Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kamala, kun joku ei päässyt vankkureidensa kanssa heti hissiin, vaan piti odottaa peräti kaksi tai jopa kolme hissiä!

Vierailija
26.12.2022 |

Kyllä nyt on itkuntuhrua ilmassa.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009243068.html

Kommentit (322)

Vierailija
241/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei ole vielä tajunnut, niin vankkureita työntävä on kroonisessa hätätilassa: Hänellä on siis oikeus kelata muiden ohi ja yli.

Lisäksi hän saa valittaa VIHAMIELISYYDESTÄ, koska hänelle ja hänen vauvalleen ei ohikulkijat hymyile.

Järkytän vankkurikuplalaista nyt tarkoituksella: Vankkurittomilla ihmisillä on omat asiansa ja murheensa. Sinä et tiedä niistä mitään. Ymmärrän, että ei kiinnostakaan.

Mutta kun vankkureiden sisältö kasvaa omilla jaloillaan käveleväksi ja vankkurityöntäjän hormonit ovat tasaantuneet, hänestä tulee samanlainen itsekäs kusipää kuin niistä joille hän nyt raivoaa. Ihminen jolla on omat asiansa ja menonsa, ja joka törkeästi menee hissiin vaikka ei työnnäkään vankkureita.

Vierailija
242/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ihmiset muka pääsevät ryysimään hissiin jos siinä odottaa vaunujen kanssa edessä? Se vaunuhan jo blokkaa kulun ja jos joku sieltä välistä tunkisi kun on menossa, voisi ihan sanoa että anteeksi etkö huomannut että tässä jono. Itse olen ainakin seissyt hissin oven edessä niin, ettei siihen ole kyllä kukaan kiilannut takaa.

Ihanaa sille hissistä ulos tulevalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ollut tilannetta että kävelijät olisi menneet hissiin ennen minua vaunujeni kanssa. Ehkä osaan sitten ottaa tilani, mutta joku itseään pienentävä mummeli saa lähinnä aikaan fiiliksen, että tietääköhän tuo nyt mihin on matkalla.

Leuka ylös, valpas ilme ja askel, niin pääset siihen hiton hissiin.

Tässä olet oikeassa. Vankkuriväki osaa kyllä ottaa oman tilansa ja muidenkin.

Tavallinen kohtaus hissien ovella: Ihmiset odottelevat että joku neljästä hissistä saapuu. Kauan siinä ei mene, puhutaan sekunneista. Ovien edustalla seisoskelee porukkaa odottamassa. Hisseihin mennään rauhassa ja hyvässä järjestyksessä.

- Klink - sanoo avautuva ovi. Olit aikonut astua sisään, mutta viereesi on putkahtanut kuin tyhjästä vankkurit. Vankkuriväki tunkee aina ekana sisään.

Jos et pidä varaasi sun varpaiden yli ajetaan.

Johtopäätös: Varo vankkureita.

Hohhoijaa. Puhuttiin siitä kuka on ensinnä odottamassa ja että kiilaako siihen joku silloin eteen. Pellet ne jaksaa pelleillä. Mukavaa illanjatkoo

Vierailija
244/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissit oli muuten ennen leveämpiä.

Nyt ne on kapeita tunneleita. Tavallista on että vankkurit porhaltavat muiden ohi hissiin heti kun ovi aukeaa, ja jäävät tulpaksi oven suuhun että takaa tulevat ei mahdu sisään.

Vierailija
245/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finns det något som ni inte lyckas skapa ett problem av?

Häivy.

Vierailija
246/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen kerran joutunut vankkureiden kanssa aika törkeästi kiilaamaan jonon etumaiseksi. Junan vaihto Pasilassa/Tikkurilassa, en muista kumpi, juna myöhässä ja vaihtoaikaa pari minuuttia. Jono hisseille oli n. 20 m. Pakko oli etuilla, oltiin ainoat vaunulliset, muuten ei oltais ehditty vaihtaa junaa :(

Vierailija
247/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä uusilla metroasemilla hissit on sen verran isoja, että sinne mahtuu kyllä muitakin kuin yhdet vankkurit. Sitäpaitsi mitä se kenellekään kuuluu, miksi joku käyttää hissiä, huimauksen, korkeanpaikankammon, jalkakivun tms. takia. Että pitäisikö tämän daamin mielestä mun sanoa että anteeksi kun olen täällä hississä, mutta mulla on huimausta?

Vierailija
248/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vamma aina näy ulospäin.

Joo tämä. Itselläni on perussairaus, joka on huonossa vaiheessa ja huonossa hoitotasapainossa tällä hetkellä. Saan välillä huimauskohtauksia, joiden takia olen alkanut pelätä liukuportaita. Varsinkin metroasemien todella pitkät liukuportaat on sellaisia, että olisi ikävä niissä pyörtyä ja pudota alas.

Tietenkään en silti ikinä ryysi hissiin ja omaan käytöstavat ja osaan odottaa vuoroani. Olen kuitenkin monesti ollut ainoa hissin käyttäjä paikoissa, joissa olen liikkunut, joten mitään hissijonoa ei edes ole ollut. Olen muutenkin luullut, että hissit on tasa-arvoisesti kaikkia varten ja niitä saa vapaasti käyttää.

Vierailija
249/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa, joissa on pitkät hissijonot, voisi olla yksi hissi vain vanhuksille, invalideille ja lastenvaunuille. Mutta eipä noita busseissakaan noudateta, vaikka siellä on kuski, joka voisi huomauttaa asiasta.

Riippuu kaiketi myös rakennuksesta. Meillä päin porukka kulkee liukuportaita, koska se on helpompaa. Monissa kauppakeskuksissa on vain 1 tai 2 kerrosta.

Vierailija
250/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ajatellaan Suomen suurimpia ostoskeskuksia, niin niitäkin on sellaisia, joissa kerroksia on rutosti, ja joissain vain sen 2-3. Esim. koko Jumbossa on vain kolme kerrosta, samoin ostoskerroksia on Isossa Omenassa ja Sellossa 2-3, kun parkkitasoja ei lasketa. Lempäälän Ideaparkissa kerroksia on vain kaksi, pinta-alaa tietenkin hurjasti, joten käveltävää riittää. Mutta jos ei jaksa ollenkaan kävellä, miksi silloin valitsisi jättimäisen ostarin asioimispaikakseen?

Toki mitä korkeampi kauppakeskus ja pienempi maapinta-ala, sitä enemmän on tarvetta hisseille.

Vierailija
251/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kotikaupungissani en edes tiedä äkkiseltään kauppakeskusten hissien sijaintia, kun en niitä koskaan käytä. Jos menen kauppakeskukseen, kuljen liukuportaita, ja aika usein etenen niin, että menen johonkin kauppaan sisälle ja kuljen siellä kaupan sisäisiä liukuportaita yläkertaan jne. En edes keksi tilannetta, jolloin tarvitsisin hissiä, kun ei tosiaan ratasikäisiä meillä ole enää vuosiin asunut. Ja kyllä, jalkani on välillä kipeä, mutta se ei estä mua käyttämästä liukuportaita. Saisi olla tosi kipeä, ennenkuin pelkäisin, etten pysy liukuportaissa turvallisesti pystyssä.

Äitini on huonojalkainen ja haluaa esim. juna-asemalla käyttää hissiä. Minä en niihin aseman hisseihin mene suin surminkaan, kävelen vaikka miten pitkät ja jyrkät portaat mieluummin.

Vierailija
252/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet suomalaisista on tuki ja liikuntaelinvammaisia

Ja suuri ostari valitaan siksi että siellä ei ole liukasta. Ei jäätä eikä lunta. Ja ei tarvitse kävellä ympäri kaupunkia

Vierailija
253/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät ja liioittelijat vallanneet taas ketjun. On totta, että hisseissä ei ole sääntöjä siinä mielessä, että joku olisi etuoikeutettu. Sekin on totta, että on paljon sairauksia, jotka ei näy päälle päin.

Juju olikin siinä, että jos ne, jotka TIETÄVÄT voivansa käyttää liukuportaita, niitä ystävällisesti käyttäisivät, niin niiden hissiä oikeasti tarvitsevien elämä olisi vähän helpompaa. Ja pointti oli sitten taas siinä, mikä tässäkin ketjussa näkyy, että sitä vaan ollaan niin itsekkäitä, että tämän pitäisi olla sääntö toteutuakseen.

Vierailija
254/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa jättäisi isot vankkurit kotiin?

Tai menisi lähikauppaan vaihteeksi?

Nykyään kotiinkuljetus toimii hyvin.

Mistä oletus, että kuljettaa jättivankkureita päivittäin? Kaikilla on sama oikeus kulkea kaikkialla kaupungissa ihan joka päivä. Pieni ystävällisyys ja huomioon ottaminen tekee kaikkien elämästä mukavampaa. Eikä ole myöskään keneltäkään pois.

Aivan niin.

Ole hyvä ja osoita ystävällisyyttä ja huomioonottamista. Aloita siitä, että

vastaat tähän viestiin uudelleen.

Ystävällisesti.

Ööö missä tuossa oli epäystävällisyyttä?

Vierailija
255/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet suomalaisista on tuki ja liikuntaelinvammaisia

Ja suuri ostari valitaan siksi että siellä ei ole liukasta. Ei jäätä eikä lunta. Ja ei tarvitse kävellä ympäri kaupunkia

"Invalidiliiton puheenjohtajan ja Espoon vammaisneuvoston puheenjohtajan Pirkko Kuuselan mukaan Espoon 300 000 asukkaasta lähes kolmasosa on toimintarajoitteisia vamman, sairauden tai vanhuuden takia."

Tämä Iltalehden tämän päivän jutusta jossa taloyhtiö kiukuttelee amputaatiopotilaan tarvitsemasta pyörätuolirampista. Mutta toki pelkästään nuorilla ja terveillä pikkulasten vanhemmilla pitää olla oikeus hissin käyttöön, kuinkas muuten.

Vierailija
256/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ollut tilannetta että kävelijät olisi menneet hissiin ennen minua vaunujeni kanssa. Ehkä osaan sitten ottaa tilani, mutta joku itseään pienentävä mummeli saa lähinnä aikaan fiiliksen, että tietääköhän tuo nyt mihin on matkalla.

Leuka ylös, valpas ilme ja askel, niin pääset siihen hiton hissiin.

Tässä olet oikeassa. Vankkuriväki osaa kyllä ottaa oman tilansa ja muidenkin.

Tavallinen kohtaus hissien ovella: Ihmiset odottelevat että joku neljästä hissistä saapuu. Kauan siinä ei mene, puhutaan sekunneista. Ovien edustalla seisoskelee porukkaa odottamassa. Hisseihin mennään rauhassa ja hyvässä järjestyksessä.

- Klink - sanoo avautuva ovi. Olit aikonut astua sisään, mutta viereesi on putkahtanut kuin tyhjästä vankkurit. Vankkuriväki tunkee aina ekana sisään.

Jos et pidä varaasi sun varpaiden yli ajetaan.

Johtopäätös: Varo vankkureita.

Voi hurja. Missäs villissä lännessä tuollaisia vankkureita on? En ole itse törmännyt moisiin

Vierailija
257/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö tässä nyt se, että kirjoittajan nimessä on af?? Muistan, kun itse vaunujen kera kuljin, ruuhkaisissa paikoissa, kuten kaupan ovilla tai just hissiin mennessä toiset lähes juoksivat ETEEN. Ihan kuin vaunut estäisi sisään pääsyn. Toisissa maissa on kulttuuri, missä lapset päästetään aina ensin. Kaikkialle. Eikä minusta se olisi ollenkaan huono idea, jos meilläkin olisi sellainen tapa.

No kyllä todellakin rollaattoria ja keppiä käyttävät pitäisi päästää ensin mihin vain paikkaan. Mielestäni lapset huomioidaan jo hyvin, esimerkiksi vessajonossa voi päästä edelle. Ei lastenvaunujen kanssa ole sen kiireempi kuin ilman vaunujakaan.

Etuilla ei saa.

Mutta kyllå lastenvaunujen kanssakin kiilataan rörkeästi. Se on selvää, että niiden kanssa ei pääse joka paikasta, joten aikaa pitää varata. Harva joutuu vuosikaupalla vaunuilemaan ja useimmilla on vaihtoehto mennä yksin asioille esimerkiksi tavarataloon, kun toinen vanhempi katsoo lasta. Että ei varmaan iso ongelma nyt tämä.

Taas jos on huonot jalat, niin ei jaksa välttämättä jonottaa kauan, vaikka olisikin varannut riittävästi aikaa esimerkiksi junan vaihtoon. Joillain voi olla väliaikainen vamma, mutta useat eivät enää palaa portaiden käyttäjiksi. Sinäkin tulet vanhaksi joskus.

Iloitse siitä, että nykyään invaluiskat ja invavessat ovat pakollisia. Siitä on myös lastenvaunujen kanssa paljon hyötyä. Toiset valvovat näitä juttuja puolestasi.

Minua ei ole kukaan vaunullinen kiilannut. Mutta jos nyt sit näkymättömistä kipeistä jaloista halutaan puhua, niin niitä voi olla vaunullisilla mammoilla siinä, kuin vaunuttomilla nuorilla ym. Ja aika harvoin oon nähnyt lapsia päästettävän esim. vessaan jonon ohi. Sitä olen tehnyt ja usein ovat äidit hämillään siitä, eli ei mikään normi.

Mistä käsitys, että suurimmalla osalla lapsellisista autot ja puolisot? Itsella oli puoliso, mut ei autoa. Ja puolisosta huolimatta jouduin ihan lapsen kera käydä asioilla ja ostoksilla. Puoliso teki töitä.

Puolisosi teki töitä 24/7 ? Varsin helposti hän voi hoitaa ostokset ym. vapaa-ajalla, niin muutkin työssäkäyvät tekevät. Samoin sinä pääset asioille, kun puoliso hoitaa lasta. Voit shoppailla yksin ihan mielin määrin. Myöskään silloin kun liikut lapsen kanssa vapaaehtoisesti, kuten toki oikeus on, ei sinulla ole kiire mihinkään.

Eli ehdotuksesi, että lasten kanssa pitää saada etuilla on harvinaisen törkeä. Sinä olet juuri se, jolla ei ole kiirettä. Kukaan ei saa etuilla, mutta ensin pitää päästää huonojalkaiset.

Olen lähes kuuskymppinen, eli en nyt kulje vaunujen kanssa. Enkä hetkeen ole sitä tehnyt. Ehkä tulevaisuudessa, kun saan ehkä lapsenlapsia.

Mieheni oli pitkiä päiviä töissä. Kaikkea ei voinut hoitaa iltaisin. On myös heitä, jotka tekevät yötöitä, ja nukkuvat sitten päivällä. On erilaisia elämäntilanteita ja yksinhuoltajia, joilla ei ole puolisoa lasta hoitamassa.

En missään kohtaan ehdottanut, että vaunulliset saisivat etuilla. Joku muu sun päässäs sellaista kuiskii. Ja oma asenteesi on törkeä.

Ei sinullakaan ole kiire, kun ihan vapaaehtoisesti liikut asioilla. Ihan samalla tavalla aikaa, kuin jollain randomäitylillä.

Jos ja kun annan lapsellisten mennä edelleni missä tahansa jonossa, se ei ole minulta pois, eikä edes sinulta. Mutta mitä useammin joku niin tekee, levittää se myös hyvää mieltä. Ja sitä ei ole koskaan liikaa.

Sinä juuri itse ehdotit, että lapselliset päästettäisiin aina ensin. Lukee tuossa ylhäällä lainauksissa. Muualla lapset päästetään AINA ensin ja täälläkin muka pitäisi. Typerä ehdotus. Minä olen itse pienen lapsen yksinhuoltaja. Naurattaa nämä kaksinhuoltajien vaikeudet. Olen myös itse tehnyt pitkää päivää töissä sinkkuna, ilman että joku olisi passannut minua ja käynyt asioilla työpäivieni aikana. Ja olen hoitanut iäkkäitä huonokuntoisa sairaita omaisia, se on rankkaa kun tulee vanhaksi ja ei jaksa. Äitiyslomalla kuljin vaunujen kanssa ja kuljetin mm. jouluruoat bussilla vaunuissa ja joulukuusenkin toin kadulla vaunuissa. Oikeasti se oli kätevämpää kuin sinkkuna raahata ilman vaunuja. :)

Minä en olekaan koskaan väittänyt, että minulla olisi vaikeaa tai kiire, mistä ihmeestä sellaista keksit? :) Päin vastoin sinä itse väität, että nuorilla terveilä ihmisillä pitäisi olla automaattinen oikeus etuilla. Ei pitäisi.

Mitäköhän ketjua nyt luet ja kommentoit? Olishan se joo törkeää, jos meilläkin otettaisi lapset huomioon ja päästettäis ensin esim. yleisiin vessoihin. Hui, pois semmoinen hapatus meistä.

Missä tuossa nyt valitettiin kaksinhuoltajien vaikeuksista? Jonkun mielestä lapsen kanssa ei pitäisi käydä asioilla. Siihen toteamus, et joskus lapsen kanssa pitää päästä asioille, vaikk olisikin puoliso. Hienoa, että sinä pärjäät yksinhuoltajana. Teitäkin tuossa puolustettiin. Vaikka tyhmäähän sekin oli, kun ette mitään apuja kaipaa ja kuusetkin hoituu ihan ite. Joku katkeruus taitaa silti kalvaa. En tuota asennetta muuten ymmärrä.

Teistä urheista yksinpärjääjistä huolimatta toivoisin meidän yhteiskuntaan ystävällisempää ja toisia enemmän huomioon ottavaa asennetta. Että yksinhuoltajien lapsetkin saisivat kokea sen, että apuakin voi saada. Kaikessa ei tarvitse pärjätä itse. Ja toisia voi ottaa huomioon. Yleensä siitä tulee kaikille hyvä mieli. Harvempi kokee sen törkeäksi.

Vierailija
258/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö tässä nyt se, että kirjoittajan nimessä on af?? Muistan, kun itse vaunujen kera kuljin, ruuhkaisissa paikoissa, kuten kaupan ovilla tai just hissiin mennessä toiset lähes juoksivat ETEEN. Ihan kuin vaunut estäisi sisään pääsyn. Toisissa maissa on kulttuuri, missä lapset päästetään aina ensin. Kaikkialle. Eikä minusta se olisi ollenkaan huono idea, jos meilläkin olisi sellainen tapa.

No kyllä todellakin rollaattoria ja keppiä käyttävät pitäisi päästää ensin mihin vain paikkaan. Mielestäni lapset huomioidaan jo hyvin, esimerkiksi vessajonossa voi päästä edelle. Ei lastenvaunujen kanssa ole sen kiireempi kuin ilman vaunujakaan.

Etuilla ei saa.

Mutta kyllå lastenvaunujen kanssakin kiilataan rörkeästi. Se on selvää, että niiden kanssa ei pääse joka paikasta, joten aikaa pitää varata. Harva joutuu vuosikaupalla vaunuilemaan ja useimmilla on vaihtoehto mennä yksin asioille esimerkiksi tavarataloon, kun toinen vanhempi katsoo lasta. Että ei varmaan iso ongelma nyt tämä.

Taas jos on huonot jalat, niin ei jaksa välttämättä jonottaa kauan, vaikka olisikin varannut riittävästi aikaa esimerkiksi junan vaihtoon. Joillain voi olla väliaikainen vamma, mutta useat eivät enää palaa portaiden käyttäjiksi. Sinäkin tulet vanhaksi joskus.

Iloitse siitä, että nykyään invaluiskat ja invavessat ovat pakollisia. Siitä on myös lastenvaunujen kanssa paljon hyötyä. Toiset valvovat näitä juttuja puolestasi.

Minua ei ole kukaan vaunullinen kiilannut. Mutta jos nyt sit näkymättömistä kipeistä jaloista halutaan puhua, niin niitä voi olla vaunullisilla mammoilla siinä, kuin vaunuttomilla nuorilla ym. Ja aika harvoin oon nähnyt lapsia päästettävän esim. vessaan jonon ohi. Sitä olen tehnyt ja usein ovat äidit hämillään siitä, eli ei mikään normi.

Mistä käsitys, että suurimmalla osalla lapsellisista autot ja puolisot? Itsella oli puoliso, mut ei autoa. Ja puolisosta huolimatta jouduin ihan lapsen kera käydä asioilla ja ostoksilla. Puoliso teki töitä.

Puolisosi teki töitä 24/7 ? Varsin helposti hän voi hoitaa ostokset ym. vapaa-ajalla, niin muutkin työssäkäyvät tekevät. Samoin sinä pääset asioille, kun puoliso hoitaa lasta. Voit shoppailla yksin ihan mielin määrin. Myöskään silloin kun liikut lapsen kanssa vapaaehtoisesti, kuten toki oikeus on, ei sinulla ole kiire mihinkään.

Eli ehdotuksesi, että lasten kanssa pitää saada etuilla on harvinaisen törkeä. Sinä olet juuri se, jolla ei ole kiirettä. Kukaan ei saa etuilla, mutta ensin pitää päästää huonojalkaiset.

Olen lähes kuuskymppinen, eli en nyt kulje vaunujen kanssa. Enkä hetkeen ole sitä tehnyt. Ehkä tulevaisuudessa, kun saan ehkä lapsenlapsia.

Mieheni oli pitkiä päiviä töissä. Kaikkea ei voinut hoitaa iltaisin. On myös heitä, jotka tekevät yötöitä, ja nukkuvat sitten päivällä. On erilaisia elämäntilanteita ja yksinhuoltajia, joilla ei ole puolisoa lasta hoitamassa.

En missään kohtaan ehdottanut, että vaunulliset saisivat etuilla. Joku muu sun päässäs sellaista kuiskii. Ja oma asenteesi on törkeä.

Ei sinullakaan ole kiire, kun ihan vapaaehtoisesti liikut asioilla. Ihan samalla tavalla aikaa, kuin jollain randomäitylillä.

Jos ja kun annan lapsellisten mennä edelleni missä tahansa jonossa, se ei ole minulta pois, eikä edes sinulta. Mutta mitä useammin joku niin tekee, levittää se myös hyvää mieltä. Ja sitä ei ole koskaan liikaa.

Sinä juuri itse ehdotit, että lapselliset päästettäisiin aina ensin. Lukee tuossa ylhäällä lainauksissa. Muualla lapset päästetään AINA ensin ja täälläkin muka pitäisi. Typerä ehdotus. Minä olen itse pienen lapsen yksinhuoltaja. Naurattaa nämä kaksinhuoltajien vaikeudet. Olen myös itse tehnyt pitkää päivää töissä sinkkuna, ilman että joku olisi passannut minua ja käynyt asioilla työpäivieni aikana. Ja olen hoitanut iäkkäitä huonokuntoisa sairaita omaisia, se on rankkaa kun tulee vanhaksi ja ei jaksa. Äitiyslomalla kuljin vaunujen kanssa ja kuljetin mm. jouluruoat bussilla vaunuissa ja joulukuusenkin toin kadulla vaunuissa. Oikeasti se oli kätevämpää kuin sinkkuna raahata ilman vaunuja. :)

Minä en olekaan koskaan väittänyt, että minulla olisi vaikeaa tai kiire, mistä ihmeestä sellaista keksit? :) Päin vastoin sinä itse väität, että nuorilla terveilä ihmisillä pitäisi olla automaattinen oikeus etuilla. Ei pitäisi.

Kyse ei ole etuilusta, jos toiset päästää eteen. Etuilu on sitä, et kiilataan toiset. Kuten aloituksessakin sanottiin.

Vierailija
259/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei ole vielä tajunnut, niin vankkureita työntävä on kroonisessa hätätilassa: Hänellä on siis oikeus kelata muiden ohi ja yli.

Lisäksi hän saa valittaa VIHAMIELISYYDESTÄ, koska hänelle ja hänen vauvalleen ei ohikulkijat hymyile.

Järkytän vankkurikuplalaista nyt tarkoituksella: Vankkurittomilla ihmisillä on omat asiansa ja murheensa. Sinä et tiedä niistä mitään. Ymmärrän, että ei kiinnostakaan.

Mutta kun vankkureiden sisältö kasvaa omilla jaloillaan käveleväksi ja vankkurityöntäjän hormonit ovat tasaantuneet, hänestä tulee samanlainen itsekäs kusipää kuin niistä joille hän nyt raivoaa. Ihminen jolla on omat asiansa ja menonsa, ja joka törkeästi menee hissiin vaikka ei työnnäkään vankkureita.

Tämä taitaa olla raivokkain kommentti tähän asti. Ja kiukkuisin. Kukaan ei ole vaatinut hymyilemään.

Vierailija
260/322 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuportaat vai liukukäytävä? Liukukäytävällä ainakin voisi kävelläkin eikä vaan seistä siinä kuin joku tuote tuotantolinjalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä