Missä töissä voisin tienata nettona vähintään 2500e/kk? Olen pohtinut että pienemmällä ei vain kannata
Elinkustannukset nousseet paljon.
Asun pks, vantaalla.
Olen käynyt lukion ja kirjoittanut, ammatillista koulutusta ei ole.
Viimeiset 10v mennyt työttömänä.
Mihin töihin joista vähintään 2500e netto?
Olen vahva ja hyväkuntoinen mies, 35v
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutusta mihinkään ammattiin ja ikäänkin jo 35 v. Suurille tienesteille pitäisi kuitenkin päästä!? Koulutus ei enää kannata; ehkä et ole kovin kiinnostunutkaan...Ehkä joku lyhyempi kurssi tms.
Koulutus kyllä kannattaa mutta vaatii hitokseen ponnistelua.
T. Tohtori, yritysmaailmassa johtajana, 10ke/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinulle siis jää käteen kun olet maksanut vuokran ja sähkön? Mitä muita laskuja sinulla on? Puhelin, netti, vakuutus?
555e jää käteen kun olen maksanut vuokran.
Sähkölaskun kela maksaa suoraan kun lähetän sen sinne.
Myös kotivakuutuslaskun lähetän kelaan, mutta se on vain jotain 10-15e/kk.
Minulla on myös maksusitoumus apteekkiin, ja kunnallisesta terveydenhuollosta määrätyt reseptilääkkeet menevät kelan piikkiin.
Samoin kunnallisen puolen lääkäri -ja hammaslääkärilaskut lähetän kelaan.
Vuokra hieman alle 900.Ap
Miksi olet ollut 10 vuotta työttömänä?
Osin omasta halusta, ja osin tarjolla olevien vaihtoehtojen huonoudesta verrattuna työttömyyteen.
Ap
Juuri tuon takia tukia pitää leikata. Työn vastaanottamisen pitäisi aina kannattaa.
Vai olisikohan parempi ratkaisu, että palkkoja nostettaisiin? Tukien leikkaaminen ei auta hevon vittuakaan.
Jos tukia saa saman verran kuin moni muu saa palkkaa, kyllä niitä tukia on silloin varaa leikata. Se joka saa palkkana sen saman rahan, sillä kuluu työmatkoihin rahaa, eli tuilla elävä pärjää jopa PAREMMIN kuin se joka käy töissä! Eikä se ole oikein. Toki myös pieniä palkkoja pitäisi nostaa, eli molempi parempi.
Mikä vaan duunarihomma, kunhan teet ylitöitä.
Ongelma on vain ja ainoastaan kymmenessä maatussa vuodessa.
Game over.
Mä en ikinä suostuisi olemaan Apn kaltainen loinen. Aivan hirveää. Mitään et saa omistaa koskaan, et voi hankkia taloa tai mökkiä. Aina olet tukien varassa, joka jumalan tiliote pitää esittää sossulle, olet koko ajan tilivelvollinen ihan kaikesta maksuliikenteestäsi ja rahoistasi.
Koko elämä yhteiskunnan tukiloisena, vuokramurjussa, aina toisten armoilla ja käsi toisten taskussa.
Jos olisin Ap menisin MIHIN VASN TYÖHÖN vaikka netto olisi vähemmän kuin ne tuet nyt. Työssä olessasi olet tärkeä osa yhteiskuntaa. Nyt olet vain turha parasiitti.
Mutta joo, jatka turhaa elämääsi, mihinkään oikeaan muutokseen tuskin tähtäätkään. Voiko olla turhempaa elämää kuin olla terve ja hyväkuntoinen ja toisten elätti? Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinulle siis jää käteen kun olet maksanut vuokran ja sähkön? Mitä muita laskuja sinulla on? Puhelin, netti, vakuutus?
Minulla on myös maksusitoumus apteekkiin, ja kunnallisesta terveydenhuollosta määrätyt reseptilääkkeet menevät kelan piikkiin.
Osin omasta halusta, ja osin tarjolla olevien vaihtoehtojen huonoudesta verrattuna työttömyyteen.
Ap
Juuri tuon takia tukia pitää leikata. Työn vastaanottamisen pitäisi aina kannattaa.
Vai olisikohan parempi ratkaisu, että palkkoja nostettaisiin? Tukien leikkaaminen ei auta hevon vittuakaan.
Jos tukia saa saman verran kuin moni muu saa palkkaa, kyllä niitä tukia on silloin varaa leikata. Se joka saa palkkana sen saman rahan, sillä kuluu työmatkoihin rahaa, eli tuilla elävä pärjää jopa PAREMMIN kuin se joka käy töissä! Eikä se ole oikein. Toki myös pieniä palkkoja pitäisi nostaa, eli molempi parempi.
Samaa mieltä, tuet voisi puolittaa. Ap sanoi että vuokra reilu 900e jonka yhteiskunta maksaa. Oileasri hänelle kuuluisi korkeintaan 250e maksava surkein murju luukku jostain peräkylältä.
1500e/kk netto TYÖSTÄ tienaavat ihmiset ostavat omakotitaloja ja mökkejä ja autoja. On vinha ero olla työssäkäyvä 1500e netto versus lokki 1500e tukiaisia. Toinen näistä on arvokas ja tärkeä, toinen ei. Kukin voi päätellä että kumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Virhe on tapahtunut siinä, ettet lukion jälkeen ottanut jotain hanttihommaa, koska siitä sai *vain* saman kuin tuista. Kun se homma ois poikinut yhden paremman, joka taas toisen jne.
Et saa niitä parikymppisinä aloittaneita kiinni enää, ja historiasi näyttää, ettei työnteko kiinnosta. En mä ainakaan palkkaa sua, vaikka palkkaan joka vuosi useamman kouluttamattoman. Ei itsellenikään ole koulutusta lukion jälkeen. Vähitellen hyviin töihin ja tuloihin on päästy.
t kiinteistöpäällikkö isossa firmassa
Mua ihmetyttää millä ihmeen meriselityksillä jotkut onnistuvat saamaan tukiviidakosta noin paljon irti? Koska ei kaikki työttömät todellakaan saa tuollaisia summia. Itse sain vain muutaman satasen työttömänä ja todellakin halusin kipin kapin mihin tahansa töihin saadakseni lisää rahaa.
Ap, työnvieroksujaaei palkkaa kukaan.
Sun ainoa keino muutokseen on kouluttautua.
Juuri äsken oli lehdessä juttua että vaikka lennonjohtajilla ja veturikuskeilla on hyvät liksat lyhyellä koulutuksella ja mahdollisesti järkevät työvuorolistatkin, niin koulutuksiin voi olla 1000-1500 hakijaa joista 50 pääsee sisään jos sitäkään. Ja voin kuvitella että psykologinen seula on tiukka.
Ap ei tajua myöskään sitä että hänen markkina-arvo naisten silmissä on nolla, eli turha haaveilla perheestä. Perhe pitää pystyä ELÄTTÄMÄÄN. Siis työllä. Ei kukaan ole niin hölmö että elämäntapa-lokkeilijan ottaisi puolisokseen.
Jokainen tekee toki tyylillään, mutta jos itse olisin ap niin taistelisin ja kamppailisin täysillä päästäkseni tilanteesta eroon ja saadakseni työpaika , vaikka sitten pienemmällä nettopalkalla kuin nykyinen tukilinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veturinkuljettaja.
Juuri meinasin tulla ehdottamaan veturinkuljettajaa!
Ihan lapsena jo kerroin kaikille että aion veturinkuljettajaksi, vähänpä tiesin maailmasta!
Olen nykyään työssä jossa ohjaan isojen malmikaivosten raideliikennettä, ohjailen tietokoneella yksittäisiä vaunuja ja jopa 16 kilometriä pitkiä malmijunia.
Eilisessä työvuorossa (16h) selvitin ja ohjasi yhtä yksittäistä väärille raiteille ajautunutta malmivaunuparkaa läppi ruotsalaisen kaivos- ja rautatieviidkon, huomenna saatan tehdä saman eksyneelle vaunulampaalle Australiassa tai USAssa!
Työni sijaitsee tietokoneessani joten teen työtä halpojen konttoritilojen maailmassa, tällä hetkellä maltalla- konttoreitamme on kaikille aikavyöhykkeillä etteivät raka-ainevirrat katkeaisi.
Työni kivaa mutta joskus näen painajaisia joissa vaunut jumittuneet tunneleihin!
Palkka?
Hyvähkö, työvuoroista riippuen 10 000- 18 000 kuukaudessa🤗
No kerro myös mikä koulutus tähän vaaditaan. Riittääkö se veturinkuljettajan koulutus?
Mene pakkomyymään dementikoille putkiremontteja, siinä ei ole ylärajaa mitä tienaa. Näin ilmoittivat nämä huijarikusettajat työpaikkailmoituksessaan. Toimistolla sähkövalot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä taas hyvä esimerkki tuloloukusta. Voi miksi tätä ei saada ratkaistua? Mikset lukion jälkeen opiskellut? Elävätkö vanhempasikin sossutuilla? Sieltäkö sait tämän mallin?
Laivalle taxfree kassalle. Ei tarvita mitään koulutusta, kunhan osaa ruotsia ja englantia.
Viikko töitä- viikko vapaalla. Käteen 2300-2500€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt saan tukia nettona noin 1550e/kk kun lasketaan kelan maksama vuokra, sähkölasku ja käteen jäävä PTTT 555e.
Ap
No et varmana saa noin paljoa tuki. Sinä valehtelet tai sitten huijaat Kelaa.
Elitin yksityiskohtaiasesti miten tukeni muodostuvat.
Missä kohtaa valehtelin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaan duunarihomma, kunhan teet ylitöitä.
Kysymys oli 40h/vko
Ap
Omasta halusta työttömiä ei pitäisi ollakaan, siksim tuet alas.
Jos keksit tavan ehkäistä elämäntapatyöttömyyttä, saat varmasti siitä kunniaa itsellesi.