En pysty enää nukkumaan kenenkään miehen kanssa, kun kaikki kuorsaa
Kolmas parisuhde menossa reisille kun tämäkin mies kuorsaa. Kun lopettaa yhdessä nukkumisen niin välit alkaa muutenkin viilenemään. Ilmeisesti kuorsaamattomia miehiä ei ole olemassa?
Kommentit (111)
Kannattaa häippästä suhteesta jos se on niin hataralla pohjalla, että välit viilenee jos ei nuku vierekkäin.
Miehet kuorsaa ja pieree, ei kiitos. Omat asunnot, ainoa mikä toimii.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että nämä miehet eivät ole lainkaan kiinnostuneita pelastamaan liittoaan tekemällä kuorsaukselleen jotain.
Lähtisin siitä, että jos miestä ei kiinnosta hoitaa ongelmaa, minua ei kiinnosta jatkaa suhdetta.
Mun mies vitsaili asialla 3 vuotta : "ehhehee, en minä vaan mitään kuullut" ja muuta typerää. Miehen kuorssaaminen alkoi vähän ennen kuin toinen lapsi syntyi. Meni pari vuotta että kuopuskin alkoi nukkua täysiä öitä. Sen jälkeen nukuin vielä vuoden pätkäunta miehen kuorsauksen takia. Miehellä alkoi myös olla hengityskatkoksia. Nukuin välillä olohuoneessahuoneessa tai lastenhuoneessa, kuorsaus kuului sinnekin, ja patjalla lattialla nukkuminen oli vain aina tilapäisratkaisu, eikä ainakaan unta parantanut. Se tepsi vain siihen, että ei vit*uttanut ihan niin pahasti kuin miehen vieressä. Olin jo aivan totaalisen zombie, töistä ei ollut tulla mitään, räyhäsin ja riitelin kotona joka asiasta kuoleman väsyneenä ja lopulta päätin, että jos minun pitää sietää häirintää yöllä, niin mies saa sitten sitä samaa. Joka kerta kun heräsin kuorsaukseen herätin myös miehen. Tönin ja reuhdoin niin pitkään että heräsi kokonaan. Tämän toistin JOKA KERTA. Heräillään ja valvotaan sitten yhdessä. Lisäksi uhkailin että jos ei nyt tee asialle jotain muutan lasten kanssa pois. Meni joku viikko, alkoi olla niin väsynyt että hakeutui lääkäriin, sai lähetteen unitutkimuksiin ja kas uniapneahan se.
Nii-in, että ihan hyvä kysymys, miksi miehet eivät ole kiinnostuneita (pelastamaan liittoaan) ja tekemään kuorssaukselleen jotain? Joku mies voisi vastata.
Mun mies ei kuorsaa. Onneksi. Ei tulisi nukkumisesta mitään. Pari lomamatkaa mennyt pilalle kuorsaavan huonekaverin takia, ovat olleet naisia.
Me nukuttiin eri huoneissa, kunnes puoliso hankki tämän: https://www.oloapteekki.fi/somnofit-s-uniapneakisko-1-kpl
Ihme kyllä, toimi. Muovilenksua pitää vain välillä vaihtaa lyhyempään, jos alkaa taas ilmetä kuorsausta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kuorsaava nainen. Olen kuorsannut ilmeisesti jo n. 20-vuotiaasta. Nuorena se oli lievää ja ensimmäinen mies nukkui muutenkin tulpat korvissa, joten ei ollut ongelma. Seuraavan miehen kanssa meidän piti nukkua eri kerroksissa kuorsaamisen takia. Kävin kuorsaustoimenpiteessä, mistä ei ollut mitään hyötyä.
Kolmannen miehen kanssa oli iso ongelma kun ei enää ollut toista kerrosta, johon olisi voinut paeta. Mies siirtyi nukkumaan parvekkeelle, mikä oli kyllä hänen mielestään hyvä ratkaisu ja nukkui hyvin partsilla.
Yritän pitää painoa kurissa (on ylipainoa) ja olen jättänyt alkoholin. Olen myös jättänyt miessuhteet... En tiedä miten tämän asian kanssa taaplattaisiin uuden miehen kanssa.
Sekin tuntuu ihan kauhealta kun tietää, että toinen häiriintyy, ja itse yrittää nukkua tietyssä asennossa ja uni on tosi surkeaa. Olen valvonutkin paljon öitä tämän takia kun en ole halunnut häiritä ketään. Nyt asun yksin, no, koiran kanssa, se ei valita. Mutta sepä saakin nukkua kaikki päivät kun minä olen töissä...
Olen oikeasti pahoillani. 😔
Tässä taitaa olla naisten ja miesten ero: naiset yrittää tehdä asialle jotain, tuntevat syyllisyyttä ja ymmärtävät minkälainen rasite kuorssaus on kumppanin unelle. Miehet päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Me nukuttiin eri huoneissa, kunnes puoliso hankki tämän: https://www.oloapteekki.fi/somnofit-s-uniapneakisko-1-kpl
Ihme kyllä, toimi. Muovilenksua pitää vain välillä vaihtaa lyhyempään, jos alkaa taas ilmetä kuorsausta.
Kiinnostavaa. Onko sun miehellä siis myös hengityskatkoksia, eli uniapea? Voiko tuolla korvata cpap-laitteen?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa häippästä suhteesta jos se on niin hataralla pohjalla, että välit viilenee jos ei nuku vierekkäin.
Minä olen muutenkin tosi huonouninen, siksi ehkä mulle onkin niin tärkeää että yöllä herätessä saan käpertyä miehen turvalliseen kainaloon ja saan siellä uudestaan unen päästä kiinni. En ollut edes tajunnut miten paljon sitä oli kaivannut silloin kun vielä oli kuorsaavan eksän kanssa.
Meillä on kuorsaamisongelma ja hengityskatkosongelma miehellä. Pidin nyt palopuheen jälleen C PAP laitteen pakollisesta hankkimisesta.
Aloin vaatia häntä tekemään asialle jotain jo 10 vuotta sitten. Vastaus on aina ollut, että joo pitäis tosiaan tehdä. Saman vastauksen sain tänäänkin, että pitäis hankkia se laite.
Kovistelin nyt, että ei käy se, että vastaat, että pitäis vaan sun pitää hankkia se laite. Sanoin myös, että uniapnea on vaarallinen terveysriski eikä ollenkaan leikin asia. Itse kärsin kroonisesta väsymyksestä sen takia, että en saa nukkua öitä. Joskus valvon koko yön. Käytin aikani korvatulppia, mutta korvakäytäväni ovat alkaneet kipeytyä ja hilseillä niitten takia. Korvakäytävätulehdusta on silloin tällöin. Nyt en voi käyttää tulppia enää. Jonkin aikaa olemme nukkuneet eri huoneissa (pari kolme viikkoa). Alan voittamaan väsymystä hiljalleen.
En voi nukkua mieheni vieressä koska olen kuorsaava ja kuolaava nainen. Hävettää! Mies ei kuorsaa, ei ole ikinä kuorsannut.
Vierailija kirjoitti:
En kuorsaa, mutten kenenkään vieressäkään nuku. Mitä haaskausta!
Mistä tiedät varmasti ettet kuorsaa?
Olisi täysin hullua valvoa toisen kuorsaamisen takia! Siinähän menee oma elämä ja terveyskin pilalle. Omat huoneet vaan käyttöön, ei se ole sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuorsaa, mutten kenenkään vieressäkään nuku. Mitä haaskausta!
Mistä tiedät varmasti ettet kuorsaa?
Ne harvat kerrat kun jonkun kanssa olen nukkunut niin en kuulemma kuorsaa ja olen myös itse äänittänyt mielenkiinnosta nukkumistani, ei kuulunut mitään ja olen kuin ruumis nukkuessani.
Vierailija kirjoitti:
No pieni vika se on sentään. Olisikin vain kuorsaajia eikä väkivaltaan taipuvaisia ilkeitä kusipäitä.
Mun entinen miesystävä itse asiassa löi ja potki unissaan. Olin aina selin ja käpertyneenä aivan sängyn laitaan, peläten koko ajan jysähtääkö pian. Kuorsasi tietysti myös.
Vierailija kirjoitti:
Käytin aikani korvatulppia, mutta korvakäytäväni ovat alkaneet kipeytyä ja hilseillä niitten takia. Korvakäytävätulehdusta on silloin tällöin. Nyt en voi käyttää tulppia enää. Jonkin aikaa olemme nukkuneet eri huoneissa (pari kolme viikkoa). Alan voittamaan väsymystä hiljalleen.
Tuossa mennään aina jonkin rajan yli, kun toinen joutuu kumppanin välinpitämättömyyden vuoksi mukautumaan keinoilla, jotka ovat omalle terveydelle haitaksi. Eri esim. nukkumaan korvatulppien kanssa, vaikka korvat tulehtuvat, tai vaikka syömään antibioottikuureja pissatulehduksiin jatkuvasti, koska toinen ei halua opetella pesemään pippeliään.
Vierailija kirjoitti:
Hoitamaton uniapnea on hengenvaarallinen ! Muistatte kai miten Olli Lindholmille kävi ?
Siis, kuorsaavan miehen(tai naisen) on ensin laihdutettava, sitten tupakointi pois, alkoholi pois. Nukkumisasentoon kiinnitettävä huomio, ei saa nukkua selällään. Jos nää ei auta, niin kuorsauskiskon otto käyttöön. Jos ei tämäkään niin cpap-laite, sen kans ei kuorsaa.
Kommentoin jo tuolla aiemmin, mutta myös sen cpap-laitteen kanssa voi kuorsata. Ei samalla lailla kuin ilman, mutta ainakaan oma mieheni ei nuku hiljaa/kuorssaamatta edes sen laitteen kanssa, vaan pitää kaikenlaisia korinoita. Ja siihen päälle ne laitteen häiritsevät suhinat ja kohinat. Käyttäjälle tietenkin terveellisempää kuin ilman, mutta ei se kyllä vieressä nukkujaa helpota ellei sitten ole sitä tyyppiä, joka nukkuu vaikka ympäriltä purettais seiniä.
Yksikään minun miesystävistäni ei ole kuorsannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että nämä miehet eivät ole lainkaan kiinnostuneita pelastamaan liittoaan tekemällä kuorsaukselleen jotain.
Lähtisin siitä, että jos miestä ei kiinnosta hoitaa ongelmaa, minua ei kiinnosta jatkaa suhdetta.
Mun mies vitsaili asialla 3 vuotta : "ehhehee, en minä vaan mitään kuullut" ja muuta typerää. Miehen kuorssaaminen alkoi vähän ennen kuin toinen lapsi syntyi. Meni pari vuotta että kuopuskin alkoi nukkua täysiä öitä. Sen jälkeen nukuin vielä vuoden pätkäunta miehen kuorsauksen takia. Miehellä alkoi myös olla hengityskatkoksia. Nukuin välillä olohuoneessahuoneessa tai lastenhuoneessa, kuorsaus kuului sinnekin, ja patjalla lattialla nukkuminen oli vain aina tilapäisratkaisu, eikä ainakaan unta parantanut. Se tepsi vain siihen, että ei vit*uttanut ihan niin pahasti kuin miehen vieressä. Olin jo aivan totaalisen zombie, töistä ei ollut tulla mitään, räyhäsin ja riitelin kotona joka asiasta kuoleman väsyneenä ja lopulta päätin, että jos minun pitää sietää häirintää yöllä, niin mies saa sitten sitä samaa. Joka kerta kun heräsin kuorsaukseen herätin myös miehen. Tönin ja reuhdoin niin pitkään että heräsi kokonaan. Tämän toistin JOKA KERTA. Heräillään ja valvotaan sitten yhdessä. Lisäksi uhkailin että jos ei nyt tee asialle jotain muutan lasten kanssa pois. Meni joku viikko, alkoi olla niin väsynyt että hakeutui lääkäriin, sai lähetteen unitutkimuksiin ja kas uniapneahan se.
Nii-in, että ihan hyvä kysymys, miksi miehet eivät ole kiinnostuneita (pelastamaan liittoaan) ja tekemään kuorssaukselleen jotain? Joku mies voisi vastata.
En ole mies, mutta olen kärsinyt miehen kuorsaamisesta jo kauan, enkä ymmärrä miksi mies ei voi hoitaa kuorsaustaan. Olemme nukkuneet jo vuosia eri huoneissa, ja läheisyyttä ei enää juurikaan ole. Miehellä on hieman ylipainoa ja hikoilee valtavasti yöllä, ja se korina/kuorsaus on kauheaa.. Miehellä oli huomattu työterveyden tarkastuksessa korkea verenpaine, olen ihan varma että johtuu uniapneasta. Mutta tuota kuorsaamista ei voi ottaa puheeksi lääkärissä! Mies suuttuu aina jos otan asian puheeksi. Nämä ongelmat ovat aiheuttaneet sen, että olen alkanut miettiä eroa. Haaveilen sellaisesta parisuhteesta, jossa mies ei kuorsaa ja voisimme nukkua samassa sängyssä. Seksuaaliset haluni omaa miestä kohtaan ovat lähes nollissa, haluaisin kuitenkin seksiä. Yhteiset lomareissut ovat aina tuskaa jos joudumme nukkumaan samassa huoneessa, kerran katsoin älykellosta että heräsin yöllä 10 kertaa miehen kuorsauksen takia!!
N44
Minä en kuorsaa, mutta haisen kuulemma hielle vaikka pesulla kävisi. Ei taida olla miestä joka naista miellyttäisi.
On olemassa myös sellaisia korvatulppia, joita ei laiteta korvakäytävän sisälle. En itsekään pysty nukkumaan tavallisten korvatulppien kanssa, mutta tosi hyvin on toiminut ainakin Korvakitti-niminen tuote, joka on sinitarramaista ainetta josta liimataan klöntti korvakäytävän suulle, ei siis sisäpuolelle. Ei paina korvakäytävää mitenkään. Ei tosin ole yhtä tehokaskaan kuin perinteisemmät korvatulpat, joten ei varmaankaan auta superkuorsaajien puolisoita.