Repesin: Tatuoinnit ovat taidetta. Sen lisäksi ne ovat tapa tuoda esille omaa arvomaailmaa
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009081665.html
Korjaan vähän tätä:
"Tatuoinnit ovat rumia töhryjä, jotka ovat heikkoitsetuntoisen tapa tuoda itseään epätoivoisesti esille."
Kommentit (523)
Ai kun nämä ihotaiteen vastustajat tietäisivät että heidän lapsiaan opettaa tatuoitu nainen 🤣Olen käytännössä reisistä alaspäin kokonaan tatuoitu.
Pintapuolisesti näytän varmaan kiltiltä Vanhapiika-opelta rilleineni ja villatakkeineni.
Vierailija kirjoitti:
Ai kun nämä ihotaiteen vastustajat tietäisivät että heidän lapsiaan opettaa tatuoitu nainen 🤣Olen käytännössä reisistä alaspäin kokonaan tatuoitu.
Pintapuolisesti näytän varmaan kiltiltä Vanhapiika-opelta rilleineni ja villatakkeineni.
Sä sentään ymmärrät pitää virheratkaisusi näkymättömissä.
En näe, miksi ne eivät voisi olla taidetta. Toinen juttu sitten onkin, onko ne tribaalit, unisiepparit tai live, love, lauthg (kirjoitusvirheellä mieluusti) esteettisesti kovinkaan miellyttäviä saati omaperäisiä. Ja mielestäni tatuoinnit voivat kertoa persoonasta.
"tuoda esille omaa arvomaailmaa" :D HAHHAHAHAHAA.
Tiiän yhen tyypin jolla tatuoinnit on jotain kossupullo, rööki, pelikortit, nainen...
rupesin tyypistä päättelemään sellaista, että hänellä on alkkisvanhemmat, ja jotain varhaislapsuuden traumoja.
Taitavat olla taidetta v a l k o roskan keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset on jutun mukaan suurin asiakasryhmä. Myös kehopositiivisuus mainittu.
Hahaha,mitä sitten? Eivät ole sinusta kiinnostuneita incel, sehän sä oot!
Näillä itseään musteella tuhrivilla riittää niin paljon mt ongelmia, etteivät osaa muuta kuin ottaa uutta kuvaa toisensa perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupaisinta on se, etä tatuoidut itse kuvittelevat, että ne töherrykset on hienoja. Kai se on jonkinlainen "keisarin uudet vaatteet"-juttu, eikä muut välttämättä sitten kehtaa edes sanoa, sille, että hei, ne ei todellakaan ole hienoja.
Ei, vaan hupaisinta on, että tatuoidut kuvittelevat, etteivät muut tiedä tai näe sitä, että he ovat ongelmaisia ja tatskat kuvaavat heidän todellisia ongelmiaan. Jokainen tatuointi on "taideteos" aiheesta joka kuvaa heidän traumojaan. Jokaisen tatuoinnin takana on hyvin rikki oleva ihminen ja tarve kuulua johonkin isompaan ryhmään. Mitä enemmän tatuointeja, sitä enemmän ihminen on sisältä rikki ja pyrkii esittämään jotain ulos muille. Ne rikinnäiset ihmiset, jotka eivät ota tatuointeja, tuovat itseään esille muilla tavoilla. Mutta tatuoinnit ovat vain näkyvä tapa esitellä muille traumojaan ja saada niistä ihailua tai sitten sääliä. Tatuoidut eivät näe tatskan olevan merkki tietystä ryhmäänkuulumisen tarpeesta, näyttämisen halusta ja ihailun tarpeesta tai säälinkerjuusta.
Minulle on ihan sama mitä he ajattelevat omista tatuoinneistaan. Minäkään en välitä mitä joku ajattelee jostain mun jutusta. Pääasia että itse tykkäävät. LOL.
Samanlaisen kyökkipsykologian peruskurssin läpikäyneenä väitän itsesi kärsivän traumoista kun jaksoit tehdä aiheesta noin syvääluotavan analyysin vauvapalstalle
Minulla on ehkä hiukan yllättävän syy täyttää kehoani kuvilla. Sairastan atopiaa ja olen huomannut,ettei ihottumaa tule tatuointien päälle. Viereen kyllä muttei päälle. Mitä useampi kuva lähekkäin,sitä vähemmän atopiaa.
Kaikilla tämä toki ei toimi, se on niin yksilöllistä.
SK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen esteetikko ja klassisen kauniiden asioiden ja ihmisten ihailija, joka ei tatuointeja ja niiden mukana tulevaa ihmisen rumentamista voi ymmärtää.
Vihaako tatuoidut itseään jotenkin?Oletko tullut ajatelleeksi, että toisilla saattaa olla erilainen käsitys siitä, mitkä ovat kauniita asioita ja ihmisiä kuin sinulla? Yleensäkin ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä; joku tykkää jazzista ja joku toinen klassisesta, joku tykkää suklaasta ja joku toinen mansikasta, joku tykkää viinistä ja joku toinen taas oluesta ja niin edelleen. Tatuoinnit, korut, lävistykset, meikit ja muut vastaavat ehosteet ovat myös selkeästi "klassisia" siinä mielessä, että niitä on esiintynyt läpi aikojen kaikenlaisissa erilaisissa kulttuureissa ja yhteyksissä.
Tätä teemaa voisi jatkaa niinkin, että otetaan esim. joku Alvar Aallon suunnittelema rakennus ja maalataan töhryjä (tägejä?) täyteen. Samoin sitten vaikka klassikko Cadillac, mihin tehdään sama homma. Huonekaluklassikoistakin löytyy vaikkapa Kukkapuroa; mustat nahkanojatuolit sprayataan läikikkäiksi.
Olen eri, kuin edellinen, mutta ajattelen ihmisvartalosta samoin. Haluaako lahjakas vaatesuunnittelija upean iltapukunsa töhrityn ja lävistetyn ihmisen ylle...siihen vielä puoli päätä kaljuksi, ja korvalehdistä vain riekaleet jäljellä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupaisinta on se, etä tatuoidut itse kuvittelevat, että ne töherrykset on hienoja. Kai se on jonkinlainen "keisarin uudet vaatteet"-juttu, eikä muut välttämättä sitten kehtaa edes sanoa, sille, että hei, ne ei todellakaan ole hienoja.
Ei, vaan hupaisinta on, että tatuoidut kuvittelevat, etteivät muut tiedä tai näe sitä, että he ovat ongelmaisia ja tatskat kuvaavat heidän todellisia ongelmiaan. Jokainen tatuointi on "taideteos" aiheesta joka kuvaa heidän traumojaan. Jokaisen tatuoinnin takana on hyvin rikki oleva ihminen ja tarve kuulua johonkin isompaan ryhmään. Mitä enemmän tatuointeja, sitä enemmän ihminen on sisältä rikki ja pyrkii esittämään jotain ulos muille. Ne rikinnäiset ihmiset, jotka eivät ota tatuointeja, tuovat itseään esille muilla tavoilla. Mutta tatuoinnit ovat vain näkyvä tapa esitellä muille traumojaan ja saada niistä ihailua tai sitten sääliä. Tatuoidut eivät näe tatskan olevan merkki tietystä ryhmäänkuulumisen tarpeesta, näyttämisen halusta ja ihailun tarpeesta tai säälinkerjuusta.
Minulle on ihan sama mitä he ajattelevat omista tatuoinneistaan. Minäkään en välitä mitä joku ajattelee jostain mun jutusta. Pääasia että itse tykkäävät. LOL.
Samanlaisen kyökkipsykologian peruskurssin läpikäyneenä väitän itsesi kärsivän traumoista kun jaksoit tehdä aiheesta noin syvääluotavan analyysin vauvapalstalle
Tuo analyysi on tehty jo aiemmin. Vuosien aikana kokemuksen perusteella.
Ymmärrän, että on vaikea myöntää., että kuva iholla kuvaa oikeasti traumaa ja arvoja. Ymmärrän, että voi olla vaikea myöntää kaipaavansa huomiota.
Entäs nenärenkaat mitä naiset niillä viestittävät, tahtoavt olla sonni. Muutkin kaameat lävistykset ovat oksettavia, usein tuhehtuneine reikineen. Vanhainkodissa sitten rei'itettyjä harmaan värisiä tilkkutäkkejä kaikki.
Entä kun oot 75v plus tai jo aiemminkin kun allit roikkuu ja siitä ruususta on tullut kurtturuusu vai eikö sillä enää ole väliä .
Joitakin vuosia sitten anestesia lääkärit varoittivat ala-selän tatuoinneista epiduraalipuudutuksen esteenä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs nenärenkaat mitä naiset niillä viestittävät, tahtoavt olla sonni. Muutkin kaameat lävistykset ovat oksettavia, usein tuhehtuneine reikineen. Vanhainkodissa sitten rei'itettyjä harmaan värisiä tilkkutäkkejä kaikki.
Vanhustenhoito henkilöstö voi tulevaisuudessa hoidokkeja hoivatessaan lueskella nahan kuvioista hoidokin historiaa, yhteinen kieli ei ole tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Onko se tatuointi toisen nahassa sinulta jotain pois?
Kysympä sitten, että miten luokittelet:
-ihmiskehoon kirurgisesti asennettavat implantit?
-piilolinssit?
-proteesit?
-hiustenvärjäys?
-korkokengät?
-merkkivaatteet?
-automerkki?
-ammatti?Yhteinen nimike tällekin kaikelle on, että onko se sulta pois?
Ei, mutta toisen tatuointi ei tuo myöskään mitään minulle lisää kuten eivät myöskään implantit, esim. silikonin pumppaaminen huuliin tai tisseihin. Ne eivät tee kumppanista minun silmissäni houkuttelevaa joten jätän suosiolla muille.
Piilolinssit ja proteesit voivat parantaa merkittävästi elämänlaatua. Hiustenvärjäyksellä voidaan torjua vanhenemisen merkkejä. Jos nainen haluaa kävellä korkokengillä niin se ei minua häiritse. Merkkivaatteet eivät myöskään häiritse. Automerkki on yhdentekevä. Puolisoni ammatista voin olla jopa ylpeä.
Miksi nostat tällaisen asian esille, jos et vain halpamaisesti kiusataksesi tatuoituja ihmisiä etkä edes omalla nimelläsi ja naamallasi?
Todella säälittävää toimintaa, mutta mitäpä toimittelijoita voisikaan tänä päivänä vaatia kuin pelkurimaista kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Ahhhh aina yhtä ilahduttavaa lukea näitä fossiloituneiden siveydensipulien mielipiteitä ja uhriutumista toisten ihosta ja tatuoinneista :D kukaan ei ota tai ole ottamatta tatskaa teidän mielipiteiden takia!
Ja mistäs sinä arvelit kiinnostaako minua vähääkään otatko sinä slerssin naamaasi vai et? Ettet nyt vain tulkitsisi väärin, suurin osa ei pidä tatuoinneista, mutta ei niitä kieltämässä olla.
En ottaisi tatuointia. Mutta toisaalta elämässä on monia isompiakin asioita, joita ei voi enää perua jos ne alkavatkin myöhemmin kaduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni on hoikka ja kaunis työssä käyvä nainen ja hänellä on rautainen itsetunto. Hänellä on runsaasti kuvia ihossaan ja minusta ne ovat hienoja. Hänessä eivät mitenkään tiivisty nämä höpöyleistustykset, joita tästä lukea sain.
Eipä kelpais mulle miniäksi vaikka kuinka vakuuttelet erinomaisuutta.
Ei tarvitsekaan kelvata. Hänellä on jo anoppi ja toisekseen eipä sitä sinulta luultavasti kysyttäisikään.
Ihminen traumoineen voi kasvaa ja parantua, mutta tatuoinnit pysyy