Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
En halua lisääntyä suomijuntin kanssa enkä kasvattaa lastani kylmässä maassa. Liian suuret riskit, että lapsi sairastuu.
Sinkku-velana on muuten tosi kivaa!
Saa leikkiä niiden perheen isien kanssa, joiden läskit vaimot pihtaa väsyneinä kotona kiljuvien kersojen ympäröimänä ja mies juoksee pakoon niitä ja paskanhajua =D!
Vierailija kirjoitti:
Itsellä päällimmäisenä syynä on se, etten halua. En juurikaan pidä lapsista. Olen myös mt-sairauksista kärsivä, joten voimavaroja tai rahaa ei olisi lapsesta huolehtimiseen. Minulla on hirveä bakteeri/sairauksien pelko ja lapsethan ovat tunnetusti käveleviä tautipesäkkeitä. Tarvitsen todella paljon omaa aikaa, en siedä meteliä, enkä halua olla vastuussa kenestäkään muusta kuin itsestäni. Ajatus sisälläni kasvavasta olennosta ja synnyttämisestä tuntuu vieraalta, jopa ällöttävältä. Myöskään maailman tilan vuoksi en lapsia halua, parempi olla syntymättä kuin 2050-luvulla sotia täällä jostain juomavedestä. Vanhemmat ei ole kommentoineet sitten 90-luvun, kun jo 7-vuotiaana ilmoitin etten halua aikuisena lapsia, että kyllä se mieli vielä muuttuu kun kasvat isommaksi. Ei ole kolmessakymmenessä vuodessa muuttunut.
Hyvä näkökulma. 99.99% äideistä joiden toimintaa olen jollain tavalla päässyt livenä todistamaan ovat oksettavia epähygieenisiä sikoja, jos ihan suoraan sanotaan. Ihan perushygienia on täysin hukassa, sillä pienten lasten kanssa sitä on mahdoton pitää yllä ja sitten jotenkin ilmeisesti luovutetaan kokonaan. Tätä kaikkea perustellaan sillä, että ei tässä ehdi pikkujuttuja miettimään ja vastustuskyky vain kasvaa. Siis sen jälkeen kun olen huomauttanut että sekä lapsi että aikuinen voisivat pestä kätensä vessakäynnin jälkeen, eikä lapsen oksennuksen putsaamiseen lattialta riitä kuivalla talouspaperilla pyyhkäisy.
Lapset ovat tautipesäkkeitä, mutta väitän että vanhemmat (miksei lapsetkin) voisivat välttää aika ison osan niistä perus lenssuista ja pötsitaudeista joita lapsiperheissä parin kuukauden välein sairastetaan. KUN PESISIVÄT KÄTENSÄ EDES JOSKUS KUNNOLLA.
Mutta ei, kun ne lapset ja kiire ja ihhihii, ihhi. Ei ehdi eikä jaksa.
Yök.
Vierailija kirjoitti:
Sinkku-velana on muuten tosi kivaa!
Saa leikkiä niiden perheen isien kanssa, joiden läskit vaimot pihtaa väsyneinä kotona kiljuvien kersojen ympäröimänä ja mies juoksee pakoon niitä ja paskanhajua =D!
Pakenisi yhtälailla se pyhä sankarisynnyttäjämarttyyriäitikin jos vain voisi. Pysyy ainoastaan koska pakko.
Tulee sitten tänne oksentamaan katkerat myrkkynsä, mielipahansa, kateutensa ja kostamaan syyttömille.
Täällä taitaa olla muutama lapseton joiden katkeruus näkyy kuitenkin kilometrin päähän. Eikö valinta ollutkaan oma vaan luonnonvalinta?
Aina tulee olemaan naisia joilla on lapsia ja niitä joilla syystä tai toisesta ei oo.
Ei tässä nyt kannata toisia vastaan asettua hei
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea tämä keskustelu kokonaan, niin saa vastauksen tuohon alkuperäiseen kysymykseen!!!!!
Koska en halunnut tulla tuollaiseksi KATKERAKSI JA KATEELLISEKSI naiseksi, kuten nämä(kin) äidit täällä ovat!!!!!!! Surullista, ankeaa, lasten ympärillä pyörivää elämää, jossa pitää epätoivoisesti yrittää esittää iloista!!!!!
Siitä syystä en halunnut lapsia ja perhe-elämää ja ONNEKSI tajusin ajoissa!!!!!!
Juuri näin. Minulle on moni äiti sanonut mihin helvettiin alkoi, tajuamatta sitä rumbaa vuosikausia unohtaen itsensä. En ihmettele jos ja kun katkeruus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa olla muutama lapseton joiden katkeruus näkyy kuitenkin kilometrin päähän. Eikö valinta ollutkaan oma vaan luonnonvalinta?
Aina tulee olemaan naisia joilla on lapsia ja niitä joilla syystä tai toisesta ei oo.
Epätoivoinen silmänkääntötemppuyritys. Täällä pitäisi olla vain lapsettomia, mutta lukutaitoa ei voi vaatia?
Minulla ei ole lapsia joten silmänkääntötemppusi ei nyt osunut;)
En lukenut viestiketjua mutta vastaan näin: En pidä lapsista, kenenkään lapsista. En myöskään halunnut olla raskaana enkä synnyttää.
Tämän olen minä ja vanhempani tiennyt aina.
Ja jos vaikka vanhempani tai mahdollinen miesystävä olisi halunnut minun tekevän lapsia, olisin todennut, että minä päätän itse kehostani ja raskauksistani.
T. Nainen 59-vuotias, suomalainen.
P.S. Tulin ehkäisyn pettäessä raskaaksi 23-vuotiaana enkä epäillyt hetkeäkään kun hain aborttia.
Sterilisaatiossa kävin kun olin 38-vuotias.
Ja siihen muuten loppuivat jatkuvat yölliset painajaisunet, että olen raskaana tai synnytän lapsen.
Olen 4 lapsen äiti. Nyt 68 mummo ja sanon ääneen että elämäni parhaat vuodet menetin. Jos saisin ottaa alussa niin en ottaisi miestä enkä lapsia. Miten lyhyt tämä elämä on.. Ei tämän ikäsenä voi elää sitä nuoruutta vaikka nyt olen vapaa.
On todella ikävää että joku joutuu jättämään lapset hankkimatta sen takia ettei sopivaa kumppania löydy. Todella sääli.
Syömishäiriö, masennus, nepsy-oireet, syöpägeeni. Joskus ihan nuorena toivoin lapsia, mutta nykyisin vanhempana ihmisenä olen tyytyväinen ettei niitä ole. Oma elämä ollut sairauksien kanssa kamppailua, onneksi en ole siirtänyt eteenpäin näitä sairausgeenejä. Sen sijaan eläimiä rakastan, olen lintuharrastaja ja huolehdin sekä luonnoneläimistä että lemmikeistä. Tämä riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen 4 lapsen äiti. Nyt 68 mummo ja sanon ääneen että elämäni parhaat vuodet menetin. Jos saisin ottaa alussa niin en ottaisi miestä enkä lapsia. Miten lyhyt tämä elämä on.. Ei tämän ikäsenä voi elää sitä nuoruutta vaikka nyt olen vapaa.
Mitä nuoruudessa sitten tarkalleen kaipaat mitä nyt et voi tehdä? Itse olen nuori, lapseton ja elämässäni ei ole mitään hienoa tai mukavaa. Ei ole oikein rahaakaan. Vaihtaisin mielelläni osia kanssasi. Ei tarvitsisi olla yksin.
Tuskin kukaan täällä on katkera toisille oli sitten lapseton tai perheellinen, molempien arjessa varmasti iloja ja suruja. Olen sitä mieltä että naisella on täysi oikeus päättää kehostaan ja elämästään, joskus kohtalo päättää kuitenkin toisin eikä välttämättä lapsien hankinta onnistu vaikka sitä toivoisi. Varmasti nuoria pelottaa tällä hetkellä kun tulevaisuus on epävarma ja pelottava, onko varmasti töitä jolla perheen elättää, tuskin kukaan haluaa elättää perheensä sossun rahoilla.
- Mikään osa (biologisen) lapsen hankkimisesta ei houkuttele sitten yhtään. Ei seksi, ei raskaus, eikä varsinkaan synnytys
- Maailma on menossa koko ajan enemmän päin p-tä, ja tulevaisuus on ihan liian epävarma
- En ole varojen ja mielenterveyden kannalta siinä tilassa, että voisin huolehtia lapsesta niin hyvin kuin kuuluisi. Perinnöllisiä sairauksiakin löytyy.
- Ja vaikka noi asiat olisikin mallillaan, niin mulla ei yksinkertaisesti riittäisi kärsivällisyys lapsen kanssa. Varsinkaan 24/7. Lemmikin kanssa jo tekee välillä tiukkaa.
Omat vanhemmat teki asiat hyvistä tarkoitusperistä huolimatta monella tapaa ihan päin honkia, ja henkiset jäljet jäi tod.näk. loppuelämäksi. Tiedän jo että toistaisin suurelta osin samat virheet, joten mun osaltani verilinja loppuu tähän. Sisarukset hoitakoot lisääntymisen, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Äityli tulee tänne kirjoittamaan, että "Eikö valinta ollutkaan oma vaan luonnonvalinta?" Ilkeämpää lausetta netistä saa hetken jo etsiä.
Vierailija kirjoitti:
On todella ikävää että joku joutuu jättämään lapset hankkimatta sen takia ettei sopivaa kumppania löydy. Todella sääli.
Niin tietysti onkin, mutta nyt aiheena: "te naiset jotka ette halua omia lapsia". Joko vihdoin menisi jakeluun?
Olisin halunnut, mutta en löytänyt sopivaa miestä. Mietin jopa munasolujen luovuttamista, jotta munasoluistani olisi ollut hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan täällä on katkera toisille oli sitten lapseton tai perheellinen, molempien arjessa varmasti iloja ja suruja. Olen sitä mieltä että naisella on täysi oikeus päättää kehostaan ja elämästään, joskus kohtalo päättää kuitenkin toisin eikä välttämättä lapsien hankinta onnistu vaikka sitä toivoisi. Varmasti nuoria pelottaa tällä hetkellä kun tulevaisuus on epävarma ja pelottava, onko varmasti töitä jolla perheen elättää, tuskin kukaan haluaa elättää perheensä sossun rahoilla.
Lue koko ketju niin näet kuinka kateellisia ja katkeria lapselliset ovat lapsettomille. Toisinpäin näin ei ole.
Juuri näin. Olen kuullut monen sanovan sen ääneen.