Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
3461/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmuus on suositeltavaa kaikille. Siinä kasvaa ihmisenä tavalla, jota ei voi mitenkään muuten saavuttaa. Luvalla sanoen lapsettomat ovat, no, vähän taaperon tasolla henkisesti.

Mitä helv 🤣🤣🤣 Voin olla taaperon tasolla - seikkailen maailmalla uteliaasti vapaana mistään lasten aiheuttamista kahleista, olen avoin ja ymmärtäväinen (toisin kuin äipät jotka koittavat pakottaa omaa elämäntyyliään ihan kaikille heti sen jälkeen kun ovat sikissyt), osaan yhä pitää hauskaa, nauran lapsellisille asioille koska elämä ei ole kovettanut minua. Tässä suhteessa olen mielelläni taaperon tasolla. T.vela

Vierailija
3462/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo nainen mut vastaan silti. En halua lapsia. Mielestäni on vastuutonta ja vastenmielistä hankkia lapsia jos niitä ei halua. Lapsi ansaitsee kodin jossa hän on toivottu, kunnioitettu ja rakastettu, ja jossa hänestä pidetään huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3463/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se minun vikani ole, että lapseton ei voi millään saavuttaa samaa ymmärryksen tasoa kuin lapsia saanut? Se nyt vain on totuus.

Vierailija
3464/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat sellaisia asioita, joista on vaikeaa puhua totuudellisesti julkisuudessa tai edes tällaisella anonyymilla palstalla niiden arkaluonteisuuden takia. On luonnollista, että sellaisen henkilön, joka tulee edes jotenkuten "psykologisesti normaalista" perheestä, on miltei täysin mahdotonta ymmärtää sitä ratkaisua, että joku toinen todellakin vapaaehtoisesti valitsisi olla hankimatta lapsia. 

Minä olen kuitenkin esimerkki tällaisesta vapaaehtoisesta valinnasta. Tiesin jo varhain lapsena etten tule koskaan aikuisena hankkimaan omia lapsia. Menemättä sen enempää tunnistettaviin yksityiskohtiin, totean vain yleisellä tasolla että suvussani esiintyy kummallakin puolella useammassa sukupolvessa mm. mielenterveysongelmia, vaikeita persoonallisuushäiriöitä, rankkaa alkoholismia, sekakäyttöä ja huumausaineriippuvuuksia ja jopa ihan puhdasta rikollisuutta.  Oma lapsuuteni oli tämän johdosta jatkuvaa yksinäistä ja nöyryyttävää helvettiä. Koen, että elämäni alkoi oikeasti vasta kun täytin 18 ja pääsin muuttamaan lapsuudenkodistani pois. Siihen saakka suurin osa muistoista on pelkkää mustaa sumua. Kulissit olivat ja ovat "hyvin toimeentulevassa ja akateemisessa" perheessäni kuitenkin niin hyvin pystyssä, että kukaan ulkopuolinen ei tiedä tätä eikä voisi luullakseni koskaan edes kuvitella minusta tätä. 

Minulla jo pelkkä ajatus siitä, että häiriintyneiden, päihdeongelmaisten ja sadististen vanhempieni geenit periytyisivät jatkossa eteenpäin minun kauttani, on täysin sietämätön. Se tarkoittaisi sitä, että tietoisesti jatkaisin tätä suvussa kulkevaa pahuutta seuraavissa sukupolvissa. Valitsen mielummin tämän kierteen katkaisemisen.

Velat ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin. Joillakin on rankkaa taustaa, samalla tavalla kuin lapsellisillakin. Velat tulevat kaikenlaisista taustoista, niinkuin lapsellisetkin.

On harhaanjohtavaa antaa ymmärtää, että velan valinnan taustalla olisi aina jokin ongelma tai sopimattomuus vanhemmaksi.

Sinulla on rankka tausta, samalla taustalla oleva ihminen on voinut haluta lapsia, niitä saanut ja pärjännyt miten pärjännyt.

Luulen, että älykkyys tekee tuossa sen eron. Eihän suotta puhuta ylisukupolvisista traumoista ja näiden jatkumisesta. Ne jatkuvat, koska ei ymmärretä mekanismia tai välitetä siitä. Paitsi poikkeustapauksissa = älykäs ja henkisesti kypsä arvioi mahdollisuudet välttää jatkumo, arvioimalla omat mahdollisuudet katkaista kierre joko erilaisella vanhemmuudella tai olla lähtemättä vanhemmuuteen. Ja tämä otetaan hyvin tosissaan huomioon, eikä tuudittauduta idealismiin tai heittäydytä virtaan. Koska se on iso ja vakava asia.

Vierailija
3465/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se minun vikani ole, että lapseton ei voi millään saavuttaa samaa ymmärryksen tasoa kuin lapsia saanut? Se nyt vain on totuus.

Niin, onhan se sääli, että kokemuksen perusteella jokaisen äidiksi tulleen järki katoaa ja itsekkyys nousee saman tien, kun niitä haaroja aletaan levitellä.

Vierailija
3466/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut mitään syytä. En voinut väkisinkään yrittää kun luoja ei ollut antanut mitään halukkuutta siihen hommaan. Kyllä näitä surullisia väkisin yrittäjiä täällä aika paljon siltikin piisaa. 

Vierailija
3467/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nunna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua että joku määrittelee itsensä sen perusteella onko hänellä lapsia vai ei, ja vielä erikseen sen perusteella  haluaako hän lapsia tällä hetkellä vai ei. 

Tuohan on sama kun määrittelisi itsensä vanhemmaksi, ja katsoisi ainoastaan sitä kautta maailmaa. Teen näin koska olen äiti/isä, minä äitinä/isänä olen tätä mieltä jne.

Vielä hauskempaa on se että määritellään itsensä sitä kautta mitä itsellä ei ole, ja mitä itse ei halua. Minä en halua moottorikelkkaa, joten määrittelen itseni vapaaehtoisesti moottorikelkattomaksi, ja lähden kaikkeen keskusteluun siitä pisteestä.

:D

Tiedän ihan tosi paljon ihmisiä, jotka määrittelevät itsensä ja kaikki muutkin ihmiset sukupuolen mukaan joko äideiksi tai isiksi. Jossain on esiteltävä itsensä, niin ollaan niin ja niin monen äitejä tai isiä Kysyy kuulumisia, niin vastataan lastensa asioilla. Huoh. Lapseton ostaa kaupasta maitoa ja suklaata-> kassa nimittää äidiksi tai isäksi. Lapseton käy ravintolassa äitienpäivänä ja saa ruusun, häkeltyy eikä huomaa kieltäytyä.

Työterveydessä kertoo univaikeuksistaan työstressin takia, lääkäri kertoo sen kuuluvan lapsiperhearkeen ja sitten vasta huomaa kysyä, että olikos teillä lapsia. Plaah 😂

Js tosi usein saa agressiivisen purkauksen lapsiperheiden vanhemmilta siitä, miten heille ei koskaan tule koiraa, hyi!

No mitäs kysyi onko perhettä. Mulla on, siihen kuuluu aviomies, 2 koiraa, 2 undulaattia, hevonen, vanhemmat js sisarukset perheineen. En edes sano ikinä ettei ole lasta, sanon vaan nuo mitö on. Silti osa pillastuu koirista ja määrittelee itsensä koirattomaksi äidiksi 😂

Lapseton ostaa kaupasta maitoa ja suklaata-> kassa nimittää äidiksi tai isäksi. Lapseton käy ravintolassa äitienpäivänä ja saa ruusun, häkeltyy eikä huomaa kieltäytyä.

??? Häh?? Mitvit?

No niinpä, just samaa mietin kun tapahtui. Ja en itsekään uskoisi ellei olisi itselle tapahtunut nuo asiat.

Ja tuo suklaajuttu, tiedät varmaan ne kassat, jotka kommentoi ostoksia?

Jaahas, äiti aikoo yllättää lapset suklaalla!

Eli käsittääkseni määritteli minut äidiksi sillä perusteella, että olen nainen, 39v ja ostin suklaata.

Vierailija
3468/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko vähän pelle? Pitikö se sinunkin mennä lisääntymään, ei olis kannattanut. Kärsimystä aiheutat viattomille lapsille.

Vierailija
3469/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on transmies, joten ei voida saada biologisia lapsia. Mulla on lisäksi aivan liikaa mielenterveyden ongelmia sekä muita vaivoja, joiden en halua periytyvän lapselle. Mieluummin hankin lemmikkejä.

Vierailija
3470/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se sääli, että kokemuksen perusteella jokaisen äidiksi tulleen järki katoaa ja itsekkyys nousee saman tien, kun niitä haaroja aletaan levitellä.

Huomaa kyllä, että olet pitänyt haarasi kiinni. Jatka pihtaamista, vaikka se ei sulle ymmärrystä tuo.

Vierailija
3471/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisi järki millä tolalla?

Vierailija
3472/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuntuntoisuus puuttuu veloilta kokonaan, nähty on. Oma napa edellä eletään mistään mitään välittämättä. Ette tiedä elämästä mitään, ette kertakaikkisesti mitään, lapsen tasolle jääneet.

Vierailija
3473/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaajien takia

Vierailija
3474/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää toosa TV YouTube Sossu äidit ....tän takia

Vierailija
3475/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuuntuntoisuus puuttuu veloilta kokonaan, nähty on. Oma napa edellä eletään mistään mitään välittämättä. Ette tiedä elämästä mitään, ette kertakaikkisesti mitään, lapsen tasolle jääneet.

Koneen osaan taantuneelta puuttuu lukutaito ja käytöstavat, mutta jatka toki "kypsää" aikuiskänkkäränkkääsi.

Vierailija
3476/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinäpä sen sanoit!

Just sen takia olen vela, että voin elää vastuuntunnottomasti ja oma napa edellä!

Ja hei, elämäni on IHANAA!!!!

Vierailija
3477/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei mikä reppana olet. :D

Ei me velat voida sille mitään, että sulla tuo oma elämä on mennyt persiilleen.

Vierailija
3478/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinäpä sen sanoit!

Just sen takia olen vela, että voin elää vastuuntunnottomasti ja oma napa edellä!

Ja hei, elämäni on IHANAA!!!!

Mulla sama! Vela-elämä on ihanaa!!! Suosittelen kaikille.

Vierailija
3479/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunnetasolla voi ymmärtää, mistä kumpuaa noin pahansuopa halveksunta muita ihmisiä kohtaan. Ei voi tuntua hyvältä edes tuon ylläpito.

Vierailija
3480/5302 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, siis oikein ylpeilette itsekkyydellänne. Ei sinällään yllätä. Mutta totuus on se, että olette menettäneet mm. kyvyn rakastaa ehdoitta. Sitä ette pysty lapsettomina kokemaan ja se kasvattaa ihmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme