Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla aina huolitellut näköinen?

Vierailija
31.12.2022 |

En tajua, miten jotkut aina onnistuvat olemaan tyylikkäitä ja huolitellun näköisiä!

Parhaat vinkkisi pliis!

-tyylikkäänä uuteen vuoteen

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lihavuus ja sopivan kokoiset vaatteet. 

Moni ikuinen laihduttaja survoutuu ihan liian pieniin vaatteisiin varsinkin siinä vaiheessa kun on saanut laihdutettua. Jenkkakahvoja korostavat vaatteet ja bleiserit, jotka ei mene kiinni.

Tavallaan ymmärrän, että on ihanaa kun on päässyt kokoon M, mutta silti... Jos se M ei kelpaa, on se L parempi kuin S.

Vierailija
122/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy laittamassa kulmat ja ripset säännöllisesti. Ei siis tarvitse mitään ripsilisäkkeitä, mutta että värjäät ne ja muotoilet. Sitten hiukset käy leikkauttamssa tasaisin ajoin ja pidät kasvot ja hiukset puhtaina niin olet aika huolletun näköinen.

Mä en ymmärrä tuota pidä kasvot puhtaana. Kyllä minunkin kasvot on puhtaat mutta näytän hirveältä huonon ihon takia. Ihoni on puhdas mutta huono.

Käytät joko vääriä tuotteita mitkä aiheuttavan tuon tai sitten sulla on todella huono ruokavalio. 

Minulla on ollut teinistä asti huono iho.

No olet voinut teinistä asti käyttää vääriä tuotteita ja sulla on voinut olla teinistä asti huono ruokavalio tai että olet allerginen/herkkä jollekkin ruoka-aineelle. 

En ole.

Minulla on kasvot täynnä aknearpia sekä valtavia ihohuokosia. Iho on kirjava ja etenkin suunseutu on todella arpinen ja kirjava. Ihonväri on kellertävä joten se näyttää tunkkaiselta eikä yhtään raikkaalta. Joskus iho on hetken sileä, tasainen ja vaalea mutta sitten muuttuu taas rumaksi. Asiaa ei auta myöskään iän tuomat juonteet.

Mitkään aineet tai ruokavalio ei auta.

Mitä tuotteita käytät tällä hetkellä, kuinka usein päivässä/viikossa?

Työn takia pesen kasvot 2krt päivässä kunnon putsarilla. Lisäksi käytän kosteusvoidetta. Joskus käytän kuorintavoidetta. Käytän talvisin myös kosteuttavia naamioita.

Mitkä niiden tuotteiden nimet on?

Mitä sinä niillä nimiä teet? Nämä on todettu sopiviksi iholleni. Mutta mitkään voiteet ei muuta ihon väriä tai häivytä arpia

Koska sillä mitä aineita käytät on väliä. Arpinenkin iho voidaan saada näyttämään puhtaalta ja siistiltä oikeilla hoitoaineilla ja hoitotavoilla.

Mutta annetaan olla. En jaksa auttaa ihmisiä, jotka ovat jämähtäneet tavoilleensa ja syyttävät sitten kaikkea muuta miksi iho on sellainen kun on.

Miten niin jämähtänyt? Mulla on mennyt tuhansia euroja tuotteisiin vuosien saatossa ja nämä tuotteet on nyt sopivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii, että pitäisköhän tukka pestä, niin ehdottomasti pitää pestä.

Joka ruokailun jälkeen tsekkaa hampaat ja tarvittaessa harjaa jämät pois. Siis perus-hampaiden harjauksen ja hoidon lisäksi. 

Hoitaa myös jalkansa, ettei tule kuivia kantapäitä eikä jalat ala haista. Puhumattakaan että jättäisi jonkun sienen hoitamatta.

Miettii (ja toimii ajoissa) oman jaksamisensa, ettei sitten tarvitse lohduttaa ja rauhoitella itseään millä sattuu kun on jo tilanne päällä; vrt. syöminen, shoppailu, kännäily, muut elämää pitkällä aikavälillä haittaavat tavat.

Siistit neutraalit perusvaatteet vievät jo pitkälle, niitä voi stailata satunnaisella harkitulla asusteella. Vaatteet tietenkin puhtaita, silitettyjä, ehjiä ja nypyt ja irtokarvat poistettuina.

Jos jokin toimii, vaihtelu ihan vain vaihtelun vuoksi ei todennäköisesti kannata. Esim. uusi kampaus, uudet vaatteet, uusi poikaystävä jne.

Tyylikkyys on pitkälle sitä, ettei esiin tule jotain totaalista (sosiaalista) tyylittömyyttä.

Vierailija
124/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2808 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kestotaivutukset ja väri omissa ripsissä koska olen pienten lasten äiti. Kevyen meikkivoiteen ja huulipunan ehtii aina laittaa hiusten lomassa, ei vie kuin 10min aikaa. Ja hiukset ovat pitkät = nopea saada siistille nutturalle.

Vaatteina käytän mekkoja lähes aina. Kevyet ja helposti puettavat vaatteet on myös helppo pitää puhtaana ja saada pesun jälkeen siisteiksi henkarilla, ei tarvetta silittää.

Kynnet pidän aina naisellisen mallisina, mutta lyhyenä. Ovat siistit mutta vievät vain vähän aikaa.

Mitkä sitten on epänaisellisen malliset kynnet? :D

No varmaan semmoiset lyhyiksi jyrsityt.

Ja eiköhän tässä ollut se pointti siinä, että siistit kynnet ovat oleellinen seikka, jotta antaisi huolitellun vaikutelman, vaikka olisi lyhyetkin, kunhan on kivasti siistityt, mikä ei vaadi paljoa vaivaa (toisin kuin pitkät kynnet tai laitetut kynnet.)

Epäsiistit kynnet taas antavat äkkiä epäsiistin vaikuteman.

Vierailija
125/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteeissa noudata orjallisesti linjaa jossa panostetaan laatuun, ei määrään. Vaatteiden istuvuus, materiaalien laatu, sävyjen sopivuus on kaiken A ja O. Ei mitään "kivoja yksityiskohtia" vaan suuria linjoja sekä klassisuutta.

Vierailija
126/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa mies!! Se laittaa huoliteluksi...

Vierailija
127/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä on puhuttu paljon siisteistä vaatteista. Onkohan materiaalivalintoja vielä mainittu? Älä osta mitään akryylineuletta tai akryylipaitaa. Se nyppyyntyy pahimmillaan viikossa. Aivan surkea vaatemateriaali. 

Älä myöskään osta helposti rypistyviä materiaaleja, tai sellaisia jotka ovat siistinä vain pienen hetken. Esimerkiksi pellava, vaikka ihana onkin niin huoliteltua siitä ei saa edes silitysraudalla. 

Villa, etenkin merinovilla, alpakka, puuvilla ja silkki. Ja ehkä viskoosi. Myös lyocell / tencel on ollut kiva, helppo ja siisti materiaali. Näissä itse pitäytyisin.

Polyesteri ja akryyli pois. Itse käytän ohutta villaa, ja paljon puuvillavaatteita joihin on lisätty elastaania, saattaisivat kyllä olla pitkäikäisempiä ilman sitä.

Mieluummin hengittävät materiaalit, kuin polyesterin kanssa selkä ja kainalot hiestä märkänä. 

Vierailija
128/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole mies, niin näytät aina hyvälle.

Aamulla sängystä, ponnarinauha auki ja uudelleen kiinni. Steve Jobs -tyyliin tuolin selältä yhdet kolmista samanlaisista farkuista ja yksi kymmenestä samanlaisesta mustasta t-paidasta päälle. Sukat vielä ja ulkovaatteet ja menoksi. Sauna joka toinen päivä. Tervasaippuaa ja tervashampoota. Kun ihon omaa tasapainoa ei ole nuorella iällä pilattu liiallisilla kemikaaleilla, se ei muuta tarvitse.

Ilmainen vihje nuoremmille naisille:

Kasvot eivät keskimäärin kemikaaleilla paremmiksi muutu. Kemikaalit vanhentavat ja maksavat rahaa. Kannattaa tajuta, ettei kemikaalifirmoilla ole teidän parhaanne mielessä. Tajutkaa myös että niin mainokset, lehtien kaupalliset yhteistyöt ja kritiikittömät "artikkeli" kuin "vaikuttajiksi" väitetyt mainoskasvotkin valehtelevat teille. Tämä ei ole se totuus, jonka haluatte, mutta se on silti totuus. Tässä iässä on helppo huomata, että sileimmät ja kauneimmin säilyneet kasvot ovat niillä naisilla, jotka nuorina eivät olleet aina kemikaalikerroksen alla "huoliteltuja" vaan lähes tai jopa kokonaan meikittömiä ja aidon raikkaita. Kuten vaimoni.

- M54

Vierailija
129/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma olen yleensä aina huoliteltu, jopa pitkän lennon jälkeen. 

Mun parhaat vinkit:

-Hiuksiin omalle hiuslaadulle sopiva helppohoitoinen leikkaus, mahdollisimman luonnollisella värillä. Itselleni se on pitkä polkka raidoilla.  Ja kuten joku jo aiemmin sanoi että jos yhtään mietityttää pitäisiko pestä hiukset, vastaus on aina kyllä 

-Siisti meikki, ainakin meikkivoide/värillinen päivävoide, CC tai BB, poskipuna, kulmat, rajaukset ripset, itse käytän aina luomiväriä ja huulipunaa noiden lisäksi

-Hoidetut kynnet ja iho. 

-Silitetyt, puhtaat, tilanteen mukaan valitut vaateet. Toimistolla klassista ja aika konservatiivista, vapaa-ajalla farkkuja, iltajuhlaan pikkumusta ja sinne pitkälle lennolle joustavaa materiaalia olevat housut, matalat loaferit ja esim siisti t-paita ja neuletakki, ei mitään epämukavaa tai helposti rypistyvää. Vaatteita ei tarvitse olla valtavaa määrää, mutta niiden tulee olla itselle juuri nyt (eikä kymmenen kiloa sitten) sopivia. Kannattaa satsata parhaimpaan laatuun mihin on varaa. 

-Siistit hoidetut, sään ja asun mukaan valitut kengät.

-Asuun sopivat korut. Mulla peruskoruina ohut hopeinen rannerengas ja timattinapit korvissa. 

Vierailija
130/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta kun on huono iho ja huonot hiukset.

Tästä syystä en poistu kotoa kuin kauppaan tai muille pakollisille asioille.

Miksi ovat huonot?

No ihoni on ollut aina huono.

Hiukset myös, hiuslaatu ohut joka sitten hamppuuntuu, rasvoittuu, liiskaantuu pitkin päätä jne.

Väärät tuotteet.

Vaikka olisi mitkä tuotteet niin ei ne muuta hiuslaatua tai ihoa.

Hyvin ymmärrän. Itselläkin ohuehko tukka. Ennen pidin lyhyenä, että oli jotenkin napakampi. Nyt usein kiinni.

Tämä Suomen pipoaika eli talvi tekee kyllä vastapestyistäkin hiuksistani hamppuiset.

Ihosta puheenollen : hunajaa käytän iholleni silloin tällöin, noin puoleksi tunniksi ja pesu vedellä. Se jotenkin tasaa ja silottaa.

Puketumisessa voi joskus jokin yksityiskohta, esim värikkäämpi huivi, vyö tai panta tuoda piristystä muuten tummaan tai hailakkaan väritykseen.

Mukavuus ennen kaikkea! Ollaan armollisia itsellemne. Rento ja mukava tyyli on yhtä hyvä kuin se ylistetty vähän fiinimpi.

Iloista kevään odotusta!

Lisään vielä omaan kirjoitukseeni:

Ruokavalio on omassa ulkonäössäni se tärkein. Silloin kun syön sokeripitoisia paljon, on ulkonäkö kurjempi. Kasvispainotteinen ruokavalio, se on ollut nyt helppo toteuttaa kun elän yksin.

Vierailija
131/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Ei ainakaan ole omasta mielestä riittänyt ns. casual siisti yleisasu kun luonnokiharat kutrit pilaa aina kaiken. Näytän siis hyvältä ja siistiltä hyvänä tukkapäivänä mutta auta armias jos keli on hiusten mielestä liina kuiva, kostea, tuulinen ja mitä näitä nyt on. Lopputulema on vähän homsantuu- paitsi jos päässä voi pitää pipoa koko päivän.

Vierailija
132/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet paljon simppeleitä vaatteita, mm kotelomekkoja, yksinkertaisia neuleita jne

Vierailija
133/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolla vasteet ja kengät kunnolla, niillä pääset jo pitkälle.

Vierailija
134/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kestotaivutukset ja väri omissa ripsissä koska olen pienten lasten äiti. Kevyen meikkivoiteen ja huulipunan ehtii aina laittaa hiusten lomassa, ei vie kuin 10min aikaa. Ja hiukset ovat pitkät = nopea saada siistille nutturalle.

Vaatteina käytän mekkoja lähes aina. Kevyet ja helposti puettavat vaatteet on myös helppo pitää puhtaana ja saada pesun jälkeen siisteiksi henkarilla, ei tarvetta silittää.

Kynnet pidän aina naisellisen mallisina, mutta lyhyenä. Ovat siistit mutta vievät vain vähän aikaa.

Miten voi kevyen meikkivoiteen ja huulipunan laitossa mennä 10 min? Minä meikkaan tuossa ajassa kevyesti ripset ja kulmatkin ja laitan vähän valokynää ja poskipunaakin.

Mutta en olekaan aina huoliteltu. Suurin syy lienee tukka joka on luonnonkihara ja siksi pörröinen, ei sitä oikein saa semmoiseksi huolitellun näköiseksi.

Vierailija
135/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi kevyen meikkivoiteen ja huulipunan laitossa mennä 10 min? Minä meikkaan tuossa ajassa kevyesti ripset ja kulmatkin ja laitan vähän valokynää ja poskipunaakin.

Mutta en olekaan aina huoliteltu. Suurin syy lienee tukka joka on luonnonkihara ja siksi pörröinen, ei sitä oikein saa semmoiseksi huolitellun näköiseksi.

Helposti menee 15min pelkän meikkivoiteen laitossa jos haluan saada siistin ja kestävän lopputuloksen.

Vierailija
136/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti menee 15min pelkän meikkivoiteen laitossa jos haluan saada siistin ja kestävän lopputuloksen.

Ymmärsin että oli kyse kevyestä meikkivoiteesta eikä pakkelikerroksesta...

Vierailija
137/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas näitä jotka alapeukuttelee, mutta totuus on usein se, että tosi moni ei pidä omasta ihostaan huolta. Myös ihon puhtauteen vaikuttaa myös ruokavalio sekä ympäristö. Jos sun asunto on pskanen ja liinavaatteet pestään ehkä 2-3 viikon välein.. Ja jos et koskaan kännykkää puhdista huolellisesti niin tottakai sun iho täynnä näppyjä ja muuta.

Mitä itse olen nähnyt töiden puolelta on ihan se, että moni jaksaa ylläpitää oikeaoppista puhdistusrutiinia sen pari kuukautta ja sitten se jää. Sitten taas tulee se, että syy on aineissa ja ettei ne vinkit toimi, vaikka syy on usein siinä ihmisessä itsessään.

Jos oikeasti väittää, että olisi oikein tehnyt, pitänyt ruokavaliosta huolta (vähän tai ei lainkaan sokeria, venhää, maitotuotteita, eläinrasvaa) ja kaikkensa tehnyt, niin sitten ehdottomasti hakeutukaa laajamittaiseen allergiatestiin ja mitatkaa teidän hormonit. 

Mulla on hyvä iho, mutta en todellakaan tee sen eteen paljon mitään. Ei tule näppyjä. Kosteusvoidetta käytän ja suojaan auringolta. Meikkaan vain kevyesti.

Vierailija
138/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhtaat hiukset ovat tärkein.

Älä omista luonnonkiharaa tukkaa.

Älä vähättele yksityiskohtien merkitystä. Sukat pitää olla oikeat eikä vähän sinne päin. Tai kengät just siihen asukokonaisuuteen eikä samat yleiskengät kaikkeen mahdolliseen.

Totta, luonnonkihara on aina vähän liian lennokas, eikä koskaan huoliteltu. Joten näillä mennään tulevakin vuosi.

T. Luonnonpöhöpää

Minulla on luonnonkihara, ja näytän muiden silmiin aina huolitellulta. Jos tosissaan luulette, ettei kiharahiuksinen nainen voi olla huolitellun näköinen, niin menkää vaikka johonkin Italiaan tai Ranskaan katselemaan kiharahiuksisia kauniita naisia ja miettikää uudelleen :D

No kyllä italialaisilla ja ranskalaisilla usein onkin enemmän tai vähemmän "lennokas" tukka. Mutta toisaalta se on osa sitä french chic charmia, ettei olla liian huoliteltuja.

Vierailija
139/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa vaatteet jotka ovat jo rekillä ryhdikkäät ihan itsestään.

Tasapitkä tukka on siistein kaikissa hiuslaaduissa.

Kenkien pitää olla puhtaat ja epälittanat.

Vierailija
140/183 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin että oli kyse kevyestä meikkivoiteesta eikä pakkelikerroksesta...

En mä mitään pakkelikerrosta laita. Mutta kun se kevytkin meikkivoide täytyy laittaa huolella että se pysyy eikä ole jo tunnin päästä mössönä.