Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kamala, kun joku ei päässyt vankkureidensa kanssa heti hissiin, vaan piti odottaa peräti kaksi tai jopa kolme hissiä!

Vierailija
26.12.2022 |

Kyllä nyt on itkuntuhrua ilmassa.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009243068.html

Kommentit (322)

Vierailija
101/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on Nina as holeström tehnyt tikusta asiaa yksivuotiaan jälkeläisensä kanssa. Ei todellakaan näy päällepäin syyt, miksi kukainenkin hissiä käyttää, joten mitään hissin käytön kulttuuria ei ole tarpeen luoda. Ei hissejä voi alkaa korvamerkitsemään kenellekäön. Tietenkin on aina ollut ja tulee olemaan ihmisiä, jotka töykeästi etuilee, mutta ei siitä tarvitse lehtiin kirjoittaa, arkipäiväisestä ilmiöstä.

Vierailija
102/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on, että kukaan ei ole etuoikeutetumpi kuin muut. Jos johonkin, vaikka siihen hissiin, on jono, niin sitten mennään jonotusjärjestyksessä kukin vuorollaan. Ei lapsiperheen kiire ole sen kiireisempää kuin jonkun muunkaan. Jos joku on niin kohtelias, että paikkansa antaa, niin by all means, siitä vaan, mutta se ei velvoita muita samaan. Ja kuka tahansa saa käyttää hissiä ilman,  että jonkun kanssamatkaajan tarvitsee tehdä diagnoosia liikuntakyvystä. Voihan se äitikin liikkua kantorepun kanssa niissä rullaportaissa ja julkisissa, mutta kun sitten jää ne ilmaiset matkat saamatta. Monesti näkee kuinka varmaan ekaluokkalaisen kokoisia lapsia kuskataan niissä rattaissa, ettei tarvitse matkaa maksaa.

Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Lapsiperheiden minäminäkaikkiedutmulleheti -asenne ja samalla myös se, ettei niitä lapsia kaitseta edes kaupassa, vaan pyöritään ja hulistaan miten mieleen juolahtaa, on ainakin omalla kohdallani johtanut siihen, ettei minuakaan kiinnosta sitten heidän menemisensä tai muu. Jos ei osata käyttäytyä, niin en minkään osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauva ole VIP kortti joka paikkaan. 

Ennemminkin ikäihmiset ja selkeästi liikuntarajoitteiset olisi huomioitava ensin. Ei he jaksa tai voi olla kauan jalkeilla. 

Vierailija
104/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä paljon ilkeitä ja pahansuopia vanhoja akkoja liikkeellä. Kaikilla vielä huonot jalat ja kaatumatauti. Pystyssä ei pysy ja kävellessä pyörtyy. Naiset on naisille susia, varsinkin vanhat nuorille.

Vierailija
105/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole tainnut itse koskaan käyttää metroasemien hissejä, mutta jos toi valitus menee läpi, niin kohtahan se alkaa koskemaan muitakin hissejä...kai sitä maksavana asiakkaana voi valita meneenkö liukuportaisiin vai hissiin..toisin kun vaunujen kanssa ilmaiseksi kulkeva ;)

Minua kiinnostaisi, miksi sinne hissiin haluat? Siinä ajassa kun sen yleensä löytää tai sitä odottaa, olisi noussut jo liukuportailla haluamaansa kerrokseen.

Vierailija
106/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä päivää odotellessa, että jokaisella hissin käyttäjällä on hissillä ajeluunsa jokin järkevä syy.

Kyllä ajattelemattomia, itsekkäitä ja kärsimättömiä ihmisiä on maa väärällään, mutta tällaisissa ketjuissa tuntuu, että joka ikisellä on vähintään jalka kipeänä, ellei aivan ylitsepääsemättömiä, kroonisia, fyysisiä vaivoja, jotka estää liukuportaiden käytön. Nuorisolla erityisesti.

On itsekin tullut aikoinaan vaunuikäisen kanssa hissiin jonoteltua. Ruotsinlaivalla oli kaiken huippu. Todettiin lopulta, että helpompi kantaa matkarattaita kerros tai pari portaissa kuin odottaa, että täysin terveen näköiset ihmiset on "huvihisseilynsä" suorittaneet.

Ihan on oma valinta lähteä rattaidden kanssa risteilylle. Se ei ole mikään pakko.

Ai jos on vaikka menossa mummolaan Ruotsiin lasten kanssa? Onhan se toki oma valinta, mutta minusta ihan suotavaa.

Vierailija
107/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin! Joulupäivänä juuri poistuin Kupittaan rautatieasemalta hissillä, koska ne liukuportaat minua huimaa eikä sitä minusta näe päälle päin. Olin ensimmäisenä hissijonossa, minun vuoro, mutta siihen samaan hissiin piti vielä tunkeutua nelihenkinen perhe lastenrattaidensa, muiden pakaasiensa ja vinkuvien lastensa kanssa niin, että jouduin seisomaan selkäranka mutkalla takaseinää vasten. Ja mulla oli kiire, koska kusihätä, enkä junan haisevaan vessaan mene!

Meinaatko, että sinun olisi pitänyt saada matkustaa yksin hissillä? 

Vierailija
108/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä jopa selviän yhden lapsen ja rattaiden kanssa portaissa. Lapsen syntymä ei tee yhdestäkään aikuisesta kädetöntä ja jalatonta. 

Vierailija
109/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunujen kanssa liikkuvia kohdellaan joskus aika törkeästi. Etenkin tuolla Kampissa oli ihan kamalaa asioida, kun ihmiset ohittelivat hissijonossa, ja jopa tönivät vaunuja. Samoin aikuiset naiset ja miehet tunkivat lastenhoitotilan vessoihin, kun eivät jaksaneet mennä paria kerrosta ylemmäs toisiin ilmaisvessoihin. 

Vierailija
110/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on Nina as holeström tehnyt tikusta asiaa yksivuotiaan jälkeläisensä kanssa. Ei todellakaan näy päällepäin syyt, miksi kukainenkin hissiä käyttää, joten mitään hissin käytön kulttuuria ei ole tarpeen luoda. Ei hissejä voi alkaa korvamerkitsemään kenellekäön. Tietenkin on aina ollut ja tulee olemaan ihmisiä, jotka töykeästi etuilee, mutta ei siitä tarvitse lehtiin kirjoittaa, arkipäiväisestä ilmiöstä.

"Olen usein joutunut odottamaan jopa 2–3 hissiä ennen kuin olen päässyt lapsenlapseni kanssa kyytiin."

Vierailija
111/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaunujen kanssa liikkuvia kohdellaan joskus aika törkeästi. Etenkin tuolla Kampissa oli ihan kamalaa asioida, kun ihmiset ohittelivat hissijonossa, ja jopa tönivät vaunuja. Samoin aikuiset naiset ja miehet tunkivat lastenhoitotilan vessoihin, kun eivät jaksaneet mennä paria kerrosta ylemmäs toisiin ilmaisvessoihin. 

Jalkojen levittäminen jollekin miehelle antaa sinulle etuajo oikeuden? Me olemme kaikki tasa-arvoisia oli lapsia tai ei. Se, että vessassa on lastenhoito mah-dol-li-suus ei ole = vain lapsiperheille vaan vessa on ihan vapaasti muidenkin käytössä. 

Vierailija
112/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soukan uuden metroaseman toisen suunnan poistumiskeinona on vain hissit. Liukuportaita ei haluttu rakentaa, koska muilla asemilla ne ruuhkautuvat jatkuvasti. Hissit eivät ruuhkaudu, jos niitä käyttää oikein. Tietysti jos haluaa tunkea niihin AV-mammamaisesti tuplarattailla 10 ostoskassin kanssa niin totta kai ne ruuhkautuu.

Lähde: https://www.lansivayla.fi/paikalliset/3112801

Vierailija
113/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemus lapseni vaunuajalta pari vuotta sitten oli se, että jonottamalla hissiin kyllä aina pääsi eikä jonossa kukaan etuillut. Mutta hissistä ei meinannut päästä vaunujen kanssa pois, kun oma kerros tuli kohdalle ja halusi ulos hissistä. Hissit oli täynnä ja oviaukossa seisovat ihmiset ei väistäneet vaikka selvästi yritin lähteä. Yleensä sanoin kantavalla äänellä ovien auetessa että anteeksi voisitteko väistää ovelta että pääsemme ulos hissistä, mutta joku väisti mutta toinen jäi tukkeeksi tai tunki tukkeeksi. Eli vaunujen kanssa ei päässyt ovista ulos.

Oikeestiko? En ole koskaan nähnyt, että joku olisi jäänyt hissiin ajelemaan vaunujen kanssa, koska muut eivät ole väistäneet.

Vierailija
114/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin ton siten, että Hesariin kirjoittanutta harmitti hissiin ETUILU, kun oli rattaiden kanssa menossa. Miksei odoteta vuoroa TAI valita liukuportaat, ellei ole aikaa odottaa omaa vuoroaan.  Peruskäytöstapoja. 

Vierailija
115/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan käyttää hissiä miten haluan. Viimeksi Stockalla kävin ainoastaan 8. kerroksessa. Miksi olisin mennyt portaita ikuisuuden, kun hissillä pääsee suoraan huipulle?

Sanoiko joku, että kävele 8. kerrokseen? Tässä puhutaan nyt varmastikin näistä yhden kerrosvälin hisseilijöistä. Se on pelkkää laiskuutta, jos ei voi mennä liukuportaita tai portaita yhdelle kerrosvälille, kun kerran voi valita.

Niin on, ja olenkin laiska, haittaakse? Mutta silloin kun itse kuljin vaunujen tai rattaiden kanssa ei olisi tullut mieleenkään vaatia muita kulkemaan portaita. Elämä nyt vain on sellaista, että aina ei voi saada etuoikeutta kaikkeen.

Vierailija
116/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja lukiessa olen jälleen kerran tyytyväinen että asun ulkomailla. Täällä minut rattaiden kanssa päästetään jonojen ohi ja vauvan kanssa asioidessa myös esim. kauppajonoissa kärkeen. Sama raskaana ollessa. Suomalaiset junttieinarit ne vaan jaksaa vänkyttää kuinka "heillä on oikeus". Joo niin on täälläkin, mutta täällä on myös sellainen sana käytössä kuin toisten huomioiminen.

Vierailija
117/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tervejalkainen, lapseton kolmekymppinen ja minäkin poistun aina hissistä, jos kyytiin on tulossa lastenrattaat. Luulin tuon olevan ihan normaalia etikettiä ja toisten huomioon ottamista. Minä voin kulkea liukuportaissa turvallisesti, vaunuja lykkivä ei. Ihmeellistä vääntöä siitä että kyllä kaikilla on oikeus käyttää hissiä ja että puolet hissinkäyttäjistä on piiloinvalideja kun terve järkikin sanoo että lastenrattaille ja pyörätuolille tehdään tilaa. 

Vierailija
118/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkojen levittäminen jollekin miehelle antaa sinulle etuajo oikeuden? Me olemme kaikki tasa-arvoisia oli lapsia tai ei. Se, että vessassa on lastenhoito mah-dol-li-suus ei ole = vain lapsiperheille vaan vessa on ihan vapaasti muidenkin käytössä. 

Mistä tulee näitä lapsivihamielisiä rumasti ajattelevia ihmisiä? Miten se on sinulta pois, jos lapsien etuja joku ajaa? Tulevia veronmaksajia mahdollisesti, jos et muuta arvoa heille osaa antaa.

Vierailija
119/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä paljon ilkeitä ja pahansuopia vanhoja akkoja liikkeellä. Kaikilla vielä huonot jalat ja kaatumatauti. Pystyssä ei pysy ja kävellessä pyörtyy. Naiset on naisille susia, varsinkin vanhat nuorille.

Eiköhän nuo "minä en ainakaan päästä vapaaehtoisesti haarojaan levittäviä h__ria hissiin"-kirjoittelijat ole ihan miehiä. 

Vierailija
120/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon suomalaisista ja tästä ajasta, että kun nainen jolla on lapsi kertoo, että ei meinaa mahtua hissiin koska häntä etuillaan niin paljon, ja kommentit on sitten tätä luokkaa.

Minulle ainakin tästä tuli vain paha olo.

Olen ollut sekä liikuntarajoitteinen onnettomuuden takia, että vaunuja työntävä äiti. Olen tarvinnut hissejä paljon, ja etuilevat ihmiset on ihan tosi asia.

Taas syytetään äitejä minä - minä - ihmisiksi, mutta eikö ainakin tässä ketjussa kaikki muutkin ole? Mistä tämä viha kumpuaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme