Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Vierailija kirjoitti:
Moni vela, ihan kuten muutkin, tietää voivansa saada lapsia. Lähtökohtaisesti raskaaksi tulo onnistuu useimmilta joko luomusti tai hoidoilla. Abortti on myöskin suht yleinen. Kysymys ei siis useinkaan ole salatusta sairaudesta.
Ymmärrän, että joku haluaa olla vela. Sitä en ymmärrä, miksi nykyaikana yksikään vela tulee raskaaksi! Se, jos mikä on resurssien hukkaamista. Ellei jonkun väkivallan tuloksena. Ei-velan raskaus saattaa sentään olla myös onnellinen vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni vela, ihan kuten muutkin, tietää voivansa saada lapsia. Lähtökohtaisesti raskaaksi tulo onnistuu useimmilta joko luomusti tai hoidoilla. Abortti on myöskin suht yleinen. Kysymys ei siis useinkaan ole salatusta sairaudesta.
Ymmärrän, että joku haluaa olla vela. Sitä en ymmärrä, miksi nykyaikana yksikään vela tulee raskaaksi! Se, jos mikä on resurssien hukkaamista. Ellei jonkun väkivallan tuloksena. Ei-velan raskaus saattaa sentään olla myös onnellinen vahinko.
Vela saa kuukautiset kuten muutkin😂😂. On siis ihan biologisesti ja hormonaalisesti juonessa mukana. Abortteja tekee kaikki, myös jo lapsia tehneet. Ajatus siitä, että vela olisi jotenkin naisena puutteellinen ja biologialtaan poikkeava on ihan puppua.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kaikki sellaiset syyt, joissa ei vain halua lapsia, ei tykkää lapsista, ettei halua omaa elämää muuttaa, ettei löydy sopivaa kumppania tai on jokin sairaus. Tai muu vastaava omaan tilanteeseen liittyvä syy.
Niitä syitä en ymmärrä, että halutaan maailmaa jotenkin parantaa, tai ettei haluta "tällaiseen maailmaan" lisää lapsia. Sellaiset syyt paljastavat lähinnä, että on ihan muiden vietävissä.
Kyllä siinä mielestäni on nimenomaan omaa ajattelua käytetty, jos ei halua omia lapsia tätä nyky-yhteiskunnan oravanpyörää pyörittämään. Todella moni asia mennyt lapsien/lapsiperheiden osalta ainakin Suomessa huonompaan suuntaan. Varhaiskasvatus + sotepalvelut kriisissä, peruskoulu (+ ammatitikoulut) pitkälti pilattu, lapsiperheiden sosiaaliturvan rajut heikennykset, työelämän epävarmuus ja työttömyyden lisääntyminen sekä elinkustannusten jatkuva nousu.. Siinä nyt alkuun muutama syy mitä en kyllä ihan mitättöminä lapsenhankintaa miettiville pidä. Poliittisilla päätöksillä pystyttäisin paljon näihin em. ulkoisiin seikkoihin vaikuttamaan, mutta jostain syystä maamme päättäjillä ei sellaisia haluja ole.
Lisäksi kaikenlainen itsekkyys lisääntynyt valtavasti. MinäMinä on yllättävän monella ainoa mikä kiinnostaa, muista ihmisistä ja luonnosta viis. Raha pyörittää maailmaa ja ihminen ja luonto kärsii. Itse mmärrän oikein hyvin niitä joilla lapset jäävät tälläiseen maailmaan tekemättä.
Miksi vain ei voida hyväksyä ihmisten valintoja, sisältää ne sitten lapsia tai ei. Minulle on ihan sama onko naapurilla lapsia vai ei. Se ei kuulu kenellekään. Onko tämän kyselyn taustalla tutkija? Täällä keskustelussa syyllistetään muita. Touhut on kuin Ankkalinnassa aikoinaan.
https://yle.fi/aihe/a/20-10005259'
Kashmeera Lokuge on vapaaehtoisesti lapseton: Kierrätän pahvit ja miehet, mutta suurin ekotekoni on se, etten hanki lapsia
Kashmeera Lokuge on joutunut puolustamaan päätöstään olla hankkimatta lapsia. Lokugen mielestä se on sekä hänen itsensä että koko maailman kannalta ainoa oikea vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aika sokea pitää olla, että kuvittelee maailman olevan parempi kuin koskaan ennen. 20 vuotta on pukattu kersoja, jotka ovat tyhmempiä kuin neandertalin ihmiset.
Valitettavasti se on ihan tutkittua, että ihmiskunnan historiassa on nyt ensimmäinen kerta, kun uusi sukupolvi on tyhmempi kuin edellinen.
Muistakaa tiktok!
Sinun subjektiivinen kokemus mailmasta ei ole muuta, kuin sinun kokemus. Tieteellisesti tutkittuna ja mitattuna maailma on parempi paikka, kuin koskaan ennen. Toki haasteitakin on, mutta niitä on ollut aina. Ihminen on nokkela kehittämään vaikeuksia ja niihin ratkaisuja.
Nykyihminen on lähinnä nokkela yrittämään korjata aiheuttamiaan ongelmia ja lopulta vaan pahentaa tilannetta.
Omien lasten hankinta ei koskaan ole ollut tärkeää. Olisin halunnut adoptoida 90-luvun lopulla tytön Etelä-Amerikasta tms. espanjankielisestä maasta, mutta tuolloin adoptio ei ollut mahdollista yksin elävälle naiselle. Pelastakaa Lapset ry:ltä sain jopa vastauksen, että lapsella on parempi olla omassa maassaan katulapsena kuin tulla vieraaseen maahan kanssani.
Tästä alkoi yhden naisen protesti eli en halunnut synnyttää uutta ihmistä maailmaan, jossa on valmiina kodittomia lapsia.
Lapsettomat naiset ovat lähinnä siellä 15-vuotiaan tytön tasolla tunne elämältään ja näkemyksiltään. Jos armeija tekee pojasta miehen niin kyllä äitiys tekee tytöstä naisen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat naiset ovat lähinnä siellä 15-vuotiaan tytön tasolla tunne elämältään ja näkemyksiltään. Jos armeija tekee pojasta miehen niin kyllä äitiys tekee tytöstä naisen.
Höpö höpö, huolimatta tästäkään nolosta itsesi ylentämisyrityksestä: 15-vuotiaan tytön tasolla on vain 15-vuotias tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla vain äitiys tekee tytöstä naisen?
Valitettavan paljon on äitejä ja erityisesti isiä, jotka eivät pysty esim pitämään huolta lapsistaan tai itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Miten on lapsettomuuden pättääneet. Pidättekö vanhempianne tyhminä, kun onvat sinut hankkineet?
Pättääneet? Onvat?
Se oli heidän silloinen itsekäs päätöksensä, eivät kysyneet minulta haluanko syntyä. Sama minä heitä pidän.
Hyväksyn sen ja nykyään aikuisena teen sitten omat päätökseni itse ja nyt on heidän vuoronsa hyväksyä ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kasvatus ei vaan kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut. En myös halua pilata kehoani raskaudella ja synnytyksellä.
Edelleen ajatellaan, että äiti on se lapsen ensisijainen vanhempi ja äiti jää kotiin lasta hoitamaan tämän ensimmäisinä elinvuosina, äiti joustaa jne. mutta minä en halua luopua urastani.
Surullisen kuuloista
kymmen vuoden päästä... tai kun olet siirtynyt eläkkeelle, tai viimeistään kun olet maan levossa;
- ei kukaan työpaikassasi tai työpaikoissasi muista sinua, ajattele ensimmäistäkään ajatusta
- kehosi on "pilalla" mutta ei se mitään, elämiseen se on tarkoitettukin, työnteko ja ura ei ole elämää, se on huijaustaMutta jos sinulla olisi lapsia, lapsenlapsia, niin elämä jatkuisi. Aina välillä he sattaisivat miettiä että mitenköhän mummo t
"Miksi sinulle on niin tärkeää että juuri sinun sukusi jatkuu ja juuri sinut muistettaisiin kuoltuasi? Mistähän sinut pitäisi muistaa muuten kuin tehtailemistasi lapsista? Onko sinulla edes persoonallisuutta ilman lapsiasi? Läheisriippuvuus?"
Kun kaikkea on tehnyt, töitä, rahaa, matkustelua, laitteita, keksintöjä ja taidetta, niin mikään niistä ei merkitse siihen verrattuna mitään kun oma lapsi sanoo "isi"
Tärkeää ei siis ole minä ja minä niinkuin lapsettomat ajattelevat ja elävät, vaan se mitä on antanut ja mikä jatkuu toisessa, elämä ja rakkaus. Lapseton miettii vain itseään ja omia turhia "harrastuksiaan" eikä voi tätä ymmärtää. Media on aivopessyt.
Toki kamala niille jotka eivät voi saada lapsia, mutta nythän ei ollut heistä kyse
En halua omia lapsia, koska haluan suomalaisten kuolevan sukupuuttoon ja m44h4n muuttajien valtaavan tämän maan omilla lapsillaan. On kunnia-asia olla luovuttava häviäjäkansa. Talvisota sodittiin täysin turhaan.
En halua omia lapsia, koska olen tottunut elämään muiden siivellä ja antaa muiden hoitaa kaikki asian puolestani. Olen luovuttaja ja vapaamatkustaja.
Pari sukupolvea kun menee, niin sinuakaan ei kuule muista yhtään kukaan, oli lapsia tai ei.
Kun kaikkea on tehnyt, töitä, rahaa, matkustelua, laitteita, keksintöjä ja taidetta, niin mikään niistä ei merkitse siihen verrattuna mitään kun oma lapsi sanoo "isi"
Tärkeää ei siis ole minä ja minä niinkuin lapsettomat ajattelevat ja elävät, vaan se mitä on antanut ja mikä jatkuu toisessa, elämä ja rakkaus. Lapseton miettii vain itseään ja omia turhia "harrastuksiaan" eikä voi tätä ymmärtää. Media on aivopessyt.
Toki kamala niille jotka eivät voi saada lapsia, mutta nythän ei ollut heistä kyse'
Niin? Tuo kaikki (pakkosuorittaminen) pyörii auttamatta ja patologisesti MINÄ MINÄ MINÄN ympärillä ja jatkeena.
Miten ja miksi "isi", joka ei ole itseriittoinen minä minä minä vastaa ketjuun: Te naiset jotka ette halua omia lapsia?
Lapsuus suurperheessä, enkä halua samaa perhehelvettiä.
Kyllä, se on ikäänkuin kirjoitettuna tossa vela-lyhenteessä. Se ei ole jäänyt epäselväksi. Epäselvää on vain joidenkin velojen tarve ylenkatsoa, halveksia ja dissata niitä, jotka lapsia haluavat ja jopa saavat. Näille ei oma velaus riitä, vaan he tarvitsevat sen ylimielisen asenteen myös, suhteessa lapsellisiin. Ja siis miksi?