä takana, verrattuna siihen että saa ensimmäisen lapsen vasta 40-vuotiaana. Ensimmäinen vaihtoehto on paljon todennäköisempi.

Oikeesti kiinnostaa, jos totta niin miksi? 

Vierailija
165/306 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 45- ja 48- vuotiaina.

Vierailija
166/306 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri sai esikoisen 45 veenä. Luomu.

Vierailija
167/306 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990 luvulla yks äiti sai kuopuksen, ns. Iltatähden luomuna, yllärivauva, 47 vuotiaana.

Vierailija
168/306 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liki 45 vuotias kun nuorin lapsi syntyi. Hän on nyt 7 ja itse olen jo 51 vuotias. Ja ihan luomu

Vierailija
169/306 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia tulla raskaaksi 40-vuotiaana, jos on jo ennestään raskauksia ja synnytyksiä takana, verrattuna siihen että saa ensimmäisen lapsen vasta 40-vuotiaana. Ensimmäinen vaihtoehto on paljon todennäköisempi.

Oikeesti kiinnostaa, jos totta niin miksi? 

Ei sitä tiedetä miksi lapsen saaminen tuottaa yleensä parempia mahdollisuuksia saada myös myöhemmin lisää lapsia, näin vain on. Myös ne jotka saavat hedelmöityshoitoja ei-selkeän syyn vuoksi, saavat useammin myöhemmin myös luomulapsen mikäli yksi lapsi onnistuu hoidoilla.

Itse jouduin aloittamaan hedelmöityshoidit hieman alle nelikymppisenä kun lapsia halusin ja Luojan kiitos ne tuottivat tuloksia. Tuttavani taas, jolla elämänhallinta ja mielenterveys pielessä ja miehenä aivan armoton juoppo ja sekakäyttäjä, raskautui luomusti 40-vuotiaana. Tasan ei käy onnen lahjat🤷

Vierailija
170/306 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96-vuotiaana tulin raskaaksi ja mies oli 102v.

Ai niin, lapsi on siis nyt jo hieno kolmikymppinen ja minä onnellinen isoäiti. -sama

Huh kun nauroin😁

Vierailija
171/306 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtuu todennäköisesti siitä, että hedelmällinen on nyt vaan raskautunut jo 40 ikään mennessä vaikka vahinkoraskautena kun taas hedelmättömämpi ei. Raskaus ja synnytys tuskin itsessään  lisää raskautumusen todennäköisyyttä, vaan synnytys voi tuhota lisääntymiselimet.

Todennäköisesti näin ainakin jos tilasto on tehty aineistosta, jossa naisilla ei ole ollut ehkäisymahdollisuutta. Sellaisessa maailmassa lapseton 35+ nainen on todennäköisesti hedelmätön (tai puoliso on). 

Yleensä ensimmäinen synnytys on vaikein. Tähänkin voi vaikuttaa jonkinlainen vinouma (ne kenellä erityisen vaikea, eivät synnytä enää), mutta käsittääkseni myös ilman erityisiä ongelmia on niin, että seuraavat synnytykset sujuvat nopeammin ja helpommin. Kroppa tietää mitä tehdä. 

Tämä on oma kokemukseni myös, mutta ei tietenkään ole muuta kuin oma kokemukseni.

Vierailija
172/306 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen loppuun koluttu aihe. Kuka oikeasti tiedää, onko hoidoilla vai luomuna? Ei ihmiset välttämättä kerro totuutta. Mitä se yleensä kuuluu kenellekään. 

Vierailija
173/306 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukututkimusta tehneenä huomasin, että isäni isoäiti sai viimeisen lapsen 47-vuotiaana. 

Vierailija
174/306 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin äitini ollessaan 43-vuotias, vuosi oli 1967. Isäni oli silloin 42-v.

Vierailija
175/306 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun työkaverini ei ainakaan kertonut, miten lapsi sai alkunsa. Tiedän, että kävi jatkuvasti joissakin hoidoissa. Sitten tuli raskaaksi ja joku kysyi, miten sai alkunsa. Hän vastasi, että miten ne lapset nyt yleensä saavat alkunsa. 

Vierailija
176/306 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
177/306 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit down, Karen. 

Vierailija
178/306 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 42 ja kun lapsi syntyi niin 43. Mies samanikäinen.

Ei kysytty paljonko oli ikäsi lapsen syntyessä, vaan ikää kun tulit raskaaksi!

Sit down, Karen. 

Vierailija
179/306 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen raskautunut 41 vuotiaana ja 43 vuotiaana. Mies oli saman ikäinen. Olimme silleen, että tulee, jos on tullakseen. Eli ei mitään "yrittämällä yrittämistä", ja emme olisi hoitoihin lähteneet, vaikka en olisi raskaaksi enää tullutkaan.

Vierailija
180/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai 43 vuotiaana, mummoista toinen 41 ja toinen 40 vuotiaana. Luomuna kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi