Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5304)

Vierailija
1481/5304 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täällä on ihan järkeviä vastauksia!

Jos oikeasti siltä tuntuu, että perheellinen elämä ei oo itseään varten niin ehdottomasti asia pitää mennä niin. Tähän maailmaan ei pidä lapsia tehdä ellei niitä ehdottomasti halua. Eikä pitäisi olla tarvetta sitä kenellekkään selittää.

Halu, tilaisuus, terveys... Yms. Mitä väliä syyllä kunhan itse sen 100%hyväksyy.

Eikä se huonompaa elämää ole, erilaista vain!

Itse oikeasti elämääni tyytyväisenä pikkulasten äitinä olen tyytyväinen että lapsettomiakin naisia on. He kenties keskittyvät uraansa ja antaa samalla minulle tilaisuuden tehdä sitä toista.

Naisen kroppa on aivan uskomaton, eikä raskaus ja synnytys sitä varsinaisesti pilaa. Mutta sen ymmärrän täysin, että ajatus siitä, että joutuu jakamaan oman kroppansa on järkyttävää. Se ON järkyttävää...

Vierailija
1482/5304 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiskä -89 kirjoitti:

Jos oikeasti siltä tuntuu, että perheellinen elämä ei oo itseään varten niin ehdottomasti asia pitää mennä niin. Tähän maailmaan ei pidä lapsia tehdä ellei niitä ehdottomasti halua. Eikä pitäisi olla tarvetta sitä kenellekkään selittää.

Halu, tilaisuus, terveys... Yms. Mitä väliä syyllä kunhan itse sen 100%hyväksyy.

Itse oikeasti elämääni tyytyväisenä pikkulasten äitinä olen tyytyväinen että lapsettomiakin naisia on. He kenties keskittyvät uraansa ja antaa samalla minulle tilaisuuden tehdä sitä toista.

Naisen kroppa on aivan uskomaton, eikä raskaus ja synnytys sitä varsinaisesti pilaa. Mutta sen ymmärrän täysin, että ajatus siitä, että joutuu jakamaan oman kroppansa on järkyttävää. Se ON järkyttävää...

Noh joo, yhtä uskomattomia ne eläin emojen kropatkin on, ei ihmisen yhtään sen kummempi uutta elämää tehdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/5304 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te äidit, jotka täytte tämän ketjun vastatkaa MIKSI. Vastatkaa.

Mitä ihmettä nyt oikein meinaat? Toivottavasti et sekoa.

Vierailija
1484/5304 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiskä -89 kirjoitti:

Noh joo, yhtä uskomattomia ne eläin emojen kropatkin on, ei ihmisen yhtään sen kummempi uutta elämää tehdessä.

Hitusen mutsityranneja fiksumpi äiskä, mutta yhtä kaikki väärässä ketjussa (naiset jotka ETTE HALUA). Hänen tai kenenkään ulkopuolisen lupaa, hyväksyntää tai mielipidettä ei (pyytämättä) kukaan kaipaa.

Vierailija
1485/5304 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chelsea handler sanoi aika osuvasti: "Nothing serves as a better reminder to not having children as setting your alarm for 10 AM on a Monday morning....  to remind yourself to do mushrooms. You know who has time for that? Single people."

Vierailija
1486/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää lapsista. Erittäin tylsää seuraa ensimmäiset 18 vuotta. Sen jälkeen niiden kanssa voi jo jutella jotain järkevää. En myöskään tahdo valvoa enkä vaihtaa paskavaippoja. En muutenkaan halua lasta pilaamaan elämäntyyliäni. Lapset vaatii koko ajan jotain. Lapset ei ole mun mielestä mitenkään suloisia. Aina kun kaupassa joku lapsi huutaa ajattelen vaan että heittäkää toi nyt h*lvettiin täältä.

Vierailija
1487/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut, mutta en löytänyt sopivaa miestä. Mietin jopa munasolujen luovuttamista, jotta munasoluistani olisi ollut hyötyä.

Huvittava tuo "jotta munasoluistani olisi ollut hyötyä". Jotenkin absurdi ja niin hölmö ajatus, että sopii kyllä täydellisesti tähän hulluun maailmaan, jossa nyt elämme. Omista munasoluista hyötyä.... hah.

Vierailija
1488/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettaa millaiset ihmiset ovat hankkineet lapsia. Täälläkin moni ei ymmärrä lukemaansa. Aloittaja esittää kysymyksen lapsettomille, "te, jotka ette halua lapsia", ja silti täällä on porukkaa lässyttämässä siitä miten lapset ovat kaikkien elämän tarkoitus ja kuinka itsekästä on olla hankkimatta jälkikasvua.

Mutta. Aika moni lapseton on teidän lapsia elättämässä verojen muodossa. Muistakaa se kun heitä kritisoitte.

Vierailija
1489/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yli nelikymppinen nainen ja omia syitä miksi en lasta koskaan edes yrittänyt saada on introvertti-luonne, suuri oman ajan ja rauhan tarve, uupumusherkkyys & univaikeudet, ja sitten myös se varsinainen vauva/lapsikuumeen puuttuminen vaikka pitkässä hyvässä parisuhteessa (yli 20v.) olen elänytkin. Valintaa on varmasti helpottanut myös se, että omassa lähipiirissä lapsettomia on paljon eikä minkäänlaista "painostusta" lapsentekoon ole ympäristöstä koskaan (onneksi) tullut.

Tuntuu, että jo pelkkä töissäkäynti vienyt energiat niin totaalisesti ettei oo jääny paukkuja edes harkita mitään lapsirumbaa siihen päälle. Ja kuten moni edelläkin todennut, niin kyllähän tää nykymeno aika sydäntä kylmäävää on: varhaiskasvatus, koulut, terveydenhuolto sakkaa; heikossa asemassa olevat (mm. synnyttäjät, sairaat, vanhukset) jätetään lähestulkoon heitteille, ihmisten ilkeys toisiaan kohtaan lisääntynyt ihan valtavasti. Siihen päälle somen negatiiviset vaikutukset (mm. jatkuva vertailu/kilpailu), työelämän vaativuus, ilmasto & energia-ongelmat, sota... Kun ei tällaisessa ympäristössä viihdy ja meinaa pärjätä itsekään, niin eipähän siihen ole lisää lapsiakaan halunnut synnyttää.

Mutta tsemppiä heille ketkä vielä haluavat ja jaksavat, ei varmasti ole tässä hullunmyllyssä helppoa.

Vierailija
1490/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo, perkele, ja palaa siihen lahkoosi, mikä se sitten onkaan!

Vierailija
1491/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolettaa millaiset ihmiset ovat hankkineet lapsia. Täälläkin moni ei ymmärrä lukemaansa. Aloittaja esittää kysymyksen lapsettomille, "te, jotka ette halua lapsia", ja silti täällä on porukkaa lässyttämässä siitä miten lapset ovat kaikkien elämän tarkoitus ja kuinka itsekästä on olla hankkimatta jälkikasvua.

Mutta. Aika moni lapseton on teidän lapsia elättämässä verojen muodossa. Muistakaa se kun heitä kritisoitte.

Mitä vielä, aloittaja niitä "lapset ovat elämän tarkoitus" ja "lapset kehittävät henkisesti" vastauksia lähettää.

Vierailija
1492/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te äidit, jotka täytte tämän ketjun vastatkaa MIKSI. Vastatkaa.

Mitä ihmettä nyt oikein meinaat? Toivottavasti et sekoa.

On jo seonnut.

Vierailija
1493/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että tätä kysytään aina implikoiden, että lasten hankkiminen olisi jotenkin oletus jokaiselle. Täten lapsettomuuteen pitäisi olla syy.

Mikäs on oma syysi sille, että hankit lapsia? Miksi ihmeessä pilaat elämäsi ilman mitään järkevää syytä? Miten selität vanhemmillesi sen, jos/kun lapsestasi kasvaa rikollinen?

Vajavaisilla kyvyillä varustetun velan ei kannatakaan tehdä lapsia, koska rikollisiahan niistä kasvaisi. Ole ihan rauhassa vaan.

Pyydettiikö sinua tänne haukkumaan. Minä olen korkeasti koulutettu, monenlaisilla kyvyillä varustettu varakakas nainen, joka haluan oman tahdon mukaan olla vapaa lapseton. Pysy poissa maatuska, kun et kuluu tänne, vai oletko vajaa.

Kuin myös!

Juu, unelmissas olet. Tänne saa kuka tahansa tulla kirjoittamaan mitä tahansa, joten jos herkkä hipiä ei kestä, niin voit pysyä poissa.

Vierailija
1494/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että tätä kysytään aina implikoiden, että lasten hankkiminen olisi jotenkin oletus jokaiselle. Täten lapsettomuuteen pitäisi olla syy.

Mikäs on oma syysi sille, että hankit lapsia? Miksi ihmeessä pilaat elämäsi ilman mitään järkevää syytä? Miten selität vanhemmillesi sen, jos/kun lapsestasi kasvaa rikollinen?

Vajavaisilla kyvyillä varustetun velan ei kannatakaan tehdä lapsia, koska rikollisiahan niistä kasvaisi. Ole ihan rauhassa vaan.

Pyydettiikö sinua tänne haukkumaan. Minä olen korkeasti koulutettu, monenlaisilla kyvyillä varustettu varakakas nainen, joka haluan oman tahdon mukaan olla vapaa lapseton. Pysy poissa maatuska, kun et kuluu tänne, vai oletko vajaa.

Kuin myös!

Juu, unelmissas olet. Tänne saa kuka tahansa tulla kirjoittamaan mitä tahansa, joten jos herkkä hipiä ei kestä, niin voit pysyä poissa.

No, unelmissasi olet sinäkin, pääasia mileipiteessäsi on rääpiä. Se ei ole kummoinenkaan taito. Opitaan jo lapsena.

Vierailija
1495/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyykö Ap tätä ihan tosissaan? Haluan todellakin säilyttää vapauteni!

Ei, ei kysy tosissaan. Piruuttaan kyselee aikansa kuluksi.

Vierailija
1496/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan täällä on katkera toisille oli sitten lapseton tai perheellinen, molempien arjessa varmasti iloja ja suruja. Olen sitä mieltä että naisella on täysi oikeus päättää kehostaan ja elämästään, joskus kohtalo päättää kuitenkin toisin eikä välttämättä lapsien hankinta onnistu vaikka sitä toivoisi. Varmasti nuoria pelottaa tällä hetkellä kun tulevaisuus on epävarma ja pelottava, onko varmasti töitä jolla perheen elättää, tuskin kukaan haluaa elättää perheensä sossun rahoilla.

Lue koko ketju niin näet kuinka kateellisia ja katkeria lapselliset ovat lapsettomille. Toisinpäin näin ei ole.

Höpö höpö. Tässä ketjussa eräskin sanoi hyi h*****i siihen, että joku vie lastaan harrastuksiin. Mutta ilmeisesti sillä ei ole väliä mitä sanotaan, vaan kuka sanoo. Lapsettomat ovat kaikki pyhimyksiä. Ei voi olla ilkeä ihminen jos on lapseton

Vierailija
1497/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää lapsista. Erittäin tylsää seuraa ensimmäiset 18 vuotta. Sen jälkeen niiden kanssa voi jo jutella jotain järkevää. En myöskään tahdo valvoa enkä vaihtaa paskavaippoja. En muutenkaan halua lasta pilaamaan elämäntyyliäni. Lapset vaatii koko ajan jotain. Lapset ei ole mun mielestä mitenkään suloisia. Aina kun kaupassa joku lapsi huutaa ajattelen vaan että heittäkää toi nyt h*lvettiin täältä.

Asia meni perille, mutta onko ihan pakko kiroilla. En vaan ymmärrä miksei voi vastata asiallisesti oli asia sitten mikä tahansa? :/

Vierailija
1498/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siipeilijöistä puhutaan, niin miettikääpä mammat sitä, että me velat maksetaan veroina teidän lasten terveyden- ja sairaanhoito, neuvola, päiväkoti, hammashoito koulutus (alakoulusta korkeakoulutukseen jne, jne, jne. Itse koskaan käyttämättä näitä palveluja omaan perheeseen. Me velat joustetaan töissä, kun te ootte sairaitten lasten kanssa kotona, sumplitaan lomat koulujen lomien mukaan jne, jne, jne.

Vanhainkodit on täynnä lapsellisia vanhuksia, ei ne lapset vanhempiaan hoida, vaan yhteiskunta, niinkuin meitä kaikkia. Ja tästähän myös maksetaan.

Yhteiskunta tukee lapsiperheitä monin tavoin, veloja ei lähtökohtaisesti niinkään.

Ja niinhän se pitää olla, niin hyvinvointivaltio toimii ja mielelläni maksan veroni.

Joten, antakaapa meidän verojen olla ihan rauhassa, me kyllä hoidamme omat asiamme, samaa toivomme teiltä. Älkää puuttuko johonkin mikä ei teille kuulu tai yritä tyrkyttää sellaista mitä me ei vaan haluta. Käyttäkää panoksenne niiden lastenne hyvinvointiin, sitä panosta he kipeästi kaipaavat ja liian usein vaille jäävät.

Mikä saa sinut kuvittelemaan, etteivät lapselliset maksa veroja? Jatkuvuuden nimissä kannattaisi lapsia synnyttää, koska yhteiskuntaa ei yksinkertaisesti voi olla olemassa ilman lapsia tai se loppuu hyvin nopeasti. Mutta tietenkin, kun mieli askartelee vain omissa mielihaluissa, niin näin kauaskantoinen ajattelu on tietenkin vaikeaa.

Sinun mielesi askartelee aivan merkillisissä mielihaluissa. Yritä nyt ymmärtää, että kaikki naiset eivät halua lapsia. Jokaisella on siihen omat, hnekilökohtaiset syynsä. Mutta sinähän et niitä käsitä.

Vierailija
1499/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu maa.

Vierailija
1500/5304 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu maa sekä sen hullut ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi