Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko vielä miehiä, jotka haluavat tutustua kunnolla ennen seksiä?

Vierailija
30.12.2022 |

Tuntuu, että monilla on oletus, että seksi astuu kuvioon heti ekana kuukautena.

Kommentit (682)

Vierailija
241/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä Naisia jotka haluavat tutustua kunnolla ennen seksiä?

Vaikka olen mies ja siten aktiivinen osapuoli (ikinä minua ei ole naiset tulleet pokaamaan tai tutustumaan vaan olen itse aina ollut se aloitteellinen. Eli epäonnistuneista suhteista syytän vain itseäni...) niin minä tarvitsen kumppaniin sanoisinko "henkisen yhteyden" jotta seksi tuntuisi nautinnolliselta. Tuon yhteyden rakentaminen kestää oman aikansa. Sorry. 

Miehiin liitetään usein odotus siitä, että olisi valmis hyppäämään pukille kuin narusta vetämällä. Varmaan sellaisiakin miehiä on (varmaan itsekin teini-ikäisenä kulli seisoi koko ajan kuin teräsvaijeri).

Mutta jos pelkkä suoritus riittää, niin sittenhän kannattaa käydä huorissa. Eikä ne ala edes perään soittelemaan. 

Vierailija
242/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tapailin erästä miestä jonkin aikaa ja halusi tutustua ennen seksiä. No myöhemmin kävi ilmi että oli käynyt panemassa koko ajan jotain valohoitoaan kun me tutustuimmeettä se siitä odottamisesta.

Olitteko siis erikseen sopineet että tutustumisen aikana kumpikaan osapuoli ei saa harrastaa seksiä kenenkään muun kanssa?

Vai miksi siis ajattelit että sinulla ns. "monopoli" siihen mitä tämä kyseinen mies tekee vapaa-ajallaan?

Olen eri ja mies.

Jos toinen osapuoli ehdottaa seksitöntä tutustumisaikaa, niin kyllä sen pitäisi tarkoittaa myös sitä, ettei toisten kanssa säädetä siinä sivussa. Olen tietoinen, ettei asia kuitenkaan ole näin kaikkien mielestä ja sitten kädessä on mustapekka: jos varmistat, että säännöt ovat selvät molemmille, olet kontrolloiva ja jos et niin edessä on pitkä kuiva kausi, etkä tiedä mitään toisen suhteesta seksiin.

Miksi mielestäsi ei saisi harrastaa seksiä vaikka jonkun vakipanon kanssa samalla kun tutustuu ihmisiin kumppaninhakumielessä? Niitä sopivia kumppaneita ei kasva joka oksalla. Itse tapaan yhden sopivan ehkä kerran kymmenessä vuodessa, noin keskimäärin. Ei minusta ole järkevää rajoittaa itseään niin jyrkästi että elää 10 vuotta selibaatissa, jos muitakin vaihtoehtoja on.

En myöskään odota että tapailemani mies lopettaisi seksin harrastamisen heti minut tavattuaan, koska nimenomaan haluan tutustua ensin rauhassa ja siihen voi mennä useampia kuukausia aikaa. Entäs jos meistä ei tulekaan paria? Sittenkö se mies jatkaa selibaattiaan seuraavan tapailukumppanin takia, ja niin edelleen?

Ymmärrän miksi joillain on niin kova kiire sänkyyn heti ensimmäisellä tapaamisella, jos mentaliteetti on tämä.

Makuasioita. Itselle maistuu pahalta se ajatus siitä, että vietän mukavan illan naisen kanssa ja kun poistun paikalta, naapurin Pena tulee harrastamaan seksiä hänen kanssaan muutaman tunnin ja nukkuvat lusikassa aamuun. Ei vain sovi itselle.

Käänteisesti samoin, jos ilta on minustakin ollut todella hyvä ja pidän naisesta, niin en minä mitenkään pysty uudelleenasennoitumaan siten, että menisin lepertelemään toisen naisen syliin.

En myöskään ole kenenkään kanssa ollut sängyssä ensimmäisellä tapaamisella, joten asioilla ei ole mitään yhteyttä. Seuraavaksi varmaan epäilet matalaa libidioa; päivittäin ja toisinaan kahdesti päivässä on hyvä - parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mutta omien kokemuksieni mukaan tälläisiä naisia ei juuri Suomesta löydy ei-uskovaisten ulkopuolelta.

Vierailija
244/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussääntö on että seksiä saa harrastaa muiden kanssa ennen kuin alkaa harjoittamaan seksiä seurustelussa.

Juuri näin. Siihen asti seurustelu on vain kahvipöytäseurustelua.

Vierailija
245/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te haette suhteelta, jos teitä ei vastapuoli seksuaalisesti viehätä?

Ajatteleeko moni oikeastikin että jos ei halua heti seksiä tarkoittaa se sitä ettei sitä haluaisi parisuhteessakaan tai ettei pitäisi vastapuolta viehättävänä?

Mulla ainakin kestää aika kauankin ennenkuin olen siinä pisteessä, että olen valmis etenemään fyysiseen kontaktiin. Parisuhteessa olen taas hyvinkin aktiivinen koska on muitakin syviä tunteita kuin vain vetoa toista kohtaan ja arvelisin että  tällainen on parempikin parisuhteen jatkuvuuden kannalta.

Vierailija
246/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te haette suhteelta, jos teitä ei vastapuoli seksuaalisesti viehätä?

Ajatteleeko moni oikeastikin että jos ei halua heti seksiä tarkoittaa se sitä ettei sitä haluaisi parisuhteessakaan tai ettei pitäisi vastapuolta viehättävänä?

Mulla ainakin kestää aika kauankin ennenkuin olen siinä pisteessä, että olen valmis etenemään fyysiseen kontaktiin. Parisuhteessa olen taas hyvinkin aktiivinen koska on muitakin syviä tunteita kuin vain vetoa toista kohtaan ja arvelisin että  tällainen on parempikin parisuhteen jatkuvuuden kannalta.

Vaikea kai tuosta on jakaumaa tämänkään ketjun perusteella kehittää, vaikka kolmea erilaista näkemystä täältä löytyy.

Osa haluaa seksiä heti alussa, osa haluaa edetä hitaammin seksiin. Ja niistä, jotka haluavat edetä hitaammin, osa harrastaa seksiä muiden kanssa tutustumisaikana ja osa ei. Mihin itse kuulut?

Vierailija
247/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tapailin erästä miestä jonkin aikaa ja halusi tutustua ennen seksiä. No myöhemmin kävi ilmi että oli käynyt panemassa koko ajan jotain valohoitoaan kun me tutustuimmeettä se siitä odottamisesta.

Olitteko siis erikseen sopineet että tutustumisen aikana kumpikaan osapuoli ei saa harrastaa seksiä kenenkään muun kanssa?

Vai miksi siis ajattelit että sinulla ns. "monopoli" siihen mitä tämä kyseinen mies tekee vapaa-ajallaan?

Olen eri ja mies.

Jos toinen osapuoli ehdottaa seksitöntä tutustumisaikaa, niin kyllä sen pitäisi tarkoittaa myös sitä, ettei toisten kanssa säädetä siinä sivussa. Olen tietoinen, ettei asia kuitenkaan ole näin kaikkien mielestä ja sitten kädessä on mustapekka: jos varmistat, että säännöt ovat selvät molemmille, olet kontrolloiva ja jos et niin edessä on pitkä kuiva kausi, etkä tiedä mitään toisen suhteesta seksiin.

Miksi mielestäsi ei saisi harrastaa seksiä vaikka jonkun vakipanon kanssa samalla kun tutustuu ihmisiin kumppaninhakumielessä? Niitä sopivia kumppaneita ei kasva joka oksalla. Itse tapaan yhden sopivan ehkä kerran kymmenessä vuodessa, noin keskimäärin. Ei minusta ole järkevää rajoittaa itseään niin jyrkästi että elää 10 vuotta selibaatissa, jos muitakin vaihtoehtoja on.

En myöskään odota että tapailemani mies lopettaisi seksin harrastamisen heti minut tavattuaan, koska nimenomaan haluan tutustua ensin rauhassa ja siihen voi mennä useampia kuukausia aikaa. Entäs jos meistä ei tulekaan paria? Sittenkö se mies jatkaa selibaattiaan seuraavan tapailukumppanin takia, ja niin edelleen?

Ymmärrän miksi joillain on niin kova kiire sänkyyn heti ensimmäisellä tapaamisella, jos mentaliteetti on tämä.

Makuasioita. Itselle maistuu pahalta se ajatus siitä, että vietän mukavan illan naisen kanssa ja kun poistun paikalta, naapurin Pena tulee harrastamaan seksiä hänen kanssaan muutaman tunnin ja nukkuvat lusikassa aamuun. Ei vain sovi itselle.

Käänteisesti samoin, jos ilta on minustakin ollut todella hyvä ja pidän naisesta, niin en minä mitenkään pysty uudelleenasennoitumaan siten, että menisin lepertelemään toisen naisen syliin.

En myöskään ole kenenkään kanssa ollut sängyssä ensimmäisellä tapaamisella, joten asioilla ei ole mitään yhteyttä. Seuraavaksi varmaan epäilet matalaa libidioa; päivittäin ja toisinaan kahdesti päivässä on hyvä - parisuhteessa.

Minullekin tulee jossain vaiheessa tuo tunne, jonka seurauksena en pysty enää kiinnostumaan seksistä jonkun toisen kanssa. Määrittelisin sen ihastumiseksi. Mutta ihastumiseen menee useimmiten melko pitkä aika ja suhtaudun epäilevästi nopeaan ihastumiseen, joka tapahtuu ennen kuin edes tunnen ihmistä. Silloinhan ihastun enemmän omaan mielikuvaani ihmisestä kuin siihen ihmiseen itseensä, sellaisena kuin hän on.

Vertaisin tätä alkuvaiheen tutustumista siihen, miten jotkut tapaavat ihmisiä "tosielämässä" (hassu termi, koska netissä tavatut ihmiset ovat yhtä todellisia kuin muutkin). Esimerkki: työpaikalleni tulee uusi työntekijä, mies A. Vaihdamme muutaman sanan. Siitä alkaa tutustumiseni häneen. Tutustumme vähän lisää aina kun törmäämme toisiimme esim. lounastauolla. Myöhemmin juttelen kuoroharjoituksissa miehen B kanssa, joka on mielestäni aina ollut kivan oloinen. Käy ilmi että hän on sinkku. Jatkamme tutustumista taas seuraavissa harjoituksissa. Jonain viikonloppuna käyn kaverin tupareissa, joissa tapaan miehen C. Myöhemmin hän pyytää minua elokuviin saatuani yhteystietoni kaveriltani. Jne. Näihin kaikkiin miehiin tutustun samaan aikaan, eikä heistä kenelläkään ole minuun monopolia, eikä pidäkään olla. 

Nämä kolme miestä voisivat yhtä hyvin olla Tinder-parejani. Tutustun sitä kautta tavattuihin miehiin ihan samalla asenteella. Ei minulle tulisi mieleenkään lopettaa seksin harrastamista panokaverin kanssa vain siksi että töihin tuli joku uusi sinkkumies. Vasta sitten kun syntyy aitoja tunteita jotain miestä kohtaan, tilanne muuttuu, mutta ensimmäinen tapaaminen Tinderissä tavatun, täysin tuntemattoman ihmisen kanssa on ajallisesti vielä tosi kaukana siitä hetkestä.

Vierailija
248/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset miehet joiden ulkonäkö, status ja sosiaaliset taidot ovat sillä tasolla että he herättävät naisten kiinnostuksen, eivät todellakaan rupea odottelemaan kuukausia ensimmäistä seksikertaa naisen kanssa. Koko ajatushan on ihan hullu, ei nykypäivän deittikulttuuri vaan toimi noin.

Mihin tämä käsityksesi perustuu?

Jokainen mies, jonka kanssa olen halunnut edetä hitaasti, on siihen ilomielin suostunut. Melko usein näillä miehillä on niin paljon iholle pyrkijöitä, että he ovat suorastaan helpottuneita kun joku haluaa ensisijaisesti tutustua heihin ihmisenä.

Miehellä, jolla kaikki mainitsemasi asiat ovat oikeasti korkeaa tasoa, liikkuu korvien välissä poikkeuksetta muutakin kuin seksin saaminen, eikä heidän mielenkiintoaan ole mahdollista herättää seksillä. Siihen vaaditaan todella paljon enemmän.

AP kertoi ongelmakseen sen että miehet eivät halua käyttää aikaa tutustumiseen, vaan odottavat seksiä nopeasti. Sinulla taas ei kertomasi mukaan ole ollut koskaan tällaista ongelmaa, vaan miehet rauhassa tutustuvat sinuun painostamatta seksiin.

Herää kysymys: mikä ominaisuus sinut erottaa AP:sta? Miksi miehet eivät halua rauhassa tutustua häneen, mutta sinuun haluavat? Mikä tähän voisi olla syynä?

Luultavasti ainakin se, että minä haen seuraa ainoastaan netissä, ja olen siellä tolkuttoman valikoiva. Olen harjaantunut lukemaan pienistä signaaleista profiileissa, keiden kanssa kannattaa muodostaa pari. Näistä karsin vielä saman tien pois mm. ne, jotka ehdottavat tapaamista heti, ja ne jotka välttävät vastaamasta kysymyksiini, joiden tarkoitus on tutustua toiseen ihmisenä. 

Yksi niistä merkeistä, joita etsin profiileista, on miehen kyky ajatella itse. Tällaiseen mieheen ei vaikuta se, millainen "nykypäivän deittikulttuuri" sattuu olemaan, koska he toimivat itse hyväksi kokemallaan tavalla riippumatta siitä mitä muut tekevät - kuten minäkin.

Kyllä minulle tullaan esim. baarissa/klubilla (silloin äärimmäisen harvoin jos niihin eksyn) joskus ehdottelemaan kaikenlaista. Ei se minun ymmärtääkseni naisesta riipu, vaan osa miehistä nyt vain toimii noin. Olen opetellut suojelemaan itseäni ja pitämään itseni mahdollisimman hyvin pois noiden miesten ulottuvilta.

Ok. Ihan hyviä vinkkejä, toivottavasti AP lukee nämä, ja soveltaa näitä jatkossa omassa kumppaninetsinnässään.

Vierailija
249/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri ja mies.

Minullekin tulee jossain vaiheessa tuo tunne, jonka seurauksena en pysty enää kiinnostumaan seksistä jonkun toisen kanssa. Määrittelisin sen ihastumiseksi. Mutta ihastumiseen menee useimmiten melko pitkä aika ja suhtaudun epäilevästi nopeaan ihastumiseen, joka tapahtuu ennen kuin edes tunnen ihmistä. Silloinhan ihastun enemmän omaan mielikuvaani ihmisestä kuin siihen ihmiseen itseensä, sellaisena kuin hän on.

Vertaisin tätä alkuvaiheen tutustumista siihen, miten jotkut tapaavat ihmisiä "tosielämässä" (hassu termi, koska netissä tavatut ihmiset ovat yhtä todellisia kuin muutkin). Esimerkki: työpaikalleni tulee uusi työntekijä, mies A. Vaihdamme muutaman sanan. Siitä alkaa tutustumiseni häneen. Tutustumme vähän lisää aina kun törmäämme toisiimme esim. lounastauolla. Myöhemmin juttelen kuoroharjoituksissa miehen B kanssa, joka on mielestäni aina ollut kivan oloinen. Käy ilmi että hän on sinkku. Jatkamme tutustumista taas seuraavissa harjoituksissa. Jonain viikonloppuna käyn kaverin tupareissa, joissa tapaan miehen C. Myöhemmin hän pyytää minua elokuviin saatuani yhteystietoni kaveriltani. Jne. Näihin kaikkiin miehiin tutustun samaan aikaan, eikä heistä kenelläkään ole minuun monopolia, eikä pidäkään olla. 

Nämä kolme miestä voisivat yhtä hyvin olla Tinder-parejani. Tutustun sitä kautta tavattuihin miehiin ihan samalla asenteella. Ei minulle tulisi mieleenkään lopettaa seksin harrastamista panokaverin kanssa vain siksi että töihin tuli joku uusi sinkkumies. Vasta sitten kun syntyy aitoja tunteita jotain miestä kohtaan, tilanne muuttuu, mutta ensimmäinen tapaaminen Tinderissä tavatun, täysin tuntemattoman ihmisen kanssa on ajallisesti vielä tosi kaukana siitä hetkestä.

Eikö mielestäsi riittävä merkki ole se, että se toinen osapuoli on selvästi osoittanut kiinnostuksensa ja olette jo sillä tasolla, että hän voi sanoa, ettei halua vielä harrastaa seksiä kanssasi, koska haluaa tutustua sinuun ensin paremmin? Mulle tuo tarkoittaa implisiittistä monopolia - tai sitten se tarkoittaa, ettei hän halua harrastaa seksiä kanssani. Mutta siksipä tuossa tilanteessa pitääkin ihan sanallisesti tarkistaa, että mitähän tuo nyt tarkoittaa.

Vierailija
250/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun mies. Hänestä ei vaan taida olla muille iloa.

Vierailija
251/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni katoaa kiinnostus jos nainen haluaa seksiä turhan nopeasti. Yhden yön juttuja en ole ikinä harrastanut.

M30

Vierailija
252/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseltäni katoaa kiinnostus jos nainen haluaa seksiä turhan nopeasti. Yhden yön juttuja en ole ikinä harrastanut.

M30

Voisitko määritellä, mikä on turhan nopeasti?

Vierailija
253/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että suurin osa tuollaisista miehistä on varattuja. Sinkuiksi ovat kolmekymppisissä sitten jääneet lähinnä ne heti seksiä vailla olevat vonkaajat, ja ihan syystä. Ehkä joku helmi voi olla joukossa, mutta sen etsiminen käy työstä.

Vierailija
254/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että suurin osa tuollaisista miehistä on varattuja. Sinkuiksi ovat kolmekymppisissä sitten jääneet lähinnä ne heti seksiä vailla olevat vonkaajat, ja ihan syystä. Ehkä joku helmi voi olla joukossa, mutta sen etsiminen käy työstä.

Sama pätee naisiin.

Vierailija
255/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama pätee naisiin.

Ai että lähinnä seksinnälkäisiä vonkaajia vapaana? Jaksan epäillä.

Vierailija
256/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on niin pieni vehje, että suhde kariutuu aina siihen joka tapauksessa, joten pyrin saamaan aina ensi tapaamisella, jottei tarvitse sitten enää hukata kummankin aikaa siihen. En yleensä tapaa toista kertaa jos ensimmäisellä ei irtoa, enkä myöskään jos irtoaa.

Vierailija
257/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on niin pieni vehje, että suhde kariutuu aina siihen joka tapauksessa, joten pyrin saamaan aina ensi tapaamisella, jottei tarvitse sitten enää hukata kummankin aikaa siihen. En yleensä tapaa toista kertaa jos ensimmäisellä ei irtoa, enkä myöskään jos irtoaa.

Eli et edes halua parisuhdetta. Mikäs siinä sitten.

Vierailija
258/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on ollut aina vaikea ymmärtää, miten joidenkin mielestä seurustelu on seurustelua vasta, kun seksi tulee mukaan kuvaan. Voi olla seksiä ilman seurustelua tai seurustelua ilman seksiä. Makuasia ja tietenkin molempien osapuolten pitää olla samalla kartalla asian suhteen.

Vierailija
259/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seksiä ennen avioliittoa! Sitä ei tarvii kokeilla, että toimiiko. Jos suhde hyvä niin seksikin on huomaavaista ja hyvää! Älkää antako herkkujanne muille liian helpolla. Helppo seksi voi aiheuttaa mm mielenterveys ongelmia ja muita ongelmia, joita nykyaikainen lääketiede ei myönnä.

Vierailija
260/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli reilu kolmikymppinen, kun tavattiin. Mitään työtä ei tarvinnut tehdä etsiessä, oli kaikki onnekasta sattumaa. Oli sinkku, koska oli kranttu luonteeltaan ja ei huolinut ensimmäistä vastaantilevaa naista.

Mutta se on varmasti totta, että vonkaajat eivät ole suosion huipulla parisuhdemarkkinoilla. Tahdista riippumatta nainen tulee saada janoamaan seksiä ennen kuin tulee ajankohtaiseksi. Siinä vaiheessa kun joutuu vonkaamaan, peli on menetetty.