Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla aina huolitellut näköinen?

Vierailija
31.12.2022 |

En tajua, miten jotkut aina onnistuvat olemaan tyylikkäitä ja huolitellun näköisiä!

Parhaat vinkkisi pliis!

-tyylikkäänä uuteen vuoteen

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas näitä jotka alapeukuttelee, mutta totuus on usein se, että tosi moni ei pidä omasta ihostaan huolta. Myös ihon puhtauteen vaikuttaa myös ruokavalio sekä ympäristö. Jos sun asunto on pskanen ja liinavaatteet pestään ehkä 2-3 viikon välein.. Ja jos et koskaan kännykkää puhdista huolellisesti niin tottakai sun iho täynnä näppyjä ja muuta.

Mitä itse olen nähnyt töiden puolelta on ihan se, että moni jaksaa ylläpitää oikeaoppista puhdistusrutiinia sen pari kuukautta ja sitten se jää. Sitten taas tulee se, että syy on aineissa ja ettei ne vinkit toimi, vaikka syy on usein siinä ihmisessä itsessään.

Jos oikeasti väittää, että olisi oikein tehnyt, pitänyt ruokavaliosta huolta (vähän tai ei lainkaan sokeria, venhää, maitotuotteita, eläinrasvaa) ja kaikkensa tehnyt, niin sitten ehdottomasti hakeutukaa laajamittaiseen allergiatestiin ja mitatkaa teidän hormonit. 

Jaa. No minä voin kertoa, että rutiinini on erittäin yksinkertainen ja ruokavalioni varsin epätäydellinen. Ihoni on sileä ja puhdas. Aikaisemmin, kun "hoidin" ihoani useammilla ja kalliilla tuoteilla ja kävin kosmetologilla, ei se ollut näin hyvä. Hormoonit vaikuttavat paljon enemmän kuin mikään ruokavalio, ja "oikeaoppisilla" tuotteilla voi myös tehdä hallaa iholleen. N50

Vierailija
162/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina onnistunut olemaan muuten huoliteltu, mutta atooppinen ihoni pilaa kaiken :( varsinkin talvisin, kuiva hilseilevä ja punainen! Näyttää karsealta ja meikki vaan pahentaa sitä 😬

Ei voi mitään, sillä mennään mitä luonto on minulle suonut

Atooppinen iho on hankala ja välillä ihan tuskallisen kipeä.

Vastoin odotuksiani sain apua iho- ja allergialääkäriltä, reseptit takrolimuusivoiteisiin. Niiden käyttö vaatii ensin totuttelua, mutta auttavat ainakin minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ala värjätä hiuksia, ellet pysty huolehtimaan juurikasvusta. Älä lakkaa kynsiä, ellet jaksa huolehtia lakkauksen pysymisestä ehjänä. Älä käytä meikkejä, jotka eivät pysy. Älä valitse hiustyyliä, joka edellyttää jatkuvaa laittamista, ellet pysty sitoutumaan siihen.

Löydä oma tyylisi ja pukeudu vartalollesi sopivalla tavalla hyvin istuviin vaatteisiin. Pukeudu ikätasoisesti ja tilanteen mukaan.

Kiinnitä huomiota siihen, että korut ja asusteet sopivat kokonaisuuteen.

Vaikka värit ovat kivoja, usein käytännössä on helpompi yhdistellä vaatteita ja näyttää tyylikkäältä, kun suosii klassikkoja kuten musta, valkoinen, harmaa, beige ja laivastonsininen.

Komppaan tuota beigeä ja laivastonsinistä. Niin merihenkistä että suolaveden voi haistaa.  Musta ja valkoinen sopivat huonosti suomalaiseen perusvaljuun väritykseen ja kuka nyt haluaisi harmaaseen pukeutua. Pukeudu kokopunaiseen, jos siltä tuntuu. Mutta muuten: hiukset kunnossa sekä leikkaus että väri, trimmauta mieluummin liian usein kuin liian harvoin, jos leikkaus sitä vaatii. Iho kuntoon. Värjäytän ja nypitytän aina kulmakarvat kampaajalla ollessa, ripsien kestovärin olen katsonut turhaksi menoeräksi. Meikki ei välttämätön. Kynnet lyhyinä ja väritön (naturel) lakkaus tai sitten lyhyet kynnet ja väriä akryylilakkauksella, mutta varaudu säännölliseen huoltamiseen.  Koruja ei tarvita. Kunnon käsilaukku, pieni kassi tai selkäreppu sen mukaan, paljonko tavaraa kannat mukanasi. Vain yksi kantamus mielellään. Älä rudaa läppäriä ympäriinsä, jos et ole päivystävä nörtti. Kengät maltilliset, puhtaat ja kiiltävät. Vältä pintamuotia ja muuta tingeltangelia. Koita välttää paljastelevia vaatteita. Vaatteet ehjät ja puhtaat.  

Koruista olen kanssasi eri mieltä. Tyylikkäät korvakorut ja/tai yksi kaulakoru näyttää hyvältä. Itse käytän yleensä vain (nappi)korviksia, koska olen lyhythiuksinen. 

Hyväksyn tuon! (smile)

Vierailija
164/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva lukea näitä keskusteluja. Tulee vain mieleen, että kuinkahan moni kommentoijista olisi muiden silmissä huoliteltu ja tyylikäs. Aika moni niistä huonosti pukeutuneistakin luulee tyyliään hienoksi.

Vierailija
165/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja lisää!

Vierailija
166/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olla aina huolitellun näköinen?

Vähän randomia peliin.

Vierailija
167/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta kun on huono iho ja huonot hiukset.

Tästä syystä en poistu kotoa kuin kauppaan tai muille pakollisille asioille.

Miksi ovat huonot?

No ihoni on ollut aina huono.

Hiukset myös, hiuslaatu ohut joka sitten hamppuuntuu, rasvoittuu, liiskaantuu pitkin päätä jne.

Väärät tuotteet.

Vaikka olisi mitkä tuotteet niin ei ne muuta hiuslaatua tai ihoa.

Hyvät eli sopivat tuotteet helpottavat niiden hoitoa huomattavasti.

Vierailija
168/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei miten olla huoliteltu jos on pisamia? Millainen pohjameikki ym?

Älä ainakaan peitä niitä pisamia, ehkä voit yrittää luoda harmonisen kokonaisuuden kasvoille pitämällä yhtenäistä värimaailmaa meikin ja hiusten suhteen, niin ei tule tarvetta edes piilottaa niitä (pisamia), koska ne kuuluvat siihen sun lookiin :)

Eihän pisamainen iho tarvi kuin korkeintaan puuteripaperia kiilteleviin kohtiin jos iho on rasvainen. Muuten ihan auringonsuoja ja halutessa siihen sekoitettua BB- tai CC-voidetta. Halutessa hieman vaaleaa maapuuteria, ei sitä Egyptian Wonderia 1980-luvulta, joka kimalteli ja näytti monen vaaleaihoisen poskilla poskipunan sijasta pikemminkin rusehtavassa vaiheessa olevalta mustelmalta.

Vierailija
169/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sellainen pikku juttu, kuin puhtaat hiukset! Näitä rasvalettejä näkee varsinkin 35 plus ikäisillä naisilla todella paljon. Taitavat olla niitä, jotka väittävät hiustenpesun kerta viikkoon riittävän. Kuitenkaan tajuamatta kuinka epäsiisteiltä näyttävät. Ja lisäksi tuollainen talinen rasvaletti haisee todella pahalle. Kantajahan ei itse sitä haista.

Eli puhtaat hiukset on ensimmäisiä siistin habituksen tekeviä asioita. Hygienia on tärkeää.

Tupakka pois. Rumentaa ihoa ja jättää lemun ihoon, hiuksiin ja vaatteisiin. Ja tänä päivänä ihminen antaa itsestään ns. alaluokkaisen kuvan tupakoimalla. Meikkiä kohtuudella. Eli pois tekoripset ja sentin kerros meikkivoidetta. Antaa saman vaikutelman kuin tupakointi.

Vierailija
170/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töpsyttelen joskus kasvojen kiiltäviä kohtia puuteripaperilla tai puuterittomalla mutta imukykyisellä kasvopaperilla. Niitä on pienissä, taskuun tai laukkuun mahtuvissa rasioissa tai vihkosissa, joista repäistään aina paperi käyttöön. Sillä tavalla saa freesattua rasvaisen näköiset kasvot ulkona ollessa. Toinen on kuivashampoo. Käytän sitä puhtaisiin mutta lässähtäneisiin hiuksiin tuomaan volyymiä. Sitäkin pienissä matkakokoisissa pulloissa, jotka kulkee hyvin mukana.

Jos sitä ei ole niin kannattaa ostaa kaupan kassalta Rizla-sätkäpaperia ja taputella sen karkealla puolella liian kiillot pois ihosta. Idea on saada ylimääräinen rasva imeytymään paperiin ja hehku säilymään ihossa, ettei ole jauhoilla rapatun näköinen.

Vierailija
171/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistin = kirjoitti:

Puhtaat föönatut hiukset, hampaat ja finnitön iho, riittävät näyttämään siistiltä. Muuta ei tarvita. Geeneistä kiinni.

Jos on luonnonkihara tukka niin yhtään kosteutta ilmassa tai tuulta ja näytän äkkiä pöllähtäneeltä. Tai sitten tukan laittoon menee aikaa ja vaivaa. Mut minkäs teet.

Sähköisyyttä saa pois tukasta ihan metallisella kammalla. Monessa harjassakin on metallipiikit, ainakin peruukkiharjoissa.

Vierailija
172/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkikset.

Vierailija
173/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin hoidettu iho ja puhtaat hiukset. Se on aina hyvä perusta huolitellulle ulkonäölle.

Entä jos on jokin ihosairaus jota ei saa oireettomaksi vaikka kuinka hyvin hoitaisi? Tai kärsii vaikka vakavasta unettomuudesta?

Hyvä iho on syntymälahja. Jos on esim. geneettinen ruusufinni, joka alkaa kukkia heti, kun on pakkasta, aurinko paistaa kirkkaammin tai on juonut kahvin vähän liian kuumana. Nämä hoidoista huolimatta. Muuten olen huoliteltu, mutta iho-ongelma rasittaa kyllä välillä. Olen jo yli 50-vuotias. Saan sitten myös vinkkejä siitä, että kasvot voi raikastaa aamulla kylmällä vedellä ym. Ihailen ihon geenilotossa voittaneita.

Vierailija
174/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huolitellun näköinen aina, kun käytät päivittäin aikaa lookkiisi tunnin tai pari. Kukin harrastaa sitä, mikä kiinnostaa ja mistä mielenrauhansa saa.

Vierailija
175/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olla aina huolitellun näköinen?

Vähän randomia peliin.

Mieti ennemminkin mitä ja ketä varten maanisesti hinkkaat ja puunaat sitä julkisivuasi ja sillä saavutat mitä?

Vierailija
176/183 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas näitä jotka alapeukuttelee, mutta totuus on usein se, että tosi moni ei pidä omasta ihostaan huolta. Myös ihon puhtauteen vaikuttaa myös ruokavalio sekä ympäristö. Jos sun asunto on pskanen ja liinavaatteet pestään ehkä 2-3 viikon välein.. Ja jos et koskaan kännykkää puhdista huolellisesti niin tottakai sun iho täynnä näppyjä ja muuta.

Mitä itse olen nähnyt töiden puolelta on ihan se, että moni jaksaa ylläpitää oikeaoppista puhdistusrutiinia sen pari kuukautta ja sitten se jää. Sitten taas tulee se, että syy on aineissa ja ettei ne vinkit toimi, vaikka syy on usein siinä ihmisessä itsessään.

Jos oikeasti väittää, että olisi oikein tehnyt, pitänyt ruokavaliosta huolta (vähän tai ei lainkaan sokeria, venhää, maitotuotteita, eläinrasvaa) ja kaikkensa tehnyt, niin sitten ehdottomasti hakeutukaa laajamittaiseen allergiatestiin ja mitatkaa teidän hormonit. 

Mikähän allergia on kyseessä kun on isot ihohuokoset ja arvet?

Vierailija
177/183 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös katsoa, että kaikki vaatteet suurinpiirtein sopii yhteen toistensa kanssa. Silloin voi heittää päälle melkein mitä vaan, miettimättä sen enempää, ja näyttää hyvältä.

Nyt kun mietin, niin tämä on olennaisinta, että on yhteensopivat vaatteet ja asusteet. Musta tuntuu, että tämmöinen tyyli näyttäisi mulla hyvältä, koska rentous tekee siitä vielä aidomman. Jos ei ole jakkupukuihminen, niin ei kannata teeskennellä sellaista. Mistäköhän tuollaisia vaatteita voi ostaa? Kaupoissa harvoin on, täytynee etsiä netistä.

https://40plusstyle.com/a-capsule-wardrobe-for-the-bohemian-style-perso…

Ihana hame, pukisin itsekin :)

Vierailija
178/183 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipuisille homssuhiuksille sliipattu nuttura on hyvä. Täällä on jo perusasiat hyvin mainittu. Yksi hyvä vinkki on vaateostoksilla AINA miettiä, miten vaatteen yhdistää. Klassisuus puree etenkin iän hieman karttuessa. Kukkasukkikset, homssuiset huivit, epämääräiset nyssäkät ja trikooretkut salaisine solineen luovat tietysti homssuisen vaikutelman. Ja sitten: ei kannata esitellä sitä osaa ihosta, joka ei ole kunnossa, mikäli haluaa luoda siistin vaikutelman. Tarvittaessa siis esim. manboobsit, dekoltee ja allit piiloon ja ei-niin-silkoisiin ja tasaisen värisiin sääriin siistit sukkikset. Toki jokainen saa pukeutua vaikka borat-pöksyihin, jos niin haluaa, mutta nyt puhutaankin huolitellusta yleisilmeestä.

Vierailija
179/183 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taipuisille homssuhiuksille sliipattu nuttura on hyvä. Täällä on jo perusasiat hyvin mainittu. Yksi hyvä vinkki on vaateostoksilla AINA miettiä, miten vaatteen yhdistää. Klassisuus puree etenkin iän hieman karttuessa. Kukkasukkikset, homssuiset huivit, epämääräiset nyssäkät ja trikooretkut salaisine solineen luovat tietysti homssuisen vaikutelman. Ja sitten: ei kannata esitellä sitä osaa ihosta, joka ei ole kunnossa, mikäli haluaa luoda siistin vaikutelman. Tarvittaessa siis esim. manboobsit, dekoltee ja allit piiloon ja ei-niin-silkoisiin ja tasaisen värisiin sääriin siistit sukkikset. Toki jokainen saa pukeutua vaikka borat-pöksyihin, jos niin haluaa, mutta nyt puhutaankin huolitellusta yleisilmeestä.

Sliipattu nuttura ei kyllä näytä hyvältä jos on kovin pörröisyyteen taipuvainen tukka, kun sitten vähänkään kostealla säällä se nousee pörrölle vaikka kuinka lutraisi hiuslakalla. Vähän rennompi kampaus toimii ainakin minun taipuisalle tukalle paremmin, siinä pörröisyys ei ole niin silmiinpistävää.

Vierailija
180/183 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tai ostanut ystävältäni paljon vaatteita. Periaatteessa samoilla vaatteilla ollaan ihan eri maata: hän aina tyylikäs ja minä homssuinen. Minä siis pilaan hänen tyylikkäät vaatteensa itseni päällä. Syitä:

- Minä käytän vaatteet loppuun saakka, hän ei käytä nyppyyntyneitä tai kulahtaneita.

- Hän on aina muodikas, minua muoti ei kiinnosta.

- Hänen vaatteensa sopivat keskenään yhteen vaikka lenkilläkin, minä tempaisen päälle sen mikä sopii säähän ja sattuu käsiin. Yhdistelen hänen vaatteensa siis ihan väärin ja saan ne näyttämään epäsiisteiltä.

- Hän asettelee vaatteet automaattisesti siististi. Hupparin huppukin on aina terhakkana niskassa ja vaatteiden saunat kohdallaan. Minulla hyvä jos olen onnistunut napittamaan oikein.

- Minulla vaatteet täynnä koirankarvoja, hänellä ei.

- Hänellä myös siistit kengät, minulla likaiset tennarit, talvella kuomat ja kesällä vaikka suihkusandaalit tai crocsit.

- Hän laittaa hiukset ja käy kampaajalla. Minä leikkaan itse (otsatukan vinoon) ja vedän takatukan ponnarille.

Minä näytän syrjäytyneeltä ja hän varakkaalta ja tyylikkäältä.

Periaatteessa tiedän missä vika on ja haluaisin olla tyylikäs, mutta en vain kykene keskittymään tyyliasioihin sillon kun pitää saada jotain mukavaa ja säänmukaista päälle.