Miten olla aina huolitellut näköinen?
En tajua, miten jotkut aina onnistuvat olemaan tyylikkäitä ja huolitellun näköisiä!
Parhaat vinkkisi pliis!
-tyylikkäänä uuteen vuoteen
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Miten kulmat kannattaa huolitella? Kulmakarvani ovat pitkät ja kasvavat alaspäin (KYLLÄ!), tai no sivuille ja selkeästi alaviistoon. Lisäksi ne ovat aika pitkät. Ja ikääkin kun on niin iho on alkanut roikkua ja muutenkin yläluomi laskeutuu silmän päälle ja kulmakarvojen muodossa on kohtia, joissa ei kasva karvaa. En siis saa piirtämällä hyvää lopputulosta. Voiko kulmakarvoja leikata?
Tietenkin voi leikata! Siistit kivaan muotoon (ei liikaa pois, se vanhentaa) ja sudit jollain kulmageelillä karvat ylös päin niin hyvältä näyttää t. kokemusasiantuntija
Vierailija kirjoitti:
En enää edes yritä. Kun on kenttäbiologi, joka juoksee 9 kuukautta vuodesta pitkin soita ja metsiköitä metrin mittainen hiuspehko täynnä pihkaa ja oksanpätkiä, kynnenaluset täynnä kuraa näytteenottojen seurauksena, niin ei siinä hirveästi huulipuna enää ulkonäköön auta :)
Mutta silloin kun hetkellisesti tarvitsee näyttää ihmiseltä, niin pikastailauksessa paras konsti on meikkivoide, jolla saa ihon sävyn tasaiseksi sekä laadukkaasta materiaalista valmistetut vaatteet, joissa on itselle sopiva leikkaus. Ne on kaksi suurinta tekijää. Jos on lyhyemmät hiukset, niin leikkauksen pitäminen mallissa (sekä mahdollinen värin ylläpito) auttaa huolitellun yleiskuvan luomisessa.
Kuulostaa kyllä ihan mahtavalta työltä <3 Saat olla ulkoilmassa paljon, tehdä työtä jota kohtaan ehkä tunnet paloa ja intohimoakin.
Mulla ei ole tuollaista työtä, mutta luuhaan silti metsissä paljon ja samat konstit on itselläkin. Peitevoiteella ja mineraalipuuterilla iho tasaiseksi (mutta kuulaaksi, koska metsässä luuhamisessa on se hyvä puoli, että iho on hyvässä kunnossa), hieman poskipunaa ja ripsaria. Hyvin istuvat vaatteet ja siinäpä se. Mulla on aina hiukset ponnarilla tai vaan laittamatta auki, mutta koska ne on hyvässä kunnossa niin ne on siistit.
Puhtaat föönatut hiukset, hampaat ja finnitön iho, riittävät näyttämään siistiltä. Muuta ei tarvita. Geeneistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Olenko maailmankaikkeuden ainut jonka mielestä tässä lainatussa vastauksessa ei ole mitään järkeä?:
"Minulla on kestotaivutukset ja väri omissa ripsissä koska olen pienten lasten äiti"
Mulle tämä on sama kuin sanoisi "Minulla on permanentti koska olen koiranpennun omistaja" tai "Osatan leivinpaperiarkkeja rullan sijaan koska olen pienten lasten äiti"...tosin tuossakin on enemmän sisältöä.
Ymmärrän kyllä että tässä tarkoitetaan sitä että pienten lasten äidillä ei ole aikaa, mutta vastaus on silti jotenkin älytön ja kertoo nykyajasta. Ripsien taivutukseen ja mascaran laittamiseen menee ehkä pari sekuntia...kestotaivutuksien laittaminen ja uusiminen huomattavasti ajallisesti enemmän
Aika nopea olet, että parissa sekunnissa taivutat ja laitat ripsivärin. Miten nykyaika tähän liittyy? Olisit nyt lisännyt vielä kuinka kyllä sinä 30v sitten teit joka aamu itse leivänkin lapsille, mutta nykyään ollaan niin laiskoja.. Tuhat kertaa mieluummin käyn 5vk välein uusimassa kestotaivutuksen lasten ollessa muualla, kuin joka aamu käytän aikaa taivutteluun ja ripsivärin laittoon.
145 jatkaa, huoliteltuna olemisessa on kyse juuri siitä, että pohja on jo valmiiksi kunnossa: hiuksissa hyvä leikkaus ja mahdolliset raidat, kynnet siistit, kaapissa puhtaita ehjiä vaatteita ym, eikä kaikkea tarvitse tehdä joka ikinen aamu.
Vierailija kirjoitti:
Miten kulmat kannattaa huolitella? Kulmakarvani ovat pitkät ja kasvavat alaspäin (KYLLÄ!), tai no sivuille ja selkeästi alaviistoon. Lisäksi ne ovat aika pitkät. Ja ikääkin kun on niin iho on alkanut roikkua ja muutenkin yläluomi laskeutuu silmän päälle ja kulmakarvojen muodossa on kohtia, joissa ei kasva karvaa. En siis saa piirtämällä hyvää lopputulosta. Voiko kulmakarvoja leikata?
Näin kerran videon, missä trimmattiin kulmakarvat. Ne kammattiin ensin ylöspäin ja sitten saksilla leikattiin lyhkäsemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kerran videon, missä trimmattiin kulmakarvat. Ne kammattiin ensin ylöspäin ja sitten saksilla leikattiin lyhkäsemmiksi.
YouTubessa on tutorialeja aiheesta. Kulmakarvasaksia oli aiemmin Henkkamaukallakin.
Hyvin huolitellusta tulee mieleen sellainen kauppis/tradenomiopiskelija tyyli mistä en välitä, enkä niin kauheasti muutenkaan että olisi niin täysin huoliteltu joka puolelta. Mutta mielestäni hyviä on terveet ja siistit hiukset, siistit ja hyvin istuvat vaatteet, tilanteen mukainen pukeutuminen, vaatteissa sopivan tason tyylikkyys. Naisille ihan ok ripsari ja tarpeen mukaan ihon värin tasoittelu tai korostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtaat hiukset ovat tärkein.
Älä omista luonnonkiharaa tukkaa.
Älä vähättele yksityiskohtien merkitystä. Sukat pitää olla oikeat eikä vähän sinne päin. Tai kengät just siihen asukokonaisuuteen eikä samat yleiskengät kaikkeen mahdolliseen.
Totta, luonnonkihara on aina vähän liian lennokas, eikä koskaan huoliteltu. Joten näillä mennään tulevakin vuosi.
T. Luonnonpöhöpää
Minulla on luonnonkihara, ja näytän muiden silmiin aina huolitellulta. Jos tosissaan luulette, ettei kiharahiuksinen nainen voi olla huolitellun näköinen, niin menkää vaikka johonkin Italiaan tai Ranskaan katselemaan kiharahiuksisia kauniita naisia ja miettikää uudelleen :D
Sarjassa Milanon naisten paratiisi ompelijatar Marialla on paksu ja pitkä, luonnonkihara tukka. Todella monilla italialaisilla on tuollainen kihara ja en usko, että siellä käskettäisiin suoristuttamaan hiuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kehitä itsellesi sellainen tyyli, joka sopii luonteeseesi ja elämäntapaasi. Minusta huoliteltu ei välttämättä tarkoita meikkiä ja korkokenkioä yms. vaan sitä voi toisellakin tapaa toteuttaa. Rentokin tyyli voi olla toimiva.
Tyylin pitäisi sopia luontevasti henkilön persoonan kanssa yhteen. Jos on iloinen ja reipas, niin miksei se saisi näkyä ulkonäöstä? Ei sellaista ihmistä saa kahlita johonkin musta mustalle ja korkeintaan vähän valkoista-tyylikkyysideaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Älä ala värjätä hiuksia, ellet pysty huolehtimaan juurikasvusta. Älä lakkaa kynsiä, ellet jaksa huolehtia lakkauksen pysymisestä ehjänä. Älä käytä meikkejä, jotka eivät pysy. Älä valitse hiustyyliä, joka edellyttää jatkuvaa laittamista, ellet pysty sitoutumaan siihen.
Löydä oma tyylisi ja pukeudu vartalollesi sopivalla tavalla hyvin istuviin vaatteisiin. Pukeudu ikätasoisesti ja tilanteen mukaan.
Kiinnitä huomiota siihen, että korut ja asusteet sopivat kokonaisuuteen.
Vaikka värit ovat kivoja, usein käytännössä on helpompi yhdistellä vaatteita ja näyttää tyylikkäältä, kun suosii klassikkoja kuten musta, valkoinen, harmaa, beige ja laivastonsininen.
Komppaan tuota beigeä ja laivastonsinistä. Niin merihenkistä että suolaveden voi haistaa. Musta ja valkoinen sopivat huonosti suomalaiseen perusvaljuun väritykseen ja kuka nyt haluaisi harmaaseen pukeutua. Pukeudu kokopunaiseen, jos siltä tuntuu. Mutta muuten: hiukset kunnossa sekä leikkaus että väri, trimmauta mieluummin liian usein kuin liian harvoin, jos leikkaus sitä vaatii. Iho kuntoon. Värjäytän ja nypitytän aina kulmakarvat kampaajalla ollessa, ripsien kestovärin olen katsonut turhaksi menoeräksi. Meikki ei välttämätön. Kynnet lyhyinä ja väritön (naturel) lakkaus tai sitten lyhyet kynnet ja väriä akryylilakkauksella, mutta varaudu säännölliseen huoltamiseen. Koruja ei tarvita. Kunnon käsilaukku, pieni kassi tai selkäreppu sen mukaan, paljonko tavaraa kannat mukanasi. Vain yksi kantamus mielellään. Älä rudaa läppäriä ympäriinsä, jos et ole päivystävä nörtti. Kengät maltilliset, puhtaat ja kiiltävät. Vältä pintamuotia ja muuta tingeltangelia. Koita välttää paljastelevia vaatteita. Vaatteet ehjät ja puhtaat.
Töpsyttelen joskus kasvojen kiiltäviä kohtia puuteripaperilla tai puuterittomalla mutta imukykyisellä kasvopaperilla. Niitä on pienissä, taskuun tai laukkuun mahtuvissa rasioissa tai vihkosissa, joista repäistään aina paperi käyttöön. Sillä tavalla saa freesattua rasvaisen näköiset kasvot ulkona ollessa. Toinen on kuivashampoo. Käytän sitä puhtaisiin mutta lässähtäneisiin hiuksiin tuomaan volyymiä. Sitäkin pienissä matkakokoisissa pulloissa, jotka kulkee hyvin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä kampaajalla kulmiksien värjäys ja muotoilu. Itselläni karvat ovat pitkiä ja jäykkiä kuin rautalanka ja napsin niitä värjäysväleillä lyhyemmäksi, kynsisaksilla. Ota kulmakarvat kampaan ja leikkaa sitten kamman päältä, ei tule liian lyhyttä että nyrhää itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko maailmankaikkeuden ainut jonka mielestä tässä lainatussa vastauksessa ei ole mitään järkeä?:
"Minulla on kestotaivutukset ja väri omissa ripsissä koska olen pienten lasten äiti"
Mulle tämä on sama kuin sanoisi "Minulla on permanentti koska olen koiranpennun omistaja" tai "Osatan leivinpaperiarkkeja rullan sijaan koska olen pienten lasten äiti"...tosin tuossakin on enemmän sisältöä.
Ymmärrän kyllä että tässä tarkoitetaan sitä että pienten lasten äidillä ei ole aikaa, mutta vastaus on silti jotenkin älytön ja kertoo nykyajasta. Ripsien taivutukseen ja mascaran laittamiseen menee ehkä pari sekuntia...kestotaivutuksien laittaminen ja uusiminen huomattavasti ajallisesti enemmän
Aika nopea olet, että parissa sekunnissa taivutat ja laitat ripsivärin. Miten nykyaika tähän liittyy? Olisit nyt lisännyt vielä kuinka kyllä sinä 30v sitten teit joka aamu itse leivänkin lapsille, mutta nykyään ollaan niin laiskoja.. Tuhat kertaa mieluummin käyn 5vk välein uusimassa kestotaivutuksen lasten ollessa muualla, kuin joka aamu käytän aikaa taivutteluun ja ripsivärin laittoon.
Samaa mieltä. Ripsivärin laittaminen nyt ei vie kauaa, mutta sitä taivutusta en todellakaan jaksa/viitsi tehdä. Olen itsekin miettinyt, kannattaisiko ottaa se kestotaivutus.
Vierailija kirjoitti:
Edellä on puhuttu paljon siisteistä vaatteista. Onkohan materiaalivalintoja vielä mainittu? Älä osta mitään akryylineuletta tai akryylipaitaa. Se nyppyyntyy pahimmillaan viikossa. Aivan surkea vaatemateriaali.
Älä myöskään osta helposti rypistyviä materiaaleja, tai sellaisia jotka ovat siistinä vain pienen hetken. Esimerkiksi pellava, vaikka ihana onkin niin huoliteltua siitä ei saa edes silitysraudalla.
Villa, etenkin merinovilla, alpakka, puuvilla ja silkki. Ja ehkä viskoosi. Myös lyocell / tencel on ollut kiva, helppo ja siisti materiaali. Näissä itse pitäytyisin.
Polyesteri ja akryyli pois. Itse käytän ohutta villaa, ja paljon puuvillavaatteita joihin on lisätty elastaania, saattaisivat kyllä olla pitkäikäisempiä ilman sitä.
Mieluummin hengittävät materiaalit, kuin polyesterin kanssa selkä ja kainalot hiestä märkänä.
Periaatteessa samaa mieltä eli luonnonkuitu paras.
Mutta kyllä polyesteri voi olla ihan okei, varsinkin työvaatteissa koska se ei rypisty. Minulla on oikein hyvät laadukkaat housut ja jakku villa-polyesterisekoitetta. Polyesteri-viskoosisekoitetta sen sijaan kannattaa välttää, se nyppyyntyy. Viskoosista en tykkää ylipäätään materiaalina, se on usein halvan ja heppoisen näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtaat hiukset ovat tärkein.
Älä omista luonnonkiharaa tukkaa.
Älä vähättele yksityiskohtien merkitystä. Sukat pitää olla oikeat eikä vähän sinne päin. Tai kengät just siihen asukokonaisuuteen eikä samat yleiskengät kaikkeen mahdolliseen.
Totta, luonnonkihara on aina vähän liian lennokas, eikä koskaan huoliteltu. Joten näillä mennään tulevakin vuosi.
T. Luonnonpöhöpää
Minulla on luonnonkihara, ja näytän muiden silmiin aina huolitellulta. Jos tosissaan luulette, ettei kiharahiuksinen nainen voi olla huolitellun näköinen, niin menkää vaikka johonkin Italiaan tai Ranskaan katselemaan kiharahiuksisia kauniita naisia ja miettikää uudelleen :D
Sarjassa Milanon naisten paratiisi ompelijatar Marialla on paksu ja pitkä, luonnonkihara tukka. Todella monilla italialaisilla on tuollainen kihara ja en usko, että siellä käskettäisiin suoristuttamaan hiuksiaan.
Niin kun niitä luonnonkiharia hiuslaatujakin on niin monenlaisia. Jotkut pörröisempiä kuin toiset. Minulla on yksi ystävä jonka kiharat on upean kiiltävät ja näyttää laitetulle, vaikkei hän niille mitään erityisempää tee. Kaikki kiharahiuksiset ei vaan ole niin onnekkaita. Hyvä leikkaus ja oikea hoito hiuksissa auttaa kyllä, mut jos tukka on pörrööntyvää sorttia niin on. Muutenkin geeneillä on iso vaikutus, vaikkapa rasvoittuvaa ihoa on huomattavasti vaikeampi saada pysymään huoliteltuna kuin kuivempaa sileää ihoa.
Siistin = kirjoitti:
Puhtaat föönatut hiukset, hampaat ja finnitön iho, riittävät näyttämään siistiltä. Muuta ei tarvita. Geeneistä kiinni.
Jos on luonnonkihara tukka niin yhtään kosteutta ilmassa tai tuulta ja näytän äkkiä pöllähtäneeltä. Tai sitten tukan laittoon menee aikaa ja vaivaa. Mut minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ala värjätä hiuksia, ellet pysty huolehtimaan juurikasvusta. Älä lakkaa kynsiä, ellet jaksa huolehtia lakkauksen pysymisestä ehjänä. Älä käytä meikkejä, jotka eivät pysy. Älä valitse hiustyyliä, joka edellyttää jatkuvaa laittamista, ellet pysty sitoutumaan siihen.
Löydä oma tyylisi ja pukeudu vartalollesi sopivalla tavalla hyvin istuviin vaatteisiin. Pukeudu ikätasoisesti ja tilanteen mukaan.
Kiinnitä huomiota siihen, että korut ja asusteet sopivat kokonaisuuteen.
Vaikka värit ovat kivoja, usein käytännössä on helpompi yhdistellä vaatteita ja näyttää tyylikkäältä, kun suosii klassikkoja kuten musta, valkoinen, harmaa, beige ja laivastonsininen.
Komppaan tuota beigeä ja laivastonsinistä. Niin merihenkistä että suolaveden voi haistaa. Musta ja valkoinen sopivat huonosti suomalaiseen perusvaljuun väritykseen ja kuka nyt haluaisi harmaaseen pukeutua. Pukeudu kokopunaiseen, jos siltä tuntuu. Mutta muuten: hiukset kunnossa sekä leikkaus että väri, trimmauta mieluummin liian usein kuin liian harvoin, jos leikkaus sitä vaatii. Iho kuntoon. Värjäytän ja nypitytän aina kulmakarvat kampaajalla ollessa, ripsien kestovärin olen katsonut turhaksi menoeräksi. Meikki ei välttämätön. Kynnet lyhyinä ja väritön (naturel) lakkaus tai sitten lyhyet kynnet ja väriä akryylilakkauksella, mutta varaudu säännölliseen huoltamiseen. Koruja ei tarvita. Kunnon käsilaukku, pieni kassi tai selkäreppu sen mukaan, paljonko tavaraa kannat mukanasi. Vain yksi kantamus mielellään. Älä rudaa läppäriä ympäriinsä, jos et ole päivystävä nörtti. Kengät maltilliset, puhtaat ja kiiltävät. Vältä pintamuotia ja muuta tingeltangelia. Koita välttää paljastelevia vaatteita. Vaatteet ehjät ja puhtaat.
Koruista olen kanssasi eri mieltä. Tyylikkäät korvakorut ja/tai yksi kaulakoru näyttää hyvältä. Itse käytän yleensä vain (nappi)korviksia, koska olen lyhythiuksinen.
Vierailija kirjoitti:
Siistin = "puhdas" kirjoitti:
Jos on luonnonkihara tukka niin yhtään kosteutta ilmassa tai tuulta ja näytän äkkiä pöllähtäneeltä. Tai sitten tukan laittoon menee aikaa ja vaivaa. Mut minkäs teet.
Eipä tuo haittaa, jos olet muuten siistin näköinen. Vähän villit kiharat tuovat persoonallisuutta. :)