Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä töissä voisin tienata nettona vähintään 2500e/kk? Olen pohtinut että pienemmällä ei vain kannata

Vierailija
01.01.2023 |

Elinkustannukset nousseet paljon.

Asun pks, vantaalla.

Olen käynyt lukion ja kirjoittanut, ammatillista koulutusta ei ole.
Viimeiset 10v mennyt työttömänä.

Mihin töihin joista vähintään 2500e netto?

Olen vahva ja hyväkuntoinen mies, 35v

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavien ammattien työajoista en tiedä, mutta:

Salkunhoitaja.fi: Isännöitsijän kuukausiansio lisineen voi nousta jopa 4000 euroon kuukaudessa.

Tunnetusti myös lennonjohtajien ansiot voivat nousta korkealle. Noin 1,5 vuotta kestävän koulutuksen jälkeen lennonjohtaja voi päästä jopa yli 7000 euron kuukausiansioihin.

Vierailija
42/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulutus kannattaisi mutta eihän tämä tukijankkaaja kykene siihenkään, saati myöhemmin ammattilaisen töihin. Yrittäjänäkin voi esim. putki tai sähkötöitä tehdä mutta kun on tyhmä kuin saapas ja jankkaa 2500 nettopalkkaa niin ei tule tapahtumaan.

Ps. Yrittäjänä voisit saada tuplana tuon jankkaamasi summan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koulutusta mihinkään ammattiin ja ikäänkin jo 35 v. Suurille tienesteille pitäisi kuitenkin päästä!? Koulutus ei enää kannata; ehkä et ole kovin kiinnostunutkaan...Ehkä joku lyhyempi kurssi tms.

Onko 2500e/kk netto muka jotenkin erikoisen suuri?

Kuulostaa peruspalkalta nykyisten elinkustannuksien ja inflaation ohella.

Olisi katsos mukavaa että se palkka jotenkin nostaisi elintasoa työttömyyteen verrattuna, ja olisi esimerkiksi mahdollisuus kartuttaa varallisuutta vaikka omistusasunnon muodossa.

Ap

Vierailija
44/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan loinen. Saat enemmän tukia kuin minä nettona käteen.

Vierailija
45/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä tukijankkaaja osaa mitään palkan arvoista tehdä.

Vierailija
46/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana, jos perustat oman bolagetin ja paiskit töitä ihan seppona.

Vierailija
47/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koulutusta mihinkään ammattiin ja ikäänkin jo 35 v. Suurille tienesteille pitäisi kuitenkin päästä!? Koulutus ei enää kannata; ehkä et ole kovin kiinnostunutkaan...Ehkä joku lyhyempi kurssi tms.

Olisi katsos mukavaa että se palkka jotenkin nostaisi elintasoa työttömyyteen verrattuna, ja olisi esimerkiksi mahdollisuus kartuttaa varallisuutta vaikka omistusasunnon muodossa.

Ap

Tovi siinä menee, että saat käsirahat omistusasuntoon. T. Tämä 3 vuorotyötä tekevä laitoshuoltaja joka siivonnut yli 20 vuotta ja omakotitalo lainalla myönnetty. Itse kun olen sitä varallisuutta ehtinyt kartuttamaan jo alle 20 vuotiaasta asti.

Vierailija
48/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo on bruttona yli 3500e. On se melko suuri ilman koulutusta, akateemisena aika perus palkka. Kiva olisi tietysti ja mukavaa, mutta ei ole palkat nousseet samaan tahtiin kustannusten kanssa.

Vierailija
49/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulle siis jää käteen kun olet maksanut vuokran ja sähkön? Mitä muita laskuja sinulla on? Puhelin, netti, vakuutus?

555e jää käteen kun olen maksanut vuokran.

Sähkölaskun kela maksaa suoraan kun lähetän sen sinne.

Myös kotivakuutuslaskun lähetän kelaan, mutta se on vain jotain 10-15e/kk.

Minulla on myös maksusitoumus apteekkiin, ja kunnallisesta terveydenhuollosta määrätyt reseptilääkkeet menevät kelan piikkiin.

Samoin kunnallisen puolen lääkäri -ja hammaslääkärilaskut lähetän kelaan.

Vuokra hieman alle 900.

Ap

Miksi olet ollut 10 vuotta työttömänä?

Vierailija
50/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan tuon 2500 € kokopäivätyöstä nettoaa, ihan peruselämiseen tuollainen summa menee.

Vierailija
51/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulle siis jää käteen kun olet maksanut vuokran ja sähkön? Mitä muita laskuja sinulla on? Puhelin, netti, vakuutus?

Minulla on myös maksusitoumus apteekkiin, ja kunnallisesta terveydenhuollosta määrätyt reseptilääkkeet menevät kelan piikkiin.

Vuokra hieman alle 900.

Ap

Osin omasta halusta, ja osin tarjolla olevien vaihtoehtojen huonoudesta verrattuna työttömyyteen.

Ap

Vierailija
52/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa iso vika, että tekemättä mitään nämä epelit saavat 1500 euroa puhtaana käteen.

Vierailija
53/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan palkkaa 10 vuotta työttömänä ollutta. Maksimissaan voit saada vuokratöitä minimipalkalla.

Vierailija
54/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra hieman alle 900.

Ap

Osin omasta halusta, ja osin tarjolla olevien vaihtoehtojen huonoudesta verrattuna työttömyyteen.

Ap

Juuri tuon takia tukia pitää leikata. Työn vastaanottamisen pitäisi aina kannattaa.

Vierailija
55/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt saan tukia nettona noin 1550e/kk kun lasketaan kelan maksama vuokra, sähkölasku ja käteen jäävä PTTT 555e.

Ap

No et varmana saa noin paljoa tuki. Sinä valehtelet tai sitten huijaat Kelaa.

Vierailija
56/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra hieman alle 900.

Ap

Ap

Juuri tuon takia tukia pitää leikata. Työn vastaanottamisen pitäisi aina kannattaa.

Vai olisikohan parempi ratkaisu, että palkkoja nostettaisiin? Tukien leikkaaminen ei auta hevon vittuakaan.

Vierailija
57/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tämä maa voi kohta enää olla olemassa jos pelkästään korkeakoulutettujen kannattaa käydä töissä. Aina on kuitenkin olemassa se porukka joka ei pysty tai jaksa sitä saavuttaa. Vastikään näin jonkun tutkimuksen jossa todettiin ettei ammattitutkinto juurikaan nosta palkkatasoa peruskouluun verrattuna. Lopputulosta en pysty kuvittelemaan koska se ei vaikuta mitenkään mahdolliselta. Puolet työikäisistä käy töissä ja elättää toisen puoliskon sekä vanhukset siihen päälle?

Vierailija
58/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Menet kiltisti kuntouttavaan. Siellä sulla on paljon kaikenlaista puuhastelua ja saat uusia kavereita. Joka päivä saat lähteä johonkin ja tuntea olevasi tarpeellinen! 🥴

Vierailija
59/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra hieman alle 900.

Ap

Ap

Vai olisikohan parempi ratkaisu, että palkkoja nostettaisiin? Tukien leikkaaminen ei auta hevon vittuakaan.

Jos ajatellaan asiaa kansantalouden kannalta, tukien laskeminen on kannattavampaa. Palkkojen nostosta yhteiskunta ei hyödy mitään. Päinvastoin, hinnat nousevat ja inflaatio kiihtyy.

Vierailija
60/111 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa iso vika, että tekemättä mitään nämä epelit saavat 1500 euroa puhtaana käteen.

Provoiluahan tämäkin ketjua on. Ei kukaan saa tuollaisia summia työttömänä ellei palkka ole sitten ollut 4500€ paremmalla puolella. Ansiosidonnaisella netot keskimäärin puolittuvat. Jos tienasit 2000€ puhtaana saat ehkä tonnin käteen. Se ei ole paljon....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä