En pysty enää nukkumaan kenenkään miehen kanssa, kun kaikki kuorsaa
Kolmas parisuhde menossa reisille kun tämäkin mies kuorsaa. Kun lopettaa yhdessä nukkumisen niin välit alkaa muutenkin viilenemään. Ilmeisesti kuorsaamattomia miehiä ei ole olemassa?
Kommentit (111)
Itselläni uniapnea, en silti kuorsaa valtavasti. Ikinä en nukkuisi kuorsaavan miehen kanssa, yleensäkään en tykkää nukkua samassa huoneessa kuin joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Kuorsauksen voimakkuus voi lähennellä melurajaa, 80:aa desibeliä.
Siihen ei todellakaan totu eikä tarvitsekaan tottua. Jos toinen ei hoida ongelmaansa niin sitten vähintään omat huoneet, mahdollisesti jopa omat asunnot. Omista unista ei pidä luopua.
Miten sen ongelman voi hoitaa?
Jos on ylipainoinen tai on uniapnea, niin asiaan voi vaikuttaa. Mutta jos kaikki on muuten kunnossa, ei siitä kuorsaamisesta pääse eroon mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on toistepäin asiat, naisystäväni kuorsaa. Mutta miksi valittaisin rakastamani ihmisen oikuista?
M29
Ootappa kun on tarpeeksi monta vuotta katkonaisia öitä ja univelkaa kertyneenä. Siihen päälle vähän vauvoja, työstressiä ja muuta mukavaa. Ei enää rakkaus riitä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että nämä miehet eivät ole lainkaan kiinnostuneita pelastamaan liittoaan tekemällä kuorsaukselleen jotain.
Lähtisin siitä, että jos miestä ei kiinnosta hoitaa ongelmaa, minua ei kiinnosta jatkaa suhdetta.
Miten ongelmaa hoidetaan?
Ehkä hyväkuntoiset miehet eivät kuorsaa? Onko se lihavien ja huonokuntoisten ongelma enemmänkin? Vai kuorsaako jonkun hoikka mies?
ei tuommoiset erityisherkät prinsessat ole muutenkaan parisuhdemateriaalia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi välit viilenee, jos ei nuku yhdessä?
Sanoisin kokemuksesta että välit ennemminkin kuumenee, kun ei koko ajan olla vieretysten.
Minun kokemus taas johti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Otappa itsellesi petikaveriksi moottorisaha ja mieti sitten uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulosuojaimet. Tässä mun ratkaisu kuorsaavan miehen vieressä nukkumiseen. Nukun selälläni. Ei mitään ongelmaa, pehmeät kuulosuojaimet eivät paina korvia.
Toinen vinkki: oman korvakäytävän mukaan tehdyt korvatulpat. Pikkasen hintavat mutta kuorsaus ei kuulu.Minä en ainakaan pysty nukkumaan korvatulppien kanssa, koska ne kahisee. Lisäksi se korvatulppien puristuminen korvakäytävän seinämiä vasten ja siitä tuleva paineen tunne on tosi ikävä.
Ei ne korvatulpat sitä paitsi auta. Kuorsaus hiukan vaimentuu, mutta kuuluu ja valvottaa silti. Tosin mun ex-mies oli niin kova kuorsaamaan ettei sen miespuoliset kaveritkaan suostuneet reissuilla nukkumaan samassa huoneessa.
Itse olen kuorsaava nainen. Olen kuorsannut ilmeisesti jo n. 20-vuotiaasta. Nuorena se oli lievää ja ensimmäinen mies nukkui muutenkin tulpat korvissa, joten ei ollut ongelma. Seuraavan miehen kanssa meidän piti nukkua eri kerroksissa kuorsaamisen takia. Kävin kuorsaustoimenpiteessä, mistä ei ollut mitään hyötyä.
Kolmannen miehen kanssa oli iso ongelma kun ei enää ollut toista kerrosta, johon olisi voinut paeta. Mies siirtyi nukkumaan parvekkeelle, mikä oli kyllä hänen mielestään hyvä ratkaisu ja nukkui hyvin partsilla.
Yritän pitää painoa kurissa (on ylipainoa) ja olen jättänyt alkoholin. Olen myös jättänyt miessuhteet... En tiedä miten tämän asian kanssa taaplattaisiin uuden miehen kanssa.
Sekin tuntuu ihan kauhealta kun tietää, että toinen häiriintyy, ja itse yrittää nukkua tietyssä asennossa ja uni on tosi surkeaa. Olen valvonutkin paljon öitä tämän takia kun en ole halunnut häiritä ketään. Nyt asun yksin, no, koiran kanssa, se ei valita. Mutta sepä saakin nukkua kaikki päivät kun minä olen töissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että nämä miehet eivät ole lainkaan kiinnostuneita pelastamaan liittoaan tekemällä kuorsaukselleen jotain.
Lähtisin siitä, että jos miestä ei kiinnosta hoitaa ongelmaa, minua ei kiinnosta jatkaa suhdetta.
Miten ongelmaa hoidetaan?
Näitä tapoja on jo mainittu ketjussa.
En ikipäivänä alkaisi suhteeseen naisen kanssa joka ei halua nukkua öitä yhdessä. Moni nainen kuorsaa, mutta kohdalleni sattuneet ovat olleet kuitenkin maltillisia kuorsaajia. En tosin ole joutunut tapailemaan lihavia. Itse en kuorsaa. Näin on jokainen nainen minulle kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hyväkuntoiset miehet eivät kuorsaa? Onko se lihavien ja huonokuntoisten ongelma enemmänkin? Vai kuorsaako jonkun hoikka mies?
Kyllä minun mieheni kuorsaa, samoin mieheni isä, sekä oma isäni. Poikammekin kuorsaa. Kaikki ovat hoikkia, urheilua harrastavia ja hyväkuntoisia.
Epäilinkin että mieheni käy vieraissa. Kotona ei ole kuorsannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otappa itsellesi petikaveriksi moottorisaha ja mieti sitten uudestaan.
Muista myös käynnistää se moottorisaha, niin silloin ollaan lähellä niitä desibelejä, jotka kunnon kuorsaajasta lähtee. Yöllä muuten ne vähän vaimeammatkin äänet ärsyttää. Jos ääni on riittävän kova herättämään sinut, et pysty jatkamaan unia, jos ääni ei lopu.
Tuota heräämisasiaakin olen miettinyt, ja todennut, että herään tasan siihen kuorsaamiseen, en ns. tottumuksesta. Tämän voi todeta siten, että kun mies on työreissulla, en herää siihen aikaan, mitä herään, kun yritän nukkua hänen vieressään. Jos kyse olisi tottumuksesta, heräisin myös silloin, kun kuorsausta ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen tottuu! Jos kuorsaa niin töki kylkeen.
Eikä vttu totu! (Sori mutta keittää)
Nykyinen mieheni hankki ylipainemaskin ja vasta sitten tuli rauha taloon ja suhteelle tulevaisuus. Kauan se tosin kesti hankkia.
Kertoisitko, mistä hän hankki ylipainemaskin? Meilläkin on tarvetta sille. Toiselta nimeltä se on kai C PAP laite?
Saitteko ilmaiseksi käyttöön terveydenhuollosta vai ostitteko itse? Paljonko se maksaa?
Hoitamaton uniapnea on hengenvaarallinen ! Muistatte kai miten Olli Lindholmille kävi ?
Siis, kuorsaavan miehen(tai naisen) on ensin laihdutettava, sitten tupakointi pois, alkoholi pois. Nukkumisasentoon kiinnitettävä huomio, ei saa nukkua selällään. Jos nää ei auta, niin kuorsauskiskon otto käyttöön. Jos ei tämäkään niin cpap-laite, sen kans ei kuorsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulosuojaimet. Tässä mun ratkaisu kuorsaavan miehen vieressä nukkumiseen. Nukun selälläni. Ei mitään ongelmaa, pehmeät kuulosuojaimet eivät paina korvia.
Toinen vinkki: oman korvakäytävän mukaan tehdyt korvatulpat. Pikkasen hintavat mutta kuorsaus ei kuulu.Minä en ainakaan pysty nukkumaan korvatulppien kanssa, koska ne kahisee. Lisäksi se korvatulppien puristuminen korvakäytävän seinämiä vasten ja siitä tuleva paineen tunne on tosi ikävä.
Ei ne korvatulpat sitä paitsi auta. Kuorsaus hiukan vaimentuu, mutta kuuluu ja valvottaa silti. Tosin mun ex-mies oli niin kova kuorsaamaan ettei sen miespuoliset kaveritkaan suostuneet reissuilla nukkumaan samassa huoneessa.
Tämä.
Korvatulppia mainostetaan ratkaisuksi kaikenlaiseen meteliin: kerrostalossa metelöivät väittävät, että korvatulpat auttaa sellaisiin ääniin, kuten huutaminen, ovien paiskominen tai kännimölinä. No ei auta. Vaimentavat ääniä, mutta eivät estä kuulemasta ja heräämästä. Sama juttu kuorsaamisen kanssa. Korvatulpat on tarkoitettu siihen, ettet saa desibelien voimasta kuulovammaa. Eivät ne ääniä poista, kuulet edelleen ne korvassa kaiken kuiskausta isomman äänen.
En kuorsaa, mutten kenenkään vieressäkään nuku. Mitä haaskausta!
Mun mies hengittää myös nukkuessaan todella voimakkaasti, ei siis välttämättä kuorssaa, mutta puhaltaa "täysillä palkeilla", hänellä on myös paljon hitaampi hengitystiheys kuin minulla. Alan vaistomaisesti sopeuttaa hengitystäni samaan tahtiin kuin mies, josta hetken päästä tulee sellainen happi loppuu-olo. Yritän hengittää omaa nopeampaa tahtia, mutta hetken päästä taas huomaan, että tavallaan pidätän hengitystä kun yritän saada saman rytmin. Täytyy oikein keskittyä vain omaan hengittämiseen ja yrittää olla kiinnittämättä huomiota miehen puhkumiseen. Tuo naamalle puhaltaminen siihen päälle. 🙄