Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisella ihmisellä on joku 500 000 - 1000000 omaisuus?

Vierailija
29.12.2022 |

Miten sellaisen saa. Monimiljonäärit ovat harvinaisia, mutta tuollaisia omaisuuksia vissiin ihmisillä alkaa olla aika yleisestikin, miten?

Kommentit (197)

Vierailija
121/197 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PalstaTrolli kirjoitti:

Vaikka työtä tekemällä ei välttämättä rikastu, niin laiskottelemalla köyhtyy melko varmasti.

Onko rikkaus siis aina aineellista?

Ei, mutta aineettomalla rikkaudella on vaikea maksaa laskuja.

Vierailija
122/197 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koska perin äitini ja isäni. Ei minusta huomaa että minulla on rahaa. Työkkärissä ne piti minua köyhänä, sanoivat että minulla ei ole elämänhallintaa ja olen työkyvytön muka ja yrittivät pakottaa kuntouttavaan työhön karenssin uhalla. Sanoin työkkärissä että jos tulee karenssi niin lähetän asianhoitajani tänne haastamaan oikeuteen ja niin teinkin. Ja sen jälkeen karenssi peruuntui puolessa tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/197 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen n. 50 vee keskituloinen totaali-yh, ja kyllä tuo puolen miljoonan omaisuus eläkeikään mennessä tulee hankittua. Tällä hetkellä omaisuutta on velattomassa asunnossa, rahastoissa ja tilillä n. 350000 edestä. Kaikki itse hankittuja, ei perintöjä. Shoppailu ja materia ei ole koskaan kiinnostanut. Elämän pikku mukavuuksiin olen kyllä panostanut. Meillä on pieni auto, jonkin verran ollaan lyhyillä ulkomaan reissuilla käyty, joskus käydään ulkona syömässä. Lapsen harrastukseen laitan mielelläni tonnin verran vuodessa. Pihistellä ei tarvitse, mutta turhaa tavaraa en pieneen kaupunkiasuntoon edes halua.

Jos olisi toinen aikuinen kuluja jakamassa, omaisuus olisi varmaan helpostikin tuo puoli miljoonaa.

Vierailija
124/197 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella harvalla suomalaisella on edes yli 100 000 euron omaisuutta, omaisuus on siis sitä mitä omistaa miinus velat.

Itselläni on velkaa vain asuntooni 40 000 euroa ja asunnon arvo on noin 80 000- 100 000 euroa.

Omaisuutta minulla on asunnosta siis noin 40 000-60 000 euroa+säästöt 10 000 euroa,auto noin 5000 euroa ja irtaimisto noin 5 000 euroa.

500 000-1 000 000 euron omaisuus saattaa olla ihan tavallisella pulliaisella eläkkeellä sitten kun on maksanu velkansa pois mutta harvinaista se on silti. 

Suomalaisten nettovarallisuuden keskiarvo v. 2020 oli 146 500 euroa ja mediaani 64 500 euroa.

Joka kertoo kuinka persaukista sakkia suomalaiset ovat.

Vierailija
125/197 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis voihan pariskunnalla olla vaikka asunto jonka arvo on 500t€ ja päälle vaikka sijoituksia toinen mokoma. Siis ihan taviksilla, toki vaatii vaatimatonta elämäntapaa ja viitseliäisyyttä ottaa selvää mihin kannattaa sijoittaa jne jos on pienet palkat.

Vierailija
126/197 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään iso omaisuus puoli milliä ei ole tänä päivänä. Tontin perin, noin sadantuhannen markan arvoinen. Rakensin hartiapankilla ison talon, rahaa meni joku 750 000 markkaa eli eli alle 150 000 nykyrahaa. Arvo nykyään noin 400 000. Siihen 40 vuoden työura, säästäväisesti eletty ja neljännesmiljoonan säästöt sijoituksissa. Perintönä vielä vanha talo noin 50 000 euron arvosta. Silti ei tässä itseään varakkaaksi tunne kun nykyään tili menee samaa vauhtia kuin tuleekin. Kohta eläkkeelle ja sitten aletaan syömään noita säästöjä. Kun kaikki kallistuu, kiinteistöverot ja vastaavat vievät ihan pirusti.

Vierailija
127/197 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei tarvita kuin DI:n koulutus ja paljon kärsivällisyyttä.

Vierailija
128/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 1.2 M€ En ole mielestäni rikas.

Vierailija
129/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkimalla hyvän koulutuksen, valmistumalla ajoissa ja käymällä töissä. Bonuksena hoitamalla taloutta hyvin ja säästämällä rahastoihin/osakkeisiin.

Vierailija
130/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että on ikää. Parikymppisenä minulla oli pienet tulot eikä muuta varallisuutta kuin vaatteet päällä ja polkupyörä. Nyt 62-vuotiaana taitaa olla yli millin edestä.

Vierailija
131/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rikas joka antaa muille 

Vierailija
132/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

131. Ja päätyy lopulta luuseriksi.

Vierailija
133/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä jotain perittyä omaisuutta on pohjalla tai avioliiton kautta saatua. Tietysti on poikkeuksiakin.

Tilastollisesti vain 21% miljonääreistä ovat perineet rahaa vaikka monesti kuvitellaan toista.

Vierailija
134/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla. Pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä. Työvuosina tienasin ja tein parit hyvät asuntokaupat. Nyt maksettu rivari ja mökki rantatontilla, sekä kohtuullinen perintö. Omaisuus noin 750 000. Ajattelen olevani pienituloinen, mutta kohtuullisen vakavarainen.

Vierailija
135/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 % vuosituotoilla omaisuus noin kaksinkertaistuu 10 vuoden välein. Erityisesti siis rahastoissa, joiden ei tarvitse maksaa luovutusvoitoista veroa. Jos 30-vuotiaana on onnistunut hankkimaan 100 000 euron sijoitusomaisuuden, 40-vuotiaana summa voi olla 200 000 ja 60-vuotiaana pienellä tuurilla jo 800 000 euroa.

Vierailija
136/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä jotain perittyä omaisuutta on pohjalla tai avioliiton kautta saatua. Tietysti on poikkeuksiakin.

Tai sitten vaan järkevää rahankäyttöä. Ei tuo summa mitenkään mahdoton ole keskituloisen kerätä (ennen mahdollista perintöä), mikäli tapana ei ole laittaa tiliä sileäksi samantein.

Aivan. Kun katson siskoni elämää. Naimisissa, ja molemmat on keskitulosia. Ollut yhdessä 23 vuotta. Molemmat sijoittaa ja nyt asunto velaton ja asuvat Töölössä. HE eivät elä yli varojen eikä osta mitään turhaa, niin yhtäkkiä sitä rahaa alkaa olemaan. Heillä on mökki ja vene jne. Muutenkin oma kaveripiiri ketkä ollut pitkään yhdessä, niin kaikilla pariskunnilla on talot ja autot ja rahaa. Se on sitä järkevää elämistä, niin voi ostella kaikkea eikä ole huolta mistään. Yksikään kaveri ei valita elämän kalleudesta, koska on varaa elää normaalia ja hyvää elämää. Enkä ikinä kuullut, että valittgavat leikkauksista jne. Heidän kaikkien asenne on se, että maksetaa nyt sitten, kun kuuluu ns maksaa. Yksi kaveripariskunta myi just kesän alussa talon pois, kun lapset muutti omilleen. Sitten ostivat vastavalmistuneen kerrostaloasunnon ja saiitä ei ole velkaa yhtään, koska talosta sai niin paljon rahaa, että jäi yli vielä kaiken päälle.

Vierailija
137/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle tuli perintönä vähän päälle 3miljoonaa ja siitä olen sit säästänyt ja sijoitellut osan,niin nykyisin on paljon enemmän:) T:Jaana 36v

Vierailija
138/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä elämä jää elämättä, jos koko iän vaan nuukailee ja miettii miten saada lisää rahaa. Jokainen tietysti saa elää tyylillään, mutta kyllä niistä rahoista pitäisi voida nauttiakin.

Vierailija
139/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä elämä jää elämättä, jos koko iän vaan nuukailee ja miettii miten saada lisää rahaa. Jokainen tietysti saa elää tyylillään, mutta kyllä niistä rahoista pitäisi voida nauttiakin.

Säästetään vanhainkotiin, jotta voidaan itse maksaa asiakasmaksut, eikä valtio.

Vierailija
140/197 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneella.

Ahne? Olen keskipalkkainen ja 2300€ nettopalkasta säästöön/sijoituksiin menee 1200€, loput laskuihin, ruokaan ja auton bensaan. Käyn töissä 20€ House merkkiset collegehousut jalassa. Ja näitä ostin 3kpl joskus 4 vuotta sitten. 15 vuotta vanhoja huppareita pidän kans päällä. Nämä ovat mun työvaatteet toimistolla. Se, että en tuhlaa ja kuluta niin sekö tekee minut ahneeksi? Se että en ahnehdi materiaa tekee minut ahneeksi? Anteeksi mitä?

Sitä rahaa vaan väkisin kertyy ja se kasvaa korkoa korolle efektillä itsekseen.