Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Olen narskuperheen syntipukki ja "huonoudestani" huolimatta mun oletetaan hoitavan kaikki vanhempieni tarvitseva työapu.
Mulle tehtiin jo nuorena selväksi, että jos lapsia teen, niitä on turha viedä vanhemmilleni hoitoon. Miesystävät osoittautuivat omiin harrastuksiinsa rahansa ja aikansa käyttäväksi enkä halunnut yh:si tuolla yhtälöllä.
Jos Suomen uudet ikäluokat aina vain pienenevät niin tulee aika kun maata ei enää ole. Ainakaan minua ei houkuttele ajatus että tulevat sukupolvet ovat "venäläisiä".
Itellä on nuoresta asti ollu fiilis, että tuun olemaan lapseton. Sellaista ihmistä ei oo vielä tullu vastaan, joka saisi minut vakavasti harkitsemaan äitiyttä. Rakastan lapsia yli kaiken ja koen, että tuo rakkaus nimenomaan estää minua hankkimasta lapsia, sillä en kestäisi jos heidän elämänsä olisi raskasta ja vaikeaa. Rakkaus menee omien halujen yli.
Äitiys-, hoivaus- ja pesänrakennusvietit kyllä ovat olemassa, kuten muillakin eläimillä, mutta ei ole mitään todistetta, että nämä kohdistuisivat erityisesti omiin lapsiin. Voi olla, että varhaiskantaisella ihmisellä ei ollut mitään halua tuottaa omia geneettisiä lapsia.
Niin ihmistä kuin muitakin eläimiä näyttää innostaneen sukupuoliyhdyntään siitä saatava nautinto, ei lapsen saanti. Evoluutio turvaa lapsen saannin nautinnon avulla. Edelleen maailmassa harjoitetaan seksiä täysin tietämättöminä nautinnon seurauksista, ja lapsi tulee monelle yllätyksenä.
Kulttuuri-ihminen tietää oppimisen kautta, että seksi tuottaa lapsia. Tämä tieto ei ole geeneissämme.
Paras ystäväni on katsonut perhe-elämääni, ja todennut, ettei se ole sen arvoista, mitä lie tarkoittaakaan sillä. :D
ja sanonut mulle sen suoraan. On aika hurjaa olla toisten lapsiperheunelmien tappaja. Ei tämä minusta mitenkään kamalaa ole, mutta onhan tämä intensiivistä ja vaativaa. Myös palkitsevaa ja ihanaa.
Rahat, terveys ja kaikki aika menee.
Eläimen tehtävä on lisääntyä ja imettää ja toimia luonnon kiertokulun jatkajana, ihmisenä koen, että tehtäväni on elää ja nauttia tästä lyhyestä ajasta, jonka täällä on saanut.
Vierailija kirjoitti:
Paras ystäväni on katsonut perhe-elämääni, ja todennut, ettei se ole sen arvoista, mitä lie tarkoittaakaan sillä. :D
ja sanonut mulle sen suoraan. On aika hurjaa olla toisten lapsiperheunelmien tappaja. Ei tämä minusta mitenkään kamalaa ole, mutta onhan tämä intensiivistä ja vaativaa. Myös palkitsevaa ja ihanaa.
Kuvaava esimerkki lapsellisuuskuplasta, jonka ulkopuolella kaikki on huonommin, merkityksetöntä ja väärin.
- talous heittää häränpyllyä lapsiperheessä
- menettää vapauden tulla ja mennä miten haluaa
- työmäärä moninkertaistuu
- ei ole aikaa harrastuksille
- äidistä ei välitetä terveydenhuollossa
- kroppa menee pilalle
- en halua synnyttää, varsinkaan kun kätilöt on Suomessa asenteellisesti kivunlievitystä vastaan. Jos synnytystä hoitaisi lääkäri, voisin ehkä harkita
- miesten huono laatu. En ala yksin huolehtimaan perheestä
- melu kuormittaa jo muutenkin
- asumisen kalleus, ei ole varaa tarpeeksi isoon asuntoon Helsingistä
- sota, ilmastonmuutos, pellehallitus, rasistit, paska yleinen ilmapiiri, itänaapurin sotahullu despootti, työelämän jatkuva epävarmuus, mitä näitä nyt on
Lapset on ärsyttäviä ja raskaita tapauksia. Eniten vihaan taapero-ikäisiä, kysely-ikäisiä ja teinejä. Lapset haisee, ne on likasia ja paljon muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaava esimerkki lapsellisuuskuplasta, jonka ulkopuolella kaikki on huonommin, merkityksetöntä ja väärin.
Niinhän se onkin.
Tykkään pelaamisesta enemmän kuin lastenhoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se onkin.
Ei ole jos erilaiset kiinnostukset ja elämänarvot sekä valinnat. Etoo tuo itseriittoisuus ja ymmärtämättömyys.
Ei ole mitään syytä. En vain ole koskaan halunnut enkä oikeastaan edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Vanhempien mielipidettä en ole kysynyt, miksi ihmeessä kyselisin?
N42
Koska en halua. Mikä on syy siihen, että jankutat tästä aiheesta, ap? Muiden asiat eivät kuulu sinulle edes silloin kun naamioit ne kansallismielisyyteen liittyväksi lisääntymispakkomielteeksi. Lasten hankinta ei ole mikään velvollisuus, eikä kellään ole seksuaalisia velvollisuuksia sinua kohtaan.
Elämä nyky-yhteiskunnassa on vaativaa ilman lastakin. Lapsiperhe-elämä on yhtä sirkusta, ja varsinkin naiselle huono diili, en yhtään ihmettele että moni valitsee lapsettoman elämän.
Ei kiinnostanut alle 35 v mutta alkoi biologinen klo tikittää , ei sen puoleen ei miestäkään ollut mutta myöhemmin tapasin ja ajattelin aika pian että haluan tuon kanssa naimisiin ja lapsen ja niin kävi mutta sai odottaa aikansa ennenku tärppäsi . Paljon olisin menettänyt ellei olisi lasta. Todella kiitollinen.
en ole lapsia ikinä halunnut (paitsi joskus tosi pienenä) siihen ei mitään varsinaista syytä ole en vain ikinä näkisi itseäni äitinä kun edelleen keräilen kaiken laisia leluja sun muuta niin en halua miitän lasta siihen mukaa mitää säheltämään niillä ja tunnen itteni edelleen teini ikäsenä mulla ei ois muutenkaan aikaa lapsille ja haluan elää mun elämää sellasena mitä se on nyt
kuulostaako 20.v japani anime katumuoti fani joka keräilee leluja rakastaa kissoja viettää suurimman osan ajasta tietokoneella tai puhelimella ei ole kauhean hyvä kokkaamaan ostaa paljon vaatteita meikkaa sairaasti ja on todella iso kawaii muoti fani hyvältä äidiltä ei mun mielestä:)
Haluan lapsen/lapsia, mutta en vielä. Mulla on pcos ja tarvitaan lapsettomuushoitoja. Ennen niitä yritän saada mielenterveyttä vähän parempaan suuntaan.
-Rahat menee paljon.
-ei lasten isä osallistu aina tai kiinnosta.
-isät käyttävät rahat itseen sekä ostelevat itselleen ja äidit joutuu maksamaan kaikkea.
-jäädä yksinhuoltajaksi.
-pelkoa jos saa vammaisen lapsen. Tiedän millainen koska olen nähnyt lähipiirissä.
-jotain menee vikaa synnytyksessä kuten minä vammautuin.
Monesti kuullut ja lukenut kun naiset odottavat vauvan niin miehet pettävät. Aina.