Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna ostaa lahjoja lapsille

Vierailija
12.12.2024 |

Meillä on yhteinen pankkitili ja isot tuloerot, miehellä paljon isompi palkka kuin minulla. 

Hän on hankkinut koko perheelle kalliin matkan (joka ei minua heilauta ollenkaan) joululomalle ja osti nyt lapsille lahjaksi puhelimet, kalliit nekin. Sanoi sitten mulle, että "Mitään muuta ei sitten osteta! Sanon vaan, kun tunnen sut..." tarkoittaen, että törmään kuitenkin johonkin. 

Olisin halunnut ostaa lapsille jonkun henkilökohtaisen pikku lahjan tai pari, mutta tiedän että jos teen niin, Mies syyttää minua tuhlailusta, vaikka itse on pannut rahaa palamaan ihan huolella. 

Itse en koskaan olisi voinut hankkia hänen ostamiaan juttuja enkä olisi edes yrittänyt. Onko siis reilua, että minä en saa käyttää palkkaani omiin lahjoihin?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies toimitusjohtaja?

Vierailija
2/50 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, hänellä on muuten vaan hyvä palkka. Sinänsä se ei nyt olluy se pointti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin hienoa parisuhteessa kuin puolison sanelupolitiikka mikä kohdistuu aikuiseen ihmiseen. Etköhän sä nyt vaan osta lahjat ja sillä selvä.

Vierailija
4/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ostat lahjat lapsille runsaana, sinun lahjat ja välittäminen. Samoin mummut. Kun matka on ohi, eroa? Mies ei voi kontrolloida enää perhettä tai rahoja. Parisuhdekriisi. Sovitteleeko mies vai jatkaa samaa peliä.

Vierailija
5/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miehen kannan, sillä joku tolkku lahjojen määrässä on syytä olla. Mutta tuo kaikki teidän olisi pitänyt sopia yhdessä ja niin, että kummankin toiveet olisi huomioitu. Pystyttekö yleensä keskustemaan ja sopimaan asioista, tekemään kompromisseja vai meneekö muutkin asiat samaan tapaan?

Vierailija
6/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sitä miettii millainen säälittävä reppana näitä juttuja tekee tänne.

Onkohan sillä kavereita, minkä verran menee alkoholia.. itkeekö se yksinäisyyttään itsensä uneen. Äitikään ei rakasta.

Ja jonain päivänä kun se tekee elämänsä ainoan rohkeutta vaativan teon... millä tavalla se sen tekee... tuskin ainakaan hirttaytyy...

Vai onko se vahinko kun ei se pysty edes siihen.

Vierailija
7/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala millaisissa suhteissa ihmiset suostuu elämään 

Vierailija
8/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan ei anna. Pitääkö se sinua vankina lukollisessa komerossa tai kellarissa? Tällöin sinulla pitäisi olla hieman muita murheita mielessä kuin joululahjat. 

Vierailija
9/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, hänellä on muuten vaan hyvä palkka. Sinänsä se ei nyt olluy se pointti.

Ap

DI?

Vierailija
10/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole sun rahoja, ne on perheen rahoja siellä yhteisellä tilillä. Ihan samalla tavalla sun miehen palkka ei ole vain hänen, se on perheen rahaa. Kamalan itsekästä ajatella, että miehen tili on perheen rahaa, minun palkka on minun rahaa.

Koska olette yhteisestä tilistä sopineet, niin hyväksyt sen, että lasten lahjat on nyt ostettu. Hyviä lahjoja ovat.

Voit tietty keskustella miehen kanssa, että lopetetaan se yhteinen tili ja kumpikin maksaa perheen kuluista puolet, mutta jääkö sinulle silloin yhtään omaa rahaa?

Vierailija
11/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mies tekee, jos et tottele? Kiukuttelee? Anna kiukutella. Kun rauhoittuu, sano että sellainen ei oikein ole aikuisen miehen käytöstä. 

Vierailija
12/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ostat haluamasi lahjat lapsille.

Ja samalla avaat oman pankkitilin, siirrät palkan tulemaan sinne ja sanot miehelle, että jatkossa laitat 60 % (tai muu sopiva) palkasta yhteiselle tilille ja lopusta päätät ihan itse. 

Vierailija
13/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ostat lahjat lapsille runsaana, sinun lahjat ja välittäminen. Samoin mummut. Kun matka on ohi, eroa? Mies ei voi kontrolloida enää perhettä tai rahoja. Parisuhdekriisi. Sovitteleeko mies vai jatkaa samaa peliä.

Nämä erokehotukset on aina niin hupaisia. Mies jättää sukat yöpöydälle, eroa! Mies haluaa kaverien kanssa laivalle, eroa! Mies ei halua ostaa uutta autoa, eroa! Mies ei halua viidettä lasta, eroa! Mies ei halua anoppilaansa, eroa! Mies haluaa sinut a oppilaasi, eroa! Mies ei osallistu joulukorttien lähettämiseen, eroa! Teillä on erimielisyyttä lasten joululahjoista, eroa!

Ap, kyllä sinä voit ostaa omille lapsillesi lahjoja. Ei siitä tarvitse tehdä ero kysymystä eikä muutenkaan riitaa. 

Entä jos ostatte jotain kivaa sieltä matkalta? Mikset muuten arvosta miehesi ostamaa matkaa, koko perheen yhteistä lomaa? 

Vierailija
14/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä mies tekee, jos et tottele? Kiukuttelee? Anna kiukutella. Kun rauhoittuu, sano että sellainen ei oikein ole aikuisen miehen käytöstä. 

Onko miehen käytöksestä netissä uliseminen ja kiukuttelu aikuisen naisen käytöstä?

Vierailija
15/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole sun rahoja, ne on perheen rahoja siellä yhteisellä tilillä. Ihan samalla tavalla sun miehen palkka ei ole vain hänen, se on perheen rahaa. Kamalan itsekästä ajatella, että miehen tili on perheen rahaa, minun palkka on minun rahaa.

Koska olette yhteisestä tilistä sopineet, niin hyväksyt sen, että lasten lahjat on nyt ostettu. Hyviä lahjoja ovat.

Voit tietty keskustella miehen kanssa, että lopetetaan se yhteinen tili ja kumpikin maksaa perheen kuluista puolet, mutta jääkö sinulle silloin yhtään omaa rahaa?

Ei, vaan koska yhteisestä tilistä on sovittu, niin mies hyväksyy sen, että sieltä yhteiseltä tililtä saa sitten kumpikin ostaa tilin rajojen puitteissa haluamiaan asioita. 

Vierailija
16/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin hienoa parisuhteessa kuin puolison sanelupolitiikka mikä kohdistuu aikuiseen ihmiseen. Etköhän sä nyt vaan osta lahjat ja sillä selvä.

Kunhan hän sitten hoitaa oman osuutensa laskuista eikä valita miehen pihiyttä kun ei löydy rahaa sille yhteiselle matkalle.

Näitä näkee aika paljon kun nainen tuhlaa omat rahansa ja alkaa vaatia mieheltä kaikkea mahdollista.

Vierailija
17/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan koska yhteisestä tilistä on sovittu, niin mies hyväksyy sen, että sieltä yhteiseltä tililtä saa sitten kumpikin ostaa tilin rajojen puitteissa haluamiaan asioita. 

Rajojen puitteissa...

Eli jos mies tyhjentää yhteisen tilin vaikka alkoon, naisten on hyväksyttävä asia koska "miehellä on oikeus ostaa sieltä haluamiaan asioita"

Noinkohan se toimii

Vierailija
18/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko? Mies käy töissä, saa palkan ja nainen käyttää rahat ihmetellen sitten, että mikä tää kirje ulosotosta on, miksi mies ei ole maksanut lainaa pankille. Ihan vaan tilin rajojen puitteissa olen rahaa käyttänyt, miehen tulisi se ymmärtää ja maksaa ne lainojen kuukausierät jotenkin, eikös me ole sovittu, että meidän rahat on yhteisiä?

Vierailija
19/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän omakohtaisesti miltä tuntuu kun läheisyys ja välittäminen korvataan materiaalilla

Vierailija
20/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa AP ikävältä :( Minusta olisi kuitenkin hyvä, että ostat ne pienet henkilökohtaiset lahjat vaikka niistä omista rahoistasi,eikös se lasten ilo ole joulussa kuitenkin tärkein?

Kysyin omalta mieheltäni mikä olisi sopiva budjetti kahden lapsemme lahjoihin, meillä on siis yhteiset rahat, niin vastaus oli "osta mitä haluut, itketään sitten myöhemmin" :D Minusta on ihanaa, että saan hoitaa lahjahankinnat itse, koska jos mies on mukana, niin näen hänen ilmeestään, että laskuri pyörii päässä koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi