Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
3921/5302 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Rahat menee paljon.

-ei lasten isä osallistu aina tai kiinnosta.

-isät käyttävät rahat itseen sekä ostelevat itselleen ja äidit joutuu maksamaan kaikkea.

-jäädä yksinhuoltajaksi.

-pelkoa jos saa vammaisen lapsen. Tiedän millainen koska olen nähnyt lähipiirissä.

-jotain menee vikaa synnytyksessä kuten minä vammautuin.

Monesti kuullut ja lukenut kun naiset odottavat vauvan niin miehet pettävät. Aina.

Vierailija
3922/5302 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen narskuperheen syntipukki ja "huonoudestani" huolimatta mun oletetaan hoitavan kaikki vanhempieni tarvitseva työapu.

Mulle tehtiin jo nuorena selväksi, että jos lapsia teen, niitä on turha viedä vanhemmilleni hoitoon. Miesystävät osoittautuivat omiin harrastuksiinsa rahansa ja aikansa käyttäväksi enkä halunnut yh:si tuolla yhtälöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3923/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomen uudet ikäluokat aina vain pienenevät niin tulee aika kun maata ei enää ole.  Ainakaan minua ei houkuttele ajatus että tulevat sukupolvet ovat "venäläisiä".

Vierailija
3924/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on nuoresta asti ollu fiilis, että tuun olemaan lapseton. Sellaista ihmistä ei oo vielä tullu vastaan, joka saisi minut vakavasti harkitsemaan äitiyttä. Rakastan lapsia yli kaiken ja koen, että tuo rakkaus nimenomaan estää minua hankkimasta lapsia, sillä en kestäisi jos heidän elämänsä olisi raskasta ja vaikeaa. Rakkaus menee omien halujen yli.

Vierailija
3925/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys-, hoivaus- ja pesänrakennusvietit kyllä ovat olemassa, kuten muillakin eläimillä, mutta ei ole mitään todistetta, että nämä kohdistuisivat erityisesti omiin lapsiin. Voi olla, että varhaiskantaisella ihmisellä ei ollut mitään halua tuottaa omia geneettisiä lapsia.

Niin ihmistä kuin muitakin eläimiä näyttää innostaneen sukupuoliyhdyntään siitä saatava nautinto, ei lapsen saanti. Evoluutio turvaa lapsen saannin nautinnon avulla. Edelleen maailmassa harjoitetaan seksiä täysin tietämättöminä nautinnon seurauksista, ja lapsi tulee monelle yllätyksenä.

Kulttuuri-ihminen tietää oppimisen kautta, että seksi tuottaa lapsia. Tämä tieto ei ole geeneissämme.

Vierailija
3926/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni on katsonut perhe-elämääni, ja todennut, ettei se ole sen arvoista, mitä lie tarkoittaakaan sillä. :D

ja sanonut mulle sen suoraan. On aika hurjaa olla toisten lapsiperheunelmien tappaja. Ei tämä minusta mitenkään kamalaa ole, mutta onhan tämä intensiivistä ja vaativaa. Myös palkitsevaa ja ihanaa.

Vierailija
3927/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat, terveys ja kaikki aika menee.

Vierailija
3928/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimen tehtävä on lisääntyä ja imettää ja toimia luonnon kiertokulun jatkajana, ihmisenä koen, että tehtäväni on elää ja nauttia tästä lyhyestä ajasta, jonka täällä on saanut.

Vierailija
3929/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ystäväni on katsonut perhe-elämääni, ja todennut, ettei se ole sen arvoista, mitä lie tarkoittaakaan sillä. :D

ja sanonut mulle sen suoraan. On aika hurjaa olla toisten lapsiperheunelmien tappaja. Ei tämä minusta mitenkään kamalaa ole, mutta onhan tämä intensiivistä ja vaativaa. Myös palkitsevaa ja ihanaa.

Kuvaava esimerkki lapsellisuuskuplasta, jonka ulkopuolella kaikki on huonommin, merkityksetöntä ja väärin.

Vierailija
3930/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- talous heittää häränpyllyä lapsiperheessä

- menettää vapauden tulla ja mennä miten haluaa

- työmäärä moninkertaistuu

- ei ole aikaa harrastuksille

- äidistä ei välitetä terveydenhuollossa

- kroppa menee pilalle

- en halua synnyttää, varsinkaan kun kätilöt on Suomessa asenteellisesti kivunlievitystä vastaan. Jos synnytystä hoitaisi lääkäri, voisin ehkä harkita

- miesten huono laatu. En ala yksin huolehtimaan perheestä

- melu kuormittaa jo muutenkin

- asumisen kalleus, ei ole varaa tarpeeksi isoon asuntoon Helsingistä

- sota, ilmastonmuutos, pellehallitus, rasistit, paska yleinen ilmapiiri, itänaapurin sotahullu despootti, työelämän jatkuva epävarmuus, mitä näitä nyt on

Vierailija
3931/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ärsyttäviä ja raskaita tapauksia. Eniten vihaan taapero-ikäisiä, kysely-ikäisiä ja teinejä. Lapset haisee, ne on likasia ja paljon muuta.

Vierailija
3932/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaava esimerkki lapsellisuuskuplasta, jonka ulkopuolella kaikki on huonommin, merkityksetöntä ja väärin.

Niinhän se onkin.

Vierailija
3933/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään pelaamisesta enemmän kuin lastenhoidosta.

Vierailija
3934/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se onkin.

Ei ole jos erilaiset kiinnostukset ja elämänarvot sekä valinnat. Etoo tuo itseriittoisuus ja ymmärtämättömyys.

Vierailija
3935/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä. En vain ole koskaan halunnut enkä oikeastaan edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Vanhempien mielipidettä en ole kysynyt, miksi ihmeessä kyselisin?

N42

Vierailija
3936/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua. Mikä on syy siihen, että jankutat tästä aiheesta, ap?  Muiden asiat eivät kuulu sinulle edes silloin kun naamioit ne kansallismielisyyteen liittyväksi lisääntymispakkomielteeksi.  Lasten hankinta ei ole mikään velvollisuus, eikä kellään ole seksuaalisia velvollisuuksia sinua kohtaan.

Vierailija
3937/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä nyky-yhteiskunnassa on vaativaa ilman lastakin. Lapsiperhe-elämä on yhtä sirkusta, ja varsinkin naiselle huono diili, en yhtään ihmettele että moni valitsee lapsettoman elämän.

Vierailija
3938/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostanut alle 35 v mutta alkoi biologinen klo tikittää , ei sen puoleen ei miestäkään ollut  mutta myöhemmin tapasin ja ajattelin aika pian että haluan tuon kanssa naimisiin ja lapsen ja niin kävi mutta sai odottaa aikansa ennenku tärppäsi . Paljon olisin menettänyt ellei olisi lasta. Todella kiitollinen. 

Vierailija
3939/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole lapsia ikinä halunnut (paitsi joskus tosi pienenä) siihen ei mitään varsinaista syytä ole en vain ikinä näkisi itseäni äitinä kun edelleen keräilen kaiken laisia leluja sun muuta niin en halua miitän lasta siihen mukaa mitää säheltämään niillä ja tunnen itteni edelleen teini ikäsenä mulla ei ois muutenkaan aikaa lapsille ja haluan elää mun elämää sellasena mitä se on nyt 

kuulostaako 20.v japani anime katumuoti fani joka keräilee leluja rakastaa kissoja viettää suurimman osan ajasta tietokoneella tai puhelimella ei ole kauhean hyvä kokkaamaan ostaa paljon vaatteita meikkaa sairaasti ja on todella iso kawaii muoti fani hyvältä äidiltä ei mun mielestä:)

Vierailija
3940/5302 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lapsen/lapsia, mutta en vielä. Mulla on pcos ja tarvitaan lapsettomuushoitoja. Ennen niitä yritän saada mielenterveyttä vähän parempaan suuntaan.