Mietin muuttoa Jyväskylään,
sillä haluaisin nauttia kunnon talvesta ja ostaa omakotitalon isolla tontilla. Rahat riittävät ihan kunnolliseen taloon ja tonttiin ja muutoinkin asialliseen elämään.
Ainut mutta on se, että olen sinkku enkä tunne paikallisia naisia. Kuinkahan helppo/vaikea minun olisi löytää itselleni puolisoa Jyväskylästä?
Kommentit (60)
Älä muuta. Tänne ei tarvita yhtään enempää ihmisiä. Varsinkaan miltään vauva palstalta
Älä muuta: Keltinmäki, Mäyrämäki, Myllylampi, Köhniö, Kangaslampi, Vaajakoski, Laajavuori, Kortepohja, Kuokkala. Näissä pohjasakkaa.
Yliopistokaupinki ja kasvukeskus. Hyvin sieltä löytää naisystävän jos on itse kumppanimateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta: Keltinmäki, Mäyrämäki, Myllylampi, Köhniö, Kangaslampi, Vaajakoski, Laajavuori, Kortepohja, Kuokkala. Näissä pohjasakkaa.
Niistähän ei pääse pois muualle tutustumaan ihmisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupuhuhtaan muutat.
Omakotitalo isolla tontilla sieltä mistä?
No vaikka Palokka, Puuppola , Tikka, Vaajakoski , Kaunisharju jne..jne..
AP haluaa Jyväskylään, eikä Jyväskylän maalaiskuntaan.
Maalaiskuntaa ei ole ollut vuosikausiin, kyllä nuo kaikki ihan kaupunkiin kuuluu.
Sen verran olen ehtinyt katsella eri alueita,, että ihan tuonne Palokan tai Puuppolan leveysasteille en ajatellut muuttaa. Tuota mainitsemaani Jyskää olen esimerkiksi miettinyt.
Palokka on Jyskään verrattuna todellakin parempaa aluetta. Kaikin mahdollisin meritein.
Palokka on Rantuetta lukuunottamatta hometaloaikautta. Keskusta on täynnä valesokkelihirvityksiä. Haukkala on hienommalle väelle hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistokaupinki ja kasvukeskus. Hyvin sieltä löytää naisystävän jos on itse kumppanimateriaalia.
Kiitos viestistä ja rohkaisusta. Omasta mielestä olen kumppanimateriaalia, mutta muuthan tämän asian toki lopulta päättävät.
Naisenemmistö tarkoittaa Jyväskylässä feminististä kulttuuria. Mutta on täällä hyviäkin puolia. Kirittäret ovat ihqui ja MM-ralli on tietysti vuoden kohokohta. Jotain keikkiojakin on joskus.
Jyväskylässä se yksi jyrkkä harju on aavemainen.
Mäkin voisin muuttaa jos töitä löytyy. Mua ei haittais vaikken pääsis paikallisiin piireihin koska viihdyn hyvin yksin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No puoliso löytyy ihan yhtä helposti, kuin Tampereelta, Seinäjoelta, Oulusta tai Iisalmesta. Ei siihen asiaan juuri kaupunki vaikuta. Enemmän sinä itse siihen vaikutat.
Meinaat, että löydän puolison yhtä helposti Jyväskylästä kuin Helsingistä, jossa ymmärtääkseni moni korkeakoulutettu nainen tuskailee sen puolison löytämisen vaikeutta.
No ihan syystä jätin juuri Helsingin tuosta listasta pois. Se onkin ainut kaupunki, mistä olen tuollaista koskaan kuullut. Jyväskylässä ei ainakaan ole tuollaista ongelmaa.
Miten niin ei ole? Jyväskylä nimenomaan on hyvin naisenemmistöinen kaupunki yliopiston takia.
Tätä minä nimenomaan olen ajatellut muuttoni perusteena. Jos Jyväskylä on naisenemmistöinen kaupunki ja sinne tulee esim. opiskelijoita muualta, niin jäävätkö he sitten kaupunkiin töihin ja ovat valmiita perheen perustamaan ja jäämään sinne asumaan vai karkaavatko he muihin kaupunkeihin.
Kun en tätä tiedä, niin kysyin. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, niin Helsingissä naisilla tuntee olevan vaikeuksia löytää kumppania. Sitä en tiedä, onko Jyväskylässä naisilla sama ongelma.
Mitä on feministinen kulttuuri? Millä tavoin tuo häiritsevänä ilmenee Jyväskylässä?
Tervetuloa! Kyllä tää ihan hyvä kaupunki on. T: nuori sinkkunainen Jyväskylästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupuhuhtaan muutat.
Maalaiskuntaa ei ole ollut vuosikausiin, kyllä nuo kaikki ihan kaupunkiin kuuluu.
Sen verran olen ehtinyt katsella eri alueita,, että ihan tuonne Palokan tai Puuppolan leveysasteille en ajatellut muuttaa. Tuota mainitsemaani Jyskää olen esimerkiksi miettinyt.
Leppälahdessa on mukavan väljää ja rauhallista. Tervetuloa!!
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa! Kyllä tää ihan hyvä kaupunki on. T: nuori sinkkunainen Jyväskylästä.
Kiitos toivotuksista. Ehkä minä lopulta repäisen ja muutan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä on paljon muualta muuttaneita, yliopiston vuoksi.
Ja siitä syystä on paljon sinkkunaisia tarjolla.
Mäki-Matti on lähes keskustaa, ja tosi haluttuja taloja jos joskus vapautuu. Idyllinen alue, ei uskoisi että on pienen kävelymatkan päässä ydinkeskustasta. Mannila ennen Palokkaa on haluttua aluetta myös, näkyy hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mäki-Matti on lähes keskustaa, ja tosi haluttuja taloja jos joskus vapautuu. Idyllinen alue, ei uskoisi että on pienen kävelymatkan päässä ydinkeskustasta. Mannila ennen Palokkaa on haluttua aluetta myös, näkyy hinnoissa.
Huomasin tämän saman, kun kävin Jyväskylässä viime kesänä ja pyörähdin nimenomaan Mäki-Matin alueella. Oikein idyllistä ja kaunista näytti olevan. Tuota Mannilaa en tiennytkään, kiitos vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupuhuhtaan muutat.
Palokka on Jyskään verrattuna todellakin parempaa aluetta. Kaikin mahdollisin meritein.
No ei Jyskäkään mitenkään huonoa aluetta ole. Rauhallista omakotitalolähiötä, jossa alakoulu ja Vaajakosken palvelut lähellä. Metsään ja järveen pääsee helposti, niin kuin toki suunnilleen missä tahansa muuallakin Jyväskylässä. Jyskässä bonuksena todella suoraviivainen ja kiva rantareitti kaupunkiin, jos tykkää pyöräillä.
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta: Keltinmäki, Mäyrämäk i, Myllylampi, Köhniö, Kangaslampi, Vaajakoski, Laajavuori, Kortepohja, Kuokkala. Näissä pohjasakkaa.
Luettelit juuri noin puolet Jyväskylän asuinalueista. Noista ainoat oikeasti huonot asuinalueet taitaa nykyään olla Kangaslampi ja Pupuhuhta, jonka taisit vahingossa unohtaa listasta. Esim. Kuokkalassa ja Kortepohjassa asuu paljon opiskelijoita, ja Keltinmäkikin on nykyään aika kaukana siitä 20 vuoden takaisesta Keltinmäestä, minkä ihmiset edelleen muistaa. Ei toki mitään rikkaita asuinalueita, mutta ei nuo nyt mitään suoranaisia ghettojakaan edusta.
Miten niin ei ole? Jyväskylä nimenomaan on hyvin naisenemmistöinen kaupunki yliopiston takia.