En pysty enää nukkumaan kenenkään miehen kanssa, kun kaikki kuorsaa
Kolmas parisuhde menossa reisille kun tämäkin mies kuorsaa. Kun lopettaa yhdessä nukkumisen niin välit alkaa muutenkin viilenemään. Ilmeisesti kuorsaamattomia miehiä ei ole olemassa?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Jo alkaa etsimään miestä, joka ei kuorsaa, niin monesko on yleensä tällainen?
Näin. Paras ratkaisu on nukkua eri huoneissa, ja sittenkin eri puolilla taloa. Exäni kanssa yritin joskus nukkua olohuoneessa, mutta se kuorsaus kuului liikaa olohuoneeseenkin.
Hän ei ollut ylipainoinen, ja liikkui, mutta käytti unilääkkeitä.
Nykyään mulla on koira, sekin joskus kuorsaa, mutta sen kuorsaus on suloista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama ongelma. Mies ei kuorsannut kun tavattiin vuosia sitten, mutta alkoi tässä viimeisen puolen vuoden aikana. Kaikki helpoimmat keinot ja apulaitteet koitettu, mikään ei auta. Nukutaan eri huoneissa. Pahinta on se, että meillä on vain kaksi makkaria, ja vauva syntyy pian. En tiedä miten nukkuminen tulevaisuudessa tulee järjestymään.
Nukutte vauvan kanssa yhdessä huoneessa ja mies toisessa. Pian jo eri osoitteissa :)
Kolme kuorsaavaa miestä tarkoittaa, että kaikki miehet kuorsaavat?
Senpä takia soitinkin musaa tytölleni jo vauvana kärryissä oli mini kajarit. Tottui jo pienenä äänessä nukkumaan ja juuh ei sitä häiritse kuorsaus eikä mikkään vaan sikeesti nukkuu. Siedätyshoitoi ni kyl se siitä. Kaikkeen tottuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama ongelma. Mies ei kuorsannut kun tavattiin vuosia sitten, mutta alkoi tässä viimeisen puolen vuoden aikana. Kaikki helpoimmat keinot ja apulaitteet koitettu, mikään ei auta. Nukutaan eri huoneissa. Pahinta on se, että meillä on vain kaksi makkaria, ja vauva syntyy pian. En tiedä miten nukkuminen tulevaisuudessa tulee järjestymään.
Mies laihikselle ja säännöllisesti liikuntaa
Kuorsaaminen on kammottavaa. Ex-mieheni isä kuorsasi niin kovaa, että heräsin siihen joskus jopa toisella puolella taloa kun olimme siellä yötä. Myös poikansa kuorsasi jo reilusti alle 30-vuotiaasta asti, en (onneksi) edes tiedä mikä tilanne on nyt kun hän on yli 40. Oli tosi hyväkuntoinen ja normaalipainoinen kuten myös isänsä, joten elintavat eivät tuohon vaikuttaneet.
Sen jälkeen olen seurustellut neljän miehen kanssa ja heistä kaksi kuorsasi ja kaksi ei. Toinen ei-kuorsaavista oli hoikka ja toinen lievästi ylipainoinen (ylipaino lähinnä mahassa, muualla ei ylimääräistä), kumpikaan ei ollut erityisen liikunnallinen tai hyväkuntoinen mutta eivät myöskään surkeassa kunnossa. Kuorsaavat olivat molemmat normaalipainoisia ja liikunnallisia. Kaikkien ikä tuolloin alle 40. Eli ulkomuodosta tai elämäntavoista ei pysty välttämättä päättelemään kenenkään kuorsaamisessa mitään, mutta varmastikin ylipainoisuus ja alkoholinkäyttö lisäävät kuorsaamista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on käyttänyt tuota kymmenisen vuotta ja kuorssaa senkin kanssa!!!!!!!! Ei nyt samalla tavalla kuin ennen, mutta kaikenlaista rohinaa pitää + siitä laitteesta lähtevä kohina ja suhina, jotka hengityskatkojen aikana on erityisen äänekkäät + että en kestä sitä kylmää ilmavirtaa, jota sieltä maskin raosta puhaltaa minunkin päälle, jos naamat on samaan suuntaan.
Mulla meni oma keho ihan sekaisin exän kanssa, joka kuorsasi ja hengitti nukkuessaan ihan todella isolla voimalla puhaltaen, ilman mitään laitteita siis. En todellakaan voinut nukkua kasvot häneen päin, jos mies hengitti voimalla suoraan naamaani, joten minun oli pakko nukkua aina vasemmalla kyljelläni. Joka paikka oli jumissa, niska erityisesti ei tykännyt yhdestä ja samasta nukkumisasennosta yhtään.
Kuorsaamisääniin heräily vielä tähän päälle. Kokeilin tuossa suhteessa laihoin tuloksin mutta huomattavin haittavaikutuksin jopa unilääkkeitä, kun mies ei suostunut nukkumaan eri huoneissa. Onneksi ex.
ottakaa huomoon että kuorsaus maski ei sovi kaikille eli kaikki ei oi hoitaa uniapneaakaan vaan kärsivät siitä.
ap liko niin että kun tapasit miehen niin muutitte heti saman katon alle? ei seurustelua eri osoitteissa jossa olisit jo huomannut kuorsaamisen? mistä pakolaisveneestä noukit näitä heti meille miehiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki sun miehet olleet ylipainoisia?
On. Ensimmäinen kyllä kuorsasi jo silloin kun oli normaalipainoinen.
Siinä sinulle vastaus.
No normaalipainoiset keski-ikäiset miehet on aika harvinaisia. Sitten kun pitäisi vielä muutenkin tykätä ja sopia yhteen, ei voi tuon perusteella ketään valita.
Totta. Hoikka/normaali painoinen, vapaa, täyspäinen kiva , sopiva mies johon vielä rakastuu, niin valikoima on rajoitettu. Toki sama naisissa. Vielä jos etsii lapsetonta!
No pieni vika se on sentään. Olisikin vain kuorsaajia eikä väkivaltaan taipuvaisia ilkeitä kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
No pieni vika se on sentään. Olisikin vain kuorsaajia eikä väkivaltaan taipuvaisia ilkeitä kusipäitä.
Kuorsaus/herätys/kylkeentökkimiskierteessä voi Pekka Perusinsinööristäkin kuoriutua yön pimeydessä äreä huitoja
Vierailija kirjoitti:
Miksi välit viilenee, jos ei nuku yhdessä?
Sanoisin kokemuksesta että välit ennemminkin kuumenee, kun ei koko ajan olla vieretysten.
Mun mies ei myöskään kuorsannut ekaan 15-20 vuoteen. Sitten kun aloitti, kuorsaaminen oli maltillisempaa ja alkoi vasta aamuyöllä, nykyään jokaöistä ja alkaa samantien kun mies nukahtaa. Yhdessä nukkuminen on mahdotonta, koska en uhraa yöuniani toisen äänekkään nukkumisen vuoksi. Haluaisin nukkua yhdessä, mutta paluu samaan sänkyyn ei tunnu mitenkään todennäköiseltä. Lomamatkoille en enää halua lähteä, yksi tai kaksi yötä menee korvatulpat syvällä korvissa, mutta viikko olisi jo liikaa.
Mun ongelma on se että tuo vanheneva ukko ei itse myönnä kuorsaavansa vaan selittelee kurkkukipua ym. Itsekin kuorsaan aika ajoin, mutta mies on niin sikeäuninen ettei kuulemma häiritse. Minä en pysty kovassa melussa nukkumaan. Mökkeilyistäkin tullut tuskaa, nukun aivan eri puolella tönöä ja onneksi siellä ei kuulu. Kotona kuuluu. Olen miettinyt omaa asuntoa ja lähtöä yhteisestä kodista. Mutta tiedän että mies ei sitä hyväksy. Aika pattitilanne. Olen tosi väsynyt tähän. Auttaisi jos jonkinlaista yhteisymmärrystä asiassa ja halua tehdä jotain tälle mutta ei asiasta voi edes keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen tottuu! Jos kuorsaa niin töki kylkeen.
Ei todellakaan totu!!! Eikä kylkeen tökkiminen poista sitä, että pilaat omat unet heräämällä sata kertaa yössä "tökkimään kylkeen".
Vierailija kirjoitti:
Mun ongelma on se että tuo vanheneva ukko ei itse myönnä kuorsaavansa vaan selittelee kurkkukipua ym. Itsekin kuorsaan aika ajoin, mutta mies on niin sikeäuninen ettei kuulemma häiritse. Minä en pysty kovassa melussa nukkumaan. Mökkeilyistäkin tullut tuskaa, nukun aivan eri puolella tönöä ja onneksi siellä ei kuulu. Kotona kuuluu. Olen miettinyt omaa asuntoa ja lähtöä yhteisestä kodista. Mutta tiedän että mies ei sitä hyväksy. Aika pattitilanne. Olen tosi väsynyt tähän. Auttaisi jos jonkinlaista yhteisymmärrystä asiassa ja halua tehdä jotain tälle mutta ei asiasta voi edes keskustella.
Nauhoita kuorsausta puhelimella vaikka viikon ajan joka yö ja kuunnelluta sitä miehellä. Itse tein näin.
Jännä että nämä miehet eivät ole lainkaan kiinnostuneita pelastamaan liittoaan tekemällä kuorsaukselleen jotain.
Lähtisin siitä, että jos miestä ei kiinnosta hoitaa ongelmaa, minua ei kiinnosta jatkaa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen 30+ mies on useimmiten ylipainoinen. Siinä syy kuorsaukseen. Toki voi apneakin olla, mutta sekin monilla lieventyy edes vähän laihduttamalla jos yhtään ylipainoa taustalla.
Mutta milläpä saat laihduttamaan, kun ei itseään kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Kuulosuojaimet. Tässä mun ratkaisu kuorsaavan miehen vieressä nukkumiseen. Nukun selälläni. Ei mitään ongelmaa, pehmeät kuulosuojaimet eivät paina korvia.
Toinen vinkki: oman korvakäytävän mukaan tehdyt korvatulpat. Pikkasen hintavat mutta kuorsaus ei kuulu.
Minä en ainakaan pysty nukkumaan korvatulppien kanssa, koska ne kahisee. Lisäksi se korvatulppien puristuminen korvakäytävän seinämiä vasten ja siitä tuleva paineen tunne on tosi ikävä.