Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietin muuttoa Jyväskylään,

Vierailija
28.12.2022 |

sillä haluaisin nauttia kunnon talvesta ja ostaa omakotitalon isolla tontilla. Rahat riittävät ihan kunnolliseen taloon ja tonttiin ja muutoinkin asialliseen elämään.

Ainut mutta on se, että olen sinkku enkä tunne paikallisia naisia. Kuinkahan helppo/vaikea minun olisi löytää itselleni puolisoa Jyväskylästä?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisi pitää huomioida taustasäteily

Se on kaupungeissa monituhatkertainen suosituksiin nähden.

Vierailija
22/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ MUUTA!!!!Voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että et tule viihtymään. Täällä ei pääse ulkopuolinen ns. piireihin saatika saa töitä, ellei tunne ketään paikkakuntalaista (täällä nepotismi vahvana). Asuin pari vuotta, ja onneksi pääsin muuttamaan pois. Maisemat on toki ihanat, mutta nämä syntyperältään Jyväskyläläiset ihmiset...... huh huh.

No tämä nyt on ihan höpönlöpöä. En ole syntyjään Jyväskylästä, mutta täällä on ollut todella helppoa päästä mukaan erilaisiin porukoihin. Jyväskylässä asuu ihmisiä eri puolilta Suomea, joten ei tämä mikään sisäsiittoinen takapajula ole. Rohkeasti vain tutustumaan ihmisiin esim. harrastuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No puoliso löytyy ihan yhtä helposti, kuin Tampereelta, Seinäjoelta, Oulusta tai Iisalmesta. Ei siihen asiaan juuri kaupunki vaikuta. Enemmän sinä itse siihen vaikutat.

Meinaat, että löydän puolison yhtä helposti Jyväskylästä kuin Helsingistä, jossa ymmärtääkseni moni korkeakoulutettu nainen tuskailee sen puolison löytämisen vaikeutta.

No ihan syystä jätin juuri Helsingin tuosta listasta pois. Se onkin ainut kaupunki, mistä olen tuollaista koskaan kuullut. Jyväskylässä ei ainakaan ole tuollaista ongelmaa.

Joo, tajusin kyllä pointin. Nauratti tuossa listassa Iisalmi, sieltä sitten puolisoa etsimään, jos kerran Jyväskylään ei kannata muuttaa.

Vierailija
24/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pupuhuhtaan muutat.

En muuta, olen vähän muita alueita kuten esim. Mäki-Mattia katsellut.

Mäki-Matissa on "vanhaa" rakennuskantaa, suosittelen tarkistamaan alueen kaavat, osittain ainakin on ollut rakennuskiellossa ja jotakin suojelumääräyksiä voi olla voimassa. Sellaisella talolla et tee mitään, jota pahimmillaan et saa edes korjata tai tehdä mitään muutoksia.

Vierailija
25/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttinen joku Jyväskylä. Kaupunki, joka on niin järkyttävä kahden maalaispitäjän yhdistelmä, että huhhuh. Yliopistolta voisi viedä yliopiston arvon, sillä siellä ei kasva muita kuin maalaistollukoita ja en edelleenkään ymmärrä, että miten siellä voi valmistua edes siedettävän tason maistereita. Niin puolueellinen opisto, jossa ei ole tieteellisen tutkimisen kanssa mitään tekemistä, koska et saa käyttää akateemista vapauttasi. Jos tykkää ajatuksesta, että vihreät ovat kaupunkisuunnittelussa ja vasemmisto vastaa taloudesta niin olet oikeassa kaupungissa. Vihreiden ansiosta kaikki julkinen liikenne on tuhottu, fiksu energiantuotanto on pilattu, kaikki ostokset tehdään automarketeissa ja oma auto on pakollinen. Vasemmisto on onnistunut siinä, että nepotismi kukoistaa firmassa kuin firmassa ja huumeongelma on aivan älytön Jyväskylän keskustassa ja asukkaiden tukemiset on aivan pohjalla. Tiet ovat ihan hirveässä kunnossa ja voit luottaa siihen, että kaupunki ei auta vanteiden uusimisessa kun tiet ne ensin tuhoaa.

Mutta hei, onhan se identifioinut itsensä valon kaupungiksi ja liikuntakaupungiksi. Tosin liikuntapaikat ovat niin sisäänpäin kallellaan, että ulkopuolisella ei niihin ole asiaa ja valoa saa omasta fikkarista. 

Vierailija
26/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pupuhuhtaan muutat.

En muuta, olen vähän muita alueita kuten esim. Mäki-Mattia katsellut.

Mäki-Matissa on "vanhaa" rakennuskantaa, suosittelen tarkistamaan alueen kaavat, osittain ainakin on ollut rakennuskiellossa ja jotakin suojelumääräyksiä voi olla voimassa. Sellaisella talolla et tee mitään, jota pahimmillaan et saa edes korjata tai tehdä mitään muutoksia.

Kiitos tiedosta. Mäki-Matti on yksi alueista, joita olen katsellut, muitakin alueita esim. (Jyskä) olen toki miettinyt.

Vierailija
27/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä sopii Prisma-perheille ja weeetee-ihmisille. 

Vierailija
28/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pupuhuhtaan muutat.

Omakotitalo isolla tontilla sieltä mistä?

No vaikka Palokka, Puuppola , Tikka, Vaajakoski , Kaunisharju jne..jne..

Vierailija
29/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on ihana paikka ja varmasti puoliso sieltäkin löytyy.

T: ikävä Jyväskylään

Vierailija
30/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on kiva kaupunki. Mäki-Matti on ok asuinalue.

Vierailija
31/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Sillä ajatuksella minäkin olen tätä mahdollista muuttoa lähestynyt, että eiköhän se puoliso saattaisi minulle löytyä.

Vähän tietysti mietityttää, jos Tinder on jonkun kirjoittajan mukaan täysin kuollut Jyväskylässä. En mä jaksa joka viikonloppu baariinkaan mennä.

Vierailija
32/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina täältä joku ylijäämänainen löytyy sullekin. Muutenhan tämä on junttien pääkaupunki.

Onko ihan pakko. Tyypillinen vastaushan tuo on täällä, kun joku kysyy jotain tämänlaista.

Vierailija
33/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Sillä ajatuksella minäkin olen tätä mahdollista muuttoa lähestynyt, että eiköhän se puoliso saattaisi minulle löytyä.

Vähän tietysti mietityttää, jos Tinder on jonkun kirjoittajan mukaan täysin kuollut Jyväskylässä. En mä jaksa joka viikonloppu baariinkaan mennä.

Millä alalla työskentelet? Ehkä kumppani löytyy työpaikalta :) Suosittelen myös kuntosaleja ja muita harrastusporukoita.

Vierailija
34/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla työskentelet? Ehkä kumppani löytyy työpaikalta :) Suosittelen myös kuntosaleja ja muita harrastusporukoita.

Kiitos vinkeistä. Töissä ei oikein ole minun ikäisiäni ja vapaita naisia ja työpaikkaromanssit taitavat olla muutoinkin vähän tulenarkoja. Jos homma menee puihin, niin sitten voi olla vähän kiusallista olla töissä.

Harrastusporukat voisivatkin olla yksi mahdollinen, kuntosaleilla taitaa olla niin, että ihmiset ovat siellä treenaamassa ja haluavat siihen keskittyä. Tai niin olen ainakin tältä palstalta ymmärtänyt.

Vierailija
35/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 vuotta Jyväskylässä asunnot. Pidän kovasti kaupungista ja halpaa asumista.

Vierailija
36/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin asuneena.

Vierailija
37/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pupuhuhtaan muutat.

AP haluaa Jyväskylään, eikä Jyväskylän maalaiskuntaan.

Vierailija
38/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pupuhuhtaan muutat.

Maalaiskuntaa ei ole ollut vuosikausiin, kyllä nuo kaikki ihan kaupunkiin kuuluu.

Vierailija
39/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pupuhuhtaan muutat.

Maalaiskuntaa ei ole ollut vuosikausiin, kyllä nuo kaikki ihan kaupunkiin kuuluu.

Sen verran olen ehtinyt katsella eri alueita,, että ihan tuonne Palokan tai Puuppolan leveysasteille en ajatellut muuttaa. Tuota mainitsemaani Jyskää olen esimerkiksi miettinyt.

Vierailija
40/60 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pupuhuhtaan muutat.

Sen verran olen ehtinyt katsella eri alueita,, että ihan tuonne Palokan tai Puuppolan leveysasteille en ajatellut muuttaa. Tuota mainitsemaani Jyskää olen esimerkiksi miettinyt.

Palokka on Jyskään verrattuna todellakin parempaa aluetta. Kaikin mahdollisin meritein.