Mietin muuttoa Jyväskylään,
sillä haluaisin nauttia kunnon talvesta ja ostaa omakotitalon isolla tontilla. Rahat riittävät ihan kunnolliseen taloon ja tonttiin ja muutoinkin asialliseen elämään.
Ainut mutta on se, että olen sinkku enkä tunne paikallisia naisia. Kuinkahan helppo/vaikea minun olisi löytää itselleni puolisoa Jyväskylästä?
Kommentit (60)
ÄLÄ MUUTA!!!!Voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että et tule viihtymään. Täällä ei pääse ulkopuolinen ns. piireihin saatika saa töitä, ellei tunne ketään paikkakuntalaista (täällä nepotismi vahvana). Asuin pari vuotta, ja onneksi pääsin muuttamaan pois. Maisemat on toki ihanat, mutta nämä syntyperältään Jyväskyläläiset ihmiset...... huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Aina täältä joku ylijäämänainen löytyy sullekin. Muutenhan tämä on junttien pääkaupunki.
No kai sieltä nyt muitakin kuin ylijäämänaisia löytyy? Ihan normaali työssäkäyvä nainen kelpaa, mitään baareissa viihtyvää elämäntapatyötöntä en kelpuuta.
No puoliso löytyy ihan yhtä helposti, kuin Tampereelta, Seinäjoelta, Oulusta tai Iisalmesta. Ei siihen asiaan juuri kaupunki vaikuta. Enemmän sinä itse siihen vaikutat.
Jyväskylässä on paljon muualta muuttaneita, yliopiston vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Pupuhuhtaan muutat.
Omakotitalo isolla tontilla sieltä mistä?
Tamperelaisena koen että Jyväskylä on kylmä kuin Lappi. Eli jäähtyy aina aikaisemmin kun on "pohjoisessa" ja lämpenee myöhemmin.
Olen asunut kauan Jkl. Muuten ihan ok kaupunki mutta kivaa miestä, varsinkaan herrasmiestä täältä on turha etsiä. Olen jo luovuttanut, en jaksa edes etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Pupuhuhtaan muutat.
En muuta, olen vähän muita alueita kuten esim. Mäki-Mattia katsellut.
Tinder ainakin on ihan kuollut Jyväskylässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kauan Jkl. Muuten ihan ok kaupunki mutta kivaa miestä, varsinkaan herrasmiestä täältä on turha etsiä. Olen jo luovuttanut, en jaksa edes etsiä.
Yksin jäät, kun nuoremmat vievät sun herrasmiehet.
Vierailija kirjoitti:
No puoliso löytyy ihan yhtä helposti, kuin Tampereelta, Seinäjoelta, Oulusta tai Iisalmesta. Ei siihen asiaan juuri kaupunki vaikuta. Enemmän sinä itse siihen vaikutat.
Meinaat, että löydän puolison yhtä helposti Jyväskylästä kuin Helsingistä, jossa ymmärtääkseni moni korkeakoulutettu nainen tuskailee sen puolison löytämisen vaikeutta.
Karmee paikkahan tää on. Pieni paikkakunta. Samat ihmiset pyörii ympyrää. Itse täällä jumissa vanhempien takia. Ehkä sitten, kun ovat haudattu, pääsee pois täältä. En keksi mitään hyvää sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tinder ainakin on ihan kuollut Jyväskylässä.
Mitäs olette niin nirsoja 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina täältä joku ylijäämänainen löytyy sullekin. Muutenhan tämä on junttien pääkaupunki.
No kai sieltä nyt muitakin kuin ylijäämänaisia löytyy? Ihan normaali työssäkäyvä nainen kelpaa, mitään baareissa viihtyvää elämäntapatyötöntä en kelpuuta.
Jos olet siinä iässä, että opiskelijahempukan saat jallitettua, niin onnistuu. Jos olet jo aikamies, niin kyllä ne löydöt tuppaavat sitä päihdekuntoutujaa olla. Toki yrittää saa.
Yöelämä on surkeaa ja ruokapaikatkin ovat marketeissa. Bensa on kalleinta. Julkiset ei kulje oikein missään ja maksavat taksin verran. Lentokenttä on, mutta ei yhtään lentovuoroa. Junalla pääsee pari kertaa päivässä pois täältä.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä on paljon muualta muuttaneita, yliopiston vuoksi.
Tätä minä juuri mietin, että jäävätkö kaupunkiin vai suuntaavatko pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että löydän puolison yhtä helposti Jyväskylästä kuin Helsingistä, jossa ymmärtääkseni moni korkeakoulutettu nainen tuskailee sen puolison löytämisen vaikeutta.
No ihan syystä jätin juuri Helsingin tuosta listasta pois. Se onkin ainut kaupunki, mistä olen tuollaista koskaan kuullut. Jyväskylässä ei ainakaan ole tuollaista ongelmaa.
Älä muuta. Kamala paikkakunta. Valtavaa simputusta kaupungin taholta, jos mitään palveluita tarvitset. Itse toivon, että pääsisin muuttamaan täältä pois (ei ole helppoa on, kun on perhe mm. lasten koulut ja opiskelut, puolison työt).
T. yli 40 vuotta Jyväskylää, ja jo riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet siinä iässä, että opiskelijahempukan saat jallitettua, niin onnistuu. Jos olet jo aikamies, niin kyllä ne löydöt tuppaavat sitä päihdekuntoutujaa olla. Toki yrittää saa.
Yöelämä on surkeaa ja ruokapaikatkin ovat marketeissa. Bensa on kalleinta. Julkiset ei kulje oikein missään ja maksavat taksin verran. Lentokenttä on, mutta ei yhtään lentovuoroa. Junalla pääsee pari kertaa päivässä pois täältä.
No ei nyt valehdella tartte. Junia kulkee vuorokaudessa vaikka kuinka monta, bussit kulkee kattavasti ja tiheään, lentojakin on vähintään ne pari päivässä. Bensa on kallista koko maassa, ruokapaikkoja on enemmän nimenomaan muualla, kuin niissä marketeissa. Valitettavan ketjupainotteisesti kylläkin. Yöelämästä en tiedä mitään, kun en enää harrasta.