Miten olla aina huolitellut näköinen?
En tajua, miten jotkut aina onnistuvat olemaan tyylikkäitä ja huolitellun näköisiä!
Parhaat vinkkisi pliis!
-tyylikkäänä uuteen vuoteen
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan tosi epäkorrektia sanoa, mutta sanon alapeukkujen uhallakin; hoikkuus auttaa saavuttamaan huolitellun ulkonäön. Tavalliset siistit arkivaatteet, kammattu tukka, hoikka ja lihava vierekkäin; kumpi vaikuttaa huolitellummalta?
Eiköhän tuon nyt jokainen tajua. Vaatteetkin istuu paremmin hoikalla kropalla, samoin kuin pienirintainen näyttää aina huolitellummalta kuin isorintainen jos on samanlaiset vaatteet päällä. Pitkäsäärinen näyttää samoissa vaatteissa paremmalta kuin lyhytsäärinen. Ruma näyttää vähemmän huolitellulta kuin kaunis vaikka olisi tismalleen samat meikit, vaatteet, kampaus jne.
Sopivankokoiset vaatteet, jotka istuu hyvin, hyvin leikatut hiukset, kasvot hoidetun näköiset, näillä pääsee jo pitkälle. Ei tarvitse olla missinmitoissa, kun vaan löytää päälleen ne kauniisti istuvat vaatteet, ei kulje tuolla tukka hamppuna ja vähän katsoo onko naamassa jotain, mitä voisi parantaa.
Ja sitten se, että ei näytä naamanilmeeltä siltä kuin haluaisi tappaa jokaisen vastaantulijan.
Aika monesti naisten homssuinen olemus johtuu joko ylipainosta tai huonokuntoisista hiuksista. Pitkä tukka ei ole mikään itseisarvo jos latva on yhtä hamppua. Monet homssuisen näköiset pulleammat naiset myös käyttävät aivan liian pieniä takkeja, on otettu kaupasta se pienin päälle just ja just vedettävissä oleva koko.
Miksi pitäisi aina olla? Relaa vähän...
Pelkkä mustavalkoinen vaatetus ei tee kenestäkään välttämättä tyylikästä, kuten edellä muutama ilmeisesti niin kuvitteli. Olen itse tummahiuksinen, ruskeat silmät ja minä tykkään käyttää värejä, jotka sopivat minulle. Värianalyysi on ihan kiva juttu, jos haluaa selvittää mitkä sävyt passaa paremmin kuin toiset. Saan useasti kehuja kun päällä on esim. punainen mekko.
Vierailija kirjoitti:
Puhtaat hiukset ovat tärkein.
Älä omista luonnonkiharaa tukkaa.
Älä vähättele yksityiskohtien merkitystä. Sukat pitää olla oikeat eikä vähän sinne päin. Tai kengät just siihen asukokonaisuuteen eikä samat yleiskengät kaikkeen mahdolliseen.
Totta, luonnonkihara on aina vähän liian lennokas, eikä koskaan huoliteltu. Joten näillä mennään tulevakin vuosi.
T. Luonnonpöhöpää
Vierailija kirjoitti:
En enää edes yritä. Kun on kenttäbiologi, joka juoksee 9 kuukautta vuodesta pitkin soita ja metsiköitä metrin mittainen hiuspehko täynnä pihkaa ja oksanpätkiä, kynnenaluset täynnä kuraa näytteenottojen seurauksena, niin ei siinä hirveästi huulipuna enää ulkonäköön auta :)
Mutta silloin kun hetkellisesti tarvitsee näyttää ihmiseltä, niin pikastailauksessa paras konsti on meikkivoide, jolla saa ihon sävyn tasaiseksi sekä laadukkaasta materiaalista valmistetut vaatteet, joissa on itselle sopiva leikkaus. Ne on kaksi suurinta tekijää. Jos on lyhyemmät hiukset, niin leikkauksen pitäminen mallissa (sekä mahdollinen värin ylläpito) auttaa huolitellun yleiskuvan luomisessa.
Olet varmasti luonnonkaunis, niin ihana kuvaus itsestäsi.
T. Nainen 50 v.
Minimissään hiukset tulisi olla siistit. Jos ei ehdi säännöllisesti värjätä ja leikkuuttaa, niin ei kannata ottaa vaikeahoitoista väriä ja hiusmallia, joka näyttää homssuiselta nopeasti hoitamattomana. Eli omalla värillä ja helpolla leikkausmallilla selviää siistinä kunhan hiukset on pesty ja kammattu järjellisesti. Opettele tekemään joku nopea siisti ponnari/nuttura/sidottu malli, joka toimii huonommassakin säässä eli et näytä sotkuiselta peikolta, vaikka joudut juoksemaan huonossa säässä jonkun pätkän.
Katso, että kulmakarvat ovat siistit (mitä se kenenkin naamassa tarkoittaakin), iho hoidettu ja hampaat hoidettu. Jostain syystä ihmiset joskus kuvittelevat, etteivät hampaat vaikuttaisi mielikuvaan ihmisestä, mutta epämääräinen väri ei kyllä kenestäkään huoliteltua/siistiä mielikuvaa anna.
Tosiasia on myös, että Suomessa ylipainoisen on kallista teettää vaatteita tai yleensäkin vaikeampi löytää tyylikkäitä valmisvaatteita eli normipainossa pysyminen takaa todennäköisemmin sen, että vaatteet istuvat ja henkilö näyttää helpommin huolitellulta. Aika lailla itsestään selvää, mutta moni ei millään halua myöntää, että ylipainoisen on vaikeampi löytää huolitellun ilmeen antavia vaatteita, kuin normipainoisen.
Hyvin istuvat ja värimaailmaltaan yhteensopivat vaatteet tekevät paljon.
Siistit, puhtaat hiukset ovat hyvä käyntikortti. Kova tupakointi, raskas viinankäyttö vaikuttaa ihoon, äänen syntyyn. Tummat vaatteet sopii vähän pulleammallekin tyypille.
Vierailija kirjoitti:
Hei miten olla huoliteltu jos on pisamia? Millainen pohjameikki ym?
Pisamat on ihanat! Anna niiden näkyä. Olisipa minullakin pisamia.
Aamulla lähdin luennolle hiukset sileänä, ripset taivutettuna ja neule sileänä. Laitoin hiukan ripsaria ja varjostin poskiakin hiukan. Nyt kun tulin kotiin, tajusin että olen ollut koko päivän luonnonkihara tukka sähköisenä, pyörre esiinponnahtaneena, ripsarit kadonneena, meikistä ei tietoakaan, puserokin on rypistynyt. Saappaassa on kai reikä,kun sukka on märkä.
Mutta oli kivaa käydä opiskelukaverien kanssa syömässä. Sen olen huomannut, että jos olet hoikka JA lyhythiuksinen nainen, näytät vähemmällä vaivalla huolitellulta.
Ttu kun ei vaan multa onnistu. Olen pitkätukkainen. Otan tyylisuunnakseni rempseän ja hömpseän luonnonlapsihipin. Se tulee luonnostaan.
Minä kuulen aina välillä tuosta, että olen aina huolitellun näköinen ja tyylikäs.
Mitä teen/en tee:
- olen ryhdikäs ja huolehdin kunnostani
- iho hyvässä kunnossa, syön aika freesisti ja juon paljon vettä
- en värjää hiuksia, joten ei ole koskaan juurikasvuja tms.
- taivutan aina ripset, harjaan kulmat ojennukseen ja rajaan huulet
- pidän kynnet siisteinä
- en käytä huonolaatuisia materiaaleja vaatteissa/kengissä/asusteissa
- en omista college-housuja tai vastaavia, enkä mene rönttäisissä vaatteissa edes lenkille
Olen esteetikko, joten tämä tulee minulle luonnostaan. Lisäksi minulla on luonnostaan selkeät kasvonpiirteet, mikä voi myös vaikuttaa vaikutelmaan? Tyylini on boheemihko, eli se ei sinänsä vaikuta siihen onko huolitellun oloinen vai ei.
Aika basiciä loppujen lopuksi:
Hyvät hygieniarutiinit joka päivä
Puhtaat hiukset kivasti laitettuna
Aina tilanteeseen sopivat, puhtaat vaatteet ja kengät
Kaunis, asuun sopiva käsilaukku
Kevyt, luonnollinen meikki
Huolitellut kynnet
Tällä periaatteella aina ovesta ulos, niin vaikutelma on huoliteltu menitpä sitten kuntosalille, lähikauppaan tai töihin. Ei vaadi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kestotaivutukset ja väri omissa ripsissä koska olen pienten lasten äiti. Kevyen meikkivoiteen ja huulipunan ehtii aina laittaa hiusten lomassa, ei vie kuin 10min aikaa. Ja hiukset ovat pitkät = nopea saada siistille nutturalle.
Vaatteina käytän mekkoja lähes aina. Kevyet ja helposti puettavat vaatteet on myös helppo pitää puhtaana ja saada pesun jälkeen siisteiksi henkarilla, ei tarvetta silittää.
Kynnet pidän aina naisellisen mallisina, mutta lyhyenä. Ovat siistit mutta vievät vain vähän aikaa.Mekkojen käyttäminen jatkuvasti kuulostaa lähinnä epäkäytännölliseltä eikä niinkään tyylitellyltä
Mekot on miellyttäviä päällä ja niitä on monenlaisia ja moneen menoon: arkikäyttöön, juhlaan, syksyyn talveen. Itse en osaa olla housuissa.
Kyl mää aattelin painaa tänäkin vuonna menemään collareissa ja tuulipuvussa tukka hapsottaen ja muovikasseja kanniskellen. Ai nii ja mustat renkaat silmien alla ja harmaa iho. Toi ulkonäkökeskeisyys on niiiiin passé.
Käy laittamassa kulmat ja ripset säännöllisesti. Ei siis tarvitse mitään ripsilisäkkeitä, mutta että värjäät ne ja muotoilet. Sitten hiukset käy leikkauttamssa tasaisin ajoin ja pidät kasvot ja hiukset puhtaina niin olet aika huolletun näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Käy laittamassa kulmat ja ripset säännöllisesti. Ei siis tarvitse mitään ripsilisäkkeitä, mutta että värjäät ne ja muotoilet. Sitten hiukset käy leikkauttamssa tasaisin ajoin ja pidät kasvot ja hiukset puhtaina niin olet aika huolletun näköinen.
Mä en ymmärrä tuota pidä kasvot puhtaana. Kyllä minunkin kasvot on puhtaat mutta näytän hirveältä huonon ihon takia. Ihoni on puhdas mutta huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tuota pidä kasvot puhtaana. Kyllä minunkin kasvot on puhtaat mutta näytän hirveältä huonon ihon takia. Ihoni on puhdas mutta huono.
Käytät joko vääriä tuotteita mitkä aiheuttavan tuon tai sitten sulla on todella huono ruokavalio.
Mitävarten tukan pitää olla suora. Luonnonkihara on ihan kaunis harmaanakin. Kuka sanelee vaatteet ja ulkmuodon jään, lumen ja säiden vaihdellessa. Epävarmuuttahan tässä vain luodaan.