Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain vihdoin ajan lääkäriin masennuksen takia, ja lääkärin ehdotus oli "ota koira, se piristäis sun arkea" Näin työttömänä ja veloissa ei ihan noin vaan koiraa oteta

Vierailija
29.12.2022 |

Mainitsin selvästi, että on aamuja kun en vaan saa itseäni ylös sängystä koko päivänä. Tämäkö olisi koiralle mukavaa elämää? Mainitsin veloista ja surkeasta rahatilanteesta "No onhan sitä halpaa markettiruokaa"

Pillerit kouraan ja kotiin. Ja vielä mirtazapine, mikä on ihan hirveä lääke. Ollut minulla joskus aiemmin. Lihoin 30 kiloa 2 kuukaudessa ja nukuin vuorokaudet ympäri. Enpä taida enää mennä lääkäriin.

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin joskus 20v sitten kunnallisella psykologilla. Kertoili enimmäkseen omasta avioerostaan, sitten kehotti tilaamaan paikallislehden, josta näkee menot ja tapahtumat. OIkeasti mietin silloin, että kaikenlaiset sitä viroissa istuvatkin.

Vierailija
2/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen lääkärin olisi pitänyt ratkoa ap:n velkoja ja rahaongelmia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidilleni aina ehdotettiin neljännen lapsen tekoa. Onneksi ei tehnyt.

Vierailija
4/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli jossain vastaavassa, mutta minun lääkärini ratkaisu oli "ehkä se masennus siitä lieventyisi jos pukeutuisit pirteämmin" :D Pukeudun siis lähinnä vaan mustaan.

Vierailija
5/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehdotettiin samaa! Tosin olin työelämässä, ja juuri ja juuri sain työt hoidettua. Lääkäriin mennessäni olin siinä tilanteessa, että kotini oli kaatopaikka, en juuri enää peseytynyt, en jaksanut pitää enää minkäänlaista huolta tai järjestystä elämässäni. Ja lääkärin ehdotus: ota lemmikki, niin tulee syy tehdä asioita. Montakohan hamsteria tällaisten lääkäreiden vuoksi on kuollut ja mädäntynyt jonkun nurkkaan.

Vierailija
6/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen lääkärin olisi pitänyt ratkoa ap:n velkoja ja rahaongelmia?

No ei niihin rahaongelmiin auta ainakaan uusi kuluerä, eli koiran hankkiminen.

Vierailija
7/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä minun ja miespuolisen lääkärin keskustelu:

Lääkäri: "Seurusteletko?"

Minä vaikeena "En."

Lääkäri reippaalla ja pirteellä asenteella: "No ota poikaystävä! Saat muuta ajateltavaa!".

Masentuneena on hiukka hankalaa saada sitä parisuhdetta taiottua. Kuka kumma haluaisi päävikasen vaivoikseen? Ja millä energialla sen kumppanin jostain saisin? Oma mielialakin on niin matala, että en usko kelpaavani kellekään ja jos suihkussa käyntikin venyy ja vaatii ylivoimaisia ponnistuksia, kun kuka kumma tällaiseen raatoon kajoaisi? Kämppäkin sellaisessa kunnossa, että ketään ei kynnyksen yli voi laskea. Tällaiseen elämään toivotan toki tervetulleeksi uuden parisuhteen!

Vierailija
8/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkesi on sinulle kallis, ap, älä koskaan puhu ja kysele neuvoa mt-ongelmiisi tältä palstalta.

Vierailija
9/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin joskus 20v sitten kunnallisella psykologilla. Kertoili enimmäkseen omasta avioerostaan, sitten kehotti tilaamaan paikallislehden, josta näkee menot ja tapahtumat. OIkeasti mietin silloin, että kaikenlaiset sitä viroissa istuvatkin.

Mulle sanoi että kysyt vaikeita, oli sijainen.

Vierailija
10/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkesi on sinulle kallis, ap, älä koskaan puhu ja kysele neuvoa mt-ongelmiisi tältä palstalta.

Aika usein täällä on parempia neuvoja kuin terveydenhuollossa.

Vierailija
11/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä minun ja miespuolisen lääkärin keskustelu:

Lääkäri: "Seurusteletko?"

Minä vaikeena "En."

Lääkäri reippaalla ja pirteellä asenteella: "No ota poikaystävä! Saat muuta ajateltavaa!".

Masentuneena on hiukka hankalaa saada sitä parisuhdetta taiottua. Kuka kumma haluaisi päävikasen vaivoikseen? Ja millä energialla sen kumppanin jostain saisin? Oma mielialakin on niin matala, että en usko kelpaavani kellekään ja jos suihkussa käyntikin venyy ja vaatii ylivoimaisia ponnistuksia, kun kuka kumma tällaiseen raatoon kajoaisi? Kämppäkin sellaisessa kunnossa, että ketään ei kynnyksen yli voi laskea. Tällaiseen elämään toivotan toki tervetulleeksi uuden parisuhteen!

Masentuneena on suuri riski joutua hyväksikäytetyksi. Todella eettinen neuvo.

Vierailija
12/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Moni masentunut on kyllä kertonut, että juuri se rakas koira tai kissa on saanut nousemaan aamulla ylös sängystä. Ja että ylipäätään se, että pitää jostain toisesta huolta ja ajattelee sen hyvinvointia, tekee omalle  mielelle hyvää.  Itsekseen puhuminen tuntuu monesta omituiselta, mutta kuinka moni juttelee vaikka koiralleen? Todella moni!:-) Itsekin teen niin. 

Todella vastuuntuntoista on kuitenkin  kunnolla miettiä, että jaksaako siitä eläimestä oikeasti huolta pitää ja onko varaa sitä ruokkia.  Hienoa ap. Ei eläintä kannata todellakaan ihan vain kokeeksi ottaa, se ansaitsee hyvää hoitoa. 

Tsemppiä sinulle ap. Älä lannistu yhdestä lääkäristä - eivät kaikki ole huonoja, hyviäkin on. Parempaa uutta vuotta!

Vierailija
13/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni masennus, piti vain lyhyen sairausloman mutta kävi terapiassa pari vuotta, helpotti kun otti kissat eläinsuojeluyhdistyksestä. Tuli menoa ja meininkiä kotiin.

Mutta jos varat on vähissä, eläimen pito on kallista, eläinlääkäreiden palkkiot huikeita. Joten se voi syventää harmeja rahatilanteen ollessa huono.

Vierailija
14/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos haluaa kuolla.

Vierailija
15/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Moni masentunut on kyllä kertonut, että juuri se rakas koira tai kissa on saanut nousemaan aamulla ylös sängystä. Ja että ylipäätään se, että pitää jostain toisesta huolta ja ajattelee sen hyvinvointia, tekee omalle  mielelle hyvää.  Itsekseen puhuminen tuntuu monesta omituiselta, mutta kuinka moni juttelee vaikka koiralleen? Todella moni!:-) Itsekin teen niin. 

Todella vastuuntuntoista on kuitenkin  kunnolla miettiä, että jaksaako siitä eläimestä oikeasti huolta pitää ja onko varaa sitä ruokkia.  Hienoa ap. Ei eläintä kannata todellakaan ihan vain kokeeksi ottaa, se ansaitsee hyvää hoitoa. 

Tsemppiä sinulle ap. Älä lannistu yhdestä lääkäristä - eivät kaikki ole huonoja, hyviäkin on. Parempaa uutta vuotta!

Mun koiraan palaa 150e kuukaudessa. Kerran vuodessa kontrollikäynti kroonisen sairauden takia.

Vierailija
16/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ehdotettiin samaa! Tosin olin työelämässä, ja juuri ja juuri sain työt hoidettua. Lääkäriin mennessäni olin siinä tilanteessa, että kotini oli kaatopaikka, en juuri enää peseytynyt, en jaksanut pitää enää minkäänlaista huolta tai järjestystä elämässäni. Ja lääkärin ehdotus: ota lemmikki, niin tulee syy tehdä asioita. Montakohan hamsteria tällaisten lääkäreiden vuoksi on kuollut ja mädäntynyt jonkun nurkkaan.

En uskalla edes ajatella.

Hienoa lukea näitä näin vapaehtoisena eläinsuojelutyöntekijänä. Onneksi sinulla ja aloittajalla ei ole asiat niin huonosti, ettette olisi kyenneet kyseenalaistamaan terapeutin ääliömäistä neuvoja.

Vierailija
17/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos haluaa kuolla.

Lääkäri on hyvin hyvin vihainen

Vierailija
18/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo juurikin siitä masennuksesta, että kaikki saatavat neuvot kuulostavat mahdottomilta.  Jos vaan pääisi sen verran eteenpäin, että alkaisi katsella edullista koiraa esim. jos joku allerginen on luopumassa ja suunnitella miten ruokkia ja hoitaa sitten sitä koiraa, niin elämänhalu alkaisi voittaa.  

Vierailija
19/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa ulkopuolisen kometoida asiaasi.Koska ei kokennut samaa kuin sinä ja me ihmiset olemme aina yksilöitä,masetuneina tai terveinä.Lääkäreille ei kuitenkaan kuulu toisen ihmisen taloudellinen asema tai  velkaantuminen.Velkantuminen tosin aiheuttaa masennusta jo yksistään!  Julkinen puoli lääkärin saa vaihtaa,myös mielenterveys lääkärin tai hoitajan saa vaihtaa.Kaikki kun ei vaan toimi kaikkien kanssa.

Vierailija
20/141 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneena kaikki tuntuu vaikealta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän