Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää viihdy kotona, haluaisin muuttaa meidän mökille

Vierailija
31.12.2022 |

Mökki on ihana vanha talo. Ollaan remontoitu sitä ja olen sisustanut huoneet nätisti sitä mukaa kun ovat valmistuneet. On ihania tapetteja ja antiikkisia huonekaluja, tuvassa leivinuuni yms. Kotona ei ole yhtään niin viihtyisää ja jotenkin mennyt intokin laittaa tänne mitään kivaa kun aina ekana miettii mitä sinne mökille tarvitsisi.
Ei vaan ole oikein realistista asua siellä mökille työpaikkojen yms suhteen. Lomilla sitten vaan :(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein tämän osittain jo pari vuotta sitten. Meillä sallittiin, tai määrättiin 100% etätyö pandempia takia ja lasten koulukin oli 100% etäkoulua. Muutettiin erakoiksi mökille maaliskuusta marraskuulle. Keväällä ja syksyllä piti uunia lämmittää päivittäin, että mökissä riitti lämpöä, mutta toisaalta sai samalla tehtyä leivinuunissa ruoat, eikä sähköä kulunut. Saunakin lämpesi joka päivä, puulla.

Perustin keväällä kasvimaan ja kasvatin itse ruoat. Perunat, porkkanat ja salaatit. Meinasin laittaa vähän viljaakin kasvamaan, mutta jäi haaveeksi. Ehkä sitten joskus. Kalaa oli ruokana pari kertaa viikossa, eikä sekään maksanut mitään, kun itse kävi järvestä hakemassa. Ei vain voinut itse valita mitä kalaa ottaa. Tuli mitä tuli. Välillä haukea, välillä ahventa.

Kaupungissa piti vain käydä postit hakemassa ja laskea vesilukkoihin vettä. Nyt ei enää onnistu kun koulut on lähikoulua. Etätöissä olen itse jatkanut kuitenkin jo kolme vuotta, enkä aio enää koskaan palata toimistolle. Jos pakottavat niin sanon itseni irti. Minulla tuollainen omavarainen elämä onnistuisi, mutta tuskin se kaikilta onnistuu. Siinä on todella paljon työtä, mutta se "työ" on kuitenkin mukavaa puuhastelua, lämmittää uunia ja hoitaa kasvimaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla