Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ikinä lukenut yhtäkään kirjaa. Ainoastaan koulussa jotain satuja!!

Vierailija
30.11.2023 |

Pidätkö minua sivistymättömänä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. En jaksa lukea. Se on työlästä.

Vierailija
2/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sivistyminen vaatii, että lukee jotain muutakin, kuin sarjakuvia.

Minusta vaikeus lukea kirjoja on jonkinlaista heikkoutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ihmiset lukee ja kokee sen helpoksi. 

Vierailija
4/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pidän. Ei voi olla sivistynyt ellei ole lukenut ja mielellään paljon.

Vierailija
5/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan ole halukas oppimaan uutta. Kyllä sivistyminen sitäkin vaatii. Vaikea kuitenkaan sanoa, kun en tunne sinua muuten.

Vierailija
6/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen vieläkin satuja. Enkä ole tosikko.

Vierailija
7/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, mitä itse ajattelet kirjoja lukemattomuudestasi ja sen myötä itsestäsi.

Vierailija
8/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sinua sivistymättömänä. Mutta jos se ei sinua haittaa, mikäs siinä. 

Vierailija
9/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukeminen on valkeaa niin kokeile äänikirjoja 

Vierailija
10/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa voi hankkia kuuntelemalla ja kirjoja voi kuunnellakin. Ei ole pakko lukea. 

Vierailija
11/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sivistyminen vaatii, että lukee jotain muutakin, kuin sarjakuvia.

Minusta vaikeus lukea kirjoja on jonkinlaista heikkoutta. 

Ei mun äiti saanut kirjoja luettua loppuun, kun ei malttanut olla paikoillaan. Se luki lasten kirjoja, satuja ja runoja, kun ne oli lyhkäsempiä ja ei tarvinnut olla paikallaan niin paljon. Ei se ole heikkoutta, jos ei kaikki pysty olemaan paikallaan niin paljon kuin mitä paksun kirjan lukeminen vaatii. Niitä voi lukea pätkissä tai sitten kuunnella tarinat ja tietoiskut. 

Vierailija
12/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tajua tuota... Jos koulussakin kuuntelee tarkasti, oppii paljon. Miksi samat asiat pitäisi omaksua juuri lukemalla? 

Ihminen voi olla sivistynyt, vaikka olisi sokea. Ihmisillä on muitakin aisteja kuin silmät ja tietoa voi hankkia muullakin tavalla kuin lukutaidolla. 

Vierailija
13/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Teemu Selännekään ole lukenut. 

Vierailija
14/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ainakaan ole halukas oppimaan uutta. Kyllä sivistyminen sitäkin vaatii. Vaikea kuitenkaan sanoa, kun en tunne sinua muuten.

Edellyttääkö oppiminen siis, että ne asiat pitää omaksua lukemalla? Ei muuten edellytä. 

Vierailija
15/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tajua tuota... Jos koulussakin kuuntelee tarkasti, oppii paljon. Miksi samat asiat pitäisi omaksua juuri lukemalla? 

Ihminen voi olla sivistynyt, vaikka olisi sokea. Ihmisillä on muitakin aisteja kuin silmät ja tietoa voi hankkia muullakin tavalla kuin lukutaidolla. 

Voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta sokeatkin osaavat lukea.

Sivistymätön ei tietty tiedä sitäkään...

Vierailija
16/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät ihmiset lukee ja kokee sen helpoksi. 

Olen nopea oppimaan, mutta huono lukemaan. Huonoilla silmillä on hidas lukea. Korvia käytän enemmän uuden tiedon omaksumiseen. Luen kyllä, mutta en liittäisi älykkyyttä ja lukemista yhteen. Itse olen aina pärjännyt koulussa ja opinnoissa hyvin, vaikka en ole aikuisiällä ollut mitenkään ahkera lukemaan. Lapsena luin paljon enemmän. 

Vierailija
17/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että saat elämyksiä muualta. Mulle kirjat on ollut suuri ilo, jo vuosikymmeniä. Oma mukava kolo ja hyvä kirja, parasta todellisuuspakoa moneksi tunniksi, parhaimmillaan jopa päiviksi. Yksi juhannus meni kaikki suunnitelmat pieleen, jäin kotiin yksin. Kingin Musta torni, päivästä toiseen, kolme kirjaa olin toisessa todellisuudessa, välillä söin nopeasti ja taas pääsin takaisin Rolandin maailmaan. 

Vierailija
18/18 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemisella on monia tärkeitä etuja, jotka vaikuttavat positiivisesti yksilön henkiseen, emotionaaliseen ja sosiaaliseen kehitykseen. Tässä muutamia syitä, miksi lukeminen on tärkeää:

Tietojen laajentaminen: Lukemalla voit oppia uutta tietoa ja laajentaa ymmärrystäsi maailmasta. Kirjat, artikkelit ja muut kirjalliset materiaalit tarjoavat mahdollisuuden tutustua erilaisiin aiheisiin ja näkökulmiin.

Kognitiiviset edut: Lukeminen stimuloi aivoja ja parantaa kognitiivisia taitoja, kuten muistia, keskittymiskykyä ja ongelmanratkaisutaitoja. Se auttaa myös kehittämään kielellisiä taitoja, sanavarastoa ja kielioppia.

Stressin lievittäminen: Lukeminen voi toimia erinomaisena keinona rentoutua ja lievittää stressiä. Hyvän kirjan parissa vietetty aika voi tarjota pakopaikan arjen stressitekijöistä.

Empatian kehittäminen: Kirjat voivat tarjota mahdollisuuden eläytyä erilaisten hahmojen tunteisiin ja kokemuksiin, mikä edistää empatiakykyä ja ymmärrystä erilaisista elämäntilanteista.

Kielenkehitys: Erityisesti lapsille lukeminen on tärkeää kielenkehityksen kannalta. Se auttaa kehittämään sanastoa, kielioppia ja kuuntelutaitoja.

Kulttuurinen ymmärrys: Lukeminen voi avata ikkunan eri kulttuureihin ja maailmoihin. Kirjat voivat välittää erilaisia näkemyksiä ja antaa lukijalle syvemmän ymmärryksen eri yhteisöistä.

Itsekehitys: Lukeminen voi olla myös voimakas työkalu henkilökohtaiseen kehitykseen. Kirjat, jotka käsittelevät itsetuntemusta, johtajuutta tai muita elämäntaitoja, voivat auttaa yksilöä kasvamaan ja kehittymään.

Ajanviete: Lukeminen voi olla miellyttävä tapa viettää aikaa. Hyvä kirja tarjoaa nautinnollisen kokemuksen ja voi olla loistava ajanviete, erityisesti niille, jotka nauttivat tarinankerronnasta.

Kaiken kaikkiaan lukeminen on monipuolinen toiminta, joka voi rikastuttaa elämää monin tavoin. Se ei ainoastaan tarjoa tietoa ja oppimista, vaan myös viihdettä, inspiraatiota ja mahdollisuuden kasvaa henkilökohtaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi