Millaisella ihmisellä on joku 500 000 - 1000000 omaisuus?
Miten sellaisen saa. Monimiljonäärit ovat harvinaisia, mutta tuollaisia omaisuuksia vissiin ihmisillä alkaa olla aika yleisestikin, miten?
Kommentit (197)
Ns normaalisti olemme eläneet/ elämme ; velkaa emme ole koskaan ottaneet. Pariskunta, jolla yhteisellä tilillä on tällä hetkellä n.2.250.000€. (ulkomailta)
.
Mun 40-vuotiaalla miehellä on n.700 000e velaton kiinteistövarallisuus tällä hetkellä. Sisältää talon ja kesäasunnon. Sen lisäksi uudehko, velaton hybridiauto.
Hän DI ammatiltaan, kohta oman alansa tohtori. On ollut aina tosi säästeliäs ja saanut toki myös paljon tukea varakkailta vanhemmiltaan, joiden ainoa lapsi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneella.
Ahne? Olen keskipalkkainen ja 2300€ nettopalkasta säästöön/sijoituksiin menee 1200€, loput laskuihin, ruokaan ja auton bensaan. Käyn töissä 20€ House merkkiset collegehousut jalassa. Ja näitä ostin 3kpl joskus 4 vuotta sitten. 15 vuotta vanhoja huppareita pidän kans päällä. Nämä ovat mun työvaatteet toimistolla. Se, että en tuhlaa ja kuluta niin sekö tekee minut ahneeksi? Se että en ahnehdi materiaa tekee minut ahneeksi? Anteeksi mitä?
Sitä rahaa vaan väkisin kertyy ja se kasvaa korkoa korolle efektillä itsekseen.
Etkö laita rahaa ollenkaan harrastuksiin tms. vai säästätkö kaiken hamaan tulevaisuuteen? Itse olen päättänyt sijoittaa max 20% tuloista ja loput voi sitten kuluttaa, mutta niin että ennemmin kokemuksia kuin materiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun 40-vuotiaalla miehellä on n.700 000e velaton kiinteistövarallisuus tällä hetkellä. Sisältää talon ja kesäasunnon. Sen lisäksi uudehko, velaton hybridiauto.
Hän DI ammatiltaan, kohta oman alansa tohtori. On ollut aina tosi säästeliäs ja saanut toki myös paljon tukea varakkailta vanhemmiltaan, joiden ainoa lapsi on.
Tuon auton arvoa ei voi laskea mukaan, koska se laskee joka päivä. Myös vanheneva talo on siinä ja siinä, koska hinnat ei enää koskaan nouse; ne ovat tapissa.
Opiskelukaverini. Jokseenkin samanlainen duunielämä (pikkupomo ICT-alalla) mutta siviilipuolella jätti kotileikit väliin, ts ikipoikamies. Elänyt säästeliäästi, sijoitellut, nelikymppisenä oli maksanut ns kaiken pakollisen velattomaksi ja nyt viiskybäisenä on millä mällätä, perintöäkin saanut.
Naista on jonossa ollut aina saman katon alle, mutta kuten omissa hääpippaloissani tokaisi "päätit sitten menettää mahdollisuuden taloudellisesti riippumattomaan elämään?" - olipa heppu ärsyttävän oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on saanut perintöä ja sitten myöhemmin puolisolta rahaa. Olettaen, että on mennyt varakkaisiin naimisiin. Monesti rikkaampi puoliso lahjoittaa köyhemmälle rahaa, jotta köyhemmällä on omaakin rahaa. Ei tarvitse olla kokoajan kinuamassa rahaa puolisolta.
Tiedän yhden yh:n, jonka uusi puoliso lahjoitti tälle 400 000 € ihan tämän takia.
Ai että puoliso lahjoitti! Miksi ihmeessä olisi tehnyt niin? Tuosta summasta, mikäli oikeasti lahjoitti, menee aikamoisen iso lahjavero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on saanut perintöä ja sitten myöhemmin puolisolta rahaa. Olettaen, että on mennyt varakkaisiin naimisiin. Monesti rikkaampi puoliso lahjoittaa köyhemmälle rahaa, jotta köyhemmällä on omaakin rahaa. Ei tarvitse olla kokoajan kinuamassa rahaa puolisolta.
Tiedän yhden yh:n, jonka uusi puoliso lahjoitti tälle 400 000 € ihan tämän takia.Ai että puoliso lahjoitti! Miksi ihmeessä olisi tehnyt niin? Tuosta summasta, mikäli oikeasti lahjoitti, menee aikamoisen iso lahjavero.
aviopuolisolle saa siirtää rahaa ihan kuinka paljon haluaa.
Mun mies pelas aikoinaan pokeria ja "tienas" sillä. Mä puolestaan ihan perinteisesti säästin pienistä tuloistani ja onnistuneesti sijoitin niin sillähän se nettovarallisuus on tuonne pätkähtänyt.
Helpostihan tuollaisen saa palkasta säästämällä, itsellä nyt noin 1,4 miljoonaa euroa sijoitusomaisuutta, miljoona osakkeissa ja 70 hehtaaria metsää. 23 vuotta meni tuon hankkimiseen.
Minulla on useampi miljoona sijoitusvarallisuutta. Olen ollut mukana ostamassa ja myymässä joitakin yrityksiä, niin niistä on rahaa jäänyt. Toki on edelleen osuuksia yrityksissä, joita yritetään kaupata.
40 vuotta sitkeää työntekoa, ei pröystäilevää ja tuhlailevaa elämää. Itse aina keskipalkkaa hipoen ja nyt pienellä eläkkeellä, mies viimeiset 2v verokalenterissa.
Seinissä kiinni meillä yhteensä 600 000e. Tarvittaessa muutetaan rahaksi osa sitten kun molemmat ollaan eläkkeellä.
Ei isoja perintöjä kummallakaan, ehkä n 70 000e yhteensä mitkä meni lähinnä elämiseen ja 1 talon tonttiin.
Vierailija kirjoitti:
The_Purge kirjoitti:
Se tehdään kahdella tapaa, joko:
Perustat yrityksen ja huijaat niin paljon kuin ehdit toista tai useampaa perustajaa ja hankkiudut muista eroon sopivalla hetkellä... ja kahmit itsellesi kaiken...
Tai sitten teet harmaata taloutta - suurin osa ilman kuittia...
Nämä kaksi tapaa ovat ahkerassa käytössä Suomessa...
No höpöhöpö, hyvätuloisella (kuitenkin keskiluokkaisella) pariskunnalla kertyy helposti tuollaiset säästöt ennen eläkkeellejääntiä. Eläkekin on parempi kuin monen palkka. Sitten jos on vain yksi perillinen, niin kivasti hän perii.
ellei vnahemmat humputtele kanarioilla
Vierailija kirjoitti:
Helsingin kantakaupungista velattoman asunnon omistamalla. Siitä se 500.000e jo tulee.
Tai jos on maanviljelijä. Pelkästään kalustossa on helposti kiinni puoli milliä, siihen sitten rakennuskanta ja maat päälle.
Tuntipalkka onkin sitten jotain euron luokkaa jos sellaista viitsii itselleen laskea.
Eikä tuo muutenkaan mikään kovin kummoinen omaisuus vielä ole.
Puoli miljoonaa rahoina/sijoituksissa alkaa olla paljon, mutta kiinteässä omaisuudessa kiinni olevana -no, eihän siihen tarvita kuin muutama kymmenen hehtaaria metsää. Ja ihan tavalliset ihmiset niitä metsäpalstoja omistaa, tiedän kun tunnen monta.
Verokikkailijoilla. Yleensä myös röyhkeitä yrittäjiä ja kokoomuksen äänestäjiä. Toki on myös poikkeuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä elämä jää elämättä, jos koko iän vaan nuukailee ja miettii miten saada lisää rahaa. Jokainen tietysti saa elää tyylillään, mutta kyllä niistä rahoista pitäisi voida nauttiakin.
Säästetään vanhainkotiin, jotta voidaan itse maksaa asiakasmaksut, eikä valtio.
Niin jos kaikki menee niinkuin toivoo eikä kuolo korjaa sitä ennen.
Tästäkin ketjusta sen taas näkee että kyllä suomalaisilla rahaa on. Ihan työllä tienattua ja säästettyä. Eli kaikki, jotka mediassa itkee että 4000-5000€ palkalla ei pärjää, ovat valehtelijoita. Tilille menee tonni tai pari joka kuukausi.
Just luin jonkun haastattelun jossa lähihoitaja valitteli ettei 2700€/kk palkka mitenkään riitä yksinäiselle ihmiselle. Mitä hittoa nyt taas? Puoli Suomea joutuu pärjäämään 600€ netolla, maksamaan siitä asumiskulut ja elämisen.
Lopettakaa ihmiset tuo jatkuva valittaminen ja köyhän esittäminen! Kaikki tietävät jo totuuden.
Ja hallitus....voi juma... laskee veroprosenttia näille rikkaille. Mikä hemmetin logiikka tuossakin on muu kuin pohjaton ahneus. Maailman mittapuulla Suomessa joka toinen on ökyrikas ja silti valittaa. Narsismi jyllää!
No esim minulla. Ei tuohon 500 000 juurikaan tarvitse, Asunto ja vähän sijoituksia niin se on siinä. Sen nyt saa palkasta säästämällä helpostikin.
Kannattaa hankkia nuorempana pääomaa ja sijoittaa se heti. Sitten ei tarvitse stressata vanhempana töiden suhteen.