Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Repesin: Tatuoinnit ovat taidetta. Sen lisäksi ne ovat tapa tuoda esille omaa arvomaailmaa

Vierailija
02.01.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009081665.html

Korjaan vähän tätä:

"Tatuoinnit ovat rumia töhryjä, jotka ovat heikkoitsetuntoisen tapa tuoda itseään epätoivoisesti esille."

Kommentit (523)

Vierailija
261/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotiaana my little pony olkapäässä kuulostaa hyvältä idealta mutta sitten kun ikää 37 niin eihän se hyvältä näytä 🙈

Vierailija
262/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua tatuointia, koska en halua leimautua maailman vanhimman ammatin edustajaksi. Tai että olisin ollut vankilassa. Tai merillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2023 ja jaksetaan haukkua tatuoituja ihmisiä. Avarakatseista porukkaa.

Vierailija
264/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tatuoinnit ovat vähän kuin sisutus.  Joku juttu voi tuntua jonain hetkenä upealta idealta vähän aikaa. Mutta sitten se "menee ohi". Harva kuva, merkki tai lause on niin kuolematon, että sitä haluaa kehossaan loppuikänsä kantaa. Ihmisluontoon kuuluu uteliaisuus mutta myös kyllästyminen asioihin. Läpitatuoidut ihmiset yrittävät peittää tätä sitten sillä, että otetaan lisää tatuointeja, jottei se yksi paista liikaa silmään.  Vanha tatuointi yleensä vielä alkaa haalistumaan, mikä pahentaa sen esteettistä vaikutelmaa entisestään, ja tatuoinnin poistaminen on aika kallista hommaa ja monissa tapauksissa mahdotonta.

Mutta joo. Minun puolestani jokainen voi päättää ottaako vai jättääkö ottamatta.

Käsivarsi tatuoidaan täyteen oli muodissa naisilla muutama vuosi sitten ja joku mustannut koko kätensä ilmeisesti peittääkseen vanhat töhryt.

Vierailija
265/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ketjua selatessa idean siittä miten jatkaisin ite tekemääni tatuointia!! Se sijaitsee tossa sormessa/ranteessa, jolla pitelen puhelinta. Vissiin vuoden aattelin nuitten olevan valmiit, mutta tuo inspiraatio on sen verran innostava, että saatan toteuttaa :D

Vierailija
266/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2023 ja jaksetaan haukkua tatuoituja ihmisiä. Avarakatseista porukkaa.

No ei tämä kauhean avarakatseista ole tällainen haukkuminen. Jokainen tehkööt iholleen mitä haluaa. Itsellåni ei ole tatuointeja, mutta eipä muidenkaan sellaiset haittaa sitten yhtään.

Vierailija
267/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea ajatus että iholla olisi jotain mitä ei saa pois.

Vierailija
268/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea ajatus että iholla olisi jotain mitä ei saa pois.

Jep, esim arpi tai luomi tai psoriasis tai ihosyöpä. Hirvittää ajatella, joten miksi ajatella

Vierailija
269/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja.

Näin kerran kaupungilla jonkun äijän jolle oli tauoitu pentagrammi keskelle otsaa.

Telkkarissa kerran oli joku yltympäriinsä sotattu friikkiäijä joka oli kuulemma leikannut nänninsä pois että saa tuhrittua senkin alueen. Sitten vielä valitteli että työtä ei kuulemma saa.

Vierailija
270/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, voihan ne tatuoinnit olla *kuvina* hienoja mutta ihminen jolla on isoja tatuointeja kuuluu kyllä kanssaihmisten mielestä vähän wt-porukkaan. Ihan sama mitä se tatuoinnin kuva viestii, suurin osa havaitsee vaan että jaahas jollain on mustetta iholla, ja se herättää ihmisessä mielikuvia. Useimpien mielestä negatiivisia mutta saman viitekehyksen sisällä tietysti positiivisia.

Tatuointien ongelma on, että niitä on vaikea saada pois. Toinen ongelma on, että niitä halutaan esitellä ja niinpä sitten pukeudutaan paljastavasti jotta se kuva näkyy = vielä enemmän wt.

Vierailija
271/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluja.

Näin kerran kaupungilla jonkun äijän jolle oli tauoitu pentagrammi keskelle otsaa.

Telkkarissa kerran oli joku yltympäriinsä sotattu friikkiäijä joka oli kuulemma leikannut nänninsä pois että saa tuhrittua senkin alueen. Sitten vielä valitteli että työtä ei kuulemma saa.

Kumma juttu kun ei täysin tatuoitu kaveri kelpaa :D

Vierailija
272/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuva kertoi kättelyssä kaiken. Kaks läskiä rumaa tyhmän näköistä akkaa.

Vierailija
273/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen esteetikko ja klassisen kauniiden asioiden ja ihmisten ihailija, joka ei tatuointeja ja niiden mukana tulevaa ihmisen rumentamista voi ymmärtää.

Vihaako tatuoidut itseään jotenkin?

Vierailija
274/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksaisi tatuoittaa itsensä kaulasta alaspäin kokonaan? Jos tatuoittaisi farkut ja t-paidan tai kaulustaidan voisi säästää kun lämpimillä keleillä ei tarvitsisi käyttää ja kuluttaa kallita vaatteita. Talvellakin tarvitsisi vain lämpiman taki ja housut. Tulisiko halvemmaksi jo viidessä vuodessa? 

Vierailija
275/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se muilta pois jos joku tatuoi itseään? Antakaa ihmisten tehdä mitä haluaa. En ottaisi ite tatskaa mutta ei ne muilla häiritse. Ihme nipottajia.

Ei ole muilta pois, mutta ei niitä tarvitse turhaan kehua, koska se yllyttää heikkoitsetuntoisia ostamaan tatuointeja ihan vain muiden kuvitteellisen hyväksynnän vuoksi. Todellisuudessa se on aika marginaaliporukkaa, jonka mielestä tatuoinnit on hienoja. Ne vielä suttaantuvat iän myötä ja niiden poistaminen maksaa paljon.

Vierailija
276/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi burleski naiset on aina tatuoituja läskejä? Pin-up tytöt 1940-60 luvulla olivat sentään kaunista katseltavaa.

277/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen esteetikko ja klassisen kauniiden asioiden ja ihmisten ihailija, joka ei tatuointeja ja niiden mukana tulevaa ihmisen rumentamista voi ymmärtää.

Vihaako tatuoidut itseään jotenkin?

Oletko tullut ajatelleeksi, että toisilla saattaa olla erilainen käsitys siitä, mitkä ovat kauniita asioita ja ihmisiä kuin sinulla? Yleensäkin ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä; joku tykkää jazzista ja joku toinen klassisesta, joku tykkää suklaasta ja joku toinen mansikasta, joku tykkää viinistä ja joku toinen taas oluesta ja niin edelleen. Tatuoinnit, korut, lävistykset, meikit ja muut vastaavat ehosteet ovat myös selkeästi "klassisia" siinä mielessä, että niitä on esiintynyt läpi aikojen kaikenlaisissa erilaisissa kulttuureissa ja yhteyksissä. 

Vierailija
278/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon tuo toinen kuva! Tulee mieleen joku nekrotisoiva faskiitti!

Vierailija
279/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen tästä keskustelusta. En ole alunperin täältä kotoisin, mutta olen asunut Suomessa pitkään. Minulla on isoäitini tekemä perinnetatuointi olkapäässä joka on hyvin henkilökohtainen ja tärkeä minulle. Sain sen kun täytin kuusitoista. En tiennyt olevani saastainen ja toisen luokan kansalainen. :(

Vierailija
280/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa yksittäiset tatuoinnit järkevissä paikoissa ollakin ihan ok, mutta nuo esim. koko käsivarren peittävät töhryt ovat kyllä järjestään ihan hirveän näköisiä. 

En löydä ihmiskehossa yhtään järkevää paikkaa näille sotkuille. Tatuoinnit olivat aikanaan vankiloissa je merillä ajankulua ja tuloksilla viestitettiin varmasti jotain toinen toisilleen. Suomessa määrätyntyypiset naiset viestittävät omia juttujaan ja kokit ehkä rustaavat reseptejä käsivarsiinsa. Mikäs siinä, jo ei osaa puhua,  antaa tikuttaa vaan musteella niin paljon kuin sielu sietää.  Rumia kaikki, onneksi omat lapseni eivä ole merkanneet itseään näin typerästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän