Kokoomus: tupakka-askin hinnaksi 14 €
Vieläkö on sellaisia jotka polttaa askin päivässä?
Saa jo olla aika hyvä palkka jottei n. 420 €/kk tunnu missään.
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Tupakka on Turusta tullut, nenäheinä helvetistä.
Verottaja on tähän asti kerännyt melkoiset verot tupakasta, bensasta ja alkoholista. Jos näiden tuotteiden kulutus laskee radikaalisti korkean hinnan vuoksi, niin verottajan verotulot myös laskee radikaalisti. Jotakin verotettavaa on siis keksittävä tilalle. Mitä se voisi olla? Karkki? Läski?
Varmaan nostetaan ruoan alv 50 %. Tai kasviksille ja marjoille yksikköhinta. Puolukka 5€, mustikka 10€, mansikka 20 €, herneenpalko 25 € /kpl näin alkajaisiksi. Tomaatista saa paljon terveyshyötyjä, joten 30€/kpl. Ei elä kansa edes eläkkeelle muutoin kuin ne, jotka kasvattavat ja keräävät itse. Valtio säästää eläkekuluissa. Terveyskeskuksiin ei ole päässyt ennenkään lekurin puheille, joten miksi itse aiheutetusta ravintopuutoksista kärsivät saisi jatkossakaan hyvinhyvinvointialueen lääkärin vastaanottoaikaa? Ääh rahan haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Ihettelen naapuria joka on hiton ylipainoinen ja vetää tupakkaa parvekkeellaan. Käy tuetussa työtoiminnassa 3 päivänä viikossa ehkä n. 9€/h. On jotai 4-5h päivät. Että miten on rahaa tuommoseen elämään?
Se on 9e/päivä, ei tunti.
Vierailija kirjoitti:
Ihettelen naapuria joka on hiton ylipainoinen ja vetää tupakkaa parvekkeellaan. Käy tuetussa työtoiminnassa 3 päivänä viikossa ehkä n. 9€/h. On jotai 4-5h päivät. Että miten on rahaa tuommoseen elämään?
Hittoako se sinulle kuuluu? Miten asia muuttuisi jos tuo työtön naapuri olisi hoikka ja vetäisi proteiinipatukoita?
Menempä tästä polttamaan Ruotsista hintaan 5,70e ostettua askia :D
Enemmin alkoholivero suuremmaksi. Alkosta on paljon suurempi riski kansanterveydelle. Jos suomessa tupakkavero nousee. Veromarkat menee muihin maihin kun ihmiset ostaa tupakkansa ulkomailta.
Olen niin onnellinen, että pääsen muuttamaan parin kuukauden sisällä maahan jossa savu on laillista ja tupakka edullista. Kiitos veronmaksajille siitä, että olen saanut säästettyä n.8000e viiden vuoden aikana työmarkkinatuesta ym. Vien mieluusti työpanokseni muualle ja maksan myös verot sinne, tämä maa on täynnä pelkkää negatiivista kakkaporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden askeilla saisi jo uuden auton.
Millainen Ferrari sinun tallistasi löytyy?
2019 alkaen on kaikki tupakat haettu Virosta tai Ruotsista. Ihan sama mitä Suomessa maksaa. Mukavia vkl-reissuja vaan minulle :)
Hyvä Kokoomus! Saatte minusta uuden kannattajan.
Vierailija kirjoitti:
Enemmin alkoholivero suuremmaksi. Alkosta on paljon suurempi riski kansanterveydelle. Jos suomessa tupakkavero nousee. Veromarkat menee muihin maihin kun ihmiset ostaa tupakkansa ulkomailta.
Itse ainakin ostan jo röökini trokarilta ja tilaan viinat ulkomailta kotiovelle.
Mä olen toistaiseksi toimeentulotuella elävä yh-äiti. (Olen ollut työttömänä aiemman työnantajani mentyä konkurssiin, uusi työ alkaa ensi kuussa.) Tuet riittävät ihan hyvin ravitsevaan ruokaan lapselle, kun budjetista ei mene rahaa tupakkaan. Käymme välillä ulkonakin syömässä.
Ensin ruokitaan lapset, sitten mietitään mitä jää itselle rahaa omiin hankintoihin, kuten tupakkaan. Jos riippuvuus on paha, hae apua. Säälin myös lapsia, jotka joutuvat haistelemaan tupakalta haisevia vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Kokoomus! Saatte minusta uuden kannattajan.
Pienelläpä sinun kannatus ostetaan.
Voivat laittaa askin hinnaksi vaikka 50 euroa. Minä pääsin onneksi tuosta riesasta eroon.
Olen työtön, en polta tupakkaa enkä juo alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä jännä miten köyhillä on aina varaa tupakkaan. Tinkivät jostain muusta, mutta syöpäkääryleitä imetään posket lommolla oli hinta mikä hyvänsä. Sairasta!
Riippuvuus on sellaista. Siinä missä rikkaammalla on varaa hakea nautintoa muista asioista, köyhempi ei ole yhtä hyvässä asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas tupakoitsijat niistä tupakoinnin hyvistä puolista. Onko sellaisia? Mitä vaikutuksia elämänlaatuunne olisi jos jättäisitte tupakan pois itsestäänselvien positiivisten asioiden kuten terveyden ja rahan säästymisen lisäksi.
Tietynlainen tyylikkyys siihen liittyy. Mielikuvat menestyksestä ja laadukkaasta elämästä. Esim. vaikka joku hieno bisnesmies puvussaan ja bisnesnainen jakussaan juttelemassa innokkaasti savukkeet kätösissä. Tai joku hieno yökerho jazzpianisteineen jossa sikaarin tuoksu leijailee. Tai sänkileukainen cowboy preeriaa skannaamassa savuke huulessa.
Ehkä joskus 50-luvulla. Nyt siihen liittyy lähinnä tuhkakupin haju, räkäinen yskä ja keltaiset hampaat.
Keuhkoahtaumatauti on kans tosi tyylikästä.
Samoin teidän tärisevät krapulakaljan ostajan kädet, koko kauppa lemuaa vanhalle viinalle,hyi. Juoppohulluus se vasta tyylikästä onkin ja he ovat erityisen toivottuja naapureita, kunhan eivät polta, eikös juu?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Jos joku tuota haluaa harrastaa niin maksakoon sitten kunnolla, tupakan haitat kun tulevat monesti yhteiskunnan hoidettaviksi.
Suurin osa tupakoijista haluaisi lopettaa. Kyseessä on päihderiippuvuus. Tupakoijat tulevat yhteiskunnalle halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Voivat laittaa askin hinnaksi vaikka 50 euroa. Minä pääsin onneksi tuosta riesasta eroon.
Miksi vain nostaa hintaa eikä kieltää suoraan? Sitä ei kehtaa ehdottaa palstamamma eikä edes KD jostain syystä.
Totta kai Kokoomus haluaa korottaa veroja, joka kohdistuu suurelta osin pienituloisiin riippuvaisiin.