Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehestä usein kuoriutuu ihan erilainen isä kuin etukäteen voisi luulla?

Vierailija
29.12.2022 |

Eräs ystäväni sai lapsen, tyttöystävä tuli vahingossa raskaaksi. Ennen omaa lasta hän ei tykännyt lapsista, ei osannut laittaa ruokaa ja jääkaapissa oli lähinnä valo. Elämäntyyli oli aika itsekäs, hän omistautui uralle ja ei todellakaan haaveillut perheestä, alkonin maistui ihan liikaa. No lapsen synnyttyä hän onkin mitä mahtavin lapsensa kanssa todella paljon aikaa viettävä isä, joka hoitaa lasta paljon ja kantaa vastuunsa.

Itse perustin perheen miehen kanssa, joka oli pitkään haaveillut lapsista. Siivosi, laittoi joka päivä itse ruokaa, ei juossut baareissa, työnsä hoiti vastuullisesti mutta ei tehnyt ylitöitä, auttoi minua kun sairastuin jne. No, nykyään on naimisissa työnsä kanssa, lasta ei hoida yhtään ellen pakota ja silloinkin vain minimin ja välillä mietin kiinnostaako häntä oma lapsensa edes.

Kysymys otsikossa.

Kommentit (183)

161/183 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on tehty aiemmin tällainen aloitus:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4738824/mies-muuttui-ilkeaksi-vauvan-sy…

Vierailija
162/183 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet mitään munia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/183 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
164/183 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Tästä aiheesta on tehty aiemmin tällainen aloitus:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4738824/mies-muuttui-ilkeaksi-vauvan-sy…

Ahdistava ketju.

Vierailija
165/183 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva mies haluaa lapsia mutta ei halua naiselle tuottaa pettymystä joten tekevät lapsen mutta sitten eivät hoida sitä vaav jättävät  naiselle kaikki hoitohommat. Sossussa kävi paljon naisia jotka kertoi ettei mies tee mitään kotona. Alkoholi alkaa maistumaan miehelle kun muka stressiä.

Vierailija
166/183 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille lässytetään perheistä ja lapsista, jotta päästään sänkyyn.

Totuuden kanssa tuolla ei tietenkään ole mitään tekemistä.

167/183 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossutäti kirjoitti:

Aika harva mies haluaa lapsia mutta ei halua naiselle tuottaa pettymystä joten tekevät lapsen mutta sitten eivät hoida sitä vaav jättävät  naiselle kaikki hoitohommat..

Mä olen Tinderin kautta tavannut muutaman nelikymppisen miehen, jotka ovat muutama kuukausi sitten eronneet usean vuoden parisuhteesta ja sitten he kertovat, että heillä on vauvakuume. Kerrankin tapasin 37-vuotiaan miehen, joka kertoi eronneensa 4kk sitten 12 vuoden suhteesta, ja hän sanoi, että haluaa joskus omia lapsia.

Vierailija
168/183 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Sossutäti kirjoitti:

Aika harva mies haluaa lapsia mutta ei halua naiselle tuottaa pettymystä joten tekevät lapsen mutta sitten eivät hoida sitä vaav jättävät  naiselle kaikki hoitohommat..

Mä olen Tinderin kautta tavannut muutaman nelikymppisen miehen, jotka ovat muutama kuukausi sitten eronneet usean vuoden parisuhteesta ja sitten he kertovat, että heillä on vauvakuume. Kerrankin tapasin 37-vuotiaan miehen, joka kertoi eronneensa 4kk sitten 12 vuoden suhteesta, ja hän sanoi, että haluaa joskus omia lapsia.

Ymmärrän noita miehiä aika hyvin sillä ero on melko varmasti tullut miehille yllätyksenä, eron myötä mieskin on tajunnut että kello käy ja ikää tulee itsellekin, nyt alkaisi olla viimeiset hethet saada se perhe joka on ollut mielesttä "joskus" tai "sitkun". Toivon tosiaan että nuo miehet saavat sen toivomansa perheen ja pian.

Vierailija
169/183 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille lässytetään perheistä ja lapsista, jotta päästään sänkyyn.

Totuuden kanssa tuolla ei tietenkään ole mitään tekemistä.

Ei nyt ihan noinkaan. Kyllä on miehiä, jotka nimenomaan haluavat lapsia ja on myös naisia, jotka eivät todellakaan lapsia halua. On naisia, jotka miehen mieliksi suostuvat lapseen - kuten on tällaisia miehiäkin. Ei se oikeasti juurikaan katso sukupuolta. Naisella kuitenkin se isoin rooli siinä hommassa on, kun on raskaana, synnyttää ja imettää (useimmiten). Se on sitten toinen juttu miten se mies hyppää siihen isän rooliin...

Vierailija
170/183 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Sossutäti kirjoitti:

Kunhan yrittävät sänkyyn päästä vauvapuheillaan.

Vierailija
171/183 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää millaiset lapsuuden perheet noilla apn kuvaamilla miehillä on? Miehet toistavat usein lapsuuden perheen tapoja.

Miehet ovat usein huonoja käsittelemään lapsuuden traumoja ym. He vain painavat asiat pois mielestään. Kun sitten lapsi syntyy tai kasvaa tiettyyn ikään niin lapsi triggeröi nämä vanhat ongelmat esiin ja mies päätyy käyttäytymään huonosti tai hylkäämään perheensä.

Lisäksi osa miehistä rupeaa näkemään vaimonsa äitinä kun raskaus etenee/vauva syntyy. Tavallaan nämä miehet taantuvat lapsen asemaan ja odottavat että äiti laittaa ruuat, pyykkää, siivoaa jne. Ja he saavat elää taas uutta lapsuutta ilman vastuita. Tämä ei yleensä ilahduta naista jonka mies taantuu silloin kun nainen tarvitsisi paljon tukea uudessa elämän tilanteessa ja kotitöiden ym määrä räjähtää verrattuna kahden aikuisen kotityömäärään.

Miten tällaisia voi sitten ennalta miehestä tietää? Vaikka kuinka tutustuisi miehen vanhempiin, niin eihän miehen ollessa vaikka kolmekymppinen hänen pikkulapsiajan kuviot ole hänen vanhemmistaan enää nähtävissä. Etenkin kun suurimman osan vanhemmat on eronneetkin.

No ei mistään. Kun ei ne itsekään ennalta arvaa. Ei voi anopiltakaan kysyä, kun anopin mielestä oma poika on tietenkin kaikessa täydellinen.

Ettekö te puhu puolisoittenne kanssa siitä millainen lapsuus teillä molemmilla on ollut?

Vierailija
172/183 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin mies luistaa vastuustaan ja välttelee minua ja vauvaa. Saattaa sanoa ihan suoraan kun pyydän edes kerran päivässä vaihtamaan vaippaa, että kuule nyt en jaksa. En olisi ikinä uskonut miestä näin pakoilevaksi isäksi, hänellä on lapsia entuudestaan ja ne on hoitanut todella hyvin omilla viikoillaan. Luulin että ihan yhtälailla olisi kiinnostunut tämän yhteisen hyvinvoinnista, kasvusta ja kehityksestä. Paskat.

Ne miehet ovat jo skarpanneet ensimmäisten lasten kanssa. Ei toista kierrosta enää jaksa.

Nöin olen päätellyt, kun kahta vastaavaa miestä olen tästä sivusta seurannut.

173/183 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
174/183 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaampa, että AP:n ensiksi mainitsema mies oli ns. hulivilityyppi vailla vastuuta mistään ja tunsi rajattomuutta. Nyt hänelle tuli syy muuttua, olla vastuullinen lapselleen ja itselleen ja muillekin. Monet miehet muuttuu, kun on pakko muuttua ja sitten se muutos onkin pysyvä...positiivisesti.

Meillä kävi juuri näin. Mies (ja minäkin) olimme uraohjuksia omilla aloillamme, työ oli parisuhteen lisäksi prioriteetti 1 elämässä. Kumpikaan ei oikeastaan tykännyt lapsista edes, sen verran vieraita ne oli maan elämään. Lapset ei siis käynyt mielessäkään, kunnes kerran kävi vahinko, joka meni kesken hyvin pian, ennen kuin kerkesi edes käsittää asiaa. Keskustelimme aiheesta hyvin pitkään ja syvällisesti, ja päätimme, että entä jos alammekin yrittämään tjottailu-meiningillä... Nyt meillä on kaksi lasta ja mies on mitä ihanin perhekeskeinen ja osallistuva isä, minäkin kuin leijonaemo. Vielä viisi vuotta sitten en olisi voinut kuvitellakaan meitä tällaisina mitä nyt olemme!

Vierailija
175/183 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en halua lapsia, enkä usko että asia tulee ainakaan muuttumaan vaikka oman saisikin. Oma isäni inhosi meitä muksuja ja piti meitä rasitteena ja tulisin luultavasti jatkamaan perintöä, en tule lasten kanssa yhtään toimeen.

Vierailija
176/183 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valottui miksi naiset niin usein päätyvät huonojen isämiesten kanssa yhteen. Itsekään en pidä lapsista, mutta syvällisemmistä haaveilevan naisen mielestä olisin hyvä isä ja hän näkee kaikenlaisia hattaramielikuvia meistä lapsen kanssa. Naisilta tuntuu harvemmin faktallinen järkiajattelu unohtuvan ja mennään tunteella.

Vierailija
177/183 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Sossutäti kirjoitti:

Sillä saa pillua.  Huvittavin treffihakuilmoitus oli aikoinaan exälläni joka monien muiden valheiden lisäksi sisälsi myös lapsista oletuksen, että ehkä haluaa vielä. Sille oli tehty 10 vuotta sitten vasektomia ja inhosi lapsia yli kaiken. Sitä voi mitä vain sanoa, että saa piparia.

Vierailija
178/183 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppe

Vierailija
179/183 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tangoon tarvitaan aina kaksi osapuolta. Niin myötä kuin vastamäessä toinen toistaan tukien.

Vierailija
180/183 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsia tulee, niin äidistä tulee perheen johtaja ja maskuliininen suorittaminen vain lisääntyy. Ja jos naisista tuntuu, että: "No miksi se mies ei ota vastuuta"; niin koetapa olla päivä miehenä, jonka tehtävä on ottaa vastuu tuoreen perheen äidistä ja lapsista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi