Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Mikä pakkommiele monella on nuo kakarat???
Missä vaiheessa elämää allekirjoitat sopimukse että kaikkien kuuluu elämää elämänsä samalla kaavalla kuin suurimman osan?
Minua ärsytti jo 12 vuotiaana kaikki puhe omasta vaimosta ja lapsista, kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.
Oho ompa traagista! Ilman niitä riskejä et säkään olisi täällä. Et varmaan uskalla ulos, aina riski vaikka tapaturmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy on se, että olen nainen. Naiselle lankeaa aina isompi vastuu (synnytys, imetys ja muutenkin alkuajat) lapsesta kuin miehille.
Jos olisin mies, voisin tehdä holtittomasti lapsia ja lapsen syntymän jälkeen livetä sen ja naisen elämästä maksamatta pennin hyrrääkään.
Naaraat on ohjelmoitu haluamaan liikakansoittamista toisin kuin koiraat, mutta koiraat puolestaan on ohjelmoitu parittelemaan.
Sano nyt vielä, että koiraat ovat luotuja parittelemaan mahdollisimman monen naaraan kanssa. Siitähän ei tietenkään synny liikakansoitusongelmaa. :D
Jokainen raskaus on miehen aiheuttama, jokainen raskaus on miehen syy.
En tykkää lapsista + nykyhallitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.
Oho ompa traagista! Ilman niitä riskejä et säkään olisi täällä. Et varmaan uskalla ulos, aina riski vaikka tapaturmista.
Naiset joutuvat terveys ja hengenvaaraan tehdessään lapsen. Riskit ovat todelliset ja kaikille synnyttäneille jää vaurioita ja jokainen lapsi vaurioittaa naisen kehoa lisää . Ensimmäinen alatiesynnytys pilaa monelta naiselta alapään kokonaan.
Mulla ja yrittäjäpuolisolla on vasta nyt (kun ollaan 50-vuotiaita) sen verran rahaa, että voitaisi huolehtia jostain muustakin kuin vain itsestämme. Kahdestaan ollaan oltu eikä lisäännytty aika monestakin syystä. (P.S. Meillä on kristallipallo, josta näkyi tämä nykytilanne jo muutama vuosikymmen sitten.)
Mitäs kun minulla on niin tiukka alapää, ettei kukaan mies ole koskaan edes päässyt sisälleni? Oikeasti isot miehet ovat yrittäneet ja se on ollut myös hyvin kivuliasta .
Ja siksi myös päätin etten halua lapsia, jos sen yrittäminenkin on niin vaikeaa ja kivuliasta.
Minulla on ilmeisesti joku vika p#llu##a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian hyvät tuet
Millä tavoin ja missä nimenomaan lapsettomia naisia mitenkään "tuetaan" kun sitä valintaansa ei vieläkään edes täysin (_naisilta_) hyväksytä/suvaita?
Niinpä, en ole koskaan saanut tai hakenut mitään tukia. Maksan kyllä veroistani lapsellisten koulusafkat ja lapsituet!
Ja lapseton tekee vielä työt silloin, kun lapsellisten on ihan pakko saada lomaa tai olla poissa muuten lasten takia. Kiertävä lomasysteemi on tietysti hyvä, jos se toimii työpaikalla, mutta meillä ei ole toiminut vuosikausiin. Kesäloma heinäkuussa on ollut minulle täyttää utopiaa jo kauan. En saa edes niin pitkiä kesälomia kuin laki minulle takaisi pitkien työvuosien jälkeen. Joten vähän korpeaa, että kun minulta on puuttunut halu ja kyky saada lapsia, minua pidetään vielä kaiken lisäksi jotenkin itsekkäänä tai epänormaalina - samalla kun minun selkänahastani revitään joustot muiden poissaoloihin. Jo tänä vuonna on tullut tehtyä kolme kuusipäiväistä viikkoa samassa kuussa, johon myös sisältyi yllättäen kohdalle osunut 12-tuntinen vuoro ynnä muita joustoja. On kyllä tosi itsekäs olo, kun yritän löytää työvuoro- ja lomalistoilta paikkaa, johon minun lomani ja ylityövapaani (yli 70 tehtyä tuntia) mahtuisivat.
Huonot geenit. Alkoholismia lapsuuden perheessäni ja äidin puoleisessa suvussa. Mulla ADD ja liikaa traumoja.
Nepsyoireet ja päihderiippuvuusgeenit periytyvät joten miksi synnyttää uusi ihminen joka jää yhteiskunnan elätiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just meni tasan kahdessa sekunnissa hermot, kun naapurin penikat tuli ulvomaan tuohon ikkunani alle. En siedä hetkeäkään kakaroista lähtevää täysin päätöntä, mielivaltaista älämölöä.
Asupa kerrostalossa jossa lapsia ja räkyttäviä rakkeja, elämä on yhtä he*vettiä!
No just kerrostalon ikkunani alla ne koko aamupäivän kiljui. Asun eka kerroksessa.
Kesällä ei pienintäkään mahdollisuutta viettää aikaa rauhassa parvekkeella, kun ne apinat huutaa siinä vieressä. Kuinka kukaan järjissään oleva haluaa itselleen tuollaista melua elämäänsä 24/7??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se traagista ja vielä traagisempaa tuo pakkolisääntymispäsmäröinti. Lapseton voi halutessaan silti ottaa kaikki maailman muut riskit paitsi jälkikasvun sarjatuotannon, jota velana ei halua. Lapsellinen taas voi pidättäytyä kaikista maailman muista riskeistä paitsi synnytyskoneena toimimisesta - mikä voi osoittautua kannattamattomaksi (ja katkeroittavaksi) virheeksi.
Pelkäsin, että lapsesta tulee vammainen ja siinä muuttuu sitten elämä liikaa ja aivan erilaiseksi kuin halusin. Pelkäsin myös, että omat voimavarat ei riitä huolehtimaan terveestä lapsesta tarpeeksi hyvin. Pelkäsin myös, että miehen luisuminen kotihommista alkaisi rasittaa moninkertaisesti jos tekisi saman lapsen kohdalla.. eli siinäpä ne syyt.
Tietenkin kaikki olisi voinut mennä hyvinkin, mutta en ollut valmis riskeeraamaan kun olen tällainen varman päälle ottaja.
Mailmassa on saateita jo ihan tarpeeks ettei tänne enää tarvitse tehä lisää saatuttajia, lapsi aiheuttaa päästöjä tukimuksien mukaan saman verran kuin 37 kaukolentoa vuodessa, joten matkustelen hyvällä omatunnolla kun en ole saatuttanut mailmaa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5536107/juontaja-laura-ollila-kertoi-fa…
Lauralle tiedoksi: kyllä todellakin tiedän onnellisuuteni, koska olen itse tietoisesti valinnut ja rakentanut oman onneni.
Lauralla olisi itselläänkin ollut yhtäläinen mahdollisuus vastuullisena aikuisena tehdä itse itselleen mieleisiä valintoja.
Harvinaisen yksinkertaiselle ihmiselle kaikki tuollaiset normijärkiselle selvät asiat tulevat ihan puun takaa yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap itselläsi? Oletko perustanut perheen? Minä en itse halua lapsia tähän maailmaan, koska se tuottaa yhä enemmän rakennuksia, luonnon tuhoamista, vaatteita yhä enemmän ja kaikkea materiaa yhä enemmän, autoja, asuntoja yhä enemmän. Maapallon päällä jo liikaa ihmisiä, josta me kaikki tuhoamme luontoa yhä enemmän. Luuletko, että se on oikein luontoa kohtaan, kun maapallon päällä on jo liikakansoitusta. Tämä minun mielipide ei siis ole syyttää niitä, joilla lapsia, mutta jos ajattelee tätä koko maapallon tilannetta, niin aika tuhoisaa on koko ajan. Luontoa tuhotaan kaikin tavoin. Ja mielestäni ne metsän omistajat tekevät suurta työtä, että eivät enää myy metsiä, että luonto säilyy. Eli jos luonto tuhotaan, eläimet ym. niin ei ole silloin myöskään meitä ihmisiä enää lainkaan. Joten kunnioita luontoa.
Liikakansoittaminen on ongelma Afrikassa ja Aasia
Meidän täytyy siis viedä feminismin ilosanomaa Afrikkaan ja Aasiaan jotta sielläkin naiset alkavat vähentää lapsientekoa. Ilmasto kiittää ja samalla naisten oma elämänlaatu paranee kun heillä on muitakin vaihtoehtoja elämässä kuin olla synnytyskoneena!
En jaksa viettää aikaa lasten kanssa enkä varsinkaan heistä huolehtia. Mulle tärkeämpää omat jutut ja esim. alkoholi. Ja joo, olen 39v. Että eipä tässä paljoa olisi aikaakaan. Sisaruksilla on lapsia, että jos haluan leikkiä lasten kanssa tai niitä vahtia niin mahdollisuuksia kyllä on. Hyi, puistattaakin ajatus omasta vaippaläjästä tai elää 9kk vain vatsaa pidellen ilman kunnon bileitä ja alkoholia.
En halua tehdä lapsia, koska koulukiusaamisen lopettamiseen ei ole keinoja.
Jo päiväkodeissa on väkivaltaisia häirikkölapsia.
Miksi tekisin lapsen, joka joutuisi pelkäämään väkivaltaa heti kun joutuu yhteiskunnan hoiviin?
Eli haluat lähteä jonnekin m hanmuuttajaksi. Oletko varma että sinut halutaan jonnekin?
Ihmlnen joka vastustaa wokea ei tiedä mitä sana tarkoittaa vaan on nimenomaan mainitsemasi pakkosyötön uhri.