Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
En haluaa toistaa omien vanhempieni virheitä. Olivat emotionaalisesti epäkypsiä ja tunnekylmiä, ja jättivät lapsensa henkisesti heitteille. Kasvattivat häpeällä. Sillä on uskomaton voima.
Sisarukset kyllä hankkivat lapsia, mutta minä en sitä tule tekemään. Jokainen elää tyylillään, lapsia hankkien tai ei. Antakaapas meidän vapaaehtoisesti lapsettomien olla rauhassa lapsettomia.
En ole koskaan tuntenut vauvakuumetta tai ajatellut, että haluaisin. Minulla oli vaikeuksia ja mielenterveysongelmia nuoruusaikana. Luulen, että siinä kehitysvaiheessa on jotain mennyt pieleen, eikä minulle koskaan kehittynyt tarvetta tulla äidiksi. Pidän kyllä sisarusteni ja ystävieni lapsista ja vietän heidän kanssaan aikaa, mutta kokonainen päivä lasten kanssa tuntuu jo uuvuttavalta. Yritän olla tukena ja apuna tuntemieni yksinhuoltajien arjessa. Vahdin heidän lapsiaan säännöllisesti esim harrastuksen tai kampaajakäynnin ajan, tarjoan autottomille kyytiapua omalla autollani tai käyn kaupassa, jos lapsi on sairas eikä äiti voi lähteä hänen kanssaan asioille. Ajattelen, että tämä riittää enkä tunne syyllisyyttä lapsettomuudesta.
Mitä sillä on väliä mitä sukulaiset ajattelee jos päätös on oma?
Vierailija kirjoitti:
Vihaan lapsia.
Vielä enemmän joku muu vihaa henkilöä, joka vihaa lapsia, mutta samalla itsekin sitten vihaa lapsiakin kun kerran väkisin pitäisi lapsia saada pakotettua lapsia haluamattomille ja lapsille heitä haluamaton äiti ja isä.
Koska en ole mieleltäni terrve. pitää huolehtia itsestäni.
Miksi pitää olla syy?Miksi ei voi vain olla sitä mieltä?Onko lisääntyminen joku automaatio? Lapset ei ole velkaa yhteiskunnalle suvun jatkamista.
Koska pidän enemmän nielemisestä.
1. En ole koskaan pitänyt lapsista.
2. Olen köyhä.
3. Minulla ei ole kärsivällisyyttä eikä hoivaviettiä.
4. Mielenterveyteni on reistaillut pahasti koko aikuisikäni.
5. Olen aina väsynyt ja jaksan vaivoin pitää itsestäni huolta.
6. Mielestäni lapsille pitää antaa hyvät lähtökohdat, ja itse en siihen pystyisi.
7. Pelkään synnytystä.
8. Minua ei haittaa, että huonot geenini eivät mene jatkoon, ja vanhempani ovat jo kuolleet.
Onko nämä perustelut mielestäni riittävät? Kaikista noista faktoista huolimatta aiempi psykiatrini yritti aina aivopestä minua hankkimaan lapsia.
Ei siihen tarvii enää nykyään olla syytä. Ei sellaisiltakaan kysytä keillä on lapsia, että miksi teit lapsia, Joten antakaa jo olla.
En vaan ole äidillistä tyyppiä. Minulla ei ole mitään lapsia vastaan, pidän kyllä heistä, ei vaan ole suunnitelmissa hankkia omia. Ikääkin on jo hyvän matkaa päälle 40v.
Siihen hommaan tarvittaisiin myös kumppani, eikä sellaistakaan ole. Enkä yh:ksi halua missään tapauksessa.
Pelko, että olen huono äiti. Että en osaa olla riittävästi läsnä, riittävän jämäkkä, mutta riittävän lohduttava ja kannustava jne. Tiedostan, että vaikka olisin millainen äiti hyvänsä, en olisi kumminkaan riittävän hyvä ja aina on jokin asia, jossa menee metsään ja tuottaa lapsiparalle trauman.
Kuulostaa kauhealta kysymykseltä, koska tunnen useamman parin, jotka haluaisivat lapsen, mutta eivät ole tulleet vanhemmiksi edes hoitojen avulla.
Jokaisella on ihan omat syynsä ja niitä on laidasta laitaan. Kaikki ei ole edes itse päätettyjä/ haluttuja syitä.
Jos haluan kuulla ulinaa ja pärrsseen pärinää, niin hakeudun hoitoalalle. Saan edes palkan vastenmielisestä hoitamisesta.
Sisko kävi läpi lapsettomuushoidot ja valitti aina kuinka kalliita ja hankalia ne olivat eikä lopputuloksesta ollut takuuta. Itselläni on lisäksi kaksi muuta sairautta, joista toinen hankaloittaa raskaaksi tulemista ja toinen aiheuttaa keskenmenoja, sekä rakennepoikkeavuus joka myös hankaloittaa kaikkea. Päätin ettei kannata edes yrittää.
Ällöttää luonnon suvunjatkamistekniikka ja menetelmä. Naurettava.
En halua omia enkä kenenkään muunkaan lapsia, koska en jaksa niistä aiheutuvaa meteliä. Ja on niistä vaivaakin. Olen niin työorientoitunut, että ei nappaa lapset
Mikä "niin"?