Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisella ihmisellä on joku 500 000 - 1000000 omaisuus?

Vierailija
29.12.2022 |

Miten sellaisen saa. Monimiljonäärit ovat harvinaisia, mutta tuollaisia omaisuuksia vissiin ihmisillä alkaa olla aika yleisestikin, miten?

Kommentit (197)

Vierailija
1/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä jotain perittyä omaisuutta on pohjalla tai avioliiton kautta saatua. Tietysti on poikkeuksiakin.

Vierailija
2/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla. Suvussamme on iso perintövarallisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka työtä tekemällä ei välttämättä rikastu, niin laiskottelemalla köyhtyy melko varmasti.

Vierailija
4/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunnalla on helpostikin vähintään puoli milliä yhteistä asuntolainaa, siihen kesämökkiä, venettä, pari autoa lisäksi niin puoli milliä (velkaa) per aikuinen on normia.

Ei perintöjä tässä vaiheessa. Asutaan jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
5/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kantakaupungista velattoman asunnon omistamalla. Siitä se 500.000e jo tulee.

Vierailija
6/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä jotain perittyä omaisuutta on pohjalla tai avioliiton kautta saatua. Tietysti on poikkeuksiakin.

Tai sitten vaan järkevää rahankäyttöä. Ei tuo summa mitenkään mahdoton ole keskituloisen kerätä (ennen mahdollista perintöä), mikäli tapana ei ole laittaa tiliä sileäksi samantein.

Vierailija
7/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The_Purge kirjoitti:

Se tehdään kahdella tapaa, joko:

Perustat yrityksen ja huijaat niin paljon kuin ehdit toista tai useampaa perustajaa ja hankkiudut muista eroon sopivalla hetkellä... ja kahmit itsellesi kaiken...

Tai sitten teet harmaata taloutta - suurin osa ilman kuittia...

Nämä kaksi tapaa ovat ahkerassa käytössä Suomessa...

No höpöhöpö, hyvätuloisella (kuitenkin keskiluokkaisella) pariskunnalla kertyy helposti tuollaiset säästöt ennen eläkkeellejääntiä. Eläkekin on parempi kuin monen palkka. Sitten jos on vain yksi perillinen, niin kivasti hän perii.

Vierailija
8/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo mikään uroteko ole? Olen itse nelikymppinen yksinhuoltaja ja mulla on noin 250 000 - 300 000 euron nettovarallisuus. Jos tässä olisi kumppani rinnalla, varmaan olisi paljon suurempikin. Tulen aikanaan perimään aika isosti, silloin menen tuon rajan yli reilusti. Plus ehtiihän tässä itsekin kartuttaa omaisuutta.

Uskon että ihan tavallisia palkansaajia on paljon tuossa puolen miljoonan omaisuusluokassa.

Vierailija
9/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isällä oli n. 700 000 euron omaisuus. Hän oli hyvin köyhästä perheestä, joten mitään perittyä tuossa ei ollut. Hän oli hyväpalkkaisessa työssä ja sijoittanut ihan jo ensimmäisistä kesätyörahoistaan. Isäni valitettavasti menehtyi hetki sitten ja minä ja siskoni perimme hänet. Jonain päivänä meidänkin omaisuus voi olla tuota luokkaa, jos vaan osaamme sijoittaa oikein ja onni potkaisee.

Vierailija
10/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän epäselväksi, että tarkoitatko velatonta omaisuutta? Jos et niin minulla on juurikin tuollainen n. 500 000 euron omaisuus, josta omassa asunnossa on vielä 150 000 e velkaa ja sijoitusasunnossa 50 000 e, joten velatonta on vain 300 000 e (asunnoissa, osakkeissa, rahastoissa ja tilillä). Ja ihan normaalina ihmisenä pidän itseäni, it-alalla töissä, tienaan enemmän kuin keskiverto-suomalainen, mutta ei ole mikään ökypalkka.

Vierailija
11/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämällä osakkeisiin säännöllisesti palkasta sekä säästeliäällä elämäntyylillä. Tuota olen tehnyt n. 20 vuotta ja osakesalkku n. 700 000€ + velaton asunto. Mahdollista kenelle vain, joka valmis ottamaan asioista selvää ja sitoutumaan pitkäjänteisesti.

Vierailija
12/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma yritys, sijoittaminen, kehität koko ajan osaamistasi, hankit hyviä kontakteja, tartut tilaisuuten aina kuin näet sellaisen, käytät rahojasi fiksusti

Vierailija
13/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä perittyä että oman yrityksen kautta saatua varallisuutta.

Vierailija
14/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vaan järkevää rahankäyttöä. Ei tuo summa mitenkään mahdoton ole keskituloisen kerätä (ennen mahdollista perintöä), mikäli tapana ei ole laittaa tiliä sileäksi samantein.

No ei varmaankaan, jos on pihi. Mutta ei tapahdu nopeasti kuitenkaan jos on ihan keskituloinen ihminen.

Vierailija
15/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä tekemällä, elämällä viisaasti.

Kyllä meillä menee milli kevyesti puhki omaisuutena, nelikymppisinä jäätiin ulos työmarkkinoilta ja nyt ollaan noin 55 ja töitä ei ole ikävä ja kela tukia emme harrasta.

Vierailija
16/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästämällä osakkeisiin säännöllisesti palkasta sekä säästeliäällä elämäntyylillä. Tuota olen tehnyt n. 20 vuotta ja osakesalkku n. 700 000€ + velaton asunto. Mahdollista kenelle vain, joka valmis ottamaan asioista selvää ja sitoutumaan pitkäjänteisesti.

Pelkillä palkkatuloilla? Ei mitään perittyä omaisuutta taustalla?

Onko isot palkkatulot?

Vierailija
17/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. Perittyä ja yrityksen myynnistä saatua. Verot maksettu kaikesta.

Vierailija
18/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana olin jo töissä viikonloput ja säästin asp-tilille. Asuntolainan sain maksettua pois kymmenessä vuodessa. Sitten menin naimisiin ja mies osti puolet asunnostani. Sijoitin saamani kauppahinnan osakkeisiin ja vähän myös palkkatuloista matkan varrella. Palkka on ollut vähän keskipalkkaa suurempi. Rahaa olen käyttänyt silti paljon mm. matkusteluun ja muuhun mukavaan, mutta lapsia ei ole ollut elätettävä. Nyt 25 vuoden jälkeen osakesalkku on yli miljoonan, mokia olen tehnyt sijoituksissa matkan varrella, mutta onnistumisia sitä enemmän.

Vierailija
19/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. Olemme nelikymppisiä, akateemisia, pieni- ja keskituloisia. Välillä ollaan oltu työttöminä, jopa molemmat samaan aikaankin, mutta se ei ole aiheuttanut mitään huolta tai stressiä.

Perittyä ja itse tienattua. Omaisuutta yli miljoonan euron arvosta. Meidän kummankin vanhemmat elää vielä, joten heiltä ei olla peritty mitään.

Varallisuus karttuu parhaiten silloin kun ei ole mitään näyttämisen halua. Tekee asioita itseään varten eikä miellyttääkseen muita. Ollaan ehkä vähän salavarakkaita.

Vierailija
20/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaankaan, jos on pihi. Mutta ei tapahdu nopeasti kuitenkaan jos on ihan keskituloinen ihminen.

Nopeasti se ei tapahdu, se on totta. Pihi ei tarvitse olla, mutta säästäväinen ehdottomasti.