Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
1541/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 17 kirjoitti:

Eilinen jumppa taisi olla tehokas, koska nyt lihakset jaloissa ovat arat. Jätän jalkatreenin tänään salilla tekemättä ja käyn kävelyllä, jos se edistäisi palautumista.

Kävin salilla tekemässä ylävartalolle muutaman liikkeen harjoituksen ja sen jälkeen tunnin ohjatun venyttelyn. Teki kyllä hyvää tuo venyttely! Lihakset olivat eilisestä selkeästi jumissa ja olen niin kankea, että liikkuvuutta olisi syytä harjoittaa enemmänkin. Salilta palatessa tein ylimääräisen lenkin niin että kävelyä tuli tunti. Jalkakäytäville ja kävelyteille nietostunut lumi antoi välillä mukavasti lisävastusta.

Ruokailutkin sujuivat tänään hyvin. Aamiaiseksi puuroa, lounaaksi täysjyväriisiä ja soijarouhekastiketta ja nyt iltapalaksi kaksi leipää itsetehdyllä papulevitteellä ja porkkana tai pari. SItten lämpimään suihkuun, mukillinen teetä ja nukkumaan.

Vierailija
1542/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin on hävinnyt normaalin ravinteikkaan ruoan järkevä syöminen ja liikunta? Yritetään kaikenmaaiman aikaikkunoilla ja humpuukidieeteillä polttaa rasvaa, eikä älytä että ei se vaan toimi

Tämän ketjun perusteella onnistujat löytyy pätkäpaasto & vhh leiristä ja kalorien laskijat sekä kaikkea kohtuudella syöjät taistelevat edelleen ylipainonsa kanssa.

Tämä tsemppiketju on alkanut tammikuusta vertaistueksi laihduttajille. Viikossa ei elämäntapamuutosta tehdä, oli laihdutustapa sitten mikä hyvänsä. Korostan vielä: tämä on tsemppiketju vasta matkaansa aloitteleville laihduttajille.

Tämä on ketju ihan kaikille laihduttajille ja kaikilla on oikeus kirjoittaa. Tuollainen päsmäröinti pilaa ketjun.

Päsmäröinti? No mitä kirjoitti edellinen: Että onnistujat löytyvöt pätkäpaasto ja vhh-leiristä? Kuka sitä viikon perusteella vielä tietää onko onnistuja vai ei? Mitään tsemppaavaa kirjoituksessa ei ollut vaan lannistamista. Jokainen laihduttaa tavallaan, voisko sen jo hyväksyä viimein? Se mikä on sulle ainoa oikea tapa ei sitä välttämättä jollekin muulle ole ja siitä on minusta ihan turha täällä vääntää.

Se oli kirjoittajan oma lopputulos lukemiensa kirjoitusten pohjalta. Jos tuostakin onnistuu loukkaantumaan, niin sitten on elämä yhtä loukkaantumisien sarjaa

/eri

En ole loukkaantunut vaan ihmettelen miksi on niin vaikeaa hyväksyä eri tapoja pudottaa painoa? Tai pysyä positiivisena ja tsempata muita? Sättimisestä ja negatiivisuudesta ei hyödy yksikään.

Ei kyllä kukaan hyödy siitäkään, että jotkut yrittää vetää rajaisia siitä kuka saa kirjoittaa.

Tämä ketju on kuitenkin tarkoitettu kaikille painonhallinnasta kiinnostuneille.

Jos painonhallinta kiinnostaa, niin siitä painonhallinnasta toki voi täällä kirjoittaa. Olisi mukavaa kuulla, mikä on oma tilanteesi: Miksi tämä aihe on lähellä sydäntäsi, oletko mukana haasteessa (eli pudottamassa painoasi), mitkä ovat omat hyväksi havaitut keinot ja kompastuskivet?

Olisi myös mukavaa, jos kommunikointi pysyisi hyvien tapojen mukaisena eikä toistenkaan tapoja vähäteltäisi tai pilkattaisi, vaikka ne omista eroaisivatkin. Ystävällisyys ei varmaankaan ole liikaa vaadittu? Mutta jos tämä on haasteellista, niin ehkä me kestämme tökerömmänkin kommentoinnin.

Joo en ole ap enkä mode enkä edes kommentoinut aiemmin, mutta aihe kiinnostaa ja on raskasta lukea jonninjoutavaa ilkeilyä ja nokittelua.

Hyviin tapoihin ei kuulu tehdä rajaisia kirjoittajista, vaan kaikki saavat kirjoittaa.

Kaikki saavat kirjoittaa, mutta olisiko mitenkään mahdollista jokaisen miettiä vähän, mitä sieltä omalta näppäimistöltään päästelee?

Aivan, voi jättää kirjoittamatta, että ketjuun saa kirjoittaa vain oman mielipiteen mukaisia viestejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu täällä ketjussa osin hämmentävää... mutta siis mukana ollaan edelleen.

Tsemppiä kaikille - viikko takana ja koko kevät - toivottavasti auringonpoaisteisine päivineen - edessä.

Olen alkanut liikkua entistä enemmän ja mekin siirryimme koiran kanssa tarpomaan metsäpolkuja. 

Metsässä muuten ihanan tuuletonta! Ja mun huonolle tasapainolle luminen polkureitti tekee hyvää.

Kuntosaliakin olen käyttänyt ahkerasti ja lämmin suihku lämpimässä suihkuhuoneessa tuntuu hyvältä.

Kotona meillä on nimittäin jokseenkin viileää tällä hetkellä...

Siirryin sekä keveämpään ruokavalioon, että kokonaan kasviksiin, sillä lihan syöminen on jo pitkään tuntunut haastavalta. Nyt onkin opiskelemista siinä, kuinka korvata kaikki... Olo on joka tapauksessa viikon jälkeen hyvä. Tästä on mukava jatkaa ja palata töihin.

Tsemppiä kaikille. Oman hyvän olon eteen kannattaa tehdä töitä, vaikka se välillä olisi vaikeaa ja haastavaakin!

<3

Vierailija
1544/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin on hävinnyt normaalin ravinteikkaan ruoan järkevä syöminen ja liikunta? Yritetään kaikenmaaiman aikaikkunoilla ja humpuukidieeteillä polttaa rasvaa, eikä älytä että ei se vaan toimi

Tämän ketjun perusteella onnistujat löytyy pätkäpaasto & vhh leiristä ja kalorien laskijat sekä kaikkea kohtuudella syöjät taistelevat edelleen ylipainonsa kanssa.

Tämä tsemppiketju on alkanut tammikuusta vertaistueksi laihduttajille. Viikossa ei elämäntapamuutosta tehdä, oli laihdutustapa sitten mikä hyvänsä. Korostan vielä: tämä on tsemppiketju vasta matkaansa aloitteleville laihduttajille.

Tämä on ketju ihan kaikille laihduttajille ja kaikilla on oikeus kirjoittaa. Tuollainen päsmäröinti pilaa ketjun.

Päsmäröinti? No mitä kirjoitti edellinen: Että onnistujat löytyvöt pätkäpaasto ja vhh-leiristä? Kuka sitä viikon perusteella vielä tietää onko onnistuja vai ei? Mitään tsemppaavaa kirjoituksessa ei ollut vaan lannistamista. Jokainen laihduttaa tavallaan, voisko sen jo hyväksyä viimein? Se mikä on sulle ainoa oikea tapa ei sitä välttämättä jollekin muulle ole ja siitä on minusta ihan turha täällä vääntää.

Se oli kirjoittajan oma lopputulos lukemiensa kirjoitusten pohjalta. Jos tuostakin onnistuu loukkaantumaan, niin sitten on elämä yhtä loukkaantumisien sarjaa

/eri

En ole loukkaantunut vaan ihmettelen miksi on niin vaikeaa hyväksyä eri tapoja pudottaa painoa? Tai pysyä positiivisena ja tsempata muita? Sättimisestä ja negatiivisuudesta ei hyödy yksikään.

Ei kyllä kukaan hyödy siitäkään, että jotkut yrittää vetää rajaisia siitä kuka saa kirjoittaa.

Jos painonhallinta kiinnostaa, niin siitä painonhallinnasta toki voi täällä kirjoittaa. Olisi mukavaa kuulla, mikä on oma tilanteesi: Miksi tämä aihe on lähellä sydäntäsi, oletko mukana haasteessa (eli pudottamassa painoasi), mitkä ovat omat hyväksi havaitut keinot ja kompastuskivet?

Olisi myös mukavaa, jos kommunikointi pysyisi hyvien tapojen mukaisena eikä toistenkaan tapoja vähäteltäisi tai pilkattaisi, vaikka ne omista eroaisivatkin. Ystävällisyys ei varmaankaan ole liikaa vaadittu? Mutta jos tämä on haasteellista, niin ehkä me kestämme tökerömmänkin kommentoinnin.

Joo en ole ap enkä mode enkä edes kommentoinut aiemmin, mutta aihe kiinnostaa ja on raskasta lukea jonninjoutavaa ilkeilyä ja nokittelua.

Hyviin tapoihin ei kuulu tehdä rajaisia kirjoittajista, vaan kaikki saavat kirjoittaa.

Kaikki saavat kirjoittaa, mutta olisiko mitenkään mahdollista jokaisen miettiä vähän, mitä sieltä omalta näppäimistöltään päästelee?

Aivan, voi jättää kirjoittamatta, että ketjuun saa kirjoittaa vain oman mielipiteen mukaisia viestejä.

Voi myös jättää vastaamatta "söin xx, yy ja zz" -viesteihin, jos niihin ei ole mitään muuta sanottavaa kuin joku ylimielinen "no, kukin tavallaan..."

Jos se oma pikku pää räjähtää siitä, ettei pääse kettuilemaan muille, niin ehkä kannattaa lähteä vaikka ulos vähän jäähdyttelemään eikä kaataa pahaa oloa sivullisten niskaan.

Vierailija
1545/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana!

Nainen 33 vuotta. 160 cm ja 64 kg.

Alle 10 vuodessa tullut noin 15 kiloa painoa (mm. kaksi lasta, 5 vuoden masennus, paljon huolta ja stressiä, tunnesyömistä).

Tavoitteena saada tämän vuoden aikana 5-10 kg pois, jotta olo olisi jaksavampi, olisin tyytyväinen kehooni, kunto kohenisi ja terveys säilyisi jatkossakin.

Ainon punnita ja mitata vyötärönympäryksen kerran viikossa.

Ongelmana sokeriset herkut ja niiden napostelu myös ruokailujen välillä (erityisesti iltaa kohden). Olen viime vuonna syönyt muutamaa päivää lukuun ottamatta joka päivä sokerisia herkkuja, joten sokerikoukussa ollaan.

Vuoden alussa otin tavoitteeksi että suurin osa päivistä on herkuttomia. Muuten jatkan ruokailuja normaalisti koska syön jo valmiiksi monipuolista ja riittävän terveellistä ruokaa. (Olen koko aikuisiän perehtynyt aiheeseen joten tähän ei tarvita isompaan muutosta.)

Toinen iso tavoite on harrastaa liikuntaa säännöllisesti, joka viikko. Tavoitteena kerran viikossa lihaskuntotreeni (pääosin kahvakuulatreeniä kotona, yli vuoden jo tehnyt epäsäännöllisesti) ja kerran viikossa muuta (hiki)liikuntaa. Tämä siis minimi. Päälle tulee aina vähintään hyötyliikunta ja ulkoilua lasten kanssa.

Kirjaan liikunnat ja mitat itse tekemääni taulukkoon.

Tarkoituksella en tee mitään isoja muutoksia koska tavoitteena on tehdä pysyviä muutoksia elämäntapoihin. Tavoitteet ovat sellaiset että ne ovat realistiset hektisen lapsiperhearjen ja stressaavan työnkin keskellä.

Toivon että ketju keskittyisi siihen, että ihmiset kertoisivat omia kokemuksiaan elämäntapamuutosten etenemisestä ja tsemppaisivat toisiaan.

Nyt suurin osa viesteistä on valitettavasti pätemistä ja väittelyä eri diettien yms. tehoista ja eroista jne. ja ketjua on turhauttava selata.

Tsemppiä kaikille teille jotka haluatte terveemmän ja hyvinvoivemman loppuelämän!

Vierailija
1546/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt taidat olla dieetin tiellä etkä tekemässä pysyvää elämäntaparemonttia! Päivä kerrallaan ilman mitään moraalista krapulaa. Mieti suhtautumistasi herkkuihin; onko kotona olevat herkut ihan pakko syödä, ja mistä se pakko tulee?  Ei niitä herkkuja tarvitse pois heittää, mutta laita pakkaseen, syö vähän kerrallaan (ja siis oikeasti vähän). Mitä herkkuja sinulla kotona nyt on ja miten paljon?

Rasiallinen konvehteja, yksi boksi Kakkutukun makeisia, puoli levyllistä suklaata ja avaamaton iso Toblerone. Puolet noista itse hankkimia ja puolet saatu lahjaksi. On kyllä itsekuri koetuksella 😬

N26

Vierailija
1547/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos aloituksesta! On ajankohtainen. En lukenut välissä olevia viestejä alkupään vastausten jälkeen, joten en tiedä mitä kaikkea on kommentoitu. Olen itse aiemmin saanut painoa pois noin 8 kiloa, mutta sitä on alkanut hiipiä takaisin. Tavoitteeni on nyt - 3,5 kg ( 66 kiloon).

Oma haasteeni on tällä hetkellä iltanapostelut. Etsin myös sopivaa liikuntaa tai liikuntaryhmää tueksi. Tsemppiä aloittajalle!

Hei, tervetuloa mukaan! Itsekin tiputtelen muutamaa kiloa (normaalipainossa mutta omaan parhaan olotilan painoon), ja samoin mulla iltasyöminen on se, mistä ne pari kolme ylimääräistä kiloa ovat tulleet.

Yritän nyt edetä niin, että syön päivällisen jälkeen vain kerran ja vähän suunnittelen, mitä syön. Lisäksi iso lasillinen vettä. Entinen tapa, että pupeltelin vähän sitä ja tätä pitkin iltaa, ei ollut oikein hyvä, kun tuli mussuteltua ihan huomaamatta kaikenlaista.

Ihan lupaavalta näyttää: kerralla syötynä pienempikin määrä riittää eikä nälkä vaivaa. Kilo on lähtenyt, mutta siinä on varmasti mukana joulumässäilyn tuomaa pöhöä suurin osa. Olo on kuitenkin keventynyt, eli suunta lienee oikea.

Tsemppiä sulle myös iltanapostelun selättämiseen! :)

Vierailija
1548/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt loppuviikosta ulkoillut ja liikkunut enemmän kun on ollut vapaata. Reipasta kävelyä, metsässä rämpimistä ja lumitöitä. Hiki tullut mutta myös hyvä olo liikunnan jälkeen. Olen päivä päivältä siirtynyt lähemmäs pätkäpaastoa, tänään söin kaikki ateriat 9h aikana. Eilen reilu 10h. Tuntuu että mieliala kohentunut ruokavalion muutoksen ja liikunnan lisäämisen myötä 🙂

Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon!

Pullervo2023

Vierailija
1549/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mukaan. Aloitin vuosi sitten (av Laihdutus 2022 ketju) ja 10 kuukaudessa tippui n. 10kg. Ja sen jälkeen takapakkia marraskuusta alkaen: Ensin pitkäkestoinen korona, enkä kyennyt ja myöhemmin jaksanut enää kunnolla liikkua (en vieläkään). Siihen kun yhdistää joulukuisen suklaan mättämisen (heikkouteni), joka on jatkunut näihin päiviin, on lopputulemana painoa tullut reilu 3 kg takaisin. Väärä suunta.

Tavoitteenani on saada 6 kg painoa pois kesään mennessä. Neljään olisin jo todella tyytyväinen.

Lueskelen ketjua paremmalla ajalla. Ap:lle isot tsempit - ajatuksesi kuulostavat todella fiksuilta.

Vierailija
1550/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt taidat olla dieetin tiellä etkä tekemässä pysyvää elämäntaparemonttia! Päivä kerrallaan ilman mitään moraalista krapulaa. Mieti suhtautumistasi herkkuihin; onko kotona olevat herkut ihan pakko syödä, ja mistä se pakko tulee?  Ei niitä herkkuja tarvitse pois heittää, mutta laita pakkaseen, syö vähän kerrallaan (ja siis oikeasti vähän). Mitä herkkuja sinulla kotona nyt on ja miten paljon?

Rasiallinen konvehteja, yksi boksi Kakkutukun makeisia, puoli levyllistä suklaata ja avaamaton iso Toblerone. Puolet noista itse hankkimia ja puolet saatu lahjaksi. On kyllä itsekuri koetuksella 😬

N26

Ei hätää mitään! Kuten joku jo ystävällisesti neuvoi, piilota herkkuja yläkomeron perälle. Laita makeiset ensin pieniin rasioihin muutama makeinen rasiaan, rasiat sitten hankalasti haettaviksi jonnekin romujen taakse. Konvehtit pakasteeseen, muutama konvehti aina yhteen rasiaan, suklaa paloiteltuna samoin. Iso Toblerone on haastellisempi, kun sitä on vaikea pilkkoa (ja vielä vaikeampi haukata siitä paloja), siinä voit tarvita sahaa ja kirvestä. Pärjäät kyllä! Minulla tilanne vähän haasteellisempi, kun noita suklaarasioita on vielä jäljellä vielä 10, tosin ihan pikkuruisia...

Vierailija
1551/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

numero 17 kirjoitti:

numero 17 kirjoitti:

Eilinen jumppa taisi olla tehokas, koska nyt lihakset jaloissa ovat arat. Jätän jalkatreenin tänään salilla tekemättä ja käyn kävelyllä, jos se edistäisi palautumista.

Kävin salilla tekemässä ylävartalolle muutaman liikkeen harjoituksen ja sen jälkeen tunnin ohjatun venyttelyn. Teki kyllä hyvää tuo venyttely! Lihakset olivat eilisestä selkeästi jumissa ja olen niin kankea, että liikkuvuutta olisi syytä harjoittaa enemmänkin. Salilta palatessa tein ylimääräisen lenkin niin että kävelyä tuli tunti. Jalkakäytäville ja kävelyteille nietostunut lumi antoi välillä mukavasti lisävastusta.

Ruokailutkin sujuivat tänään hyvin. Aamiaiseksi puuroa, lounaaksi täysjyväriisiä ja soijarouhekastiketta ja nyt iltapalaksi kaksi leipää itsetehdyllä papulevitteellä ja porkkana tai pari. SItten lämpimään suihkuun, mukillinen teetä ja nukkumaan.

No, kukin tavallaan.

Kyllä, tällä tavalla on lähtenyt 14 kg heinäkuun lopusta, lihasta ei ole ainakaan kadonnut ja olo on kaikin tavoin paljon parempi kuin ennen muutosta. Ihan huono tapani ei siis voi olla.

Vierailija
1552/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mukaan ! Kerrankin haaste, jossa on mahiksia onnistua. Olen viimeisillään raskaana. Jos ei paino laske sen jälkeen, kun tämä muutaman kilon vauveli tulee ulos, niin voi hitto, pitää keksiä uusi painonpudotusstrategia :) tsemppiä kaikille!

Vierailija
1553/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐡 täällä taas kirjailee päivän kuulumisia.

Aamupaino sama kuin eilen, 74,8 kg.

Nälän tunne edelleen kadoksissa. Aamulla ei tehnyt ruokaa yhtään mieli, ja aamu menikin mustalla kahvilla ja mct-öljyllä. Ensin ajattelin paastoavani 24 tuntia, mutta kolmen jälkeen iltapäivällä mies teki itselleen ja muulle perheelle bruschettaleipiä ja kanasalaattia, niin menin sitten heidän kanssaan syömään. Bruschetan jaoimme koiran kanssa niin, että minä söin päälliset ja hän pohjan 😄

Siinä olikin sitten päivän ainoa ateria. Nyt illalla kävin salilla tekemässä yläkropan treenin, ja otin päälle hiilarittoman proteiinisheikin. On vähän huono omatunto, tuntuu että pitäisi syödä vielä jotain, mutta ei vain maistu. Ehkä paastoan aamupalaan saakka. Hassua, vielä pari viikkoa sitten en osannut kuvitella tällaista olotilaa ollenkaan, vaan tuntui että halusin koko ajan nakertaa jotain.

Vierailija
1554/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pätkäpaasto vaikuttaa paastoverikokeisiin? Pitäisi ensi viikolla mennä, ja aina ennen olen paastonnut sen 12 tuntia, mutta nyt tämän hetken rytmillä paastoa tulee ennen labroja reilu 14 tuntia. Onko kokemusta, onko se vielä ok, vai vääristääkö tuloksia? Varasin jo aikaisimman ajan mitä labrasta saa.

Mä kysyisin suoraan hoitavalta taholta mikä on ohjeistus.

Vierailija
1555/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaapissa on vielä paljon herkkuja niin osa (tai vaikka kaikki) kannattaa viedä töihin kahvipöytään 👍 ainakin avaamattomat

Vierailija
1556/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N26

Mullakin on joulusuklaita kaapissa mutta niiden siellä olo ei häiritse eikä ole kiusausta niihin tarttua. Itselle tuli jotenkin nyt pohja vastaan ja inhotti oma olemus, vetämättömyys ja jatkuva herkuilla eläminen, senkään vuoksi ei tee mieli niitä. Myöskään muiden mässäily makealla ei häiritse tai aiheuta kiusauksia. Olen syönyt säännöllisesti ja täyttävästi niin mielitekoja ei ole tullut. Ja en kettuile sillä mulla "taustaa" sokeriaddiktina joka ei ole voinut elää päivääkään ilman karkkia, eli voin samaistua mitä käyt nyt läpi. Voisiko sulla vain olla ihan aito nälkä joka saa sokerinhimon pintaan? Jos makeiset kiusaa liiaksi niin pistä ne jakoon - pois kaapeista, pois mielestä.

Vierailija
1557/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dm2-potilaille, jotka syövät SGLT-2-estäjiä eli sokerinpoistajia, ei suositella paastoa eikä hyvin vähähiilihydraattista ruokavaliota, koska happomyrkytysriski kasvaa, vaikka sokeritaso ei olisi kovin korkea.[/quote

Taitaa näin olla. Siispä en paastoa.

Vierailija
1558/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevennyin taas vähän kun leikkasin otsatukkaa.

Vierailija
1559/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou kaikille painonpudottajille,

olen viime kevättalvesta (huhti-toukokuu) pudottanut 12-13 kg tekemättä oikeastaan mitään.

Eilimistö ei vaan ota itseään enempää vastaan - tänäänkin oli tarjolla uuniperunoita, joiden yhden puolikkaasta puoliso sai vielä puolet, uunijuuresten osasta sai omansa ja vielä vielä lihamurekkeen pienestä kulmasta osansa. Jos ei mahdu niin ei mahdu - niin se vaan on...

Jotain vikaahan minussa on, mutta meillä päin kun ei lääkäriin pääse millään ilveellä :(

Vierailija
1560/3110 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/eri

Ei ole kyse kirjoittajista vaan tavasta kirjoittaa. Jos koet kritiikin kohdistuvan itseesi, kannattaisiko vähän tarkastella tapaa, jolla osallistut? Ei tässä viestien sisältö töki (mikäli viesti sisältää edes jotakin aiheeseen liittyvää informaatiota) vaan töykeä ja ylimielinen esitystapa. Aikuisten keskusteluissa ei oikein vakuuta mikään näpäyttely, toisille naureskelu tai lällättely.

Itsellä on lähtenyt ihan hyvin liikkeelle tämä vuosi ja keventäminen. Liikkunut olen ihan liikkumisen ilosta, syömiset olen saanut rajattua selkeisiin ateria-aikoin ja närppiminen on pysynyt kurissa. Saa nähdä miten ensi viikolla, kun paluu töihin loman jälkeen on esissä.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä