Onko turn off jos mies ei halua mennä kahvilaan, jossa kahvi maksaa 6€?
Ja ehdottaa naiselle, että kävellään eteenpäin kunnes tulee vastaan kahvila, jossa kahvi maksaa korkeintaan 2€.
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on hyvä, ja maksaa miehenkin kahvin. Se on sitä itkemäänne tasa-arvoa. Sama muille ketjun naisille
Tasa-arvo itkettää vain tietyntyyppisiä miehiä. Naisena voin hyvinkin tarjota mielenkiintoiselle ja kivalle miehelle kahvit, mutta pihiluontoinen mies ei kiinnosta. Itse kun arvostan myös elämän pieniä ylellisyyksiä, kuten hyvä kahvi hyvässä seurassa hyvässä viihtyisässä kahvilassa.
Kotonakin voi juoda kahvia ja ostaa säästyneillä rahoilla kallista erikoiskahvia kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun exä ei voinut ikinä ostaa MITÄÄN kahvia kahvilasta. Koska kotonakin voi keittää (vaikka oltaisiin oltu reissussa missä tätä mahdollisuutta ei ole). Ainoa "ravintola" missä suostui syömään oli halvimmat kebab -paikat ja sinnekkin otti oman juoman mukaan.
Nykyään pysyn mahdollisimman kaukana piheistä ihmisistä.
Oletko koskaan miettinyt kuinka paljon säästää vuodessa rahaa jos jättää kahvilareissut kokonaan väliin ja käyttää ne säästyneet rahat johonkin järkevämpään?
Järkevintä on etsiä kumppani, jonka kanssa nauttii samoista asioista, eikä yrittää muuttaa jotain tuntematonta mieleisekseen.
Et sitten vastannut toisen esittämään kysymykseen. Oletko sitten todella rikas vai tyyppi joka ei halua nähdä omassa käyttäytymisessään mitään vikaa, kun vastaat tuollein?
En ole rikas, mutta kouluni käynyt, ja bruttopalkka jonkin verran yli neljä tonnia kuussa. Koti ja muuta omaisuutta on, ja varaa tehdä mitä haluan. Satunnainen kahvilakäynti ei tunnu missään. Enkä näe tässä mitään vikaa.
Niin me ollaan erilaisia. Mulla on bruttopalkka kahdesta työstä - toinen työni on oikeasti harrastus, mutta siitä maksetaan - 4000-4500 euroa / kk riippuen siitä paljonko harrastustyötäni ehdin tehdä. Puolison brutto on kai jotain 4500. Mä maksoin surutta taitoluistelun EM-kisoihin muutaman sadan euron all-event- lipun, aion syödä siellä kiskurihintaiset sapuskat - kahvi ei muuten ole sielläkään maksanut kuutta euroa, GP-kisassa maksoi 2,80 aika iso kuppi, maksan teatterilipusta neljäkymppiä tai lahjoitan hyväntekeväisyyteen milloin mitäkin - tälläkin hetkellä on tilauksessa 80 eurolla ruokia paikalliselle yhdistykselle. Mutta kuuden euron kahveja ei vain mies eikä minä kumpikaan osteta. Kyse on periaatteesta ja siitä, että rahaa jää juuri siksi, että toisissa asioissa on vara valita se edullisempi vaihtoehto.
Niinpä. Minä en menisi istumaan johonkin luistelukisan katsomoon, vaikka minulle maksettaisiin siitä, mutta kauniissa kahvilassa en kysele rooibos-kupin hintaa. Absurdia ajatella, että toinen valinta olisi jotenkin ylevämpi kuin toinen.
Vierailija kirjoitti:
On. Jos mies keksii kaikenlaisia syitä miksi ei voi mennä paikkaan johon minä tahdon mennä niin ei sellainen suhde tule ikinä kestämään, koska mies löytää aina syitä miksi emme voi mennä niihin paikkoihin mihin minä tahdon mennä.
Eli sinä valitse paikat, mies maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun exä ei voinut ikinä ostaa MITÄÄN kahvia kahvilasta. Koska kotonakin voi keittää (vaikka oltaisiin oltu reissussa missä tätä mahdollisuutta ei ole). Ainoa "ravintola" missä suostui syömään oli halvimmat kebab -paikat ja sinnekkin otti oman juoman mukaan.
Oletko koskaan miettinyt kuinka paljon säästää vuodessa rahaa jos jättää kahvilareissut kokonaan väliin ja käyttää ne säästyneet rahat johonkin järkevämpään?
Järkevintä on etsiä kumppani, jonka kanssa nauttii samoista asioista, eikä yrittää muuttaa jotain tuntematonta mieleisekseen.
Et sitten vastannut toisen esittämään kysymykseen. Oletko sitten todella rikas vai tyyppi joka ei halua nähdä omassa käyttäytymisessään mitään vikaa, kun vastaat tuollein?
En ole rikas, mutta kouluni käynyt, ja bruttopalkka jonkin verran yli neljä tonnia kuussa. Koti ja muuta omaisuutta on, ja varaa tehdä mitä haluan. Satunnainen kahvilakäynti ei tunnu missään. Enkä näe tässä mitään vikaa.
Sullahan porskuttaa todella hyvin verrattuna moniin muihin ihmisiin. Keskiverto ihminen joutuu miettii miten kuluttaa rahojansa, mutta sulla sitä ei näytä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Jos kahvikupilla saa sitten pimpukkaa niin ihan ok hinta muuten kävellään eteenpäin.
6€ on lopuksi aika pieni hinta panosta.
hahahah, vaikka olisin kuinka rikas en koskaan maksaisi 6 egee kahvista halooo000, nyt maksan joka aamu perus mustasta kahvista americano about 80 senttii,tuoretta ja saatanan hyvaa...herkullista ja creamiria paalle ni avot.mui bueno.nam nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Jos mies keksii kaikenlaisia syitä miksi ei voi mennä paikkaan johon minä tahdon mennä niin ei sellainen suhde tule ikinä kestämään, koska mies löytää aina syitä miksi emme voi mennä niihin paikkoihin mihin minä tahdon mennä.
Aloituksessa ei puhuttu mitään siitä, kuka maksaa. Joten oletus varmaan on, että kumpikin omansa. Toisaalta minulle 12 euron maksaminen naisena on hyvässä seurassa aika pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ei puhuttu mitään siitä, kuka maksaa. Joten oletus varmaan on, että kumpikin omansa. Toisaalta minulle 12 euron maksaminen naisena on hyvässä seurassa aika pikkujuttu.
Monella täällä on oletus, että mies maksaa. Jostakin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä kahvi ei maksa kuutta euroa Suomessa, mutta minusta olisi äärettömän tärkeää tuossa kohtaa nimenomaan ilmaista, että ei halua maksaa erikoiskahvista tai kahvilan "brändistä". Muuten sillä toisella osapuolella olisi täysi oikeus odottaa, että jatkossakin käydään trendipaikoissa.
Jos halvempi paikka ei sovi hänelle, niin sehän on vain hyvä, että asia selviää heti.
Kyllä maksaa Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä mies, jos pitää nuukailla niin tekisi sen kunnolla. Kahvia termariin!
Oli pakko mennä lähimpään kahvilaan, koska naisen piti päästä vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on hyvä, ja maksaa miehenkin kahvin. Se on sitä itkemäänne tasa-arvoa. Sama muille ketjun naisille
Tasa-arvo itkettää vain tietyntyyppisiä miehiä. Naisena voin hyvinkin tarjota mielenkiintoiselle ja kivalle miehelle kahvit, mutta pihiluontoinen mies ei kiinnosta. Itse kun arvostan myös elämän pieniä ylellisyyksiä, kuten hyvä kahvi hyvässä seurassa hyvässä viihtyisässä kahvilassa.
Kotonakin voi juoda kahvia ja ostaa säästyneillä rahoilla kallista erikoiskahvia kaupasta.
Tottakai voi. Enkä kyllä kotonakaan mitään kuraa juo. Mutta miksi pitäisi, jos nauttii kahvilassa käymisestä? Se sisältää muutakin kuin sen kahvin.
Eri
Ihan älytöntä maksaa kuutta euroa kahvista. Kahvilat ovat muutenkin usein meluisia ja hälyisiä paikkoja, joten ei niissä istuksemisesta juuri nautintoa saa.
"Onko turn off"
Onko tämän ketjun tarkoitus lytätä eri asemassa olevia ihmisiä?
Katsokaapas sitä rikkaat vs rahattomat ohjelmaa niin voisi teillekin avautua kuplanne.
Itse miehenä tienaan hiukan alle 2000 euroa kuukaudessa, joten palveluita käytän sen mukaan mihin on varaa ja 6 euroa kahviin kuulostaa älyttömältä sijoitukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin me ollaan erilaisia. Mulla on bruttopalkka kahdesta työstä - toinen työni on oikeasti harrastus, mutta siitä maksetaan - 4000-4500 euroa / kk riippuen siitä paljonko harrastustyötäni ehdin tehdä. Puolison brutto on kai jotain 4500. Mä maksoin surutta taitoluistelun EM-kisoihin muutaman sadan euron all-event- lipun, aion syödä siellä kiskurihintaiset sapuskat - kahvi ei muuten ole sielläkään maksanut kuutta euroa, GP-kisassa maksoi 2,80 aika iso kuppi, maksan teatterilipusta neljäkymppiä tai lahjoitan hyväntekeväisyyteen milloin mitäkin - tälläkin hetkellä on tilauksessa 80 eurolla ruokia paikalliselle yhdistykselle. Mutta kuuden euron kahveja ei vain mies eikä minä kumpikaan osteta. Kyse on periaatteesta ja siitä, että rahaa jää juuri siksi, että toisissa asioissa on vara valita se edullisempi vaihtoehto.
Tää on hölmö viesti. Miksi on jotenkin fiksumpi vaihtoehto maksaa kalliit liput ja ylihintaiset ruuat ja paheksua muiden kahvilareissuja? Huvitukseenhan ne menee myös teillä.
Ei se ollut paheksuntaa, vaan selitys siitä, miksi itse en maksa kuutta euroa kahvista. Selvitin, että maksan tilanteissa, missä ei ole vaihtoehtoja, sen, mitä pyydetään. Mutta jos on vaihtoehtoja valita edullisempi, valitsen sen. Kivoja idyllisia kahviloita on kyllä harvassa, sellaisia missä miljöösta voisi maksaa, toki Helsingin reissuilla ei ole aikaa etsiäkään tai aikaa käydäkään. Tässäkin kaupungissa niitä on asukaslukuun nähden monta, mutta lähes kaikki ovat kolkkoja, pöydät suoraan ulko-oven vieressä, tila pieni joten veto käy ja kahvi sitä juhlamokkaa enimmäkseen. Jossan Kyyjärven Shellillälkin (sattuu joskus matkan varrelle) saa parempaa kahvia - varsinkin kun se kiertää siellä ja tarjolla tosiaan on parempaa kuin Juhla Mokka sen Juhla Mokan lisäksi. Yksi on kiva rannalla, mutta sinne on 40 km matkaa ja se ei ole talvella auki kuin rajoitetusti. Sitä voin sanoa jo idylliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletus on aina, että mies maksaa treffeillä.
Olen nainen enkä todellakaan maksaisi kuutta euroa mistään kahvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman sadan euron liput johonkin taitoluistelun Em-kisoihin? Kuulostaa turhaakin turhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Mies on järkevä raha-asioissaan ja sinulla ei ole raha-asiat hallinnassa kun olet maksamassa kahvista älytöntä ylihintaa vai etkai ollut maksattamassa sitä miehelle?
Tämä oli paras vastaus.
Sivusta
Miksi miehen pitäisi maksaa naisen kahvit?