Mitä asioita et ikinä tekisi ammatissasi/työssäsi nähtyjen asioiden vuoksi?
Tällaisia kiertää Instagramissa lähinnä terveydenhuollon ihmisten kertomina, mutta näitä on mielenkiintoista kuulla muutenkin!
Olen sosiaalityöntekijä enkä ikinä suostuisi järjestelyyn, jossa puolisoni hoitaa (tai "hoitaa", sehän tässä on riskinä) kaikki perheemme raha-asiat eikä minulla ole mitään tietoa siitä, millä tolalla asiat ovat. Parhaissa tapauksissa näissä on vielä ainoastaan yhteinen tili, ei omia tilejä kuin korkeintaan sillä asioita huonosti hoitavalla osapuolella. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, kun jonkun säntillistä elämää elävän henkilön palkat ja etuudet on pelattu tai pyöritetty ties mihin hämäriin säätöihin ja asumiskulut, vakuutukset, sähkölaskut ja jopa lasten harrastukset jääneet maksamatta.
Kommentit (642)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää ikinä moiti niitä, jotka tekevät pilaa sosiaalialan asiakkaista. Ala on niin raskas, että huumorin kautta pärjää. Siinä kohtaa kun joku on neljästi yrittänyt kahden päivän aikana itsemurhaa ei hirveästi enää surkuttelulla pysy työkykyisenä.
Ja vaaleanpunaista elämää eläneet hempeilijät voivat jättää vastaamatta.
Jos sinulla on tarve tehdä pilaa jonkun itsemurhayrityksestä, olet täysin väärällä alalla. Musta huumori on tarpeen raskaissa tehtävissä, mutta toisen ihmisen kustannuksella sen ei silti tarvitse tapahtua. Toivottavasti ymmärrät hakeutua muihin hommiin.
Samaa mieltä. Vuosikausia olen ollut sosiaalialalla ja vielä ei ole tarvinnut turvautua työssäjaksamista vahvistavaan huumoriin joka on asiakkaiden pilkkaa. Yleensä ne työkaverit, jotka sitä tekee ja naamioi sen hassun hauskaksi huumoriksi, joka auttaa jaksamaan, ovat raskaita ja osin osaamattomiakin työkavereita. Todella hurttia huumoria harrastetaan meilläkin, mutta se ei koskaan ole pilkkaavaa tai johonkin asiakkaaseen kohdistuvaa. Osataan käsitellä haastavat tilanteet muulla tavoin.
Veisi lastani päiväkodin kesäpäivystykseen. Jos minulla olisi puoliso, jakaisin lomat niin että lapsen ei tarvitsisi mennä heinäkuussa päiväkotiin.
Yleensä heinäkuussa yhdistetään monta eri päiväkotia, joka tarkoittaa sitä että siellä on toisilleen tuntemattomia lapsia ja aikuisia sikin sokin. Lapsia voi olla reilusti yli toista sataa, päiväkodin tiloissa joissa normaalisti on max.sata lasta. Suuri osa työntekijöistä on opiskelijoita kesätyössä.
T:Varhaiskasvattaja joka vuorotteli kesälomat puolisonsa kanssa (ei koko kesälomaa, riitti aina muutama viikko vuorottelua mutta en laittaisi lastani päiväksikään kesäajan päiväkotiin)
Veisi alle 3-4 -vuotiasta lasta päiväkotiin.
- t. "varhaiskasvattaja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajaisi pyörällä tai millän vehkeellä ilman kypärää, autolla ilman turvavyötä enkä juoksisi altaalla.
Entä, jos haluaa kuolla?
Todella huonoja it sarikonsteja nämä. Loukkaannut vain veemäiseesti ja elämäsi käy entistä hirveämmäksi. Plus et pysty enää kunnollista it saria edes yrittämään vammoiltasi.
En kertoisi papille enkä diakonille asioita joiden haluan pysyvän salassa. En päästäisi lasta rippikouluun, en edes isoseksi enkä yövahdiksi. En tekisi seurakunnassa vapaaehtoista työtä enkä antaisi rahaa. En äänestäisi seurakunta vaaleissa. T. seurakunnassa 20 v.
Miksi mun kommenttia ei julkaista? 'Hyväksynnän jälkeen' luki.
Lähettäisi haastehakemusta oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omista autoa.
-automekaanikko
Millä automekaanikko sitten ajelee? Vai onko sulla leasing auto?
Kävellen, pyörällä joskus bussilla.
entä jos asuisit keskellä metsää, millä ajaisit sitten?
Olen asunut keskellä metsää, kävelin ja ajoin pyörällä, bussia siellä ei kulkenutkaan kuin kerran päivässä edes-takas, niillä mentiin. Mitä kummaa siinä on.
En veisi koiraani koirahoitolaan. Jos veisin, kysyisin A) onko hoitolanpitäjällä itsellään mitään eläinalan koulutusta ja B) mitä harjoittelijat saavat hoitolassa tehdä.
Toimisi bulvaanina kenellekään.
Ryhtyisi yrittäjäksi ravintoa-alalle, vaatekauppiaaksi tai gryndaajaksi. t kirjanpitäjä
Kun suunnittelisin varaavani koiralleni ajan hammaskivenpuhdustukseen, kysyisin tekeekö puhdistuksen. eläinlääkäri, klinikkaeläinhoitaja vai kuka vaan, esim työssäoppija tai avustaja. Jättäisin väliin, jos kyse viimeksi mainituista.
En koskaan menisi naimisiin muslimin kanssa. T.lastenvalvoja
En ryhdy suhteeseen vankilaan joskus joutuneen kanssa, ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
En ota suolakurkkuja tai karkkeja irtomyynnistä enkä oikein muutakaan, en osta kaupan laitteella puristettua mehua.
Pesen kädet aina kun kosken rahaan.
Pahanmakuisimmat karkit ovat pusseissa, tiedän etteivät kaikki ole samaa mieltä, mutta pysyn kannassani siitä huolimatta. Miksei irtokarkkeja myydä myös minipusseissa, silloin se toimisi hygieenisemmin.
En ostaisi (tai halua että kumppani ostaisi minulle) kulta- tai varsinkaan timanttisormusta. T. kaivostutkija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkityöntekijänä voin allekirjoittaa kaiken mitä AP viestissäsi kerroitkin. Lisäksi en ikinä ottaisi kulutusluottoja maksaakseni muita kulutusluottoja.
Vakuutusneuvojana lisäisin vielä, pidä luottotiedot puhtaana.
Ja osana näitä: En takaisi kenenkään lainaa.
En myöskään ole koskaan ottanut yhdessä asuntolainaa kenenkään kanssa. Puolison kanssa meillä on omat asuntolainat. Toki yhteinen asunto on (ollut) molempien asuntolainojen vakuutena. Minä olen iainani maksanut. Jos puolisoni ei pystyisi maksamaan omaansa, tekisimme niin, että minä ostaisin lisää osuutta asunnosta.Mikä mahtaa olla tämän homman pointti? Maksatte käytännössä turhaan lainakulut kahteen kertaan ( siis ne kaikki pankin avaus ja lyhennys yms palvelumaksut) lopputulos on kuitenkin se että omistatte asuntonne yhdessä. Myöskin tuollaisen lisäosuuden ostaminen toiselta maksaa aika paljon kun ottaa huomioon kaikki siitä koituvat kustannukset. Joskus sitä miettii että ovatko nykyajan ihmiset enään yhdessä tosissaan.
Jos toinen esim. erossa jättää maksamatta oman osuutensa yhteisestä lainasta, toinen maksaa.
En ottaisi vakavasti ihmistä joka jo toisilla treffeillä sanoo toista sielunkumppaniksi ja että rakastaa sekä kaikki exät olivat hulluja.
Mäkään en veisi lastani kesäpäivystykseen. Ekana työpäivänäni mentiin suoraan aamupalalle lasten kanssa, mun odotettiin jakavan ruuat ja juomat tuntemattomille lapsille tietämättä kenenkään allergioita ja ruokavalioita. Joo, ne luki kansiossa jossain kaapissa, mutta sitä ehdin lukea vasta iltapäivällä. Lapset kyseli äitiä heti aamusta alkaen lakkaamatta, kun olivat vieraassa talossa vieraiden ihmisten kanssa.
En veisi alle 3-4v lasta päiväkotiin.