Pojan uusi tyttöystävä on uskossa, en tiedä mitä ajatella
Ei siis ole mikään lestadiolainen tai vastaava. Muuten vain uskovainen. Tuli kuulemma uskoon viime keväänä.
Tämä kuitenkin näkyy niin että hän on monessa asiassa ns. "vanhanaikainen" ja kannattaa esim. perinteisiä perhearvoja.
Joten outoa että 25-vuotias nainen on tuollainen... Miten itse suhtautuisit?
Kommentit (122)
Onko taustalla esim. vankilatuomio? Yleensä aikuinen ihminen tulee uskoon vaikeiden kokemusten myötä.
Älä ajattele. Anna toisen uskoa, jos hän saa siitä lohtua. Ainakaa ei ole narkomaani jne. Parempi se noin on.
Tuohan on loistava juttu jos suomessa suurin osa olisi uskovia ei olisi väkivaltaa,murhia, pride sekoiluja.
Entä jos poikasi saa modernin tyttöystävän, joka ei noudata vanhanaikaisia perhearvoja: elää useiden rakastajien kanssa sukupuolesta riippumatta ja käyttää huumeita. Et siis pidä moraalisesta, vaan haluat modernin. Arvosta sitä, mitä sinulla on.
Ei tule nii pali lakanasotkua, kun ne panee vaan silloin kun lisää lapsia tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on loistava juttu jos suomessa suurin osa olisi uskovia ei olisi väkivaltaa,murhia, pride sekoiluja.
Aa joo todellakin. Uskonnothan ei aiheuta väkivaltaa ja murhia. Mikä on pridesekoilu? Pridehän on positiivinen asia.
Ole onnellinen. Jos hän on tullut uskoon eikä vain syntynyt kristittyyn perheeseen, hän on helmi. Empaattinen, järkevä, perhekeskeinen, epäitsekäs ja ystävällinen!
Vierailija kirjoitti:
:'''''DDD
Mitä pahaa tuossa nyt on? Usko on iloinen asia! Poikani seurustelee jonkun ultratiukan lestadiolaisuuden haaraan kuuluvan tytön kanssa ja on oikein tunnollinen, ystävällinen ja kiva tyyppi. Ei usko näy tuon tytön elämässä muuten kuin että käy seuroissa eikä meikkaa. Pillereitä käyttää ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos poikasi saa modernin tyttöystävän, joka ei noudata vanhanaikaisia perhearvoja: elää useiden rakastajien kanssa sukupuolesta riippumatta ja käyttää huumeita. Et siis pidä moraalisesta, vaan haluat modernin. Arvosta sitä, mitä sinulla on.
Entä jos poikasi saa poikaystävän ap?
Sehän on vain hyvä. Todennäköisesti hän on silloin hyväntahtoinen, uskollinen ja rehellinen kumppani. Se, että hän kenties rukoilee pojallesi / kelle tahansa siunausta ja varjelusta, ei varmasti ole keltään pois. Ei uskovaisuus kenestäkään täydellistä kumppania tai ihmistä tee, mutta usein heillä kyllä on parempi moraali ja halu toimia oikein kaikilla elämän osa- alueilla.
nikki-92 kirjoitti:
Sehän on vain hyvä. Todennäköisesti hän on silloin hyväntahtoinen, uskollinen ja rehellinen kumppani. Se, että hän kenties rukoilee pojallesi / kelle tahansa siunausta ja varjelusta, ei varmasti ole keltään pois. Ei uskovaisuus kenestäkään täydellistä kumppania tai ihmistä tee, mutta usein heillä kyllä on parempi moraali ja halu toimia oikein kaikilla elämän osa- alueilla.
Kai tämä oli vitsi? Mikään maan päällä ei ole niin itsekäs ja tuomitseva olento kuin johonkin uskontoon kuuluva ihminen.
Voi olla ihan ohimenevää noin nuorella. Minä tulin uskoon vajaa parikymppisenä ja vajaa vuoden myöhemmin löysin itseni ihmettelemästä mitä oikein tapahtui. Innostuin vielä aika tiukat säännöt omaavasta lahkosta, mikä oli täysin luonteeni ja arvojeni vastaista. Jälkikäteen ajateltuna luulen, että kyse oli jostain myöhäisestä teinikapinasta ja ihastuksesta lahkoon kuuluneeseen mieheen, mutta toisaalta olin tuohon aikaan myös henkisesti eksyksissä ja tuntui helpottavalta kun joku antoi valmiit vastaukset kaikkeen.
Yritin vähin äänin liueta lahkosta kun tajusin, ettei tämä ole ollenkaan minun juttuni. Se ei onnistunut, koska aina joku soitteli tai tuli ovelle juttelemaan mukavia ja pyytelemään mukaan kirkon toimintaan. Lopulta kyllästyin ja ilmoitin eroavani lahkosta kokonaan. Sen jälkeen olen saanut olla rauhassa, koska kukapa haluaisi olla missään tekemisissä ikuiseen kadotukseen tuomitun kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei olekaan mitään välimuotoa vaihtoehtona... Paljon on nykyäänkin nuoria ihmisiä, jotka elävät ihan tavallista elämää yksiavioisessa suhteessa, mutteivat silti ole uskossa. Moraalinen ja moderni eivät myöskään ole mitenkään vastakohtaisia keskenään.
Sehän on positiivista.