Pojan uusi tyttöystävä on uskossa, en tiedä mitä ajatella
Ei siis ole mikään lestadiolainen tai vastaava. Muuten vain uskovainen. Tuli kuulemma uskoon viime keväänä.
Tämä kuitenkin näkyy niin että hän on monessa asiassa ns. "vanhanaikainen" ja kannattaa esim. perinteisiä perhearvoja.
Joten outoa että 25-vuotias nainen on tuollainen... Miten itse suhtautuisit?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nikki-92 kirjoitti:
Sehän on vain hyvä. Todennäköisesti hän on silloin hyväntahtoinen, uskollinen ja rehellinen kumppani. Se, että hän kenties rukoilee pojallesi / kelle tahansa siunausta ja varjelusta, ei varmasti ole keltään pois. Ei uskovaisuus kenestäkään täydellistä kumppania tai ihmistä tee, mutta usein heillä kyllä on parempi moraali ja halu toimia oikein kaikilla elämän osa- alueilla.
Jatka vaan p*skan puhumista. Uskovaiset eivät halua toimia oikein vaan uskontonsa mukaan. Eivät välttämättä vaikka hyväksy seksuaalivähemmostöjä tai yksinhuoltajuutta. Millainen ihminen ajattelee että yksi vanhempi ei voisi kasvattaa lapsesta kunnon kansalaista tai että, rakkaus kuuluu vain osalle ihmisistä?
Itseasiassa avioero on sallittu Raamatussa. Mutta tottakai lapselle on parempi, jos hänellä on ydinperhe, kuin että hänet kasvattaa vain toinen vanhemmista. Miksi kenenkään pitäisi 'hyväksyä' seksuaalivähemmistöt? Kyllä minä hyväksyn, että niitä on olemassa, mutta ei minun tarvitse pitää esimerkiksi transihmisten tarpeesta transitioitua.
Transsukupuolisuus ei ole seksuaalivähemmistö. Toivoisin että, hyväksyisit että minä vaikka voin homoseksuaalina miehenä etsiä itselleni miehen eikä minun ole pakko mennä yhteen naisen kanssa tai elää loppuelämääni yksin.
Sinä voit tehdä kaikkea mitä on laillista tehdä. En minä aio tai pysty mitään sellaista estämään. Saarnat on tarkoitettu niille, jotka etsivät Jumalaa. Ihan oikeasti monet nuoret ovat lgbtq-liikkeessä vain sen kapinallisuuden ja trendikkyyden vuoksi. Ja siihen minä vedän rajan (ja kirkon tulisi myös), että homoseksuaaleja ei voida vihkiä kirkossa. Ihan vapaasti voitte perustaa oman uskon, mutta perinteiseen kirkkoon ei voida ynnätä uusia asioita.
Kristinusko on rakkautta vastaan oleva uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nikki-92 kirjoitti:
Sehän on vain hyvä. Todennäköisesti hän on silloin hyväntahtoinen, uskollinen ja rehellinen kumppani. Se, että hän kenties rukoilee pojallesi / kelle tahansa siunausta ja varjelusta, ei varmasti ole keltään pois. Ei uskovaisuus kenestäkään täydellistä kumppania tai ihmistä tee, mutta usein heillä kyllä on parempi moraali ja halu toimia oikein kaikilla elämän osa- alueilla.
Kai tämä oli vitsi? Mikään maan päällä ei ole niin itsekäs ja tuomitseva olento kuin johonkin uskontoon kuuluva ihminen.
Kumpi meistä kirjoitti tuomitsevan viestin? Sinä vai minä? Voin antaa vinkin, että minä se en ainakaan ollut. Uskossa on olennaista katua syntejään, eli tarkastella itsensä läpi raadollisesti, ja päästä eroon niistä piirteistä ja toimintatavoista, joista Jumala ei pidä. Kun on itsensä ruotinut, on lupa huomauttaa muille heidän synneistään. Viestisi perusteella olet täynnä vihaa.
Eli seksuaalivähemmistöihin kuuluvien tulisi "eheytyä" heteroiksi?
Itse en ole edes perehtynyt koko asiaan, koska en ole lesbo. Sinun kannattaa lukea Raamattu läpi ja tehdä omat päätelmäsi. Muistaakseni Jeesus ei mainitse homoseksuaaleista mitään, mutta muissa kohdissa siitä kyllä mainitaan syntinä.
Sanotaan että, kahden miehen välinen seksi on Jumalalle järkytys. Ei sillä oikeastaan ole mitään väliä mitä Raamatussa sanotaan vaan sillä miten kristityt itse suhtautuvat asioihin.
Mutta miksi ketään homoseksuaalia kiinnostaa mitä uskovaiset ajattelevat hänen toiminnastaan? Ei minua uskovana kiinnosta seksuaalivähemmistöjen, wokejen, hindulaisten tai kenenkään muun kuin Jumalan mielipiteet.
Eihän se kiinnostakaan, ateisteilla vain on tapana tuputtaa uskomuksiaan kaikille ei-ateisteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nikki-92 kirjoitti:
Kai tämä oli vitsi? Mikään maan päällä ei ole niin itsekäs ja tuomitseva olento kuin johonkin uskontoon kuuluva ihminen.
Kumpi meistä kirjoitti tuomitsevan viestin? Sinä vai minä? Voin antaa vinkin, että minä se en ainakaan ollut. Uskossa on olennaista katua syntejään, eli tarkastella itsensä läpi raadollisesti, ja päästä eroon niistä piirteistä ja toimintatavoista, joista Jumala ei pidä. Kun on itsensä ruotinut, on lupa huomauttaa muille heidän synneistään. Viestisi perusteella olet täynnä vihaa.
Eli seksuaalivähemmistöihin kuuluvien tulisi "eheytyä" heteroiksi?
Itse en ole edes perehtynyt koko asiaan, koska en ole lesbo. Sinun kannattaa lukea Raamattu läpi ja tehdä omat päätelmäsi. Muistaakseni Jeesus ei mainitse homoseksuaaleista mitään, mutta muissa kohdissa siitä kyllä mainitaan syntinä.
Sanotaan että, kahden miehen välinen seksi on Jumalalle järkytys. Ei sillä oikeastaan ole mitään väliä mitä Raamatussa sanotaan vaan sillä miten kristityt itse suhtautuvat asioihin.
Mutta miksi ketään homoseksuaalia kiinnostaa mitä uskovaiset ajattelevat hänen toiminnastaan? Ei minua uskovana kiinnosta seksuaalivähemmistöjen, wokejen, hindulaisten tai kenenkään muun kuin Jumalan mielipiteet.
Koska se tuntuu niin v*t*n pahalta kun ei hyväksytä mua sellaisena kuin olen.
Mitäs jos kertoisin että vaikka olisit 110% hetero niin ei sinua silloinkaan joka klubiin hyväksyttäisi.
Jos alat kovin vakavissasi vastustamaan poikasi parisuhdetta, on siinä sellainen riski, että poikasi ottaa etäisyyttä sinuun.
Myös pojallasi on uskonnonvapaus, johon sinulla ei ole oikeutta puuttua. Eli et voi estää häntä tulemasta uskoon.
Opettele siis hyväksymään se, että perheeseesi kuuluu ihminen/ihmisiä, jonka elämänkatsomus on erilainen kuin sinun.
Jos miniäkokelas alkaa uskoaan sinulle tuputtamaan, kerro hänelle, että et juuri nyt ole valmis tulemaan uskoon, mutta lupaat ottaa asian puheeksi, jos alkaa uskonasiat kiinnostamaan. Jos hän siltikin vielä tuputtaa, sano, että mitä enemmän hän siitä puhuu, sitä vähemmän kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Et sinäkään hyväksy minua sellaisena kuin minä olen. (eri)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn kaikissa ihmisissä synnynnäiset piirteet joihin ei voi itse vaikuttaa esim. seksuaalinen suuntautuminen.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi ajatella jotain?
Eihän sitä voi olla ajattelematta. Yleensä ihminen tahtoo lapselleen hyvää ja varsinkin elämänkumppanin valinnassa toivoo, ettei tulisi huonoa valintaa.
Kyllä jokainen järkevä ihminen pyrkii löytämään pelastavan uskon välttyäkseen ikuiselta kadotustuomiolta. Ap sinunkin kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ei hyväksy seksuaalivähemmistöjä niin tulisi minulla ero.
Äitikö päättää, että pojan pitää erota, jos tyttöystävä ei hyväksy vähemmistöjä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tuossa nyt on? Usko on iloinen asia! Poikani seurustelee jonkun ultratiukan lestadiolaisuuden haaraan kuuluvan tytön kanssa ja on oikein tunnollinen, ystävällinen ja kiva tyyppi. Ei usko näy tuon tytön elämässä muuten kuin että käy seuroissa eikä meikkaa. Pillereitä käyttää ihan normaalisti.
Jos poikasi ei ole kristillisessä uskossa, niin tuo lestadiolaistyttöhän kieltää uskonsa toimimalla Raamatun ohjeiden vastaisesti.
Valodeittiinhän tunkee koko ajan ei-uskovia miehiä saalistamaan uskovaisia naisia, joiden ajatellaan olevan kilttejä, päihteettömiä, vaatimattomia, perhekeskeisiä ja neitsyitä/melko kokemattomia/ ns. "seksuaalisesti puhtaita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn kaikissa ihmisissä synnynnäiset piirteet joihin ei voi itse vaikuttaa esim. seksuaalinen suuntautuminen.
Sama
Oletko ihan varma? Tää menee nyt vähän natsikortin käyttämiseksi, mutta lainaus artikkelista:
'Viimeaikaisten tutkimuksen mukaan lapsiin kohdistuva seksuaalinen kiinnostus on synnynnäistä.' https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006054841.html
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ei hyväksy seksuaalivähemmistöjä niin tulisi minulla ero.
Pedareita ei tartte kenenkään hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kylmäsilmäinen satanisti sitten parempi vaihtoehto?
Miksi pitää mennä ääripäähän? Eiköhän sekulaari tai ateisti olisi se parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kylmäsilmäinen satanisti sitten parempi vaihtoehto?
Miksi pitää mennä ääripäähän? Eiköhän sekulaari tai ateisti olisi se parempi vaihtoehto.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huono juttu ollenkaan jos tyttöystävä ja mahdollinen tuleva vaimo on uskova. Varsinkin jos on sisäistänyt raamatullisen totuuden naisen ja miehen asemasta. Raamatulliseen elämään kuuluu että nainen ymmärtää asemansa miehen kylkiluusta tehtynä ja miehelle alamaiseksi tarkoitettuna ihmisenä jolle miehen on osoitettava kunnioitusta kuin heikommalle astialle, siis kohdeltava hyvin. Naisen puolestaan on aina muistettava miehen johtoasema parisuhteessa ja tuettava miestä johtamisessa, ei kukkoilemalla eikä päälle puhuen vaan nöyränä ja hiljaisena. Tämä riippumatta onko mies uskova vai ei.
Nainen on yhtä arvokkaassa asemassa pariskunnassa kuin mies. Oikea parisuhde on tasa-arvoinen. Naisvihaa täynnä olet.
Tottakai nainen on yhtä arvokas kuin mies. Mutta Korkein Ohjaaja on viisaudessaan antanut eri roolit miehelle ja naiselle, roolit joita noudattamalla saavutetaan paras mahdollinen onnellisuus. Eikö nykymaailman onnettomat usein päättyvät parisuhteet kerro juuri siitä että annettuja rooleja ei kunnioiteta? T En ole naisvihaaja vaan kristitty 38 v nainen