En pysty enää nukkumaan kenenkään miehen kanssa, kun kaikki kuorsaa
Kolmas parisuhde menossa reisille kun tämäkin mies kuorsaa. Kun lopettaa yhdessä nukkumisen niin välit alkaa muutenkin viilenemään. Ilmeisesti kuorsaamattomia miehiä ei ole olemassa?
Kommentit (111)
Isäni ja siskoni kuorsaavat. Ovat ylipainoisia. Itse sinkkuaikoina (n. 18-21v.) tapailin useita miehiä ja kukaan heistä ei kuorsannut. En varmaan koskaan ole nukkunut kuorsaajan kanssa enkä koskaan olisi edennyt sellaisen kanssa parisuhteeseen, koska olen herkkäuninen ja uni on minulle toiseksi tärkein asia heti hengittämisen jälkeen. Kaikki tapailemani miehet olivat normaalipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan edes ryhtyy suhteeseen kuorsaajan kanssa jos haluaa nukkua yhdessä?
Satun tykkäämään tästä miehestä todella paljon kun hän on hereillä. En tiedä kuorsaanko itse. Se ei kuitenkaan ole ongelma vaikka kuorsaisin, koska toinen ei herää mihinkään. Itse herään herkästi.
Minusta yhdessä nukkuminen on yksi läheisyyden muoto. Kun sen ottaa pois niin vähenee läheisyys, koskettelu ja myös seksi. Välit alkaa pikkuhiljaa viilenemään. Koin tämän pitkässä liitossa. Se meni niin. Seuraava suhde loppui lyhyeen koska kyseinen mies ei voinut sietää että huomautin kuorsaamisesta ja olisin halunnut hänen yöllä vaihtavan asentoa. Olin kuulemma itsekäs ja se loppui siihen. Nykyinen suhde kestänyt alle vuoden ja tuntuu ettei pystytä nukkumaan yhdessä ollenkaan. Se tarkoittaa sitä että ollaan muutenkin vähemmän yhdessä, koska hän menee sitten omaan asuntoonsa nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki sun miehet olleet ylipainoisia?
On. Ensimmäinen kyllä kuorsasi jo silloin kun oli normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Isäni ja siskoni kuorsaavat. Ovat ylipainoisia. Itse sinkkuaikoina (n. 18-21v.) tapailin useita miehiä ja kukaan heistä ei kuorsannut. En varmaan koskaan ole nukkunut kuorsaajan kanssa enkä koskaan olisi edennyt sellaisen kanssa parisuhteeseen, koska olen herkkäuninen ja uni on minulle toiseksi tärkein asia heti hengittämisen jälkeen. Kaikki tapailemani miehet olivat normaalipainoisia.
Mun mies oli hoikka kun tavattiin ja kuorsasi silti jo silloin. Ei voi painosta päätellä, kuka kuorsaa ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että kuorsaat.
Ja? Mahdollista, mutta kuten sanottua, mies ei herää mihinkään. Herätyskellokin täytyy laittaa täysille että herää siihen.
Kuorsauksen voimakkuus voi lähennellä melurajaa, 80:aa desibeliä.
Siihen ei todellakaan totu eikä tarvitsekaan tottua. Jos toinen ei hoida ongelmaansa niin sitten vähintään omat huoneet, mahdollisesti jopa omat asunnot. Omista unista ei pidä luopua.
Omat huoneet niin kuin meilläkin! Aluksi se tuntuu karulta mutta siihen tottuu nopeasti ja voi mitenkä ihanaa onkaan kun saa nukkua kunnolla ja aamulla on virkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sinulle vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli hoikka kun tavattiin ja kuorsasi silti jo silloin. Ei voi painosta päätellä, kuka kuorsaa ja kuka ei.
Ei niin, mutta on todennäköisempää, että ylipainoinen kuorsaa.
Mies nukkuu makuuhuoneessa ja sinä sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sinulle vastaus.
No normaalipainoiset keski-ikäiset miehet on aika harvinaisia. Sitten kun pitäisi vielä muutenkin tykätä ja sopia yhteen, ei voi tuon perusteella ketään valita.
Mun mies ei kuorsaa, paitsi kovassa flunssassa joskus, jos on tukkoisuutta. Kolmekymppinen normaalipainoinen mies.
Isälläni loppui kuorsaaminen kun sai sen apulaitteen uniapneaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen tottuu! Jos kuorsaa niin töki kylkeen.
Eikä vttu totu! (Sori mutta keittää)
Nykyinen mieheni hankki ylipainemaskin ja vasta sitten tuli rauha taloon ja suhteelle tulevaisuus. Kauan se tosin kesti hankkia.
Mun mies on käyttänyt tuota kymmenisen vuotta ja kuorssaa senkin kanssa!!!!!!!! Ei nyt samalla tavalla kuin ennen, mutta kaikenlaista rohinaa pitää + siitä laitteesta lähtevä kohina ja suhina, jotka hengityskatkojen aikana on erityisen äänekkäät + että en kestä sitä kylmää ilmavirtaa, jota sieltä maskin raosta puhaltaa minunkin päälle, jos naamat on samaan suuntaan.
Joo, ei nukuta samassa huoneessa. Olen kaiken päälle vielä todella herkkäuninen. Tarvitsen täysin äänettömän tilan nukahtamiseen ja unessa pysymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen tottuu! Jos kuorsaa niin töki kylkeen.
Ei totu. Ääni on niin voimakas että on kuin norsu meuhkaisi sängyssä. Lievä uniapnea todettu mutta mies ei välitä hoitaa sitä. Ainoa vaihtoehto oma huone, välissä riittävästi seinää ja äänieristettä.
Korvatulpista ei mitään apua meidän tilanteessa kuorsaus niin kovaäänistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Johtuu ihan ahtaista rakenteista nenässä/nielussa ja vielä tyypillinen suomalainen lyhytleukaisuus. Meillä 2/3 lapsesta on periny mun kaavojen rakenteen ja eivät kuorssaa normaalisti, yhdellä lapsella on taas isänsä ja hän kuorssaa.
Suomalainen 30+ mies on useimmiten ylipainoinen. Siinä syy kuorsaukseen. Toki voi apneakin olla, mutta sekin monilla lieventyy edes vähän laihduttamalla jos yhtään ylipainoa taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaamaton mies ja myös nainen voi muuttua ajan mittaan kuorsaavaksi. Ainakin huomattsva painonnousu lisää riskiä.
Kyllä ja mitä enemmän ikää karttuu sitä 'löysemmäksi' ne kurkun elimet muuttuvat ja kuorsaus lisääntyy.
Kuorsaukseen on myös apuvälineitä jotka pitävät suun kiinni jotta nukkuva hengittäisi nenän kautta. Nenäänkin saa kapistuksia yms. Kaikkea kannattaa kokeilla. Mutta paras vaihtoehto silti on omat makkarit. Tai asunnot.
Kuulosuojaimet. Tässä mun ratkaisu kuorsaavan miehen vieressä nukkumiseen. Nukun selälläni. Ei mitään ongelmaa, pehmeät kuulosuojaimet eivät paina korvia.
Toinen vinkki: oman korvakäytävän mukaan tehdyt korvatulpat. Pikkasen hintavat mutta kuorsaus ei kuulu.
Kuuluu vaikka nukkuu eri huoneessa.